Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Michelin Pilot Sport


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Jako że moja opona lekko się zużyła nadszedł czas na wymianę. W przypadku Silvera wyboru ostatnio nie ma za wielkiego wybór więc padł na Michelina Pilot Sport. 2 fabryki w japonii pracują 2 dni w tygodniu więc dostępność opon od ręki innych europejskich producentów znacznie spadła bo taki jest popyt na opony. Co prawda zmiana kwadratowej opony na okrągłą już jest samo w sobie wystarczającą zmianą na plus dla każdej opony ale jednak trzymanie w na mokrym to chyba najważniejsza rzecz na jaka warto zwrócić uwagę. Na suchym to i stara opona się sprawdzała choć w zakrętach przekroczenie kwadratowego progu powodowało dodatkowe atrakcje w postaci podniesienia adrenaliny. Stara opona Bridgestone Hoop przelatała około 25 tys km i uważam to za fantastyczny wynik.

20110618066.jpg

Na mokrym jednak były lekkie problemy z prowadzeniem. O ile trochę sie obawiałem jak będzie jednak zachowywać się nowa opona to akurat tego dnia nieźle popadało i miałem okazje sie przekonać. No i zachowuje sie wzorowo, w pełnym zakresie czy to zakręt czy prosta nie będziemy zaskakiwani jakimś nietypowym zachowaniem.

20110618068.jpg

Zobaczymy jak w dalszym okresie opona będzie się sprawdzała i jakie utrzyma przeloty, bo czasy nagrzewania sie opony i jej właściwości jezdne oceniam puki co na 5+ na każdej nawierzchni no może po za szutrami bo tam jeszcze nie jeździłem.

Opublikowano

Michelina Pilot Sport - miałem te opony w UH 200 i były znakomite !!! Właśnie na mokrej nawierzchni dawały poczucie dużej pewności i nigdy nie zawiodły. Strasznie byłem z nich zadowolony, czego nie mogę powiedzieć o Bridgestone Hoop, które mam obecnie w AN 400. No jakoś nie mam zaufania do tych opon :/. Na pewno jak już się zeszmacą i będą wymagały wymiany, będę polował na Piloty :)

Gość Bartheez5
Opublikowano

Noooooo Artix Docieram na swojej Zacnej taką Michelin scooter.gif

Ale to co przeżyła twoja stara opona tooooo crybaby.gifcrybaby.gif

Patrząc na stan mojej obecnej pilotki to jeszcze dużo życia przed nią , A chciałem już wymieniaćwhist

Opublikowano

Czy można użytkowników tego michelina poprosić o sprawdzenie lameli? Chodzi mi o to, czy wszystkie lamele idą w tej samej płaszczyźnie? Czyli gładząc ręką po oponie czuć uskoki, czy idzie gładko. U mnie trójkątne lamele są niżej od pozostałych. Myślę, że poząbkowało mi oponę. Tylko dziwne bo z punktu fizyki pościerała się nie od tej strony, co toczy się oponka. Jadąc wolno po równiutkim asfalcie, czuję drgania z "kwadratowej" opony whist

Opublikowano

Przedniego Pilot Sporta mialem bardzo pozabkowanego, o ile z jednej strony "lamela" bieznik na obwodzie mial ok. 0,5-1,0 mm wysokosci, to z drugiej juz ok. 1,5- 2,0mm whist ...

Opublikowano

U mnie trójkąty są na tej samej wysokości a oponka ma już kilka wiosen.

Opublikowano

U mnie tez czuć było "drgania" przy bardzo małej prędkości np. podczas parkowania, ale przekanany jestem ze wynikają one ze sposobu naciecia opon ( dosyć poprzecznie do kierunku jazdy) oraz ich szerokości. Przy normalnej jeździe zupełnie tego nie czuć i w niczym to nie przeszkadza.

  • Administrator
Opublikowano

Artix... powiem tyle: WRESZCIE zagościły na twoim SW świeże kapcie !w00t

Co do Michelina Pilota Sporta... patrząc na to jakie są problemy z pozyskaniem nowych Bridgeston'ów Hoop'ów także i ja będę się skłaniał ku tej oponce. Posiadają perfekcyjny wręcz stosunek cena>jakość !OK

  • Administrator
Opublikowano

O zabkowaniu po 200 km to wiele nie powiem. Ciagle jednak jestem zadowolony z wyboru choc mialem obawy glownie jesli chodzi o prowadzenie na mokrym. Na moim SW to juz 4ty komplet opon Bridgestone, Heidenau, Bridgestone i tereaz Michelin. Generalnie do Bridgestone bym juz nie wrocil bo mimo ze swietna opona ale nie na nasze klimaty. Najlepiej mi sie sprawdzala w Grecji Wloszech czyli generalnie tam gdzie jest bardzo cieplo i asfalt ma wysokie temperatury. Po Heidenau bylem zmuszony wrocic do Bridgestona bo w Barcelonie nie bylo nic innego dostepnego od reki czyli nastepnego dnia, a z Heidenau wychodzilo juz poszycie i to raptem po 6-7 tys km i mimo ze bylem mega zadowolony z tej opony to jednak jej zywotnosc byla bardzo marna, mowa oczywiscie o tylnym kapciu, ale jakos nie czulem potrzeby taszczenia przodu z Hiszpanii, gdzie nota bene kupic opone do skutera podobnie jak w Portugalii graniczy z cudem. W Lizbonie czas oczekiwania na kapcie wynosil tydzien wallbash.gif

Opublikowano

Jeździłem na Pilotach Jasnomiętową. Jeden sezon - tylko tyle ze mną wytrzymała. Fakt - zdzierała się na drogach o dużej, delikatnie ujmując, chropowatości - za naszą wschodnią granicą. Jednak wynik ok.10 tys. km do osnowy to raczej niedługi dystans.

Co do trakcji - oponka super. Nie było niespodzianek ani na suchym, ani na mokrym (z wyjątkiem "pasów" na przejściach dla pieszych po deszczu, ale to ekstremum). Szybko nabierała temperatury, więc na "klocku z drewna" nie trzeba było jeździć. Jeden minus (niestety znaczny) to tempo zużycia, a przecież jeździłem raczej spokojnie (gdzież mi do dynamiki Artixa whist). O drugim niemal zapomniałem napisać, a to dlatego, że nie był uciążliwy: ząbkowanie. Owszem miała takie tendencje i za zaletę trudno to uznać, ale w jeździe mi nie przeszkadzało nic a nic.

Opublikowano

Opona bardzo dobra, miękka i super trzymająca na suchym !OKK

Jednak zauważyłem lekko nerwowe zachowanie na mokrym. Może to wina nierównej drogi, sam nie wiem.

Ogólnie byłem bardzo zadowolony. Opona zjechała się po około 8 tyś km.

Opublikowano

Przebieg w GP800: tyl ok. 14 tkm, przod ok. 20 tkm, a raczej nie naleze do "zaklinaczy" opon na dlugi przebieg whist ...

Opublikowano

Ja na Michałach Pilot Sport 2 (UH200) zrobiłem 9,5 tyś km. Po tym przebiegu, w tylnej do wskaźnika zużycia (czyli formalnego uznania opony za zużytą) zostało ok. 1mm. Stawiam dolary przeciw orzechom, że u Artix'a ta opona nie dotrwa do 10 tyś km.

Co do trakcji potwierdzam opinie przedmówców: rewelacja, zwłaszcza jeśli chodzi o trzymanie na mokrym.

  • Administrator
Opublikowano

Jedno pytanie do osób, które ujeżdżają Pilota Sporta: Co macie wpisane po "Made in....." ?

Opublikowano

Nie mogę sprawdzić bo opony wraz ze skutem u nowego właściciela :ph34r:

Opublikowano

U mnie jak wyżej (może nowy właściciel napisze z jakiego kraju są te oponki?).

  • Sympatycy
Opublikowano

Jedno pytanie do osób, które ujeżdżają Pilota Sporta: Co macie wpisane po "Made in....." ?

A tego to nie wiem.Sprawdze wieczorem.

Co do opon-przebieg 17 tys i tył pewnie wytrzyma do końca sezonu. Przód wymieniłem po 13, bieżnik jeszcze był ,ale pojawiły się peknięcia między rowkami.Generalnie oponki na 5

Opublikowano

Ta tylna gumka wygląda jakby była od malucha 126p a nie od !scooter ha ha ha...

Generalnie mogę powiedzieć tylko tyle że o tych oponkach słyszałem wiele dobrych rzeczy...

Opublikowano

... patrząc na to jakie są problemy z pozyskaniem nowych Bridgeston'ów Hoop'ów

Wygląda na to, że są dostępne w magazynie dystrybutora :ph34r: no to HOOP

Opublikowano

... a z Heidenau wychodzilo juz poszycie i to raptem po 6-7 tys km i mimo ze bylem mega zadowolony z tej opony to jednak jej zywotnosc byla bardzo marna, ...

Ja mam Heidenau K66 od września 2010. Zrobiłem na nich 10tkm i jeszcze wyglądają na żywe. Mam nadzieję dociągnąć do 20tkm. Myślę, że zużycie tych opon zależy też w dużej mierze od temperatury asfaltu. W czsie mojej jazdy jakoś niewiele było tych upalnych dni. A wybrałem K66 bo ten typ bieżnika bardziej mnie przekonywał do pewności jazdy po wodzie niż Pilot Sport.

  • Sympatycy
Opublikowano

Jedno pytanie do osób, które ujeżdżają Pilota Sporta: Co macie wpisane po "Made in....." ?

Sprawdziłem. ,,Made in Spain''

Opublikowano

No tak uh200 składany w Hiszpanii to i opony hiszpańskie, a an400 składany w Japonii to i opony japońskie. :)

Opublikowano

W moim AN zmieniłem oponki przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu.

Zamówiłem w styczniu 2011 i dostałem z produkcji grudzień 2010 !YES

Po ujeżdżaniu fabrycznych Bridgestonów Hoop (23tyskm) śmiganie na Pilotach Sportach to inna bajka.

Czasami się nawet zastanawiam czy nie przesadzam z manewrami, ale trzymają jak przyklejone, super !OK .

Na razie przekulane 2,5tyskm i mało deszczowych tras (w stosunku do ubiegłego roku).

Nie wiem jak to będzie gdy wzrosną mocno temperatuty i czy czasami gdy śmigamy z Danką z pełnym obciążeniem się nie rozlecą na dłuższej trasie.

Traskę Pyrlandia-Zamek Krzyżacki wytrzymały bez żadnych niespodzianek !OKK

Z ciekawości poszedłem do garażu sprawdzić co jest po "Made in ..." i jest "SERBIA" :)

  • Administrator
Opublikowano

Sprawdziłem. ,,Made in Spain''

Z ciekawości poszedłem do garażu sprawdzić co jest po "Made in ..." i jest "SERBIA" :)

Znaczy się można przyjąć Made in EU :)

Czasy kiedy Michelin był produkowany w rodzimej fabryce we Francji można włożyć między opowieści o dinozaurach !placz

Bridgestone ma tą zaletę, że jest nadal w 100% produkowany w Japonii i mimo wszystko jakość trzyma. Do 650 TH01 jest dla mnie bezkonkurencyjna jednak Hoop mimo tego, że jest oponą niezłą to ma swoje wady.

Faktem jest także to, że w ostatnim czasie Dunlop strasznie podupadł na jakości... i nie jest to tylko moje zdanie ale opinia oponiarzy w całym kraju.

Tak czy owak podtrzymuje to co pisałem wcześniej> Michał przy swojej cenie, nawet jeśli wytrzyma o połowę mniej jak Biridestone, oferując przy tym bardzo dobrą przyczepność, jest ofertą chyba najlepszą na rynku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...