Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kymco Xciting


Artix

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

W AN400 regulacja zaworow wychodzi co 12 tys. moim zdaniem zbyt czesto, podobnie jak przeglady co 6 tys lub 2 tyg :( no przynajmniej po Grecji i Itali mi tak wyjdzie :( Caly czas podkreslam ze roznica w sprzecie Mariusza a tym ze zlotu jest kolosalna, jesli chodzi o prowadzenie. Samoskrecajacy skuter nie spowodowal u mnie zachwytu podobnie jak obcieranie u Biga. Okazalo sie poprostu ze Mariusza Kymco mimo zle ustawionych amorkow skrecalo normalnie, nozka zostala stuningowana przy pomocy kombinerek :( i nic juz nie obciera. Samo 1-sze wrazenie bylo fatalne stad moze te opinie negatywne a teraz po usunieciu wszystkich wad pozytywne. Pomysl z klubem dla wszystkich maxi byl juz zreszta walkowany od dawna a to ze tak teraz wyszlo, hmm to chyba dobrze ze wreszcie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Tmax 5,5 litra po miescie :( ??? Ale chyba na 50 km :( ? Moj palil w miescie srednio 6,5-7 litrow przy jezdzie typowo miejskiej.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Tmax 5,5 litra po miescie :( ??? Ale chyba na 50 km :( ? Moj palil w miescie srednio 6,5-7 litrow przy jezdzie typowo miejskiej.

Hehe... O to spalanie zapytałem wczoraj w nocy Szpaka. Podał mi takie warto?ci :( . Chyba Wojtek faktycznie nie jeĽdził w warunkach typowo miejskich swoim Xp' ekiem 500 :(

To że? mnie pocieszył jeszcze bardziej :( . W takim razie Exciting nie jest aż tak paliwożerny jak my?lałem. Nexus pamiętam spalał mi ok 6. 2 na 100 więc wynika z tego, że Ex jest wręcz ekonomiczny :( .

Warto tu nadmienić, że nie jeżdże po miej?cie ze zbytnim nastawieniem na ekonomikę. Pozatym wiadomo, co chwila ?wiatła, hamowanie, korki a w zasadzie przeciskanie się między samochodami w korkach. Ciężko tu mówić o jakiejkolwiek ekonomice.

Najdziwniejsze jest dla mnie to, że jakbym nie jeĽdził to zawsze przy tankowaniu wychodzi mi wynik 5.7 lub 5.8 na 100 km. Jakby nie potrafił inaczej wci?gać :( .

Zobaczymy jeszcze jak będzie ze spalaniem poza miejskim ale my?lę, że ciężko będzie zej?ć poniżej 5 l.

W końcu trzeba czym? nakarmić te "pół litra" :(

Odnośnik do komentarza

A propo:

"o Kymco... mianowicie chodzi o osłony teleskopów przed komarami i innym robactwem, które mog? uszkodzić simeringi na rurach. Osłonki do tej pory występowały tylko w Burgmanie 650. Duży plus za dopracowanie szczegółów...

user posted image"

To T max miał ten miły dodatek od pocz?tku produkcji - a co tylko Burgman ma same dobre :( .

Kymko może i jest fajne oraz niedrogie ale podczas jego projektowania (mimo do?ć starannego wykonania) poczyniono sporo uproszczeń, st?d widoczne węże od chłodzenia no i masa jak z Burgmana 650 przy mocy 400.

Na szczę?cie kopiowali z dobrych wzorców - st?d podobieństwo do Tmaxa :(

Różnicę widzi się dopiero po rozebraniu sprzętu. Ponieważ robię własnie przegl?d przed , miejmy nadzieję, Grecj? st?d mój podziw nad zastosowanymi przez konstruktorów Yamahy zapięciami, a zagl?dam prawie wszędzie. Nie przypuszczam żeby stosowało je Kymko. St?d popieram zdanie Biga Kymko jest niezłym sprzętem, ale nie jest to klasa Tmaxa. Może w trzecim bo chyba nie w drugim pokoleniu (szlachectwo zobowi?zuje) :(

Ale Córce to pewnie bym kupił po co marnować kasę :(

Pozdrawiam

RobB. :(

sprowokowany t? dbało?ci? o szczegóły Kymko - zajżyjcie pod klapę Tmaxowi !!!

to pogadamy o dbało?ci i szczegółach

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
To T max miał ten miły dodatek od pocz?tku produkcji - a co tylko Burgman ma same dobre :(  .

Powiem szczerze, że nie wiedziałem a dokładniej nie zwróciłem na to uwagi w T- maxie. Wiem, że np Nexus tego nie ma ani np. Burgman 400 czy Majesty 250.

Zgodzę się z Tob? Robie, że T- max jest dobrze wykonany. Sam też nie raz go ogl?dałem a że zwracam jak nikt uwagę na szczegóły to potwierdzam Twoje spostrzeżenia.

Problem w tym, że ta dbało?ć o szczegóły nie jest jak dla mnie warta 9000 EuR !!!!!!!!!!!! Powiem więcej zastanawiałbym się nad kwot? 7000- 8000 EUR :(

W końcu Burgman 650 jest tutaj tańszy a oferuje o nieeeebo więcej.

Pozatym powiem Ci, ze Exa też już robierałem i zdziwiłby? się jak bardzo widać, że Kymco nie oszczędzało na detalach. Nadal będę się upierał, że 21. 000 pln to najlepiej wydana kwota na maxi a cena 40000 pln za T- maxa jest chora i nierealna... choć nie twierdze, że T- max jest zły. NIE.... jest bardzo dobry tylko spece od marketingu Yamahy powinni przestać brać używki i zej?ć na ziemie bo wkrótce będ? zmuszeni zaprzestać produkcji swojego flagowego maxi ponieważ jego sprzedaż na ?wiecie będzie ?ladowa.

no i masa jak z Burgmana 650 przy mocy 400.

Ooo i tu się nie zgodze... Masa Burgmana 650 to 276 kg z płynami a Ex' a 240. Różnica jest znacz?ca!

Moc Burgmana 400 to 32 KM a Ex'a 38. Tu także widać różnice.

Pozatym tym co wymieniłem zgadzam się z Tob? Robie w 100% :( .

Odnośnik do komentarza

Pamietajcie że nie mozna wszystkiego do kasy sprowadzać. Bo zamiast róznych fajnych samochdów typu Civic w klasie C by wszyscy jeĽdzili ponad 2 krotnie tańsz? Daci? Logan.

Odnośnik do komentarza

Mariuszek :(

pozdrawiam w 100 %

RobB. :(

Szczególy widoczne na zewn?trz, nawet pod plastikami to neptu?, chodzi o te widoczne po zdjęciu pokrywmetalowych.

To co inżynierowie stosuj? jak już projektuj? który? z rzędu sprzęt, to co im rutyna podpowiada.

Jaki? kompensatorek rozszerzalno?ci termicznej, jaka? uszczeleczka na której gubi sie parę stopni, jakie? maluteńkie dodatkowe łożysko na nieco dalej wysunietym wałku.

Bez niego też by jeĽdziło ale po powiedzmy 50km drgania by wibiły nieco większ? dziurkę w pokrywie.

Jakie? sprytne uszczelnionko labiryntowe, jaki? drugi rowek z oringiem (a tak na wszelki słuczaj) jaki? dodatkowy otworek z gwintem żeby wkręcaj?c zwykła ?rubkę poluzować sobie wariator itd. długo by wymieniać ...

A Tmax i tak jest za drogi "cena musi odej?ć" bo jak nie to klienci przesi?d? się na Kymko :(

Odnośnik do komentarza

Co do powiększania klubu.... fajnie, że pomysły dot. braci skuterowej rodz? się z dnia na dzień, przybywa Nas wszystkich w postępie (prawie) geometrycznym.

Jedni kupuj? maleństwa , inni przesiadaj? się z 50-tek na większe , Ci z większych próbuj? swoich sił na innych ciekawych sprzętach.

Fajnie, że portale się rozrastaj? pomagaj?c zwiększyć szanse dobrego wyboru zakupu, pomocy w poszukiwaniach czę?ci i etc.

Szkoda tylko, że wraz z powstawaniem jednego co? innego umrzeć musi.

Wracaj?c do opisywanego Kymco nie można porównywać w kategoriach tani to już dobry (praktyki fabryk i dealerów s? różne choćby jak w tym przypadku: ogołocili fajny sprzęt z ABS-u i elektryki. Oczywi?cie zachodzi pytanie po co ???? a odpowiedĽ jest prosta żeby maksymalnie obniżyć cenę - zdobyć rynek a potem już wiadomo .... st?d moje pytania powyżej (czę?ci zamienne za to relatywnie drogie), napewno produkcja Tajwańska czy Koreańska nigdy nie dorówna produkcji Japońskiej.

To tak jakby porównywać Daewoo Matiz a np. Toyota Yaris.

Wady zawsze s? po stronie tajwanu (brak dbało?ci o szczegóły przestarzałe rozwi?zania, czy same materiały z jakich s? wykonane)

Napewno jest to sprzęt godny uwagi ale ..... nie popadajmy za wcze?nie w ahy i ohy.... ja już jedno KYMCO kupiłem co prawda 50-tkę.

Sam sprzęt bardzo dobrze się sprawuje na 7000 km popsuł się jedynie zegarek elektroniczny.

Ale co do serwisów to mam mieszane uczucia ( pierwsza wywrotka mojego małego przyjaciela spowodowana była destrukcyjnym działaniem jednego z warszawskich serwisów - (regulacja gaĽnika na czuja.... no i pojechał sobie sam z bocznej nóżki)

Co do przegl?dów gwarancyjnych to też mam inne zdanie.

Co do gwarancji ... to tak naprawdę jej nie ma wczytajcie się a sami zobaczycie zawsze winni Wy będziecie.

Ale oczywi?cie nie uogólniam .... to s? moje do?wiadczenia jednostkowe , może gdzie? indziej jest lepiej.

Natomiast znajomi maj?cy "normalne" - znane marki chwal? sobie serwisy

Trzeba niestety czasu aby o tym wszystkim się przekonać.

Pozdrawiam bacznie obserwuj?c info o tym sprzęcie

Pozdrawiam

Sam sprzęt bardzo dobrze się sprawuje na 7000 km popsuł się jedynie zegarek elektroniczny.

Ale co do serwisów to mam mieszane uczucia ( pierwsza wywrotka mojego małego przyjaciela spowodowana była destrukcyjnym działaniem jednego z warszawskich serwisów - (regulacja gaĽnika na czuja.... no i pojechał sobie sam z bocznej nóżki)

Co do przegl?dów gwarancyjnych to też mam inne zdanie.

Co do gwarancji ... to tak naprawdę jej nie ma wczytajcie się a sami zobaczycie zawsze winni Wy będziecie.

Ale oczywi?cie nie uogólniam .... to s? moje do?wiadczenia jednostkowe , może gdzie? indziej jest lepiej.

Natomiast znajomi maj?cy "normalne" - znane marki chwal? sobie serwisy

Trzeba niestety czasu aby o tym wszystkim się przekonać.

Pozdrawiam - bacznie obserwuj?c info o tym sprzęcie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Pamietajcie że nie mozna wszystkiego do kasy sprowadzać. Bo zamiast róznych fajnych samochdów typu Civic w klasie C by wszyscy jeĽdzili ponad 2 krotnie tańsz? Daci? Logan.

Odezwał się ten co nie sprowadza wszystkiego do kasy :(:(:(

A kto kupił namiot na Chorwacje z całym wyposażeniem w cenie mojego materaca??? :(:(:(

Mario... tutaj to mnie rozbawiłe? o mało z krzesła nie spadłem :(

Pozatym porównywanie CIVIC> LOGAN I T- MAX> EXCITING nie jest do końca trafione. Szybciej bym porównywał HONDA> HYUNDAI ale tu różnica w cenie jest mniej zauważalna.

A Tmax i tak jest za drogi "cena musi odej?ć" bo jak nie to klienci przesi?d? się na Kymko

Wła?nie do tego zmierzam. Uważam, że je?li te różnice byłyby np. EX 21 a T- max 30 to byłoby to rozs?dne i wytłumaczalne.

=Pablos]...st?d moje pytania powyżej (czę?ci zamienne za to relatywnie drogie), napewno produkcja Tajwańska czy Koreańska nigdy nie dorówna produkcji Japońskiej.

Tu bym polemizował... uważam, że jest to możliwe tylko wymaga czasu. Pozatym je?li delikatnie podnios? Tajwańczycy jako?ć to Japończycy obiniż? swoje ceny a co za tym idzie my klienci skorzystamy na tym. Konkurencja jest zdrowym objawem.

Pozatym nie wiem na czym opierasz opinie, że Kymco ma drogie częsci?? Ja porównuj?c je z cenami do Yamahy czy Suzuki uważam, że s? ?miesznie niskie.

Ja wiem jedno... cieżko jest porównywać jako?ciowo Kymco z Yamaha ale np. porównanie z Nexusem jest jak najbardziej na miejscu. Uważam, że Gilera nie do?ć że jest sporo droższa to i wykonanie ma gorsze... że o samej jeĽdzie nie wspomne.

Je?li idzie o jako?ć i awaryjno?ć Excitinga to nie pozostaje nam nic innego jak czekać na nawinięte kilometry i obserwować co się będzie działo. Nie ukrywam, że sam jestem bardzo ciekawy :( .

Jak narazie to tankuje paliwo i jeżdżę codziennie. Aktualnie na szafie mam prawie 1000 km i nic nie padło :(.

Jade w czwartek na przegl?d do Gadimexu i kręce dalej.

Je?li cokolwiek padnie podczas eksploatacji nie omieszkam o tym gło?no napisać :( .

Odnośnik do komentarza

Nie wiem ale te odczucia dotycz?ce drogich czę?ci pozostały mi po zakupach zwi?zanych z Kymco Bet & Win i tu np. tłumik orygnalny oczywi?cie zdławiony kosztuje ok. 1000 zł a to tylko 50 cm do malaguti madison dowiadywałem się tłumik np. kosztuje 700 zł, lampa tylnia to wydatek rz?du ponad 500 zł gdzie np. do malaguta 2 lampy tylnie to 100 zł,i takich przykładów można mnożyć.

Może to tylko w przypadku 50-tek taka wariacja cenowa .

Bo jak można znie?ć cenę tłumika za 1000 zł jak cały skuter kupiłem w salonie za 7300 zł.

St?d moje obawy miejmy nadzieję że będ? ulotne.

Takim wła?nie rozumowaniem nietórzy znajomi odradzili mi zakup wcze?niej.

Mówili cytuję : "nie b?dĽ idiota kupi? inni i powiedz? co i jak znowu chcesz ryzykować????".

Sorry Mariusz bez urazy ... bo podobno Ty jako jeden z pierwszych kupiłe? EX-a.

Z drugiej strony ładny , zgrabny skuter za niewielkie pieni?dze jest niew?tpliwie łakomym k?skiem.

Jest jeszcze jeden ciekawy aspekt pojawienia się Kymco ..... tak jak wspomniałe? może spadn? ceny innych sprzętów i gdyby Burgman 400 kosztował mniej np. jakie? 23800 zł to wielu jednak .... kupiło by legendę i klasę.

Pozdrawiam i z niecierpliwo?ci? oczekuję pierwszej Twojej wizyty w serwisie .... bo pierwsze potknięcie serwis już miał z ustawieniem amorków z tyłu .... to tak jakby Cię bez powietrza wypu?cił z salonu ... ZGROZA I PORAŻKA .

Odnośnik do komentarza

Zawsze tak jest, ze ktos pierwszy musi przecierac szlaki ;) i nie zawsze jest to bezproblemowe. Xciting byl tak dlugo "w przygotowaniu", ze teoretycznie powinien byc dograny do ostatniego szczegolu :) . Jak bedzie, zobaczymy.

Z drugiej strony trzeba sie cieszyc, ze jest taki model w klubie i to zakupiony chyba jako pierwszy jezdzacy po Polsce!

Mozna czytac doniesienia eksploatacyjne i wyciagac wnioski dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Gość Adam Paweł

Witam :)

Z zapartym tchem ?ledzę ten w?tek, bo marka Kymco bardzo mnie interesuje. wprawdzie jestem nowicjuszem i nie mierzę w pojemno?ć 500 cm, ale Kymco Bet&Win 125 może kupię :)

Wła?nie przeczytalem zestawienia najlepszych skuterow na rynku wg pisma "Scooter Sport" (chyba się nie mylę).

Kymco Xciting 500 jest drugie po Burgmanie 650 w kategorii maxi. :) Burgman 400 jest trzeci. A Kymco Grand Dink 250 jest w tej kategorii 10-te.

W kategorii 50 cm w pierwszej 20-tce jest 6 modeli Kymco, w tym Grand Dink 50 na 1 miejscu!

W kategorii 125 też jest kilka Kymco.

Więc może (o?mielę się jako laik zabrać głos) niesłusznie niektórzy maj? pełen rezerwy dystans do tej marki?

Pozdrawiam. ;)

Odnośnik do komentarza

Co do marki to w?tpliwo?ci rozwiewa jej długoletno?ć na rynkach zachodniej europy. To już porz?dna firma, która prowadzi rozs?dn? politykę cenow? z jako?ci? mechaniki Wielkich Koncernów.

Co do jako?ci plastików to mogę powiedzieć, że o ile w s9 i b&w s? bardziej ujmę to "przyjemniejsze" i dobrej jako?ci o tyle w x500 s? chamskie i to w tym najbardziej perioratywnym tego słowa znaczeniu. No chyba że u Marusza zexcitowanego (bo już nie Burgiego hehe :) ), s? jakie? inne (Bigu -spasowanie zgadzam się. Do włoszczyzny i francuzszczyzny nie ma co porównywać - o niebo lepiej. Ciary mnie przechodza jak patrzęna Leonardo)

Interesuj?ce jest to, że zawsze jak chciałem kupić jaki? sqter to zostawały mi w moim rankingu 2 finiszowe. Ten pierwszy się zmienial a ten 2 zawsze był Kimco.

i tak wybrałem elyseo zmaiast b&w 125 lub s9

i yamaszke yp250 zamiast dinka

zorientowałem sie ze wytępuje u mnie taka jakas zalezno?c bo teraz obstawiam u siebie YP400 (choć Yamaha zaczyna byc dla mnie szmaciarsk? nie szanuj?c? klientów i bior?c? ceny z kosmosu firm?- o czym pisałem w innym po?cie) 2 miejsce B400 i 3 wła?nie excytuj?ca nowo?ć. Poczekam na czas aż zostan? 2 sqtery do wyboru- zgadnijcie jakie.?? :);)

Z niecierpliwo?cia czekam na jaki? dokładniejszy opis silnika. Bo tak jak rozmawiali?my, ten silnik to nowo?ć i z tego co wiem to wynalazek Kimco. Będziesz wielki i s?dzę, że pierwszy przed pras?, który opisze wady i zalety nowej jednostki.

Tak jak wspominałem w po?cie po tak dużej ilo?ci cięgienek i rurek wydaje mi sie że silniczek, albo jest PERFEKCYJNIE dopracowana albo mieli z nim duuużo kłopotów i już jest dopracowany. Nie przegrzewa sie w upały ???

Z innej strony dopada mnie taka refleksyja co do jako?ci, że jak sqter jest w takiej wyważonej ROZSˇDNEJ cenie,(oczywi?cie zawsze mogła by być niższa) to musi być dopracowany i będzie bezawaryjny. W końcu zaoszczędzić można nie tylko na akcjach promocyjnych i na reklamie -więc nie liczcie na rozbuchane foldery :) , ale na naprawach gwarancyjnych. No tylko żeby nie obrosła firma w piórka zbyt mocno i nie zaczęła robić "popisów" jak Yamaha. Równiez z cenami czę?ci Pablos- oczywi?cie.

Z szacuneczkiem Rafał

t

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Ceny czesci do maxi Kymco, Yamaha i Suzuki zawsze niestety w tej kategorii wygra Kymco. Pasek 200 zl w porownaniu do YP250 275 zl jak Dziwak zalatwi, a jak nie to 400 zl An400 prawie 700 zl ;) Za sruby mocujace tarcze do YPki zapalcilem jakies chore pieniadze, za rolki chcieli tyle ze chyba sa ze zlota. Yamaha daje ciala na kazdym polu, do tego trzeba czekac miesiacami, tu Suzuki nadrabia predkoscia bo tez nie mozna powiedziec ze cena. Ex jak okaze sie niezawodny bedzie ostrym rywalem w torcie maxi skuterow i wykroi zarowno kawalki Yamahy i Suzuki. Wlocha bym nie kupil, nie lubie jak mi sie wmawia w salonie ze "ta gumka ma tak odstawac zeby bardziej komponowala sie z odstajacym plastikiem" :) Poczekamy pozyjemy. Mimo ze Kymco mi sie podoba ja patrze na inne rzeczy, wiec jak narazie w moim rankingu AN400 jest na prowadzeniu mimo licznych wad. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Więc mamy kolejne wrażenia z jazd Excitingiem 500... tym razem będzie to text Wernera Enzmana... dziennikarza niemieckiego pisma skuterowego Roller, który opisuje swoje wrażenia z jazd Xcitingiem w 4- tym numerze pisma Roller.

W tłumaczeniu pomógł nam w nieoceniony i szybki sposób Dr. Big, któremy serdecznie dziękujemy ;)

A więc zapraszam do lektury:

Ciezka armata- Kymco Xciting 500

W nowym Xcitingu zamontowany zostal najwiekszy skuterowy jednocylindrowiec wszechczasow.

Jednak agresywna cena (5495euro) to nie tylko sam silnik, to rowniez bardzo dobre i liczne wyposazenie skutera ze stajni Kymco.

Podpisy foto:

Przejrzyste i dobrze rozmieszczone instumenty z malym wyswietlaczem cieklokrystalicznym pokazujacym czas przebieg dzienny i calkowity w kilometrach z przelanczeniem na mile.

Tacho pokazuje wyzsze predkosci od rzeczywistej, wskaznik paliwa „rusza“ dopiero po przejechaniu 100km i zaczyna szybko opadac nadrabiajac zaleglosci.

Wygodna kanapa z przesuwanym podparciem, tylny hamulec z postojowym, jednak dosyc niewygodny dostep do ustawien napiec sprezyn amortyzatorow. Kontrola oleju poprzez bagnet, jednak za blisko najczesciej goracego wydechu. Duze lusterka na niestety za krotkich wysiegnikach. Bardzo dobre hamulce, w zintegrowanym systemie z dwoma przednimi tarczami.

Pod koniec 2001 roku zaprezentowalo Kymco prototyp kanapowca z silnikiem 250ccm o nazwie Xciting. Dwa lata pozniej prototyp otrzymal nie tylko sportowa sylwetke ale takze nowy, zaprojektowany przez Kymco, jednocylindrowy silnik o pojemnosci 500ccm.

Kymco majestatycznie stoi na swoich dosyc duzych kolach, 15 cali z przodu i 14 z tylu. Solidne wrazenie sprawia tez obudowa przekladni, ktora odpowiada za przeniesienie napedu najwiekszej skuterowej jednocylindrowki. Ten chlodzony ciecza silnik oferuje cale 499cm³ pojemnosci, 38 KM przy 4 zaworach. Jest to 40cm³ wiecej niz dotychczasowy rekordzista firmy Piaggio. Silnik Kymco zasila gaznik Keihin, zapowiadany wtrysk jest zaplanowany na pozniejsze wersje, podobnie jak ABS.

Kluczyk w stacyjce i juz rozbrzmiewa basowy dzwiek silnika. Dodajemy gazu i 240kg plus kierowca zostaja delikatnie uniesieni do przodu, poczatkowe delikatne zasprzeglenie konczy sie w energiczny sposob, ktory nazywamy przyspieszeniem. Bardzo szybko osiagamy pulap maksymalnego obrotu przy 5000 obr/min. Jasny, basowy i przyjemny odglos silnika pasuje dobrze do osiaganych przyspieszen i moze nawet lekko przypominac Harleya. Jednak tylko w odglosie, bo odnosnie kultury pracy Kymco jest o niebo lepsze! Zadnych wibracji, jedynie przy ok.100km/h mozna odczuc leciutkie drzenie w okolicach podnozkow. Xciting rozpedza sie do realnych 146km/h, przy czym predkosciomierz pokazuje juz 160km/h.

Rozmieszczenie mas skutera jak i duze srednice kol powoduja idealne prowadzenie po prostej i ta uspokajajaca zaleta pozostaje we wszystkich zakresach predkosci. Skret potrzebuje troche wiekszej sily, ale przychodzi latwo i bez zadnych komplikacji na zamontowanych Pirellkach. Jezdziec Xcitinga nie powinien jedynie przesadzac z kladzeniem sie w zakrety, bo tu sportowa sylwetka skutera obiecuje wiecej niz jest to dane . Skuter przyciera bardzo szybko boczna stopka przy lewych zakretach a przy bardziej zacietej jezdzie dolacza do niego centralka.

Niemiecki importer obiecuje tu rozwiazanie problemu, podobnie zreszta jak przy za krotkich lusterkach w ktorych ogladamy glownie manetki i wlasne dlonie.

Pomimo tych zgrzytow skuter jest bardzo wygodny. Posiada wystarczajaco miejsca na nogi nawet dla wysokich osob, kanapa i oparcie nie sa ani za miekie ani za twarde, a samo oparcie da ustawic bez uzycia narzedzi.

Kierownica i wszystkie przyrzady i przelaczniki sa zawsze pod reka, klamki hamulcow mozna ustawiac w 4 pozycjach. Szeroki i jasny reflektor oswietla bardzo dobrze droge przy krotkich swiatlach, jedynie dlugie daja troche za waski strumien swiatla. Do dyspozycji mamy rowniez swiatla awaryjne, ktore obslugujemy porecznym przelacznikiem.

Dzieki dosyc wysokiej owiewce, ktora znakomicie chroni nas przed niedogodnosciami pogodowymi mamy w miare przyjemny spokoj a halasy emitowane nawet przy predkosciach zblizonych do maksymalnej, sa znosne.

Dzieki skladanym podnozkom, pasazerka moze wytrzymac dluzsze przejazdy, a my mamy spokoj w momencie malej przerwy na tankowanie. Ale to jedynie wtedy kiedy poruszamy sie po naprawde dobrych drogach. Bo jesli drogi sa gorsze to komfort jazdy sie znacznie pogarsza. Skuter zestrojony jest raczej na twardo, co nie jest wada, ale moglo zostac wybrane bardziej kompromisowe rozwiazanie.

Bardzo poprawnie sprawuja sie hamulce, ba mozna powiedziec ze po wcisnieciu obydwu klamek zarzucilismy potezna kotwice. Dzialanie ich i dozowanie sa naprawde dobre, dodatkowo dochodzi tu zintegrowany system dzialajacy na zasadzie : lewy hebel- dzialaja na jedna tarcze z przodu i tyl, prawy- pelen blok przodem. Do tego dolozono latwy w obsludze hamulec postojowy, ktory zaciagamy zawsze przy ustawianiu na stopce bocznej.

Okragle zegary w przejrzystym kokpicie sa zawsze pod kontrola i mozna je latwo odczytac, jedynie wyswietlane literki LCD mogly byc troche wieksze, w czasie jazdy trzeba sie skupic na odczycie.

Mechanicznym cackiem jest tu zamek stacyjki, nie dosc ze ma wszystkie normalne funkcje, to jeszcze otwiera nam wlew paliwa znajdujacy sie po prawej w owiewce nad kolanem. Dodatkowo mamy mozliwosc otworzenia kanapy w kazdym polozeniu stacyjki, nawet przy zablokowanej kierownicy.

Bagaznik pod kanapa wyposazony jest w oswietlenie i gniazdo 12V, jak rowniez miejsce na zapiecie komorki do ladowania w czasie jazdy. Bagaznik nie jest zbyt duzy, miesci zaledwie jeden kask integralny. Tak wiec musimy sie tu liczyc z dotatkowymi kosztami podstawki i duzego kufra Topcase.

Materialy uzyte do produkcji jak i samo wykonczenie sa dobre, za wyjatkiem powierzchni nielakierowanych. Tu struktura plastiku lub jego konsystencja moglyby byc troche lepsze.

Ogolnie Xciting 500 jest bardzo ciekawym skuterem, ktorego naped, hamulce, stabilnosc, ergonomia i wyposazenie zasluguja na duż? pochwale.

Jedynie kilka opisanych „punktow zapalnych“ zasluguja na krytyke, te jednak nawet przy niewielkim wysilku producenta sa bardzo łatwe do usuniecia.

Tlumaczenie z czasopisma „Roller“ 4/2005

By DR.BIG

Odnośnik do komentarza

Dodam tylko ze jest to dosyc "wolne" tlumaczenie, ktore "powstalo na biezaco" w dosyc krotkim czasie :) .

PS. Dla pelnego zrozumienia i obejrzenia fotek do tekstu namawiam do zakupu czasopisma "roller" 4/2005 ;) w ktorym znajdziecie tez ciekawy artykul dotyczacy AN650 :) .

Odnośnik do komentarza

Logan to teraz jedna z bardziej pozadanych bryk w europie we francji trzeba kilka tygodni czekać ;) A co do ceny Tmaxa to nie jest tak Ľle wiekszosc znanych mi tmaxow kosztowała miedzy 20 a 30 k pln :) Coz jeszcze raz brawa dla Motorlandu i Kymco . A i jeszcze Mariusz informuj nas czy np sobie wlasnie nie odbija niskiej ceny na serwisie i czesciach. ( choć moze to wcale nie niska cena ,tylko nas japoncy przyzwyczaili ze wszystko ma kosztowac 30-40 k to teraz dla nas 20 k za skuter to mało)

Odnośnik do komentarza
Logan to teraz jedna  z bardziej pozadanych bryk w europie we francji trzeba kilka tygodni czekać :)

Trzeba czekac bo w Rumunii ostatnio byly powodzie :) . Sprzedaje to chyba Renault? Bo salonu Dacii jeszcze nie widzialem :) .

Podobnie jak tutaj. "Nieoficjalna" cena za Tmaxa 2005 to jakies 7700 euro, sam nie wiem na pewno, ale tak cos slyszalem...

Fakt ze na ulicy tego modelu jeszcze nie widzialem mowi sam za siebie ;) .

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Mario ale tu jest chyba mowa o cenie za nowke sztuke a nie za uzywke. W kazdym razie cena to jest ostatnia rzecz za jaka mozna sie przyczepic do Kymco. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No więc Xciting przeszedł wła?nie pierwszy serwis po 1tkm w serwisie Gadimex w Warszawie. Generalnie obyło się bez najmniejszych problemów (no prawie bez najmniejszych :unsure: ). Seriwsówka na CD jest już dostępna więc mieli?my z czego ?ci?gać i gdzie podpatrzeć jak np. ?ciagn?ć boczne złotawe plastiki czy inne elementy ale o tym za chwile.

W końcu był to najprawdopodobniej pierwszy Exciting 500 na stanowisku serwisowym w Polsce.

Maciek zacz?ł swoj? prace od zdjęcia kanapy i tzw. kibla pod siedzeniem. Póżniej poszła w ruch dalsza czę?ć demontowanych plastików, które należy zdj?ć aby np. wyregulować zawory.

zmianarozmiaru16fl.jpg

zmianarozmiaru25ws.jpg

zmianarozmiaru38jl.jpg

Widoczek z góry na silnik i tylne zawieszenie Excitinga.

zmianarozmiaru46gq.jpg

Nie było to objęte w pkt kontrolnych przegl?du ale Maciek zajrzał także do filtra powietrza...

zmianarozmiaru58ei.jpg

... który jednak nie wykazywał specjalnych zabrudzeń. Mimo wszystko ?ladowe zanieczyszczenia zostały przedmuchane spręzonym powietrzem. Ciekawostk? jest specjalny uchwyt do wyci?gania filtra z kieszeni gdzie jest zamontowany.

zmianarozmiaru62ja.jpg

Wielk? ciekawostk? od strony technicznej było odkrycie przez nas malutkiej chłodnicy oleju, która dba o dodatkowe oddawanie ciepła przez silnik. Nawet sam Maciek bardzo się zdziwił, że w skuterze jest takie cudo. Kolejn? ciekawostk? było to, że ów wymiennik ciepła produkowany jest przez firmę KTM w Austrii :(

zmianarozmiaru82co.jpg

W celu ustawienia luzów zaworowych należało dostać się do koła zamachowego od lewej strony demontuj?c przedni? cze?ć obudowy przekładni.

zmianarozmiaru93uz.jpg

W pewnym momencie serwisant stan?ł w martwym punkcie. Po odkręceniu dekla zaworowego nijak nie dało się go wyci?gn?ć ponieważ był blokowany przez rame a dokładniej ujmuj?c przez czę?ć poprzeczn? ramy do której mocowana jest kanapa. Ani w góre ani w dół nie dało rady go wyj?ć. Już nawet zartowali?my że aby sprawdzić luz zaworowy w silniku należy wyj?ć cały napęd :angry: .

Po krótkim namy?le umysł Maćka po raz kolejny dostał zastrzyk adrenaliny i stwierdził:

Mariusz- |ci?gamy go z centralki... Bedzie dobrze :(

Po ustawieniu na kołach i doci?żeniu tyłu skutera cały silnik przemie?cił się robi?ć większ? luke i umożliwiaj?c tym samym zdjęcie dekla. W końcu wachaczowa konstrukcja silnika ujawniła swoj? pierwsz? zalete :rolleyes: .

zmianarozmiaru100ll.jpg

Niestety (albo stety :ph34r: ) ku naszemy zdziwieniu luzy zaworowe nie wymagały najmniejszej korekty. Wydech i ssanie w Exie powinno mieć luz na zimnym silniku 0. 10 mm i dokładnie takie były w serwisowanym pojeĽdzie.

zmianarozmiaru118nk.jpg

Zarówno ustawienia gaĽnika (Keihin) jak i sama ?wieca (NGK) nie budziły najmniejszych zastrzeżeń. Wszystkie parametry były zgodne z Kymco' w? serwisówk?.

Jedyn? czynno?ci?, któr? należało wykonać było zmniejszenie wolnych obrotów sinika z 2000 do 1500 obr/min. Małej dolewki wymagał układ chłodzenia.

Wymieniony został także olej w silniku Shell VSX 10W 40 w ilo?ci 2. 0 l. i filtr oleju firmy HIFLOFILTRO o symbolu HF- 147. Dokładnie taki sam jak jest montowany fabrycznie przez producenta.

Także w przkładni został wymieniony olej (0. 45 l) na nowy. Warto tutaj nadmienić że podczas spuszczania starego oleju stwierdzili?my, że jego kolor jest jakby był nowy.

Poza w/ w czynno?ciami cały pojazd został przejrzany pod względem dokręcania ?rub jak i o?wietlania czy całej elektryki.

Klocki hamulcowe, jak się dowiedziałem to bardzo mocny punkt skuterów firmy Kymco. Np. w Super 9 potrafi? wystarczyć nawet na 15- 20 tkm :rolleyes: !! Jak na 50 ccm jest to wynik wręcz rewelacyjny i godny pochwały :( .

W Exie po zdjęciu zacisków nie stwierdzono ?ladów zużycia na klockach przednich a tylne w okienku wygl?dały jakby pojazd wła?nie wyjechał z salony.

Ogólnie ciekawostk? jest, ze firmowe klocki Kymco s? strasznie grube. Wygl?daj? na wręcz toporne ale ich zalet? jest wła?nie długowieczno?ć.

Po całej zabawie na podno?niku skuter został dokładnie zmontowany a po chwili wygl?dał dokładnie tak jak przed kilkoma godzinami.

PrzejdĽmy do tej mniej fajnej chwili i zajmijmy się cenami za serwis po 1tkm.

Przegl?d z w/ w czynno?ciami kosztuje w Gadimexie 268, 40 pln. Do tego dochodz? ceny czę?ci i olejów, które zostały użyte podczas przegl?du gwarancyjnego.

Te wyniosły:

- Filtr oleju HF- 147: 28 pln

- Olej Shell VSX 10W 40 (2. 1 l): 63 pln

- Olej do przekł. gł. 80 W 90 (0. 45l): 13. 50 pln

Materiały wyniosły więc 104. 50 PLN co w sumie dało ł?czn? kwotę 372. 90 PLN.

Kwota ta jest bardzo podobna do ceny przegl?du w Burgmanie 400.

Je?li już jeste?my przy temacie cen za serwis to podam z jakim kwotami należy się liczyć podczas kolejnych przegl?dów jednak bez uwzględniania kosztów takich materiałów eksploatacyjnych jak opony, klocki, rolki, paski itp.

Przegl?d po 6tkm to koszt 274 PLN.

Przegl?d po 12tkm to koszt 394+ filtr powietrza (cena na t? chwile nieznana)

Przegl?d po 18tkm to koszt 274 PLN.

Teraz trochę fajniesza sprawa je?li idzie o przegl?dy Maxi skuterów w Firmie Gadimex.

Dla wszystkch zarejestrowanych klubowiczów Burgmanii firma daje 10% rabatu przy każdym przegl?dzie. My?lę, że jest to bardzo miły gest w kierunku naszej braci skuterowej.

Reasumj?c... serwisant Gadimexu Maciek poznał już tajniki Excitinga tak samo jak kiedy? szkolił się na moim Burgmanie 650 :huh: . Demontaż wszystkich plastików i inne ważne sprawy ma już obcykane więc mogę go polecić z czystym sumieniem wszystkim aktualnym i przyszłym użytkownikom tego modelu...... a ja no cóż....... nawijam dalej kilosy i obserwuje bacznie największy maxi skuter z rodziny Kymco :(

Odnośnik do komentarza

Barawo Mariuszu za taka wspaniała relację.

Cieszę się równiez że to na Burgmanii a nie w prasie czy gdzie indziej pokazał się opis z przegl?du i to ze zdjęciami.!!!

No moje oko zostało zaspokojone (choć t? pl?tanin? rurek dalej jestem przerażony :rolleyes: )

czekamy teraz na relacje z 12k km i następnych przegl?dów - gdzie mam nadzieję będziesz mógł już opisać jakie? zurzycia - krzywek zaworowych tulei cylindra jakich? łożysk, rolek, wariatora itp.. Pewnie będzie wszystko w doskonałym stanie ale inspekcję warto zrobic.

Na razie pozostaje pod wrażeniem łańcuszka rozrz?du - solidny :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Na razie pozostaje pod wrażeniem łańcuszka rozrz?du - solidny :unsure:

Ermi... łancuszek to łancuszek. Ja Ci powiem, że wałki i krzywki na wałku s? takiej wielko?ci że obaj z Maćkiem stwierdzili?my, że mogłyby napędzać ciężarówkę a nie skuter. Z jednej strony to dobrze ale z drugiej zwiększa się przez takie zabiegi masa pojazdu co akurat zalet? nie jest. Ogólnie cały pojazd wydaje się być wyj?tkowo masywny i konstrukcyjnie pod owiewkami wygl?da jakby miał jeĽdzić podczas wojennych bezdroży Vietnamu :rolleyes:

Je?li jestesmy już przy rozmowach o testach długodystansowych to uchylę r?bka tajemnicy, że na stronie głównej pokaże się już wkrótce test Burgmana 650 po 50 tkm !! Będ? fotki, dziennik awarii, wrażenia, wady, zalety...

Przegl?daj?c ten materiał byłem naprawde pod wrażeniem :rolleyes: ... Proszę jednak o chwile cierpliwo?ci.

Odnośnik do komentarza
Gość Adam Paweł

Mariusz :rolleyes: rzeczywi?cie, mechanika Twojego "skuterka" wygl?da imponuj?co.

Dzi? byłem w salonie Kyco i dowiedziałem się od godnego zaufania mechanika, że Kymco s? z reguły b. trwałe. 50-tki S9 i Bet&Win maj? przejechane kilkana?cie tysięcy i klocki ledwie do połowy zużyte :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

To ze nie bylo luzow zaworowych to akurat mnie nie dziwi. Zdziwli bym sie jak by bylo inaczej. Rama wyglada imponujaco, zastanawiam sie nad trwaloscia krucca, bo wydaje mi sie ze rozwiazanie ma troche helixowe ale moze sie myle. Co do chlodnicy oleju, to faktycznie wielkie zdziwienie, tym bardziej ze producentem jest KTM. Wydawalo mi sie ze Kymco bedzie w 100 % z czesci wlasnych, ale w sumie dobrze ze firma potrafi wykorzystywac doswiadczenia innych producentow. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Gość Cie?lik

je?li bym powiedział że nie jestem pod wrażeniem to bym skłamał. Muszę powiedzieć że Kymco zadbało by nawet pod bud? był to skuter ładnie wykonany i sprawiał wrażenie ekslużywnego i Xcytuj?cego. Co do króćcia to szczegół. Czekam na fotki z przegl?du wersji z wtryskowaczem. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...