Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Burgman 650 Executive VS Kymco AK 550i


Clark704

Rekomendowane odpowiedzi

Mili wszyscy,

jestem dużym gościem (191 cm/145 kg) i szukam nowy maxi skuter.

Obecnie jeżdżę Kymco Agility City 125 oraz Harley Davidson Fat Boy.

Po długim szukaniu muszę podjąć decyzję między Burgman 650 Executive a Kymco AK 550i.

Co myślicie, co będzie lepsze?

Skuteruje głównie po mieście, ale właśnie chcę taki duży kupić, aby móc też skoczyć poza miasto - a nawet wyjechać na weekend gdzieś.

Cenowo są bardzo podobne. Jeden - Kymco - mam wrażenie jest bardziej motocyklowy i podoba mi się interaktywny kokpit. Za to Burgman mega wygodny i pozornie silniejszy...

NO I CO TU ZROBIĆ???

Dziękuję serdecznie!

Marek

Odnośnik do komentarza

Odpowiedź jest dość prosta - jeśli szukasz wygodnej kanapy do komfortowej jazdy - B650. Jeśli chcesz doznań typowo motocyklowych - świetnego, sprężystego zawieszenia, super skutecznych hamulców i rewelacyjnego zachowania (jak na skuter) w zakrętach - bierz AK.  Interaktywny kokpit LED to taki bajer, po jakimś czasie przestanie Cię zachwycać a nawet może zacząć irytować bo w nocy zbyt jasno świeci. Natomiast właściwości jezdne AK są jego bezsprzeczną zaletą i to dla nich warto nabyć ten sprzęt. Zdecydowanie polecam jazdę testową - sam wówczas zrozumiesz gdzie leży różnica.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Co tu robić? Nie ms złotej rady. Miałem kanapę, brakowało motocyklowego prowadzenia. Teraz mam moto-doznania, brakuje mi kanapy. Masz babo placek. Przy Twoich „gabarytach” obstawiałbym b650. Chyba też kupię

Odnośnik do komentarza

Chyba sprzedaż B650 wzrośnie. Ja mam kanapowca ale brak mocy na dłuższe przeloty powoduję że chyba w przyszłym roku też odwiedzę dilera. 

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
Ja mam kanapowca ale brak mocy na dłuższe przeloty powoduję że chyba w przyszłym roku też odwiedzę dilera. 

I w co celujesz?
Odnośnik do komentarza

Też jestem słusznych gabarytów i miałem podobny dylemat przymierzałem się do B650 jednak padło na AK dal mnie ma to coś czego nie ma B650, ale najlepiej przysiądź się na jednym i drugim no i oczywiście podpisuję się obiema rękami pod tym co napisał Paweł R. zapomniał jeszcze dodać o dźwięku jaki wydaje AK na fabrycznym tłumiku, musisz posłuchać ;)

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, ik26 napisał:

Chyba sprzedaż B650 wzrośnie. Ja mam kanapowca ale brak mocy na dłuższe przeloty powoduję że chyba w przyszłym roku też odwiedzę dilera. 

 

Godzinę temu, KriSSo napisał:

I w co celujesz?

Jak sprzedaż wzrośnie to chyba w jedyny słuszny wybór - czyli B650 :)  

1 godzinę temu, Clark704 napisał:

Serdecznie wam dziękuję. To pomocne bardzo!

Jest chyba jeszcze kilka innych aspektów (różnic)  o których koledzy nie napisali.  Np. bagażnik pod kanapą w B650 , rozwiązanie przeniesienia napędu, czy wygoda jazdy pasażera.   Faktycznie akurat te dwa modele ni jak nie da się porównać.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Miałem okazję testować w raz z żoną AK i B650. Zależy czego oczekujesz? Ja postawiłem na komfort podróżowania i wybrałem B650. Jesteśmy mega zadowoleni !OKK

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, ik26 napisał:

Jedyny wybór to Suzuki Burgman AN 650

:) i sluszny wybor... :)...uzytkuje B650 juz 3-ci sezon zlego slowa nie powiem,stronnicza wypowiedz...przepraszam...ale wygoda i komfort podrozowania dla dwojga,przestrzen ladunkowa...coz...pod kanapa dwa kaski szczekowe i jakies bibeloty mozna zapakowac wyposazyc w kufer centralny i juz jest cos...a jak zabraknie miejsca to dokladamy sakwy boczne(nie stelaze)ladne od Givi oraz torba na przekrok tez od Givi :) i smialo mozna jechac na wakacje nawet 600-800km na raz :) w dwoje :) predkosci autostradowe 140-160km/h nie problem nawet zaladowany :) pomocne tez sa 3 tryby skrzyni biegow jak ktos sie lubi bawic :) o takich gadzetach jak reg.szyba,skladane lusterka czy grzane manetki i kanapa dla dwojga i ABS nie wspomne :) tak....waga prawie 280 kg robi swoje...zwrotnosc...trzeba sie z tym obeznac bo mozna przeciagnac na zakrecie przy malej predkosci....zuzycie paliwa...coz...od temperamentu kierownika....mi wyszlo po A2 w pelnym opakowaniu B650 i z plecaczkiem,predkosci w/w...6L/100km....czy warto miec taki sprzent....tak warto... :) 

Odnośnik do komentarza

W moim Burku 400 przestrzen ładunkowa jest taka sama. Wygoda bardzo podobna. Przelot do Chorwacji 1200km za jednym podejściem bez problemu. Jedyny problem to brak mocy i v max na autostradzie rzędu 130 wg gps-u  to już prawie czerwone pole. Po wymianie rolek na dr Pulley jest trochę lepiej z obrotami ale mimo wszystko szkoda motorek tak pałować . W B650 jednak jest większy zapas mocy co pozwala się na autostradach szybciej przemieszczać. I tak jeszcze spalanie B400 na trasie ponad 2400km do Chorwacji Jazda zgodna z przepisami, autostrada poniżej speed limit.-110km/h wg gps Wynik sam mnie zaskoczył.

IMG_20180615_201439.jpg

Odnośnik do komentarza

Clark704 - siedziałeś juz na obu skuterach? AK550 ma pozycje kierownika, która nie każdemu pasuje. Najlepiej jak kolega przymierzy się do obu sprzętów, przejedzie i wybierze co mu najbardziej pasuje. AK550 i B650 to dwa różne bieguny - szkoda wydać kase na nowy sprzęt i po miesiącu dojść do wniosku że to nie to... Osobiście jeżeli skuter ma być głównie do miasta polacałbym AK550, tylko przestrzeń ładunkową uzupełnił kufrem.  

Odnośnik do komentarza

Potwierdzam.

Jezeli skuterek bedzie widzial tereny pozamiejskie raz od wielkiego dzwonu

to AN650 nie jest zbyt dobrym wyborem. Co by nie mowic, to jednak kawal szerokiego i ciezkiego klamota.

Czasami w korkach nachodzi mnie ochota wskoczyc na jakas 125 :)

Musisz sie przejechac i jednym i drugim zeby potem nie zalowac.

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem na AK550 przy tych gabarytach zawodnika, będzie on wyglądał, jakby jechał na kocie, w tym momencie król broni się sam ;)

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
13 godzin temu, smarciu napisał:

Moim zdaniem na AK550 przy tych gabarytach zawodnika, będzie on wyglądał, jakby jechał na kocie, w tym momencie król broni się sam ;)

Święta prawda. Pozycja na królu jest idealna.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ehh, gdyby tak jeszcze poprawili to co się w nim zawsze psuje, dali pełny LED jak w AN400 to król przeżywał by renesans :wink32:

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
3 minuty temu, Piootr napisał:

Ehh, gdyby tak jeszcze poprawili to co się w nim zawsze psuje

A ciekawe czy jeszcze się psuje ?

Ktoś słyszał o przypadku awarii CVT w nowych modelach ?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
3 minuty temu, arturo-bb napisał:

A ciekawe czy jeszcze się psuje ?

Ktoś słyszał o przypadku awarii CVT w nowych modelach ?

Poczekajmy. Nowych AN650 nawet na naszym forum jest stosunkowo mało, a przebiegi raczej nie ponad 50 000 km. Też bym chciał, aby usterki już nie było, bo uważam króla za bardzo udany maxi. 

Odnośnik do komentarza



W moim Burku 400 przestrzen ładunkowa jest taka sama. Wygoda bardzo podobna. Przelot do Chorwacji 1200km za jednym podejściem bez problemu. Jedyny problem to brak mocy i v max na autostradzie rzędu 130 wg gps-u  to już prawie czerwone pole. Po wymianie rolek na dr Pulley jest trochę lepiej z obrotami ale mimo wszystko szkoda motorek tak pałować . W B650 jednak jest większy zapas mocy co pozwala się na autostradach szybciej przemieszczać. I tak jeszcze spalanie B400 na trasie ponad 2400km do Chorwacji Jazda zgodna z przepisami, autostrada poniżej speed limit.-110km/h wg gps Wynik sam mnie zaskoczył.



Ja wczoraj pojeździłem trochę wookół tatr i w swoim AK uzyskałem taki wynik jazda też po autostradach. 46b93e21cab3bf9c537ebb9e6fae13b0.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Nowy poliftowy B650 pali tak samo a nawet potrafi mniej.

Sprawdziła to Joasia70 ( a  jak wiadomo lekkiej ręki nie ma !V)

Odnośnik do komentarza

Faktem jest NAPRAWDĘ małe zużycie paliwa przez AK - mi wychodzi ok.4,5 l/100 km przy dość konkretnych przyspieszeniach  i przewadze jazdy miejskiej .....tytułem porównania w Xcitigu 500i w takich samych warunkach wychodziło pomiędzy 5,5 a 6 l/100 km....

Clark 704 -przy twoich gabarytach nawet ja ( zwolennik Kymco ) polecam Ci ....Burgmana 650 i to zdecydowanie ....co najwyżej  poczekaj do 2019 r bo może w końcu Suzuki zdecyduje się na jakiś konkretny lift tego skutera gdyż  owszem jest on świetny tylko zalatuje już nieświeżością - ale to moje subiektywne zdanie nie chciałbym obrazić właścicieli B650...

Odnośnik do komentarza
45 minut temu, ERYK napisał:

Faktem jest NAPRAWDĘ małe zużycie paliwa przez AK - mi wychodzi ok.4,5 l/100 km przy dość konkretnych przyspieszeniach  i przewadze jazdy miejskiej .....tytułem porównania w Xcitigu 500i w takich samych warunkach wychodziło pomiędzy 5,5 a 6 l/100 km....

Clark 704 -przy twoich gabarytach nawet ja ( zwolennik Kymco ) polecam Ci ....Burgmana 650 i to zdecydowanie ....co najwyżej  poczekaj do 2019 r bo może w końcu Suzuki zdecyduje się na jakiś konkretny lift tego skutera gdyż  owszem jest on świetny tylko zalatuje już nieświeżością - ale to moje subiektywne zdanie nie chciałbym obrazić właścicieli B650...

Ja też liczę na jakiś lift. Jak nie to będę szukał wyprzedaży 2018 . 

1 godzinę temu, arturo-bb napisał:

Nowy poliftowy B650 pali tak samo a nawet potrafi mniej.

Sprawdziła to Joasia70 ( a  jak wiadomo lekkiej ręki nie ma !V)

Jeśli spalanie jest podobne do AK to wykreślamy  przeciw a wpisujemy za na liście + i -.  

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...