Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Skuter dla wysokich


Michał_

Rekomendowane odpowiedzi

Jak był taki temat to o wybaczenie proszę. Pewnie część z was jeździ maxiskuterami mając wzrost 190cm lub więcej. Co polecacie by było wygodnie ? Skuter raczej będzie na wycieczki  - czyli miejska zwinność nie jest najważniejsza bo do jazdy po bułki mam 125tkę i jej nie sprzedam. Gdzie, że tak powiem, najwygodniej się wyciąga nogi :-) i kierownica nie ociera kolan przy mocniejszym skręcie ? Wygodne miejsce dla pasażera także by się przydało. Nie chodzi mi na razie o nówki z salonu tylko o kilkuletnie sprzęty.

Odnośnik do komentarza

Ja mam Burgmana 650 i 180 cm wzrostu i jest bardzo fajnie, ale myślę że 190 to max w pozycji z wyciągniętymi nogami, a myślę że nawet ciut niżsi będą dotykać plastików piszczelami.

Odnośnik do komentarza

Burgman byłby fajny bo chyba najpopularniejszy, więc łatwiej znaleźć coś sensownego. Ale jednak absolutnym priorytetem jest by była to wygodna kanapa do zrelaksowanego podziwiania natury przez dużego kierownika. BMW jest mało,  SYM Maxsym podobno szału nie robi rozmiarem, zostają yamaha, honda, piaggio, gilera i kymco. Jak wiadomo do prawie każdego maxiskutera można dołożyć inną szybę chroniącą przed wiatrem, koce, podgrzewane manetki itp ale centymetrów na nogi dołożyć się niestety nie da 😞

Odnośnik do komentarza

Mam 194 cm wzrostu. Jeżdżę spidermaxem. Ostatnio przymierzałem się do wielu, gdyż myślę o zmianie. Mógłbym jeździć jeszcze satelisem i gilerą gp800. Sym, burek za ciasno. Nie sprawdzałem X10 i tmaxa, ale słyszałem, że ilością miejsca nie powalają.

Odnośnik do komentarza

Przy moich 192cm mogę dorzucić ze integrą jezdzi się komfortowo, jedyne co mi przeszkadzało to szyba ale wystarczy wymienić na wyzsza i jest genialnie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Wpadł mi w oko Piaggio x10, wygląda dosyć okazale. Można się na nim dobrze rozłożyć do cruisingu ? 🙂 Kymco Downtown też chyba spory ?

Odnośnik do komentarza

Skutery (i większość motocykli) są robione dla przeciętnego Azjaty, wiec nie spodziewałbym się rewelacji.

Przy 194cm jeździ się na Downtownie przyzwoicie, nic nie obciera, ale pozycja krzesełkowa (jeździłem kilka lat). Honda Integra (750, nie 700) lub X-ADV, bardzo wygodnie, też pozycja motocyklowa z podnóżkami lub krzesełkowa - choć dużo lepiej niż na Downtownie. 

Burgman 650 - będzie dobrze jak się wykręci z kanapy zadupek - można usiąść dalej i jest dużo więcej miejsca na nogi. Nie wiem jak jest na SW-T 650.

Na wszelkich innych sprzętach będzie ciężko znaleźć dobrą pozycję (lub miejsce nad kolanem na skręcenie kierownicy).

Do zgrubnego porównania polecam stronę: Cycle-ergo.com

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, virus napisał:

Skutery (i większość motocykli) są robione dla przeciętnego Azjaty, wiec nie spodziewałbym się rewelacji.

To trochę szkoda.

Jedyny "prztyczek w nos Azjaty" to BMW GS 🙂 Przeciętny Azjata nie ma szans dotknąć asfaltu siedząc na nim 🙂 Ale jednak chciałby wygodną kanapę z silnikiem by oglądać np. Mazury.

Odnośnik do komentarza

Dawntown 300i miałem i nie polecam dla wysokich. 

Natomiast mój kolega miał Burgmana 650 i przymierzył się do mojego AK550 i powiedział że tu jest dużo lepiej, więcej miejsca na nogi, dodam że kolega ma ponad 190cm wzrostu. 

Odnośnik do komentarza
45 minut temu, Astonpiotr napisał:

Dawntown 300i miałem i nie polecam dla wysokich. 

Natomiast mój kolega miał Burgmana 650 i przymierzył się do mojego AK550 i powiedział że tu jest dużo lepiej, więcej miejsca na nogi, dodam że kolega ma ponad 190cm wzrostu. 

Ważne też są proporcje nóg do tułowia. Mam 194cm i AK550 nawet się nie przejechałem testowo - nie mogłem skręcić kierownicy, bo lądowała na kolanie.

Downtown 300i miałem i zrobiłem na nim ponad 30 kkm, bo nie miałem niczego innego, bo na upartego dało się na nim jeździć. Nie będę ani polecał ani zniechęcał, trzeba samemu się przymierzyć. Po przesiadce ze średniej 125 to i tak był "kosmiczny" progres.

Godzinę temu, Michał_ napisał:

To trochę szkoda.

Jedyny "prztyczek w nos Azjaty" to BMW GS 🙂 Przeciętny Azjata nie ma szans dotknąć asfaltu siedząc na nim 🙂 Ale jednak chciałby wygodną kanapę z silnikiem by oglądać np. Mazury.

Nowa Honda Africa Twin ma regulowaną wysokość siedzenia, żeby zadowolić każdego użytkownika. W skuterach jeszcze tego nie wymyślili. 😉

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o wysokich, to wąskie trzysetki są bardzo dobre, ale pozycja krzesełkowa. Ja mam 185cm i ciągle mam wrażenie, że People GT 300 jest dla mnie za duży w sensie pozycji za kierownicą - jeżdżąc mam prawie wyprostowane ręce  i mnóstwo miejsca na nogi.

Odnośnik do komentarza

Pozycja krzesełkowa dla wysokich jest ok
Takie skutery zmieszczą nawet wielkoluda
Przykład moja Vespa GTS ma dla mnie więcej miejsca niż Burgman 400
A że nie leżę tylko siedzę :)
Wszystkie turystyki z gold wingiem włącznie mają taką pozycje kierowcy
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

W moim pająku też pozycja krzesełkowa. Przyzwyczaiłem się i jest mi wygodnie. Przekłada się to na większe koła. Ja mam 16, a dla mnie to też zaleta.

IMG_20191110_140117.jpg

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, tomekmajesty napisał:

Pozycja krzesełkowa dla wysokich jest ok
Takie skutery zmieszczą nawet wielkoluda
Przykład moja Vespa GTS ma dla mnie więcej miejsca niż Burgman 400
A że nie leżę tylko siedzę 🙂

No proszę.... Chyba zupełnie niechcący wyniknął temat intrygujący dla osób size+ 🙂  Każdy (no każdy kto próbował) wie co to pozycja krzesełkowa na skuterze, żaden dramat ale... czy to leniwy cruising ? Czy takie leniwe dosiadanie jest możliwe na skuterze ? (bo jakby to miał być chopper to wolę rower albo i deskorolkę 🙂 )

Odnośnik do komentarza

Mój wzrost 185cm, długie nogi zawsze przeszkadzały. Niedawno przymierzałem się do starego Burgmana 650 w nadziei że tam jest dużo miejsca na nogi bo największy skuter, niestety nogi prawie dotykają kokpitu.

Jeżdżę na Burgmanie 125, zdemontowałem niebezpieczną wajchę hamulca postojowego, skróciłem oparcie ( dzięki temu siedzę bardziej z tyłu) i nigdzie nie haczy przy max skręcie. Muszę jeszcze dosiąść Burgmana 400, może tam jest więcej miejsca na nogi na przednich podestach.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A zdemontowaleś oparcie w tym B650?

Wiele osób tak robi.

Wtedy można przesunąć się zdecydowanie dalej do tyłu. Zresztą tak samo będzie w  B400.

Odnośnik do komentarza

Mam 190cm wzrostu , Burgman 650 pasuje idealnie aczkolwiek mam wrażenie, że w wersji Ex można odsunąć oparcie kierowcy ciut dalej stąd więcej miejsca na nogi , takie miałem wrażenie porównując te dwie wersje?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...