Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Nierównomiernie zużyta opona Michelina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tym roku w moim T-maxie, założyłem kpl nowych pilot sport'ów po trasie ok 1500 km 2os +bagaż

mam całkowicie zdarty z lewej strony bieżnik tylnego koła !sciana

z prawej strony widoczne slady zużycia lecz w duzo mniejszym stopniu, co może być przyczyną?

więcej lewych zakrętów i agresywna jazda?

Fakt trasa przebiegała przez bieszczady i było sporo fajnych zakrętów, ale żeby tak od razu do zera..

W zeszłym roku byłem w podobnej trasie identycznie zapakowany ale obuty w Bridgestone Hoop B03

i nie zauważyłem śladu zużycia po trasie.

IMG_0564.jpg

IMG_0567.jpg

Opublikowano

WOW !w00t nieźle !!!

Jak dla mnie na tych zdjęciach wyraźnie widać starcie w jednej linii, tak jakby opona cały czas o coś obcierała. Sprawdź czy przypadkiem nie ma czegoś, (plastik błotnika, jakaś osłona, przewód czy inne coś)co mogło by obcierać. Może w trasie się też coś przyczepiło co tarło. Dla mnie nie wygląda to na zużycie w wyniku eksploatacji a raczej w wyniku tarcia o coś.

Opublikowano

Gdyby zużycie było symetryczne z obu stron opony to było by to typowe zużycie dla jazdy na zbyt niskim cisnieniu w oponie. Ale przy zużyciu jednostronnym jest to bardzo dziwne. Przy załorzeniu że cała geometria pojazdu jest dobra.

Opublikowano

Nie ma szans na jakieś obcieranie, koło w t-maxie jest całe na wierzchu, z geometrią też odpada, odkąd go mam nie leżał:D

obawiam się, że winna tu jest miękka mieszanka gumy w połączeniu z agresywną jazdą przy dużym obciążeniu, widocznie więcej było lewych:)

Opublikowano

Myślisz, że aż taka lipa? Przecież mieszają składniki i leją to do prasy. Nie sądzę, żeby była jakaś różnica w składzie opony.

To, że motor nie leżał, nie znaczy, że masz dobrą geometrię. Może powoli zużywają się tulejki w wahaczu i koło lekko idzie w jedną stronę. Akurat przy pochyleniu się na jedną stronę, koło mogło nie układać się w osi pojazdu i bardziej ścierało?

Takie luźne przypuszczenia.

Lub po prostu masz krzywą oponę i sama się drze. W autach częsty przypadek, to czemu nie w motorach?

Opublikowano

Właśnie sprawdziłem ciśnienie, wstyd się przyznać !sciana

wg manuala dla 2 osób powinno być 2.8 było poniżej 2

do głowy mi nie przyszło sprawdzić ciśnienie przed drogą..

  • Administrator
Opublikowano

W zeszłym roku byłem w podobnej trasie identycznie zapakowany ale obuty w Bridgestone Hoop B03

i nie zauważyłem śladu zużycia po trasie.

To jest właśnie zaleta hoop'ów.

Właśnie sprawdziłem ciśnienie, wstyd się przyznać !sciana

wg manuala dla 2 osób powinno być 2.8 było poniżej 2

do głowy mi nie przyszło sprawdzić ciśnienie przed drogą..

Elementarny błąd :D

Co ciekawe, jakbyś popełnił ten sam błąd ze zbyt niskim ciśnieniem w Bridgestonie to efekt nie byłby tak opłakany. Michał jest miękki i nie wybacza takich błędów... a teraz wypada tylny kapeć wywalić do kosza.

Aż dziwne, że nie spoglądałeś wcześniej na tylną oponę. Ja robię to przy każdym tankowaniu !OK

Opublikowano

Nadal jestem przekonany,że musiała o coś trzeć. Może wciągnęło kawałek szmaty, kawałek patyka czy co cokolwiek co napotkałeś na drodze. Zablokowało się to coś o wahacz i oponę starło. Nie musiałeś nawet zrobić wiele kilometrów z tym czymś.

Myślę, że jakbyś nawet tą trasę pokonał całą na pochylonym skuterze na lewo to opona by się, aż tak nie starła.

Zakładając jednak, że na trasie szedłeś lewe zakręty ostro (ale to chyba musiałaby być trasa po torze żużlowym :D) to i przednia opona powinna być mocniej starta po tej stronie.

To starcie jest na tyle mocno z boku opony, że przy złej geometrii zawieszenia jest to wręcz nie możliwe, żebyś tego nie czuł podczas jazdy.

Dodane:

W międzyczasie wszystko się wyjaśniło a ja nie wiem jak skasować własny post, bo jak widzę już nieaktualny :)

Opublikowano

Cóż pozostało dokończyć dzieła na Cargo !OKK

Opublikowano

wg manuala dla 2 osób powinno być 2.8 było poniżej 2

Czyli jak mowielm, tylko nie kumam czemu zebralo opone z jednej strony????

Opublikowano

też nie mam pojęcia, może rozkład masy..

Opublikowano

sprawdz czy nie masz luzu na kole/łożysku

Opublikowano

Czyli jak mowielm, tylko nie kumam czemu zebralo opone z jednej strony????

Pewnie plecak patrzył się tylko w prawo :)

Opublikowano

też nie mam pojęcia, może rozkład masy..

Prawdopodobnie tak jak piszesz, opona się tak ułożyła np. przy skręcie w lewo i utworzył się garb przy niskim ciśnieniu i tak się zdzierała, a poza tym przecież u nas np. na rondach jeździmy w lewo i pewnie ze dwa winkle przy niskim ciśnieniu i poszło...ale to tylko domysły !winkiss

Ale przypadek ciekawy !w00t

  • Klubowicze
Opublikowano

Właśnie sprawdziłem ciśnienie, wstyd się przyznać !sciana

wg manuala dla 2 osób powinno być 2.8 było poniżej 2

do głowy mi nie przyszło sprawdzić ciśnienie przed drogą..

I w ten sposób sam sobie odpowiedziałeś !YES, zbyt niskie ciśnienie w oponie prowadzi do takich niespodzianek.Ja sprawdzam powiedzmy co 2 tygodnie ciśnienie, i czasami w tylnym kole ubywa bez wyraznej przyczyny 0,2 - 0,3atm.

Opublikowano

Panowie, sprawa jest prosta. Chłopak jeździł po rondzie w kółko :)

BTW - pamiętam, że jak kiedyś reklamowałem Dunlopy z powodu ostrego zużycia środkowej części opony, to pierwsza odpowiedź brzmiała: niewłaściwe użytkowanie. Za dużo jazdy na wprost??? !guns

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...