Mussol Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 W tym roku w moim T-maxie, założyłem kpl nowych pilot sport'ów po trasie ok 1500 km 2os +bagaż mam całkowicie zdarty z lewej strony bieżnik tylnego koła !sciana z prawej strony widoczne slady zużycia lecz w duzo mniejszym stopniu, co może być przyczyną? więcej lewych zakrętów i agresywna jazda? Fakt trasa przebiegała przez bieszczady i było sporo fajnych zakrętów, ale żeby tak od razu do zera.. W zeszłym roku byłem w podobnej trasie identycznie zapakowany ale obuty w Bridgestone Hoop B03 i nie zauważyłem śladu zużycia po trasie.
Kamikaze Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 WOW !w00t nieźle !!! Jak dla mnie na tych zdjęciach wyraźnie widać starcie w jednej linii, tak jakby opona cały czas o coś obcierała. Sprawdź czy przypadkiem nie ma czegoś, (plastik błotnika, jakaś osłona, przewód czy inne coś)co mogło by obcierać. Może w trasie się też coś przyczepiło co tarło. Dla mnie nie wygląda to na zużycie w wyniku eksploatacji a raczej w wyniku tarcia o coś.
marecki Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Gdyby zużycie było symetryczne z obu stron opony to było by to typowe zużycie dla jazdy na zbyt niskim cisnieniu w oponie. Ale przy zużyciu jednostronnym jest to bardzo dziwne. Przy załorzeniu że cała geometria pojazdu jest dobra.
Mussol Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Nie ma szans na jakieś obcieranie, koło w t-maxie jest całe na wierzchu, z geometrią też odpada, odkąd go mam nie leżał obawiam się, że winna tu jest miękka mieszanka gumy w połączeniu z agresywną jazdą przy dużym obciążeniu, widocznie więcej było lewych:)
T-Rex Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Myślisz, że aż taka lipa? Przecież mieszają składniki i leją to do prasy. Nie sądzę, żeby była jakaś różnica w składzie opony. To, że motor nie leżał, nie znaczy, że masz dobrą geometrię. Może powoli zużywają się tulejki w wahaczu i koło lekko idzie w jedną stronę. Akurat przy pochyleniu się na jedną stronę, koło mogło nie układać się w osi pojazdu i bardziej ścierało? Takie luźne przypuszczenia. Lub po prostu masz krzywą oponę i sama się drze. W autach częsty przypadek, to czemu nie w motorach?
Mussol Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Właśnie sprawdziłem ciśnienie, wstyd się przyznać !sciana wg manuala dla 2 osób powinno być 2.8 było poniżej 2 do głowy mi nie przyszło sprawdzić ciśnienie przed drogą..
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 29 Czerwca 2011 Administrator Opublikowano 29 Czerwca 2011 W zeszłym roku byłem w podobnej trasie identycznie zapakowany ale obuty w Bridgestone Hoop B03 i nie zauważyłem śladu zużycia po trasie. To jest właśnie zaleta hoop'ów. Właśnie sprawdziłem ciśnienie, wstyd się przyznać !sciana wg manuala dla 2 osób powinno być 2.8 było poniżej 2 do głowy mi nie przyszło sprawdzić ciśnienie przed drogą.. Elementarny błąd Co ciekawe, jakbyś popełnił ten sam błąd ze zbyt niskim ciśnieniem w Bridgestonie to efekt nie byłby tak opłakany. Michał jest miękki i nie wybacza takich błędów... a teraz wypada tylny kapeć wywalić do kosza. Aż dziwne, że nie spoglądałeś wcześniej na tylną oponę. Ja robię to przy każdym tankowaniu !OK
Kamikaze Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Nadal jestem przekonany,że musiała o coś trzeć. Może wciągnęło kawałek szmaty, kawałek patyka czy co cokolwiek co napotkałeś na drodze. Zablokowało się to coś o wahacz i oponę starło. Nie musiałeś nawet zrobić wiele kilometrów z tym czymś. Myślę, że jakbyś nawet tą trasę pokonał całą na pochylonym skuterze na lewo to opona by się, aż tak nie starła. Zakładając jednak, że na trasie szedłeś lewe zakręty ostro (ale to chyba musiałaby być trasa po torze żużlowym ) to i przednia opona powinna być mocniej starta po tej stronie. To starcie jest na tyle mocno z boku opony, że przy złej geometrii zawieszenia jest to wręcz nie możliwe, żebyś tego nie czuł podczas jazdy. Dodane: W międzyczasie wszystko się wyjaśniło a ja nie wiem jak skasować własny post, bo jak widzę już nieaktualny
Mussol Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Cóż pozostało dokończyć dzieła na Cargo !OKK
marecki Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 wg manuala dla 2 osób powinno być 2.8 było poniżej 2 Czyli jak mowielm, tylko nie kumam czemu zebralo opone z jednej strony????
Mussol Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 też nie mam pojęcia, może rozkład masy..
marecki Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 sprawdz czy nie masz luzu na kole/łożysku
T-Rex Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Czyli jak mowielm, tylko nie kumam czemu zebralo opone z jednej strony???? Pewnie plecak patrzył się tylko w prawo
Arkadiusz Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 też nie mam pojęcia, może rozkład masy.. Prawdopodobnie tak jak piszesz, opona się tak ułożyła np. przy skręcie w lewo i utworzył się garb przy niskim ciśnieniu i tak się zdzierała, a poza tym przecież u nas np. na rondach jeździmy w lewo i pewnie ze dwa winkle przy niskim ciśnieniu i poszło...ale to tylko domysły !winkiss Ale przypadek ciekawy !w00t
Klubowicze robson Opublikowano 30 Czerwca 2011 Klubowicze Opublikowano 30 Czerwca 2011 Właśnie sprawdziłem ciśnienie, wstyd się przyznać !sciana wg manuala dla 2 osób powinno być 2.8 było poniżej 2 do głowy mi nie przyszło sprawdzić ciśnienie przed drogą.. I w ten sposób sam sobie odpowiedziałeś !YES, zbyt niskie ciśnienie w oponie prowadzi do takich niespodzianek.Ja sprawdzam powiedzmy co 2 tygodnie ciśnienie, i czasami w tylnym kole ubywa bez wyraznej przyczyny 0,2 - 0,3atm.
ŻABA Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Panowie, sprawa jest prosta. Chłopak jeździł po rondzie w kółko BTW - pamiętam, że jak kiedyś reklamowałem Dunlopy z powodu ostrego zużycia środkowej części opony, to pierwsza odpowiedź brzmiała: niewłaściwe użytkowanie. Za dużo jazdy na wprost??? !guns
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się