Skocz do zawartości
Forum Burgmania

T-Max kontra Xciting


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bez zastanowienia wybieram to samo z jednej prostej przyczyny... Ładny T-max z lat 2001-2003 (gaźnik) będzie kosztował ~ połowę tego co nowy Xciting :). W tym wypadku wybór jest (dla mnie) wyjątkowo prosty.

To w takim razie skoro idziemy już w takie kombinacje i aby wyrównać szanse, jaki byłby wasz wybór gdyby w tej samej cenie ok. 20 000 zł były do wyboru: stary, zadbany T-Max (2001-2003) i nowiutki Xciting ?

Pozdr.

Pisklak

PS. Póki co nie pojawiają się negatywne opinie od użytkowników Xcitinga (takich co przejechali trochę więcej niż dystans testowy) i to moim zdaniem najlepiej świadczy o tym sprzęcie. Ja również złego słowa nie powiem :rolleyes: A T-max mi się podoba, ale nowy nie jest IMO warty tych pieniędzy.

Opublikowano

Smigalem jednym i drugim, niestety króciutko bo T-max byl w moich rekach tak 1h a Xciting tez podobnie. Wiec mozna powiedziec ze polizalem tylko ciasteczka.

Jak oddwawalem Kymco to poprostu pomyslalem sobie ot skuter jak skuter, troszke inaczej sie jezdzi niz moimi 2oo ot i tyle.

Jak oddawalem T-maxa to mialem lezki w oczach ze musialem oddac, wczesniej nie mialem pojecia ze tak mozna jezdzic skuterkiem, bylem w szoku i nie potrafilem sie wyslowic :)

Ale gdybym mial wybierac to poszedlbym do salonu Kymco bo te wszytkie plusy nie sa warte 20k pln wiecej.

Tak samo z uzywanym T-maxem a nowym Kymco to raczej wolabym nowe Kymco.

Opublikowano

Tak sobie czytam o bezsensowności porównywania tych skuterów potem czytam test Xcitinga a tam Mariusz pisał tak:

"Ostatnim dodatkiem wartym wzmianki a związanym z kanapą jest regulowane od spodu oparcie dla kierowcy. Jak to wszystko zbierzemy do kupy okazuje się, że Exciting jest całkiem nieźle wyposażony i bije w tej kategorii na głowe konkurencje od Yamahy w postaci T- maxa.

wypuszczając Excitinga 500 bezdyskusyjnie wzorował się na Yamasze T- max 500 a jego bezpośrednim konkurentem z racji jednocylindrowej budowy silnika jest Gilera Nexus 500. Wszystkie te trzy skutery łączy sportowe zacięcie i wszystkie trzy skutery podczas naszych testów łączyła jedna podstawowa wada…

Hałas i pęd wiatru doskwiera nam w minimalnym stopniu. T- max i Nexus wypadają tutaj zdecydowanie gorzej........

Jedynym pocieszeniem jest to, że konkurencja od Yamahy lub Gilery nie oferuje niczego więcej a ich schowki są łudząco podobne… no cóż… w końcu są to skutery z zacięciem sportowym....

Tak, właśnie to oferuje nam Xciting 500. Nexusowi a tym bardziej T- maxowi przybył bardzo groźny konkurent z Tajwanu. Przecież Gilera kosztuje ponad 10.000 pln więcej a ceny T- maxa nawet nie ma co przytaczać."

Do powyższego dodać że test dotyczył modelu przed lifitingem. To że bezawaryjność Xcitinga jest na naprawdę wysokim poziomie co wtedy nie było jasne a ceny części są mniejsze.

Według mnie, da je się porównać a wyboru dokonuje każdy z nas "portfelem" i jest jedynie wiarygodne "głosowanie". Dla jasności mam świadomość że w wielu aspektach T-max bije na głowę Xitinga.

Opublikowano

Zasadność użycia przeze mnie porównania Tmaxa i kymkacza z 20-oma tysiacami polskich złotych na kanapie, była konieczna. Tak samo jak studzenie zapałów przy kupnie używek dość wiekowych, porównując ich wiek do szkolnych lat. Jak mi ktoś przytarga jakieś wozidło z 2003-04 roku, i pieje nad jego stanem, to zawsze go studzę porównaniem do szkoły podstawowej, ile to czasu było!. Zresztą przypomnijmy sobie co robiliśmy i jacy byliśmy 8 lat temu. Najlepiej zresztą widac jak się starzejemy po dorastaniu naszych dzieciaków holiday.gif. 8letni sprzęt, który nie był pielęgnowany, wg mnie wkrótce po zakupie nadaje się do naprawy, amen!

Szczerze ubolewając nad usterką nowo nabytego sprzęta, przez naszego kolegę, który kupiony wczoraj, dziś już się zepsuł, i gorąco wierząc, że przyczyną tego jest tylko akumulator, mam prośbe do użytkowników Xcitingów. Piszcie proszę w dziale technicznym o jakichkolwiek usterkach, których doświadczyliście. Szczególnie i właśnie też o tych, które sami usuneliście, bo nie wydawały sie warte zachodu, by je umieszczać z prośbą o poradę, na forum.

Przerwijmy hegemonię jednej marki w dziale technicznym!!! wallbash.gif

Jakby nie było, kiedy nie spojrzysz na dział techniczny, to albo o Burgmanie , albo o Suzuki. :)tomato.gif

ps: Jako użytkownik kymkacza mogę pisać swobodnie o wadach modelu, czyli o upiedliwosci z zapaleniem, przy słabszym akumulatorze. Rocznik 2006 , ponad 20tys. km. Wiecej kłopotów nie miałem.

  • Administrator
Opublikowano

No dobra, sytuacja nabrała poważnych rumieńców whist

Czas zabrać się za test drogowy Xcitinga 500 '11 po liftingu, który to nie gości jeszcze w naszym dziale testów (jest tylko I-wsza wersja model '06).

A może nawet wrzucimy na ruszt nowego XC500 vs używanego XP500?

Mam już nawet pewien pomysł na realizację tego czynu... ważne żeby się coś działo :P

Opublikowano
A może nawet wrzucimy na ruszt nowego XC500 vs używanego XP500?

to by było niezłe

szczególnie warto by sprawdzić przyspieszenie

pamiętam że gdzieś była na forum tabelka porównania różnych skuterów

niestety xticintga nie było ale okazało sie ze satelis 500 był szybszy od t-maxa chociaz ma 1 cylinder !OK

  • Sympatycy
Opublikowano

to by było niezłe

szczególnie warto by sprawdzić przyspieszenie

pamiętam że gdzieś była na forum tabelka porównania różnych skuterów

niestety xticintga nie było ale okazało sie ze satelis 500 był szybszy od t-maxa chociaz ma 1 cylinder !OK

Możemy popróbować. Jest w klubie Satelis, jest parę "stockowych" T-maxów (bez tuningu), pewnie Xciting się znajdzie...

  • Sympatycy
Opublikowano

Jak najbardziej :) . Wyraziłem tylko swoje zdanie i dalej je podtrzymuję.

Bo ja wolę ZADBANEGO Tmaxa z lat 2001- 2003 z małym przebiegiem (czyli jeszcze na gaźnikach, wersja "prapra" ;) ) od nowego, nieśmiganego Xcitinga :) .

PS. I proszę tu nie mylić "zadbanych" Tmaxów z allegro za 7 tysi czy innych "okazji" w których przy zakupie trzeba sciągać plastiki :) ...

Bez zastanowienia wybieram to samo z jednej prostej przyczyny... Ładny T-max z lat 2001-2003 (gaźnik) będzie kosztował ~ połowę tego co nowy Xciting :). W tym wypadku wybór jest (dla mnie) wyjątkowo prosty.

Wytłumaczcie to Worlanowi, bo się czepia :) jakieś lewe żółte tablice załatwia i takie tam .... :)

Opublikowano

Możemy popróbować. Jest w klubie Satelis, jest parę "stockowych" T-maxów (bez tuningu), pewnie Xciting się znajdzie...

Ja pamiętam z zeszłego roku wyjazd na rybke po R66 do Zegrza i jak wracaliśmy to tylko GP800 i AN650 mi odjechały :)

Ale może wiek nie ten i pamięć tez już nie ta !V !V !V :) :) :)

Pozdrawiam

Profek

  • Administrator
Opublikowano

Ale co tu testować,jak to ta sama maszyna,tylko światła przednie zmienione...

No nie do końca taka sama...

W porównaniu do egzemplarza z 2006, który miałem okazję testować jako chyba pierwszy w Polsce zmienie uległy/o:

- Układ zasilania (wtrysk)

- Miejsca mocowań lusterek

- Nowe światła przednie

- Doszedł układ ABS

- Usunięto kilka błędów wieku dziecięcego

xc6.jpg

Poza tym chcemy tym razem zrobić test o profilu porównawczym :)

  • Klubowicze
Opublikowano

W porównaniu do egzemplarza z 2006, który miałem okazję testować jako chyba pierwszy w Polsce zmienie uległy/o:

- Układ zasilania (wtrysk)

- Miejsca mocowań lusterek

- Nowe światła przednie

- Doszedł układ ABS

- Usunięto kilka błędów wieku dziecięcego

Jeszcze skrócona szyba. Może daje to lepszy dizajn, ale sądzę, że ochrona przed wiatrem będzie nieporównywalnie gorsza. W teście "starego" Xcitinga Mariusz pisał: Duże plusy Xciting będzie zbierać od użytkowników za przednią szybę, która jest idealnie wyprofilowana. Hałas i pęd wiatru doskwiera nam w minimalnym stopniu. T- max i Nexus wypadają tutaj zdecydowanie gorzej.

Ten bardzo istotny element chyba niepotrzebnie zmieniono.

Opublikowano

Sam bym kupił DT300, gdybym miał krótsze szkitki, bo mi się straśnie ten skucik udał.

  • 2 tygodnie później...
  • Sympatycy
Opublikowano

Newsy z testów na gorąco: w jednym Xciting R i T-max są do siebie podobne: dostają równe baty od Downtowna 300i. Z tym, że T-max potrafi przy 100-120 wyprzedzić DT'ka...

Spotkałem się na światłach z don Corleone i sprawdziliśmy (dość pobieżnie) - ja nie mogłem go dogonić, za to on mógł dogonić mnie na odkręconej do końca manetce. Możliwe, że znaczenie ma masa kierującego (nie będę pytał Corleone ile ważysz ale raczej mniej niż 80kg), ale różnica jest bardzo wyraźna. Umówiłem się na dokładniejsze testy, chciałbym je zrobić filmując prędkościomierz i GPS, co by dało jakieś dokładniejsze porównanie.

  • Administrator
Opublikowano

No właśnie Smoku... musimy się ustawić na jakieś pomiary i zrobienie filmów :D

Potrzebny będzie jeszcze jeden driver.

Co do wrażeń to na razie nie pytam... poczekam na zbiorczy raport ;)

Opublikowano

No właśnie Smoku... musimy się ustawić na jakieś pomiary i zrobienie filmów ;)

Potrzebny będzie jeszcze jeden driver.

Co do wrażeń to na razie nie pytam... poczekam na zbiorczy raport :o

Jestem do pomocy w razie czego...

Newsy z testów na gorąco: w jednym Xciting R i T-max są do siebie podobne: dostają równe baty od Downtowna 300i. Z tym, że T-max potrafi przy 100-120 wyprzedzić DT'ka...

Spotkałem się na światłach z don Corleone i sprawdziliśmy (dość pobieżnie) - ja nie mogłem go dogonić, za to on mógł dogonić mnie na odkręconej do końca manetce. Możliwe, że znaczenie ma masa kierującego (nie będę pytał Corleone ile ważysz ale raczej mniej niż 80kg), ale różnica jest bardzo wyraźna. Umówiłem się na dokładniejsze testy, chciałbym je zrobić filmując prędkościomierz i GPS, co by dało jakieś dokładniejsze porównanie.

z tymi batami, to bym tak nie przeszkadzał ale pomimo moich chwilowych problemów ze ślizgającym się sprzęgłem, co powoduje opóźnienie startu i tak dochodziłem później Xcitinga Ri. Z tym dochodzeniem do mnie przy 100-120, to smoku !czary nie bądź takim optymistą, bo jak zobaczyłem, że zostajesz, to przykręcałem manetkę. Niestety propozycja dalszych porównań została odłożona przez dość szybko zbliżającą się burzę :D

Opublikowano

Normalnie nie nawidze firmy Kymco za to ze zrobila taki swietny skuter DT300 tylko i wylacznie dla ludzi o nizszym wzroscie.

Opublikowano

Normalnie nie nawidze firmy Kymco za to ze zrobila taki swietny skuter DT300 tylko i wylacznie dla ludzi o nizszym wzroscie.

Nooosz qurnna , nie znany mi gość wyzywa mnie od niziołka :)

To seee zapamiętej ptaku że Kierownicy DT300 nie są niscy, oni som szybcy, przystojni, zwinni- jak ich rumaki; rzekłbym że stanowią kwintesencję gentlemana na kółkach :) !OKK

Z podrowieniami

Tompas

Opublikowano

Jak uda sie ugadać taką porę, zę będę mógł się wyrwać od rodzinki to mogę podjechać moją Czarną Strzałą.

Porównacie sobie z poprzednimi modelem, czyli starszym od tego na fotce, ale nowszym od tego co był testowany poprzednio (mój ma wtrysk) :)

Pozdro

Profek

  • Sympatycy
Opublikowano

Z tym dochodzeniem do mnie przy 100-120, to smoku !czary nie bądź takim optymistą, bo jak zobaczyłem, że zostajesz, to przykręcałem manetkę. Niestety propozycja dalszych porównań została odłożona przez dość szybko zbliżającą się burzę :)

Nie czytasz dokładnie :) Mówię o tym, że ja Ciebie dogonić nie mogłem po opóźnionym starcie, natomiast Ty bez problemu mnie dogoniłeś. Potrzebujemy dokładniejszych testów - szykuję przyrządy pomiarowe. Umówimy się we 3 ze starym T-maxem i zobaczymy co każdy jest wart ;)

Mariusz: czy znasz jakieś spokojne i bezpieczne stanowisko testowe gdzie nie będziemy zagrożeniem? (czytaj: wolny kawałek drogi)

  • Administrator
Opublikowano

Mariusz: czy znasz jakieś spokojne i bezpieczne stanowisko testowe gdzie nie będziemy zagrożeniem? (czytaj: wolny kawałek drogi)

!YES

Opublikowano

Zaraz, zaraz!

Proszę koniecznie uprzedzić (mnie) o tym kiedy i gdzie te testy, to koniecznie przyjadę pokazać Wam, gdzie jest czyje miejsce w szeregu (za moim X-Maxem!) :)

Opublikowano

Zaraz, zaraz!

Proszę koniecznie uprzedzić (mnie) o tym kiedy i gdzie te testy, to koniecznie przyjadę pokazać Wam, gdzie jest czyje miejsce w szeregu (za moim X-Maxem!) :)

Brawo! Tylko zamień przed wyścigami szybę na krótką !OK Nie wiem, czy wygra z T-maxem? Ale z Burkami 400 i Majesty 400 to bez problemu!

Opublikowano

Zaraz, zaraz!

Proszę koniecznie uprzedzić (mnie) o tym kiedy i gdzie te testy, to koniecznie przyjadę pokazać Wam, gdzie jest czyje miejsce w szeregu (za moim X-Maxem!) B)

Już był taki jeden :D co się przechwalał dynamiką X-maxa... Nie jeździłeś T-maxem lub Downtownem !OKK

Opublikowano

Kurka, bo wezmę Duca 999 i was pogodzę :D

Opublikowano

Ludzie czym się podniecacie?Wiadomo przecież , że produkty Kymco to syf w stylu trójkołowych rowerków o czym pisał jakiś czas temu guru tego forum dr.Wielki!

Aj tam, aj tam. Bigu chciał podrasować porównanie naszych toczydełek, co jakże często rozwija dyskusje na forum. :lol:

1. Popatrz jak fajnie sa ustawione proporcje cenowe Kymco w Europie ( ku naszej radości ) i jakże nienormalnym może sie wydawać zakupienie nowego Tmaxa w Polsce.

2. Już na siłę wymysliłem usterkę w moim kymkaczu, by ruszyć temat, a tu lipa. Wszystko z nim OK. Bo kymkacze się nie psują!!! punk.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...