Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Burgman 650 czy Silwer Wing 600


Rekomendowane odpowiedzi

  • Sympatycy
Opublikowano

Witam. Oczywiście wiem że ilu użytkowników tyle spostrzeżeń. A może ten temat już był? To proszę o link. !OKK

Opublikowano

Jesteś „ Kawał Chłopa” to tylko Burgman 650 jest w stanie dać Tobie radość i zadowolenie z „połykanych” !OKK kilometrów.

  • Sympatycy
Opublikowano

Osobiście podoba mi się B 650 jednak zniechęca mnie ta awaryjność i koszty naprawy zbyt wiele się o tym pisze !OKK

Opublikowano

Wiele juz zostalo o jednym i drugim skuterze do tej pory napisane !OKK .

Mysle, ze w wielkim skrocie (a na pewno cos zapomne) mozna wymienic:

AN650

na +: wykonanie, materialy, wywazenie, sposob prowadzenia we wszystkich zakresach predkosci, ladownosc, sposob oddania mocy i sama moc, niskie zuzycie paliwa, wyposazenie (nowsze modele)...

na -: klopoty ze skrzynia i dosc rzadko z przeniesieniem napedu, czeste klopoty z lozyskami kol...

SW600

na +: naprawde solidne wykonanie, bezawaryjnosc, ladownosc...

na -: slabe przednie zawieszenie i ogolnie niezbyt dobrze rozwiazane zawieszenie tylne, wyzsze zuzycie paliwa, jakosc plastikow...

Na pewno "lista" jest niepelna i wiele da sie tu dodac...

PS. Od siebie napisze, jezdzilem SW600 i AN650 i musze przyznac, ze bardziej podchodzi mi AN650. Fakt, ze moze przy jakiejs powazniejszej awarii mialbym inne zdanie...

PS2. Jedyna awaria jaka mialem, byly padniete lozyska w AN650, ktore bez problemu wymienilem zawczasu, dojezdzajac do ASO o wlasnych silach po wystapieniu dziwnych wibracji w pewnych zakresach predkosci.

Opublikowano

Napisz jeszcze tylko czy jesteś zainteresowany kupnem nówki sztuki czy używki !OKK

  • Administrator
Opublikowano

Po Iwsze: Pytanie mało precyzyjne... zależy jaki An 650 (K3- K10?) i jaki FJS 600 ('01-'09?). Z ABS czy bez ABS... nowy, używany itd?

Po IIgie: Zarówno o jednym jak i o drugim skuterze było na forum multum razy. Trzeba tylko dobrze pokopać.

Na początek porównanie trzech dwucylindrówek: An 650 vs FJS 600 vs Xp 500

  • Sympatycy
Opublikowano

Interesuje mnie rocznik 2009-2010. Próbowałem szukać i nie udało się. Więc dlatego ten temat.

Gość radiolog
Opublikowano

Każdemu będzie pasować co innego.

Do miasta według mnie lepsza SW ,bo węższa, i przednie płozy nie są tak rozbudowane jak w AN 650, co akurat dla mnie jest minusem, jak nie widać przedniego koła chociaż trochę !OKK

W SW prostsza przekładnia, która lubi niestety piszczeć i skrzypieć

Teraz jet nowa buda w SW 400 ,a już u Niemców dostępna jest SW 600 też w nowej budzie (mnie się podoba), AN 650 poza kosmetycznymi zmianami wygląda ciągle tak samo, zwłaszcza tył jest taki napompowany.

Najlepszym kolorem dla AN 650 jest wg mnie czarny, inne pasuja tak sobie

W SW każdy kolor pasuje (ale to też subiektywne doznania)

Opublikowano

Mialem kilka sezonow B650, a teraz SW600 Zmiana firmy podyktowana byla awarią.Ale jeżeli kiedyś inżynierowie Suzuki zamkną bolący temat , Wrocę do porzedniego rolera !OKK .

  • Administrator
Opublikowano
Próbowałem szukać i nie udało się. Więc dlatego ten temat.

Pierwszy z brzegu temat znaleziony po 15 sekundach: AN 650 czy FJS 600

Inny pierwszy z brzegu temat o Silver Wing> KLIK

Podpowiedź: W oknie wyszukiwarki wbijasz hasła typu: "Burgman 650", "Silver Wing" lub "An 650" lub "FJS 600". Praktycznie każde hasło rodzi 5 stron tematów do przeczytania.

  • Klubowicze
Opublikowano
Witam. Oczywiście wiem że ilu użytkowników tyle spostrzeżeń.

Masz w okolicy obydwa skutery. SW600 jest u Grinka, a B650 u Miśka. Zapodaj sobie jazdę próbną po city i wszystko będziesz wiedział.

ps.

Gdyby Misiek nie chciał dać Ci pojeździć zapraszam do mnie na kawę i jazdę moim sprzętem. !OKK

Opublikowano
Interesuje mnie rocznik 2009-2010. Próbowałem szukać i nie udało się. Więc dlatego ten temat.

W Hondzie Plaza w Wawie mają rocznik 2010.

  • Sympatycy
Opublikowano

Ciągle się jeszcze ważę. Mam wielką ochotę na burka 650. Ale boję się kłopotów z przeniesieniem napędu. Może użytkownicy tego modelu podpowiedza, czy AN 650 jest skazany na tą usterkę, czy może te usterki pojawiają się ze względu na jakiś błąd w użytkowaniu. Oczekuje że koledzy z forum podpowiedza jak jest naprawdę z tym modelem. Mam na myśli długotrwałe użytkowanie. Dzięki za wskazówki. :rolleyes:

Gość radiolog
Opublikowano

Jest to powatarzalna wada, ale napewno jest to promil awarii w stosunku do ilości sprzedanych egzemplarzy na calym świecie.

Jak się ma pecha to i mercedes bedzie się psuł.

Jak bedziesz dbał o sprzeta i sprawdzał te najsłabsze ogniwa, o których pisza na forum to masz sznse uniknąć powaznej awarii :rolleyes:

Opublikowano

hej, miałem podobny dylemat. Wybór był ciężki SW faktycznie w opiniach jest jak to każdy pojazd z pod znaku Hondy, "honda honda lepiej jeździ niż wygląda", a wiem coś bo już miałem 4 Hanie na 4oo i nadal mam.

Kupiłem jednak suzuki (chcesz mieć stuki kup suzuki), szukałem dość długo bo koło pół roku, aż w końcu trafiłem na pojazd z USA choć po delikatnym uszkodzeniu, ale z oryginalnym przebiegiem, plastikami etc.i teraz wiem co mam. Miałem wcześniej xcitinga 500 i powiem, że to dwa światy. Jeśli idzie o napęd, wygodę, prowadzenie i osiągi i na pewno miejsce (jak dla mnie bo mały nie jestem 190cm i parę kilo ponad 100 :rolleyes: ). Nie ma co porównywać cvt i jej działania do paska. Cvt jest dynamiczniejsza ale i bez porównania droższa w naprawie :) . Uważam, że jeśli AN nie był chetany, trafisz na dobry model nie będziesz go męczyć to powinien służyć. W końcu ktoś nad nim siedział, projektował i trochę tego już wyprodukowali a procent uszkodzonych skrzyń CVT i przy jakim przebiegu to chyba nikomu nie jest znany.

Ja naczytałem się praktycznie wszystkiego co było do osiągnięcia na forach o AN650 polskich i innych, siedziałem i kombinowałem, zdecydowałem się kupiłem i jestem jak do tej pory (ODPUKAĆ) zadowolony. Ale jak by mi się wcześniej trafił SW600, a też konkretnego nie było to kto wie, pewnie bym kupił SW, bo naprawdę godnego :) gdzie już się wydaje konkretny pieniądz to ze świecą szukać. I nie ma czasami szukać takiego odpicowanego z papierami, kluczykami, książkami etc. bo można się przejechać, a ten konkretny ucieknie...

  • Sympatycy
Opublikowano

Bardzo wam dziękuje za podpowiedź zwłaszcza tobie marcin62. Twoja porada jest podparta doświadczeniem i przy okazji zmiana :rolleyes: dotyczy tak samo jak u mnie z kymco na an 650. Wydaje mi się że przy zakupie rocznika 2009 z przebiegiem 4500 km uda mi się pojeżdzić. A jak nie to może znowu wrócę do KYMCO. Dzięki i pozdrawiam

  • Sympatycy
Opublikowano
czy AN 650 jest skazany na tą usterkę, czy może te usterki pojawiają się ze względu na jakiś błąd w użytkowaniu.

Podobno majndrowanie skrzynią w trybie manual może przyspieszyć

nieco ten (d)efekt...

pzdr

Opublikowano
Ciągle się jeszcze ważę. Mam wielką ochotę na burka 650. Ale boję się kłopotów z przeniesieniem napędu. Może użytkownicy tego modelu podpowiedza, czy AN 650 jest skazany na tą usterkę, czy może te usterki pojawiają się ze względu na jakiś błąd w użytkowaniu. Oczekuje że koledzy z forum podpowiedza jak jest naprawdę z tym modelem. Mam na myśli długotrwałe użytkowanie. Dzięki za wskazówki. !zorro

Witam.Umnie na liczniku 650-ki już 70 000 km.i żadnych problemów ze skrzynią nie miałem.

Opublikowano
Witam.Umnie na liczniku 650-ki już 70 000 km.i żadnych problemów ze skrzynią nie miałem.

Napisz chociaz cos, zeby byla mozliwosc zaczepienia sie przez "przeciwnikow" marki :) ... Jakies lozyska, terkotanie, chrobotanie, chociaz niewlasciwe cisnienie w oponach, no cos :lol: !zorro ...

Gość Don Pedro
Opublikowano

Ja również mam chrapkę na Burgmana 650, tym bardziej że w naszej okolicy jeżdżą same Burgmany w różnych pojemnościach, i nikt nie narzeka

I są to chyba najładniejsze skutery, jeśli chodzi o stylistykę.

Opublikowano
Witam.Umnie na liczniku 650-ki już 70 000 km.i żadnych problemów ze skrzynią nie miałem.

Napisz chociaz cos, zeby byla mozliwosc zaczepienia sie przez "przeciwnikow" marki :) ... Jakies lozyska, terkotanie, chrobotanie, chociaz niewlasciwe cisnienie w oponach, no cos :D:lol: ...

Hehe,no dobra opony mi się zużywają i klocki ;) .Jednak lipa to suzuki !zorro

Gość radiolog
Opublikowano

jeszcze zdun13m możesz pomęczyć pilota na PM, on ma największe doświadczenie z niedomaganiami skrzyni B650 i ma chyba jeden z największych przebiegów, mając skuta od nowości.

Opublikowano

Z tymi skrzyniami W B 650 to dziwna sprawa. Na zlocie w Berlinie rozmawaiłam z użytkownikami z DE i unich ten problem nie istnieje. Skutery mają po 50 tyś. przebiegu jest ich znacznie więcej jak u nas i wszystko jest o.k. albo nikt o tym nie mówi !OKK .

Pamiętam że była taka teoria mówiąca że przyczyną awarii skrzyni może być serwisowanie. Chodzi oto że w serwisach w De wymieniana jest przy serwise jakaś drobna część, niepamiętam jakaś sróbka czy coś tam. A u nas nikt tego nie robi bo nie musi, nie ma takiego zalecenia. Może Bigu coś napisze bo pamiętam że chyba On coś na ten temat mówił.

Opublikowano

Pamiętam że była taka teoria mówiąca że przyczyną awarii skrzyni może być serwisowanie.  Chodzi oto że w serwisach w De wymieniana jest przy serwise jakaś drobna część, niepamiętam jakaś sróbka czy coś tam. A u nas nikt tego nie robi bo nie musi, nie ma takiego zalecenia. Może Bigu coś napisze bo pamiętam że chyba On coś na ten temat mówił.

było wiele, nawet sam pisałem o tym elemencie...

http://www.burgmania.net/forum/index.php?s...197&hl=skrzynia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...