Administrator MariuszBurgi Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Administrator Opublikowano 1 Sierpnia 2011 W czasie kiedy Vectrix czy Govecs zmaga się z pozyskiwaniem klientów na swoje e-maxi-skutery konkurencja z Chin także mocno (albo i mocniej) walczy w tym temacie. Ostatnio dostałem maila o chęć współpracy na naszym rynku. Chodzi oczywiście o maxi skutery EV. Przeglądając maila zaciekawił mnie jeden model Model T3 (replika Majesty Sport) Dość rozsądnie prezentują się parametry techniczne... oczywiście pytanie jak to wygląda w praktyce Model Name T-3 (Electric scooter) Battery Capacity 60AH Battery Type Lithium-ion Battery Voltage 72V Motor Power(w) 6000W Battery Charge Time 4 hours Max. Number of Charge 2000times New Weight(kg) 180 Dimensions(mm) 2160*800*1130 Wheelbase 1540 Tire Size (inch) 130/60-13 Max loading weight(kg) 154 Max Speed 100Km/ Hour Brake Mode(F/R) Starting System Electric Nie znalazłem niestety podawanych oficjalnie parametrów zasięgu. Nieoficjalnie skuter ma wystarczać na 50 do 100 km na jednym ładowaniu. Parametr ten jest uzależniony wiadomo od czego... masa kierowcy, nachylenie podłoża itd... W sumie Vectrix oferuje podobne parametry... tyle tylko, że aktualnie idzie do niego aku Li-Po i posiada odzysk energii.. a tutaj mamy jeszcze Li-Ion, które różnią się przede wszystkim ceną... choć Polimery ostatnio są coraz bardziej dostępne cenowo. Tak czy owak cena chrl powala. Niestety aby pojazd oferować w PL to po doliczeniu kosztów, shippingu, ceł, vatów i innych musiałby kosztować (wg wstępnych wyliczeń) ~ 15 tpln. Mało to czy dużo... pozostawiam ocenie Wam Ps. Tutaj trochę e-tech do rozgryzienia przez M@rkiza Ps 2. Specjalnie dla Klubu Morpousa Model T1 (replika Morphous)
dr.big Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Może trochę OT, ale ze sprawdzonych źródeł wiem, że w Klubie Morphousa zapanował niepokój i rozdarcie na dwie grupy: zwolenników oraz przeciwników morfeuszy elektrycznych ... Poczekajmy na cene beny w granicach 7- 8 PLN ...
Klaud Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Może trochę OT, ale ze sprawdzonych źródeł wiem, że w Klubie Morphousa zapanował niepokój i rozdarcie na dwie grupy: zwolenników oraz przeciwników morfeuszy elektrycznych ... Poczekajmy na cene beny w granicach 7- 8 PLN ... Z aut już silniki wymontowują, tylko czekać, jak do skutera silnik od pilarki elektrycznej wsadzą Ale jak widać, można tanio, metodą chałupniczą KLIK
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Administrator Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Ładowanie aku trwające tyle samo co tankowanie na tradycyjnej stacji? Już wkrótce to może być realne... KLIK Walka o idealne źródło napędu (zasilania) pojazdów elektrycznych trwa... i bardzo dobrze
Arkadiusz Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Poczekajmy na cene beny w granicach 7- 8 PLN ... O Matko, o Matko, Robert nie strasz, , chyba pierwszy kupię Vertrixa !w00t
JackRM Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Ładowanie aku trwające tyle samo co tankowanie na tradycyjnej stacji? Już wkrótce to może być realne... KLIK Walka o idealne źródło napędu (zasilania) pojazdów elektrycznych trwa... i bardzo dobrze bardzo ciekawa sprawa, postęp na tym polu zawsze mnie cieszył.. Ale póki co popłacimy za wachę no dojazd do roboty po 3-4Euro zanim to wejdzie i o ile tego nie sprzątnie światowa mafia paliwowa w ten czy inny sposób..
Sympatycy m@rkiz Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Sympatycy Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Ładowanie aku trwające tyle samo co tankowanie na tradycyjnej stacji? Nie tak szybko Mariusz... Chyba że podłączysz do linii wysokiego napięcia... Problem z dostępnością przyłączy z odpowiednią mocą. Dlatego by skrócić czas ładowania nawet obecnie stosowanych aku litowych różne firmy oferują tzw. terminale ładownia - przeważnie ok. 3,7 kw (230 V, 16 A) tzw. zwykłe gniazdko oraz port trójfazowy o mocy 22 kw (3x 230 V , 32 A) A tu link gdzie jasno opisano o co biega z mocą i szybkim ładowaniem http://www.samochodyelektryczne.org/akumulatory_litowo-jonowe_ktore_mozna_naladowac_w_sekundy.htm
misioooo Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 230V 16A.... 3x230V i tylko 32A? Markizie coś namotałeś ;P Z tego co sprzed lat pamiętam z technikum elektronicznego to trójfazowy 380V. Ilość amperów (prąd) ograniczona zabezpieczeniami i okablowaniem (duży prąd = dużo ciepła i kabelki się topią, trzeba grubaśne + odpowiednie bezpieczniki). To co napisałeś to ograniczenia "ludzkich" gniazdek. Zwykle gniazda 230V są zabezpieczane bezpiecznikami 16A (i stosowne kabelki są użyte w instalacjach, które tyle wytrzymają, ale więcej - już niekoniecznie). Gniazdko "cywilne" trójfazowe ma napięcie ~380V i zabezpieczenia + okablowanie na większe prądy niż 16A (np na wspomniane 32A, choć tutaj może być i więcej).
Marcin S. Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 230V 16A.... 3x230V i tylko 32A? Markizie coś namotałeś ;P Z tego co sprzed lat pamiętam z technikum elektronicznego to trójfazowy 380V. Należy prędziutko odświeżyć wiedzę, absolwencie Choć pierwiastek z trzech nadal około 1,73 wynosi, to się fazowe napięcie zmieniło Pozdrawiam M.
GOODWAY Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 .............Przeglądając maila zaciekawił mnie jeden model Model T3 (replika Majesty Sport) Dość rozsądnie prezentują się parametry techniczne... oczywiście pytanie jak to wygląda w praktyce Tutaj odpowiednik z USA. Jest ciekawe porównanie różnych cech, względem do Vectrixa. Są użytkowane przez Policje w różnych krajach, m.in. w Hiszpanii. ZEV
T-Rex Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Z tego co sprzed lat pamiętam z technikum elektronicznego to trójfazowy 380V. Takie było, a teraz mamy 400V międzyfazowe, a faza z zerem 230V. Wiele osób nadal mówi 220 Wracając do tematu elektrycznych pojazdów, to nie bardzo wierzę w to, że jeśli stanie się powszechnym jazda takimi wynalazkami, to będzie to tanie. Jeśli jedno źródło będzie się wyczerpywało, to ktoś musi zarobić na drugim. Jakoś mi się nie chce wierzyć, że nikt nie blokuje badań nad elektrycznymi napędami. W dobie takiej techniki i tyle lat się z tym już borykają. Wprowadzana na siłę hybryda jakby tylko potwierdzała, że jeszcze trzeba wycisnąć z tego kasę, póki można. Na ropę, elektrownie słoneczne, wodne, wiatrowe jest monopol i pewnie na to też będzie. Choć czemu do tej pory nie podbijają ceny gazu? Jakieś światełko w tunelu jest, bo straszą od kilku lat, że gaz zdrożeje i do aut nie będzie się opłacało instalacji zakładać, a tymczasem dziesięć lat minęło i jest tak samo.
kmodzele Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Czyli wygląda na to, że probem długiego czasu ładowania akumulatorów pojazdowych wynika nie tyle z możłiwości akumulatorów (które się na naszych oczach zmieniają) ile z ograniczeń ładowarek. Na mnie zrobiło wrażenie, że stacja ładująca aku doTesli w 10 s musi mieć moc przekraczająca 25 MW Przy okazji akumulator ładowany z taką mocą chyba by eksplodował No chyba, że by się rpzy tym wcale nei nagrzewał .. Na którychś targach motoryzacyjnych widziałem taką koncecpję (co prawda dotyczy samochodów, ale teoretycznie można by zaprząc ją i w motocyklach), że zespół akumulatorów w aucie byłby wyjmowalny od spodu. Wówczas auto podjeżdza do stacji akumulatorowej, staje nad urządzeniem, które wyciąga od spodu zespół akumulatorów (taka winda i tasma z akumulatorami poziom niżej) i wsadza inny - naładowany. A jego aku idą do ładowania. Wówczas czas "ładowania" = czasowi wymiany zespołu akumulatorów. A faktycznie ładowanie by się odbywało dłużej. Oczwiście trochę nieswojo bym się czuł wiedząc, ze mam w aucie nie swoje akumulatory, ale prewnie można by przywyknąć.
Sympatycy m@rkiz Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Sympatycy Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Na którychś targach motoryzacyjnych widziałem taką koncecpję (co prawda dotyczy samochodów, ale teoretycznie można by zaprząc ją i w motocyklach), że zespół akumulatorów w aucie byłby wyjmowalny od spodu. Renault Fluence Z.E. to pierwszy na świecie samochód wyposażony w system szybkiej wymiany akumulatorów Quick Drop. W Izraelu ( a w przyszłym roku duża sieć w Australii) do końca roku będzie 40 takich stacji Dane techniczne: Prędkość maksymalna: 135 km/h (ograniczona elektronicznie),Zasięg na jednym ładowaniu: około 170 km w cyklu NEDC Masa pojazdu: około 1543 kg, Akumulatory: litowo-jonowe firmy AESC, Czas ładowania 0-100%: 6-8 h (10 lub 16 A, 220 V), Czas ładowania 0-80%: około 30 minut (32 A, 400 V 3f), Energia zgromadzona w akumulatorach: około 22 kWh, Możliwość wymiany akumulatorów w 3 minuty,
dr.big Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Hmm, ok. 330 PL za "wynajem" akumulatorów co miesiąc... Ostatnio zatankowłem za tą sumę ok. 65 litrów Pb95...
GOODWAY Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Renault Fluence Z.E. ...Dane techniczne: Prędkość maksymalna: 135 km/h (ograniczona elektronicznie),Zasięg na jednym ładowaniu: około 170 km w cyklu NEDC Masa pojazdu: około 1543 kg, Akumulatory: litowo-jonowe firmy AESC, Czas ładowania 0-100%: 6-8 h (10 lub 16 A, 220 V), Czas ładowania 0-80%: około 30 minut (32 A, 400 V 3f), Energia zgromadzona w akumulatorach: około 22 kWh, Możliwość wymiany akumulatorów w 3 minuty, Tesla moim zdaniem jest niepobitym dotychczas trend setterem i wystarczy tylko porównać możliwości Sedana S: - 160, 230, or 300 mile range pack, 45 minute QuickCharge... Pozostałe dane techniczne i sama stylistyka, moim zdaniem nie pozostawiają złudzeń, Who`s the Boss Tesla Sedan S
Sympatycy m@rkiz Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Sympatycy Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Zrobił się mały OT w temacie... Tesla to już MARKA w światowej motoryzacji pod napięciem. Przykładowe info: Tesla Motors będzie produkować kompletne napędy trakcyjne, ładowarki i pakiety akumulatorów dla Toyoty RAV4 EV... A tak śmigają piękne Tesle:
Sympatycy m@rkiz Opublikowano 11 Listopada 2011 Sympatycy Opublikowano 11 Listopada 2011 Odświeżam temat. Tym razem elektryczne Hondy, które mają zostać pokazane na wystawie Tokyo Motor Show 2011... czyli Motor Compo oraz e-canopy http://www.hondanews.info/news/en/corporate/c111110eng
GOODWAY Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 ... czyli Motor Compo oraz e-canopy Trochę zbyt udziwnione jak dla mnie. Ale ja starej daty jestem
Marynarz Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 no i jednak można tanio i dobrze Polski motocykl na prąd
przemas Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 Jest jeszcze jeden problem, z którym (przynajmniej w kontekście naszego forum) prędzej niż później trzeba będzie się zmierzyć: Jak określić czy dany skuter elektryczny należy do kategorii maxi-skuterów? Na dziś oceniamy subiektywnie, że taki Vectrix to maxi, ale Honda Motor Compo czy Yamaha EC-03 zdecydowanie maxi nie są. Jak określić kryterium klasyfikacji do "elektrycznych maxi" (odpowiednik "min. 125cc" w spalinowych)? Czy np. hipotetyczny elektryczny Kymco Dink ("spalinowo" produkowany w wersjach 50/125/200) będzie maxi czy taż nie?
dr.big Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 Wydaje mi się, że moc (a może prędkość max?) odgrywa tu jakąś rolę .
przemas Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 Na pewno waga, moc czy V-max mogą zostać przyjęte jako kryterium ale... trzeba ustalić jakąś wartość tego parametru, powyżej której elektryczny skuter będzie można uznać za maxi. W tym cały problem, który parametr wybrać i jaką jego wartość uznać za "mityczną granicę" pomiędzy maxi a... hm... "nie-maxi"? P.S. Nie wiem jaka była geneza wytyczenia granicy 125cc ale teraz wiemy, że np. Kymco Agility 125cc jest maxi a Honda Lead 110cc maxi nie jest.
marecki Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 A ja bym się kierował zasięgiem na bateriach i Vmax. w koncu maxi !scooter ma byc nie tylko do miasta.
Klubowicze Joasia70 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Klubowicze Opublikowano 25 Grudnia 2011 podobno już od 9 stycznia 2012 suzuki wprowadza na rynek to elektryczne maleństwo ale ceny nie podają e-Let's
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się