Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Prędkości maksymalne w naszych skuterach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Docieranie nie da ci mocy - to chodzi o to żeby tłok się dobrze spasował z cylindrem żebyś nie go nie zatarł - nie ma to znaczenia co prędkości maksymalnej. Nie miałem do czynienia z burgim 650 - ale może jakąś blokadę ci w niego wcisnęli jak to nówka ???

I raczej ci sie samo nic nie rozkręcić lecz może minimalnie spadać - ścieranie się rolek, paska itd z biegiem kilometrów <_<

  • Odpowiedzi 417
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Geni

    9

  • dr.big

    8

  • Worlan

    8

  • Marcino1

    8

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Docieranie nie da ci mocy - to chodzi o to żeby tłok się dobrze spasował z cylindrem żebyś nie go nie zatarł - nie ma to znaczenia co prędkości maksymalnej. Nie miałem do czynienia z burgim 650 - ale może jakąś blokadę ci w niego wcisnęli jak to nówka ???

I raczej ci sie samo nic nie rozkręcić lecz może minimalnie spadać - ścieranie się rolek, paska itd z biegiem kilometrów  <_<

Rozumiem na czy polega docieranie , i dla tego wydaje mi się że jeśli pierścienie na tłokach dotrą i należycie się ułożą , wtedy są lepiej spasowane z cylindrami , a co za tym idzie zwiększa się kompresja i automatycznie silnik powinien nabrać mocy. Ale to tylko teoria . A o to jak jest w praktyce zapytałem was ludzi którzy na skuterach" zjedli zęby ".

A co do spadania mocy w związku ze ścieraniem się rolek to chyba jeszcze za wcześnie mówić.

Piszesz też o ścieraniu paska . Ale AN 650 nie ma paska , tylko jeśli myślimy o tym samym napęd przenoszony jest za pomocą kół zębatych.

Może faktycznie teraz Japanizy blokują motory? !placz1

Czy ktoś kto miał AN 650 od nowości może coś na ten temat napisać .

Opublikowano

Panowie jesteście w błędzie. Docieranie daje mocy.Sprzęt docierany bardzo delikatnie który nigdy nie zobaczył czerwonego pola na obrotomierzu nie osiągnie pełnej mocy.Polecam obszerną dyskusję o docieraniu na forum motocyklistów.Daje do myślenia:)

Z drugiej strony delikatna jazda przez długi czas również zmniejsza moc. Przetestowałem to w swoich samochodach służbowych.Jeżdze cały czas po mieście.W stosunku do aut moich kolegów śmigających po trasach mam znacząco niższy V-max i przyspieszenie.

Opublikowano

No teoretycznie tak - wiec różnica 10 km/h nikt by tu nie dociekał problemu - ale jak chodzą podobno ponad 200 a kolega tu 160 tylko osiąga ??? To trochę podejrzane wg. mnie.

Nie znam silnika Burgiego więc przepraszam za ewentualne błędy. Co do ścierania rolek itd... to oczywiście był przykład i przy 1500 km nie ma to żadnego znaczenia - co najmniej o zero więcej whist

Jednak mimo wszystko szukał bym tu jakiś blokad bo z tego co wiem czasami w niektórych krajach odbijało i wsadzali jakieś dławiki !placz1

A ciągnie ci do odcięcia prawie ???

Opublikowano

kolego Jarek_PL zacznij od jazdy z gps i zmierzenia czy to co pokazuje twój licznik jest zgodne z tym co wskazuje gps.

fabryczne nie "ulepszane" AN 650 nie jeżdżą 200 km/h a coś koło 160 tu nasz dane z testu http://www.burgmania.net/forum/index.php?s...pic=10902&st=90

liczniki naszych burgmanów zawyżają rzeczywistą prędkość poprawiając nam tym samym humor

mój dochodzi do 190km ale na zegarze, w rzeczywistości pomiar gps pokazuje iż dochodzę do 160 wiec zawyża o 30km/h.

o tym iż większość tak ma, masz napisane w teście porównawczym http://www.burgmania.net/index.php?go=12

także puki co zacznij od pomiaru rzeczywistego,możliwe ze twój pokazuje i jedzie tyle samo i wtedy nie ma się co martwić

a do 200km/h to sie zbliża tylko Gilera P800 !placz1

Opublikowano

W piatek (01.04) moge juz ruszyc Gilera na drogi, predkosc max. podana w dowodzie rej. to 193 km/h i zazwyczaj te predkosci z niemieckich doku sa realne...

Na dniach zmierze na autostradzie czy rolki Pulleya cos dodaly i ile pokaze GPS !placz1 , bo licznik pokazuje cos ponad 220 km/h...

Opublikowano

Dzisiaj sprawdzę z GPS-em.  Ale mimo wszystko wydaje mi się za wolny. Właściwie od 0 do 130 km/h zbiera się przyzwoicie potem do 150km/h wolniej ale jeszcze ciągnie. Ale już po wyżej tej prędkości na kolejne cyfry trzeba już czekać. 

Później napiszę co powiedział GPS. 

Gość radiolog
Opublikowano

dla polepszenia samopoczucia zawsze test mozna przeprowadzic z gorki, z wiatrem, opuszczona szyba i zlozonymi lusterkami !placz1 a moze twoja wersja ma akurat dobrze wykalibrowany licznik ;)

  • Administrator
Opublikowano
...a do 200km/h to sie zbliża tylko Gilera P800  :lol:

A nie prawda ze tylko Gilera bo Silver tez jak ma rolki Pulley'a tyle ze chwile po dojsciu licznika, podkreslam licznika do 200 km/h trzeba zmienic pasek napedowy bo wybucha :) ale predkosc jest jak najbardziej mozliwa do osiagniecia. Sprawdzone organoleptycznie

Opublikowano
...a do 200km/h to sie zbliża tylko Gilera P800  !w00t

A nie prawda ze tylko Gilera bo Silver tez jak ma rolki Pulley'a tyle ze chwile po dojsciu licznika, podkreslam licznika do 200 km/h trzeba zmienic pasek napedowy bo wybucha :lol: ale predkosc jest jak najbardziej mozliwa do osiagniecia. Sprawdzone organoleptycznie

Potwierdzam ... ale buja wtedy niemiłosiernie :lol::)

Opublikowano
...a do 200km/h to sie zbliża tylko Gilera P800  :lol:

A nie prawda ze tylko Gilera bo Silver tez jak ma rolki Pulley'a tyle ze chwile po dojsciu licznika, podkreslam licznika do 200 km/h trzeba zmienic pasek napedowy bo wybucha :) ale predkosc jest jak najbardziej mozliwa do osiagniecia. Sprawdzone organoleptycznie

licznikowo tak ale rzeczywiście?co was tak podnieca te 200km/h !w00t

http://www.burgmania.net/index.php?go=12 jeśli na budziku jest 100 a jedzie 87 to przy 200 nie bedzie wiecej niz 170 -175km/h

Opublikowano

Myślę, że 1500km, to za mało żeby silnik osiągał już pełną moc. Ja w moim Downtownie po około 5000km zauważyłem, że silnik lepiej reaguje i jest bardziej elastyczny. Co do testowania v-max, to najlepiej sprawdzić na dobrze rozgrzanym silniku. Kolejne spostrzeżenie. Optymalnie silnik pracuje dopiero po około 100km dobrej jazdy. Nie są to olbrzymie różnice ale ja je odczuwam...

Ja swój v-max sprawdzę może za kilka dni, bo teraz się niestety rozchorowałem :)

Gość radiolog
Opublikowano

A nie prawda ze tylko Gilera bo Silver tez jak ma rolki Pulley'a tyle ze chwile po dojsciu licznika, podkreslam licznika do 200 km/h trzeba zmienic pasek napedowy bo wybucha :) ale predkosc jest jak najbardziej mozliwa do osiagniecia. Sprawdzone organoleptycznie

Ale to chyba z cięższymi niż orginalne, bo z lżejszymi to chyba wcześniej odetnie zapłon niż osiągnie 200 km/h.

U mnie co prawda w 400 cc, na orginalnych rolkach licznikowe 160 km/h - 9000 prm, na pulleyach o 1 gr cięższych - 160 km/h -8200 rpm

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem jak ciężar rolek może wpływać na przełożenie końcowe przekładni CVT :lol: A to właśnie ono + obroty silnika decydują o osiąganej Vmax.

A może chodzi tu o kształt rolek? Może na oryginalnych vario nie "zsuwa" się tak ciasno jak na pulley'ach i stad różnica w przełożeniu końcowym?

  • Administrator
Opublikowano
http://www.burgmania.net/index.php?go=12  jeśli na budziku jest 100 a jedzie 87 to przy 200 nie bedzie wiecej niz 170 -175km/h

To zalezy tez od Silvera, moj przy licznikowych 100 km/h faktycznie jedzie 95 km/h wg GPS ze wszystkich skuterow to dla mnie C1 jest mistrzem mozna powiedziec ze prawie nie klamie :lol: Co do obrotow to tak jak Silver zamyka szafe predkosciomierza to rowniez zamyka szafe obrotomierza. Sprawdzalem to tylko raz nie stac mnie takie eksperymenty koszt eksperymentu troche ponad 600 zl = cena paska

Opublikowano
http://www.burgmania.net/index.php?go=12  jeśli na budziku jest 100 a jedzie 87 to przy 200 nie bedzie wiecej niz 170 -175km/h

To zalezy tez od Silvera, moj przy licznikowych 100 km/h faktycznie jedzie 95 km/h wg GPS ze wszystkich skuterow to dla mnie C1 jest mistrzem mozna powiedziec ze prawie nie klamie :lol: Co do obrotow to tak jak Silver zamyka szafe predkosciomierza to rowniez zamyka szafe obrotomierza. Sprawdzalem to tylko raz nie stac mnie takie eksperymenty koszt eksperymentu troche ponad 600 zl = cena paska

Moja SW-T400 pokazuje też dość dokładnie. Przy licznikowych 100km/h GPS wskazuje 94-95km/h. Przy 160 licznikowo na GPS-e było około 151km/h.

Gość radiolog
Opublikowano
Co do obrotow to tak jak Silver zamyka szafe predkosciomierza to rowniez zamyka szafe obrotomierza.

A mnie się wydawało, że silver ma odcięcie elektroniczne powyżej 9000 rpm i nie zamknie budzika :lol:

ale próbował nie będę bo wybuch paska = rów = R.I.P

a odnośnie ciężaru rolek, to napewno wpływają na rpm's - lżejsze wyższe, cięższe niższe ( co za tym przyśpieszenie) i na V max - lżejsze niższa, cieższe wyższa

poza tym pulleye wpływają na przełożenie bo teoretycznie pasek może pójść "wyżej" niż na orginalnych okrągłych

Opublikowano

Nowsze Silvery mogą mieć blokadę. Mój jedzie max 170 licznikowe (GPS wskazuje ok 152 km/h) i więcej się nie da. Starsze mają większy Vmax.

Opublikowano
Myślę, że 1500km, to za mało żeby silnik osiągał już pełną moc. Ja w moim Downtownie po około 5000km zauważyłem, że silnik lepiej reaguje i jest bardziej elastyczny. Co do testowania v-max, to najlepiej sprawdzić na dobrze rozgrzanym silniku. Kolejne spostrzeżenie. Optymalnie silnik pracuje dopiero po około 100km dobrej jazdy. Nie są to olbrzymie różnice ale ja je odczuwam...

Ja swój v-max sprawdzę może za kilka dni, bo teraz się niestety rozchorowałem  whist

Jestem tego samego zdania. ;)

Przy pierwszym teście prędkości po przejechaniu 1500km.(docieranie), wycisnołąm zaledwie 160km/h. (na budziku).:P

Pojeździłem trzy dni bardziej agresywnie na skrzyni sekwencyjnej ,gdzie sam decydowałem przy jakich obrotach przechodzę na wyższy bieg , co pozwoliło mi potrzymać silnik na wyższych obrotach , i znowu test szybkości . Tym razem 174km/h. Jest tak jak myślałem silnik jest już dotarty na tyle żeby przestać na niego chuchać , ale mocy właściwej jeszcze nie nabrał.

Z doświadczenia wiem że w 4oo silnik nabiera pełnej sprawności po około 5-8 tysiącach km.

Mam nadzieję że do zlotu w Marl mój skuter będzie już gotowy

Opublikowano

Witam,

Mój sym na razie wyciąga 130km/h (wg.licznika)i więcej raczej nie będzie chciał :)

pozdro

raf

Opublikowano

Niewiele sie pomylilem, realna predkosc max. to 196 km/h (na liczniku to cos ok. 225km/h- 220 to ostatnia widoczna wartosc). Proba przeprowadzona z kufrem (ok. 15 kg) oraz przy wiejacym w pysio wietrze... Szyba w dolnym polozeniu. Paliwo to zwykle PB95. Czuje sie mocno wylaczenia zaplonu przez ogranicznik obrotow.

Na dniach sprawdze bez kufra i bez wiatru whist ...

Gość Bartheez5
Opublikowano

Dzisiaj mój Silver 180km/h jeszcze mi w uszach brzęczy od wiatru :-))))

  • Sympatycy
Opublikowano

Niewiele sie pomylilem, realna predkosc max. to 196 km/h (na liczniku to cos ok. 225km/h- 220 to ostatnia widoczna wartosc). Proba przeprowadzona z kufrem (ok. 15 kg) oraz przy wiejacym w pysio wietrze... Szyba w dolnym polozeniu. Paliwo to zwykle PB95. Czuje sie mocno wylaczenia zaplonu przez ogranicznik obrotow.

Na dniach sprawdze bez kufra i bez wiatru :) ...

Wkrótce zamontuje navi to sprawdze i porównamy osiągi z i bez rolek Pulleya

  • Sympatycy
Opublikowano

Wkrótce zamontuje navi to sprawdze i porównamy osiągi z i bez rolek Pulleya

Po co Ci navi, dzisiaj miałeś porównanie z "dychawicznym t-maxem". U mnie 160, a super szybki wymiatacz 180 na budziku. :), czyli jechaliśmy realne 150 !YES

Opublikowano

Moja YP250 II licznikowo tylko ok 125km/h ;(

Gaznik i zawory wyregulowane ostatnio(u Krisa;),kompresja i cisnienie w kolach ok..

przebieg licznikowe 19tys km, wiec moze to pasek juz zbytnio się wyciągnął? Niby szerokość wciąż ma dobrą...

Any ideas?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...