Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kymco Xciting


Artix

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Przez ostatni weekend przybyło mi trochę nowych wrażeń i nowych kilosów :)

Obecnie na liczniku widnieje liczba 2250 km. Mała rundka po Polsce (Toruń, 3M, Jurata) dała troche nowych spostrzeżeń.

Po I- wsze jazda turystyczna bez kufra centralnego (grrr... czekam cały czas na stelaż givi bo V46 z oparciem już leży w garażu) jest trudna. Je?li jedziemy jeszcze sami to można sobie jako? poradzić (np. paj?k na siedzeniu pasażera) ale w duecie z plecaczkiem należy mieć obowi?zkowo torbę przekrokow?. Wła?nie w ostatni weekend przetestowałem takie udogodnienie firmy OXFORD. Torba na pozór mała ale po odpowiednim upchaniu może zmie?cić naprawde sporo. Pozatym na torbę można jeszcze sporo położyć i przypi?ć paj?kiem. Przetestowane i polecam.

Pod kanap? nie mie?ci się, jak już pisałem w te?cie zbyt wiele ale udało mi się tam upchn?ć dwa plecaki, trochę szpargałów i jeszcze kosmetyczkę :)

Po II- gie zawieszenie przy jeĽdzie w duecie działa bardzo poprawnie. Nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów typu dobijanie czy wężykowanie przy V- maxie.

Po III- cie należy w tym miejscu napisać, że Exciting 500 wykazuje dużo mniejsz? wrażliwo?ć na podmuchy wiatru niż np. Burgman 650. Naprawde daje się to szybko zauważyć. Możliwe, że po założeniu kufra centralnego ten pozytywny obraz nieznacznie się zmieni ale o tym napiszę dopiero kiedy będzie zainstalowany V46 na tyle.

Po IV- te Uzyskane wyniki spalania w trasie to 5.0 przy jeĽdzie z prędko?ciami 110- 130 km/h do 5. 5l/100 przy do?ć ostrym traktowaniu manetki. Spalanie przy jeĽdzie w duecie wzrasta o ok 0.3l przy tych samych warunkach jazdy. Należy pamiętać, że przy stanie licznika ok. 5- 10 tkm konsumpcja paliwa może się zmniejszyć... potwierdzone po moich do?wiadczeniach z An 650. Na pocz?tku przez pierwsze 5 tkm spalał mi litra więcej aniżeli podczas dalszej eksploatacji.

Je?li mówimy o konsumpcji płynów to warto dodać, że w/g bagnetu nie zaobserwowałem najmniejszego ubytku oleju w silniku.

Po V- te muszę dopisać kolejn? wadę... mianowicie kontrolka rezerwy widoczna jest tylko podczas jazdy noc?. W dzień nie ma szans zauważyć jej zapalenia się i musimy sugerować się tylko i wył?cznie samym wskaĽnikiem paliwa. Przy okazji warto nadmienić, że wskazówka może wprowadzić kierowce w bł?d. Kiedy jej położenie zbliża się do czerwonego pola nie oznacza to wcale, ze mamy już mało paliwa. Dopiero zej?cie jej poniżej pola czerwonego i oparcie się o odbojnik sugeruje poważne suchoty w baku. Zdarzyło mi się jechać na granicy ryzyka (chciałem dojechać koniecznie do Shella w Elbl?gu :) ) a wskazówka leżała już nieruchomo. Przy tankowaniu okazało się, ze w zbiorniku był jeszcze 1l paliwa.

Maksymalny możliwy zasięg w trasie na zbiorniku to w zależno?ci od sposobu jazdy 220- 250 km.

To chyba narazie tyle co mogę napisać po weekendowym wypadzie w Polske na Exie...

Acha... żadnych awarii nie odnotowano.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Witam,

1. jakie Xciting ma standardowe zabezpieczenia antykradzieżowe i ewentualnie jakie niestandardowe można zamontować ?

2. jak "na oko" z antykorozyjno?ci? Xcitinga ? (np w porównaniu do B650 po te?cie 50000km)

3. bior?c pod uwagę wachaczowe mocowanie silnika w Xcitingu i mocowanie do ramy w B650 jakie s? negatywne wła?ciwo?ci jezdne Xcitinga ?

1. Exciting ma w standardzie, podobnie jak An 400 czy An 650 blokade dostępu do stacyjki. W Burgmanach robi się to tyłem kluczyka. W Exie jest do tego specjalny kluczyk. Oczywi?cie posiada także statndardow? blokade kierownicy.

Co można założyć? Chyba to co do każdego innego skutera. Alarm, blokade DISC LOCK, Boa itp.

2. Je?li idzie o antykorozyjno?ć to cieżko co? powiedzieć po 3 tygodniach użytkowania. Ogólnie skuter po rozebraniu wygl?da w wielu przypadkach jakby konstruktorzy zrobili w nim wszystko 2X za duże, za grube i za mocne. Takie s? moje odczucia i odczucia mechanika z serwisu, który wykonywał przegl?d po 1tkm. Czy skuter nie będzie korodował na poszczególnych elementach okaże się w ci?gu najbliższych miesięcy.

3. Hmmm... Burgman 650 ogólnie rzecz ujmuj?c zawieszenie ma na 5+. Wła?ciwo?ci jezdne nie musz? być powi?zane z konstrukcj? mocowania silnika. To że w An 650 silnik mocowany jest do ramy pozwala na optymalne wyważenie pojazdu a co za tym idzie perfekcyjne zachowanie się na drodze i podczas składania się w winklach.

Exciting nie posiada tak idealnych wła?ciwo?ci jezdnych ale porównuj?c go z np. Nexusem czy An 400 (oba maj? silniki mocowane wachaczowo) zachowuje się lepiej. Jazda w winklach jest poprostu poprawna i przewidywalna.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
A immobiliser ?

No jakby był to bym o tym wspomniał...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
B) czy mozna zamontowac dodatkowo ?

Wszystko można ale jest to kwestia rodzaju montowanego alarmu... Tutaj nie ma wpływu sam model skutera.

Pozatym immobiliser to mierne zabezpieczenie.

Najczęstszym sposobem kradzieży motocykli jest załadunek na dostawczaka, więc większym utrudnieniem dla złodziej jest sam alarm (który drze jałope), disc lock (który utrudnia przeprowadzanie pojazdu) lub solidny łańcuch, którym mocujemy pojazd do słupa czy innego konkretnego detalu.

Znalazłem wła?nie francuski test Xcitinga... Zawsze co? nowego można wypatrzeć :D

Test Xcitinga 500 France

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Faktycznie te rurki urody to nie dodaj? :D

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Pytanie czy tak zła ze niebezpieczna.

Jako? mimo nawiniętych 2500 km na Exie nadal żyje ;)

Jakby była tak niebezpieczna to pojazd nie zostałby shomologowany na rynkach europejskich.

Widoczno?ć nie jest rewelacyjna ale nie ma tragedii... Poprostu wszyscy o tym pisza, zeby producent to wychwycił i poprawił w modelu '06.

Odnośnik do komentarza

Prosze mi powiedziec w ilu modelach jest rewelacyjna widocznosc, a w ilu ogladamy barki, ramiona, dlonie, klamki, lokcie(niepotrzebne skreslic) ;) ?

A jazda jednosladem zawsze byla niebezpieczna, niezaleznie od widoczkow lusterkowych ;) , wiec takie sformulowanie nie jest zbyt zreczne :) .

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

W AN400 da sie tak ustawic lusterka zeby nie bylo widac lokci czy barkow, ale niestety jak juz zaloze kufer to widze jego boki, z pasazerem natomiast widze rece pasazera. Nie da sie wiec idealnie ustawic ale jednak nie jest tak zle. W Xcitingu jest znacznie gorzej co nie znaczy ze fatalnie. Jechalem kiedys motocyklem gdzie lusterka to chyba byly tylko po to zeby policja sie nie czepiala ze ich nie ma, wiec w porownaniu do Xcitinga tam to dopiero mozna mowic ze jest fatalnie a tu super. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Prosze mi powiedziec w ilu modelach jest rewelacyjna widocznosc, a w ilu ogladamy barki, ramiona, dlonie, klamki, lokcie(niepotrzebne skreslic)

Dla mnie w AN650 jest rewelacyjna. JeĽdziłem juz na kilkunastu różnych motocyklach i skuterach, nigdzie nie miałem tak dobrej widoczno?ci jak w Burgmanie.

Odnośnik do komentarza

Mysle podobnie, jednak okreslenie jednosladu "niebezpiecznym" tylko dlatego ze 30%-40% powierzchni lusterek zajmuja lokcie, zakrawa na lekko przesadzone ;) .

Wiem jak to jest w innych jednosladach i akurat Burgman jest tu pozytywnym wyjatkiem...

Odnośnik do komentarza

No i ja dzis wreszcie widziałem kymco na własne oczy :D

My?lałem że to mariusz może nawiedzał moje rejony, ale nie ...

Srebrne Kymco podrożowało na lawecie razem z srebrnym burgiem 650 do domu do Łodzi, bo o dziwo padł burgi.

Wiemy więc, że w Polsce jeżdz? juz conajmniej dwie sztuki i obie srebne :D

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Z tego co wiem w Polsce jeżdzi więcej niż dwie sztuki a w samej Warszawie sprzedanych na chwile dzisiejsz? zostało 3 szt. plus aktualnie na jedn? (czarn? z Gadimex'u) )załatwiany jest kredyt.

Pełne dane co do sprzedanych sztuk będę miał po wrze?niu... :D

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No więc wyszła pierwsza niedoróbka w Excitingu...

Podczas wyjazdu na rajd maxi do Kielc i częstych przelotów w strugach deszczu, przy stanie licznika 2700 km odkleiła się od osłony kolanka mata termoizolacyjna.

p72200267kv.jpg

S?dze, że gdyby nie silne deszcze mata trzymała by się do tej pory a tak przy najbliższej wizycie w serwisie zostanie zgłoszona pierwsza usterka... Niby nic poważnego ale jednak...

Pozatym Ex dostał przed wyjazdem nowy stelaż pod kufer Giviego oraz sam kufer Givi V 46 z oparciem dla pasażera w kolorze karoserii. Ciekawostk? jest, że stelaż który został przywieziony do Polski był pierwsz? sprzedan? sztuk? przez GIVI ITALIANO :(

p72200224jw.jpg

Ze zmian optycznych polakierowałem nakładkę na szybę pod kolor. Czarna jako? nie specjalnie mi się podobała.

Before...

p62400181bk.jpg

... after

p72300553ib.jpg

Wiem, że jest już dostępna u Giviego wysoka szyba do Excitinga 250/ 500 ale napiszę szczegóły jak dokładnie to sprawdze.

To narazie tyle nowo?ci z "excytuj?cego" testu długodystnsowego :D

Stan licznika: ponad 3 tkm.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Miałem już co? skrobn?ć po obejrzeniu zdjęć z rajdu ?więtokrzyskiego...

Ta "mata termoizolacyjna" co się odkleiła (nie było tam opisu zdjęcia) wygl?da jakby jaki? zwierz dostał się w to miejsce i wystaj? tylko jego łapki... :(

Natomiast co do tuningu uchwytu owiewki ->> zdecydowanie lepiej wygl?da "pod kolor".

pzdr

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Miałem już co? skrobn?ć po obejrzeniu zdjęć z rajdu ?więtokrzyskiego...

Ta "mata termoizolacyjna" co się odkleiła (nie było tam opisu zdjęcia) wygl?da jakby jaki? zwierz dostał się w to miejsce i wystaj? tylko jego łapki... :o

He he he... Zdjęcia w biegu zgrałem Tetsuo a że nie był z nami to wrzucił i t? fotkę w relacji my?l?c, że to może jaka? fotka rewela :D

Faktycznie jak kto? nie wie o co chodzi to fotka wygl?da dziwnie :D

Odnośnik do komentarza

Jaka tam mata, to lapki krolika, ktorego sobie w czasie jazdy grillowalismy :o ...

Na wydechu burgera lezalo inne zwierzatko, ale niestety zwialo je po drodze :) ...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...