DIAMANDA2002 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Znalazłem na allegro coś takiego: http://moto.allegro.pl/urzadzenie-do-przewozu-motocykli-do-haka-i1557348575.html Dość ciekawe, ale czy działa ??? PS. Sory ale pomino 2 lat na forum znów nie przeczytałem regulaminu dodawania postów w tym dziale, więc nie wiem czy dobrze, czy źle napisałem temat....
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Klubowicze Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Konstrukcja dość prosta, ale martwi mnie mocowanie (stabilizacja) pasami ściągającymi... Przy masie plastików w skuterze, ich możliwości zapięcia ograniczają się do mocowania lag, a to jednak niezbyt wysoko (a czym wyżej, tym stabilniej)... Duże maxi o masie +/- 220 kg chyba bałbym się wlec za samochodem przy tym systemie stabilizacji, nawet jeśli miałbym do czego przyczepić pasy, bo w mojej Sienie to gdzie? Do plastikowego zderzaka !w00t ?? Ogólnie pomysł do rozwinięcia, ale z systemem mocowania chwytającym na całej długości lag, co jednocześnie ustabilizowałoby skuter i pozwalałoby na swobodne jego skręcanie za autem (bez ryzyka szorowania pasów po plastikach)... Szczytem marzeń byłby system wychylania sprzętu podczas skręcania, co zniwelowałoby część sił bocznych, odśrodkowych, działających na lagi podczas żwawo pokonywanych zakrętów na trasie... Ale wtedy cena nie wyniosłaby już 500 PLN, co w tym wypadku i tak wydaje mi się za dużo.
GrzechoCnik Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 No nie wiem, czy to dobre rozwiązanie dla skuterów. Motocykle mają biegi i tylne koło obraca się na luzie. A skuter przy ciągnięciu będzie hamował silnikiem. Szybko się nie pojedzie, no i szkoda silnika. !NOT
ettore Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 No nie wiem, czy to dobre rozwiązanie dla skuterów. Motocykle mają biegi i tylne koło obraca się na luzie. A skuter przy ciągnięciu będzie hamował silnikiem. Szybko się nie pojedzie, no i szkoda silnika. !NOT Hmm, jesteś pewny? Sprzęgło odśrodkowe jest napędzane z silnika przez pasek. Jeśli kręcisz tylko kołem, to sprzęgło się nie załączy - będzie się obracał tylko dzwon sprzęgła. 2
GrzechoCnik Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Hmm, jesteś pewny? Sprzęgło odśrodkowe jest napędzane z silnika przez pasek. Jeśli kręcisz tylko kołem, to sprzęgło się nie załączy - będzie się obracał tylko dzwon sprzęgła. Ano fakt. Jakoś chyba nie do końca to przenoszenie napędu przemyślałem. Rzeczywiście tylko dzwon sprzęgła się będzie kręcił. Sorki za wprowadzenie zamieszania.
Gość Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Straszna prowizorka. Myślę, że pociągnie się jednoślad do pierwszego kontaktu z radiowozem. Potem przewiduję już same kłopoty. A to ma jakąś homologację? Niewątpliwie, bardzo fajny układ do holowania od zagrody do zagrody.
Sympatycy Kisiel Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Sympatycy Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Taki system holowania jest bardzo popularny w stanach. U nas istnieje podejrzenie o braku legalności względem przepisów KD. W stanach jest prościej, bo ich haki holownicze maja konstrukcję modułową i urządzenie do holowania montowane jest w miejsce zaczepu kulowego a nie na niego. Tego czegoś na Allegro nie komentuje bo jest żałosne .... A sposób montażu do haka holowniczego super uniwersalny - pasi do każdego samochodu, pod warunkiem że jest to Gelendewagen w wersji wojskowej
czaro69 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Już sobie wyobrażam SW lub Burgmana 650 na takiej samoróbce Ciekawe ile metrów by ujechał !w00t. A do czego mamy przyczepić pasy mocujące np. w zwykłej osobówce?? idt. Jeśli transport skutera osobówką, to tylko dostosowana przyczepka Jak napisał Kisiel, straszna prowizorka !NOT
DIAMANDA2002 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2011 pomysł jest o tyle fajny, że można bezproblemowo zabrać skuta na niewielką odległość bez zabawy w przyczepki - wypożycz, potem oddaj ikupa czasu stracona. Mi się podoba, bo mógłbym np. zabrać małego autem gdzieś na wieś np. z 50 kilometrów, tak poszaleć z nim na wiejskich drogach a potem do domku. Odpinam i mam z głowy. No a jeżeli chodzi o zaczepy w osobówce....na 100% o coś się zaczepi - na pewno z jednej o zaczep do holowania. Taki pomysł trochę jak zapas "dojazdówka". No a z homologacją to już inna sprawa... PZDR
daszek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Znalazłem na allegro coś takiego: http://moto.allegro.pl/urzadzenie-do-przewozu-motocykli-do-haka-i1557348575.html Dość ciekawe, ale czy działa ??? [...] Ciekawe, czy haki/zaczepy do zderzaka są w standardzie, czy trzeba samemu kupić i dziury wiercić Taka samoróba jest dobra do przewożenia krosa, o wadze do 70kg, ze wsi na wieś i do niczego innego się nie nadaje. Nie wyobrażam sobie przewożenia skutera ważącego 270kg na takim badziewiu, no chyba, że na szrot, biorąc pod uwagę stabilność w czasie jazdy i napęd tylnego koła. Najlepsza do przewozu skutera/motocykla jest przyczepa do przewodu skutera/motocykla. Chytry dwa razy traci.
brtl Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 a co sie dzieje z motocyklem/skuterem przy jezdzie na wstecznym ?
Sympatycy Kisiel Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Sympatycy Opublikowano 23 Kwietnia 2011 To samo co przy jeździe do przodu tylko w odwrotnym kierunku 1
T-Rex Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Pozostaje jeszcze kwestia oświetlenia ciągnionego pojazdu. To co wystaje poza auto musi mieć światła. Niby są bagażniki do rowerów, mocowane na haku ale średnio to działa. Znajomy ma i nie chwali. Strasznie musiał kombinować, żeby się nie obracało na kulce. Sam pomysł ciągnięcia motorka za autem jest świetny, ale to wykonanie? !sciana 1
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Sympatycy Opublikowano 24 Kwietnia 2011 To samo co przy jeździe do przodu tylko w odwrotnym kierunku Jak dla mnie wygląda lipnie.Nie wyobrażam sobie,żeby podczepić do tego skuta ważącego ok.250 kg.
dr.big Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Pozostaje jeszcze kwestia oświetlenia ciągnionego pojazdu(...) Nie chce nic krytykowac, ale jak patrze sobie na ten produkt "pomyslowego Dobromira" (dla wychowanych na serialach-> MacGyvera ), to mysle, ze przy skuterze lub moto wazacym jakies 250kg, problem oswietlenia sie rozwiaze. Krzesane na podlozu iskry z przewroconego 2oo ciagnionego na pasach "stabilizujacych" konstrukcje, beda wystarczajacym oswietleniem tego zaprzegu ...
T-Rex Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 No tak ale to jest oświetlenie tymczasowe. W końcu prawie cały skuter się zetrze i przestanie iskrzyć. Coś co pozostanie na haku, powinno być jednak oświetlone A na poważnie to chyba sam hak nie spełnia norm obciążenia, bo u nas jest to o i ile się nie mylę 50kg.
brtl Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 To samo co przy jeździe do przodu tylko w odwrotnym kierunku super odpowiedz ale chyba mnie nie zrozumiales.. chcialbym zobaczyc jak sie wylamuje ogranicznik skretu na ramie przy cofaniu na skreconych kolach
Sympatycy Kisiel Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Sympatycy Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Przepraszam Cię kolego ale zasada u mnie jest prosta .... głupie pytanie, głupia odpowiedź !YES 1
Enek Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 a co sie dzieje z motocyklem/skuterem przy jezdzie na wstecznym ? no to samo co z przyczepka-trzeba uwazac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się