bartosz108 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Od kilku miesięcy jestem dosyć szczęśliwym posiadaczem Kymco People 125 Retro. Jest to skuterek malutki, ale na 16" kołach dosyć zwinny i ma miejsce pod siedzeniem na jeden kask typu jet. Niestety jego osiągi są dla mnie lekko niesatysfakcjonujące (zwłaszcza w porównaniu z moją Mjaką 400) z górki 95 w/g GPS czyli 105 licznikowe - 9,5KM. Ma jeszcze jedną zaletę ma około 65 cm szerokości licząc w kierownicy co powoduje, ze w korkach spisuje się wyśmienicie. Z wad słabe heble i troszkę nim kołysze. Zacząłem rozglądać się za alternatywą i jedyne co mi wpadło w oko to Aprilia Scarabeo 200. Jest troszeczkę szersza, sporo szybsza około 130 licznikowych co daje około 115 km/h w/g GPS - 18KM. Jest to dla mnie prędkość w zupełności wystarczająca. Lecz ma 2 wady, brak schowka pod siedzeniem !placz1 i jest trochę szersza, ale to drugie przeboleję. Czy jest jakiś skuter na 16" kołach, mogą być i 14" który spełnia moje potrzeby. Jest szybki, pakowny i wąski? Dodam, ze mała paliwożerność też jest ważna bo robię około 1000 km w miesiącu tylko na dojazdy do pracy. Oczywiści można kupić Peopla 200, ale ma tylko 15KM i jeśli buja się tak samo jak 125 to strach się bać przy prędkości 120 km/h. Macie jakieś pomysły?
bartosz108 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2011 Którego masz na myśli? 250 jest sporo szersza niż Scarabeo a 125 ma tylko 14KM.
Sympatycy SlawoyAMD Opublikowano 16 Czerwca 2011 Sympatycy Opublikowano 16 Czerwca 2011 To ma być nowe rozumiem?... Trochę drogie w zakupie, ale na zlocie w Burgmani miałem okazję pogadać z chłopakami z Kymco i popróbować sprzętów... Pozytywne wrażenie u testujących wywarł model People GT300i. Silnik ten sam co w Downtown, ale zmieniona charakterystyka ustawień... No ale to prawie 15K, więc może tańsze People S 250i za niecałe 12K. To już ma ponad 20 koni i pali ponoć niewiele więcej od mojego X8... Jeśli jeszcze coś tańszego, to co prawda na mniejszych kołach, ale kawałek kuferka masz pod kanapką w modelu Dink 200i 4T, ale tym nie jeździłem, więc nie powiem nic o komforcie. Może być równie dobrze twardy, jak Downtown, co mnie trochę niemiło zaskoczyło, ale to moje wrażenie...
Ziom Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Czy ja wiem, czy 125 to tak mało? Mój X evo osiąga 120 licznikowe jest pakowny, tylko co do szerokości to miał bym wątpliwości
bartosz108 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2011 Dzięki za odpowiedzi/podpowiedzi !OK Jeśli chodzi o X8 jest super, ale szeroki. A sprzęt może być używany. Swoją drogą nowy(2009) scarabeo ma miejsce na kask pod siedzeniem. Ale trzeba zapłacic kole 12k.
Kaper Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Chyba 65cm to sama kierownica - jednak nawet w lustrach faktycznie jest wąski jak 50tka. Moja standardowa odpowiedź będzie: z przodu 15cali z tyło 14 czyli oczywiście X-max 250i ale żeby nie być tak zawziętym dorzucę jeszcze następujące pomysły szesnastocalowe: yamaszkę X-city 250i i hondę SH 300i Pozdrawiam,
leszek_krakow Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Jak chyba każdy z nas masz sprzeczne wymagania Jeżeli ma być srawny w korkach, wąski i szybki - to tylko Honda SH 300, choć jeżeli Twoje jazdy obejmują również trasę, a nie tylko miasto - to nie wiem czy nie zdecydował bym się na coś bardziej "leżącego"
Maciej_f Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Każdy ma jakieś wymagania i jak ma być na miasto sprawniejszy to za miastem będzie dokuczały inne rzeczy. Sam mam Burka 400 może nie jest szczególnie wąski bo lusterka wystają i to sporo. Ale jazda po warszawie w koreczkach jest całkiem przyjemna. Trochę wprawy i jest super. Wiadomo staram się wybierać trasy przejazdowe gdzie pasy ruchu są jak najszersze i samochody które stoją w korku zostawiają dużo miejsca i bez problemu można przejechać bezpiecznie. Warto pojechać ciut dłuższą trasą bo w sumie i tak szybciej przejedziemy. A jeśli chodzi o pakowność to każdy skuter który ma większe koła to automatycznie ma mniejszy schowek pod kanapą.
Sympatycy szorstki Opublikowano 17 Czerwca 2011 Sympatycy Opublikowano 17 Czerwca 2011 Niestety jego osiągi są dla mnie lekko niesatysfakcjonujące (zwłaszcza w porównaniu z moją Mjaką 400) z górki 95 w/g GPS czyli 105 licznikowe - 9,5KM. Kymco People GT 300i. Powalą Cię jego osiągi. Jest co prawda nieco szerszy niż byś chciał (750mm). Z zalet, nówka na gwarancji, niesamowite osiągi (zwłaszcza przyspieszenie), dod. kuferek fabryczny, duże koła. pzdr
Bart1 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ja też szukałem właśnie czegoś małego sprawnego dobrego na korki. Wybrałem NEW DINKA 200i Nie wiem dla czego jest to bardzo nie doceniany skuter Moc na Wa-we i korki moim zdaniem wystarczająca (V-max 135 licznikowe) kufer pod kanapą obszerny ! Spalanie w granicach 3-3,3/100 Używany można kupić w bardzo dobrej cenie !holiday
Sympatycy SlawoyAMD Opublikowano 17 Czerwca 2011 Sympatycy Opublikowano 17 Czerwca 2011 Właśnie ten model polecałem koledze wyżej... Jeśli jeszcze coś tańszego, to co prawda na mniejszych kołach, ale kawałek kuferka masz pod kanapką w modelu Dink 200i 4T, ale tym nie jeździłem Jak Twoje wrażenia z pracy zawieszenia? Nie jest za twardy?
Sympatycy szorstki Opublikowano 17 Czerwca 2011 Sympatycy Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ja też szukałem właśnie czegoś małego sprawnego dobrego na korki. Wybrałem NEW DINKA 200i Nie wiem dla czego jest to bardzo nie doceniany skuter Bardzo fajny sprzęt, tyle, że Dink ma koła 12"/13", a kolega autor wątku skłaniał się raczej ku sprzętom na większych obręczach (16"), bodajże min. 14"... pzdr
Bart1 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Bardzo fajny sprzęt, tyle, że Dink ma koła 12"/13", a kolega autor wątku skłaniał się raczej ku sprzętom na większych obręczach (16"), bodajże min. 14"... pzdr To fakt temat przeczytałem,ale mózgownica nie zanotowała Jak Twoje wrażenia z pracy zawieszenia? Nie jest za twardy? Jest twardy,za to pewnie się prowadzi,parę razy już przeholowałem i ta "twardość" uratowała mi d....... Tył jest regulowany i mam ustawiony na najmiększe położenie.I w takim ustawieniu jest spoko. Jest wygodny,wręcz idealny na korki ,wąski,zwrotny. Porównywałem na przykład z Dowtown-em 300i i to jest już sporo większy skuter vs New Dink dla mnie robił wrażenie krowiastego Panowie i nie piszcie proszę, że śmigacie super w korkach,na skuterach wielkości burka 400 i więcej, bo to raczej mija się z prawdą. Nie raz miałem przyjemność jechać, za kolegami nawet z klubu na takich sprzętach i nie ma ch..... we wsi różnica jazdy pomiędzy puszkami jest ooogroomna ,nieraz się nudziłem jadąc np za Burgrem 400 A ze mnie żaden specjalista,tylko sprzęt mniejszy i beż prównania w korkach się tym porusza Takie moje zdanie nie linczujcie Nie chciałem nikogo obrazić
Kamikaze Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ja też proponowałby, People 300GT. Wspaniały sprzęt do miasta i mocny silnik. Jest sporo tańszy od Hondy SH a moim zdaniem znacznie ładniejszy szczególnie w białym kolorze. No ale o pakowności zapomnij, bo skutery z dużymi kołami maja małe schowki . OLBRZYMI schowek ma za to Burgman 200. Bez problemu wchodzą tam 2 kaski integralne i „ta dziura pod kanapą” nie jest dużo mniejsza niż w 400 gdzie po środku mamy nadkole. Jeździłem tym po mieście i nie miałem najmniejszych problemów z przeciskaniem się. Przyśpiesza ze świateł nawet chyba lepiej niż 400 (przynajmniej do ok. 60 km/h) a w trasie 120-130 licznikowe poleci. X-max myślę że też jest znakomity, ale schowek też nie powalający.
Lucjan73 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Kymco People GT 300i. Powalą Cię jego osiągi. Jest co prawda nieco szerszy niż byś chciał (750mm). Z zalet, nówka na gwarancji, niesamowite osiągi (zwłaszcza przyspieszenie), dod. kuferek fabryczny, duże koła. pzdr Jeździłem testówką w Malborku, fakt skuter bardzo dynamiczny, wysoki i wygodny. Na minus można zaliczyć schowek pod siedzeniem w którym mieści się portfel i komórka pod warunkiem że portfel jest bez gotówki w tym układzie kufer centralny w standarcie to żadna łaska. Nie podoba mi się umieszczenie zbiornika paliwa pod kanapą a dokładnie pod siedzeniem plecaczka. Może to wpływać na "wyważenie" skutera, dziwne bo w starszych modelach (np. Grand Dink) zbiornik jest w podłodze przekroku A tak przy okazjii to w salonie Hondy we Wrocławiu stała używana SH 300 kupiona w tym salonie z niewielkim przebiegiem i dodatkowym wyposażeniem (szyba, koc) za ok. 12 tyś.
Kamikaze Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Sam mam Burka 400 może nie jest szczególnie wąski bo lusterka wystają i to sporo. Przekręć lusterka do wewnątrz ! Jest węziej a widoczność nadal znakomita
Kamikaze Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Kamikaze Dzięki za podpowiedź :) hehe pewnie wyszedłem na durnia, bo doskonale o tym wiesz ? Pozdrawiam
Maciej_f Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Nie ma się co stresować. Jak wiadomo każdy skuter ma słabsze i mocniejsze strony. Grunt aby jechać do przodu !scooter Ja tam swojego Burka lubię. Pewnie posiadając KYMCO AGILITY CITY 125 cały czas bym jechał a tak czasami stoję. Ale i tak jestem szybciej w domu niż bym jechał 4oo. Poza tym Każdy ma co to lubi. Myślę że i tak nie da się jeździć całe życie jednym sprzętem. Trzeba czasami zmieniać i próbować innych. Sprawdzać które koła nam lepiej odpowiadają 14' czy 16' pojemności 125ccm czy 650cmm. Każdy ma różne potrzeby i oczekiwania. Dobrze jest jak się ma możliwość spróbowania i przejechania danym modelem. Wtedy decyzja będzie najtrafniejsza. Wiadomo opinie innych trzeba brać po uwagę ale decyzje trzeba podjąć samemu. W razie nietrafienia w nasze wymagania, zawsze możemy zmienić na nowszy model.
bartosz108 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2011 Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Najbardziej zainteresowała mnie Honda sh 150. Ciekawy sprzęt i mam sentyment do Hondy. Jaką prędkość można rozwinąć na SH150 oczywiście na prostej?
Kamikaze Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Moim zdaniem przesiadka nie warta zachodu.
przemas Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 SH150 z dodatkowym kufrem to, przy twoich oczekiwaniach, naprawdę niezły wybór !YES Co do V-max, w danych technicznych honda podaje 105km/h, ale ludziska na forach piszą, że i 115km/h (licznikowo). IMHO 105km/h w miejskim skuterze to i tak wystarczająco. Polecam też UH200, który do jazdy miejskiej jest idealny. Komfort wyższy niż sugeruje wielkość kół, możliwości ładunkowe - rewelacja a przy starcie ze świateł może zawstydzić niejedną 400-tkę (tylko cena trochę wyższa). No i nie ma problemu z jazdą próbną, co w przypadku SH150 jest pewnie nierealne.
madej Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Bartosz bierz scarabeusza 200 za nieduze pieniadze masz klasyke sama w sobie ja po miescie (a teraz to juz nawet nietylko ) latam na 125ce i kufer wcale nieprzeszkadza w korkach a wlozysz tam wszystko.U mnie scarabeusz ma dozywocie ,mozna powiedziec ze jezeli jest cos takiego jak scarabeomania to ja to mam !walkm A czemu to niewiem ale ten robal ma w sobie cos takiego ze fajnie sie na nim czuje a pozatym w miescie wymiata
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się