Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Do posiadaczy Downtown-a 125


Barnej

Pytanie

Czy ktoś z posiadaczy/użytkowników Downtowna 125 może napisać jakie ma obroty na oryginalnych rolkach przy prędkości:

40 km/h

60 km/h

80 km/h

100 km/h

Prędkości oczywiście "licznikowe" .

Właśnie założyłem nowe rolki dr. Pulley i chciałbym porównać.

Odnośnik do komentarza

25 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Sympatycy

Dopisz tylko jaką masę mają rolki w serii i jaką Pulley, które założyłeś.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

Właśnie założyłem nowe rolki dr. Pulley i chciałbym porównać.

A nie prościej było zrobić test na starych przed założeniem kwadracioków ?

Teraz miałbyś porównanie

Odnośnik do komentarza
  • 0

A nie prościej było zrobić test na starych przed założeniem kwadracioków ?

Teraz miałbyś porównanie

Nie chciałem tego pisać :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Pomysł z porównaniem zrodził się po wymianie.mam spisane 60km/h i 80 km/h, ale nie chcę nic sugerować, wolał bym sprawdzone w realu wyniki.

Założylem rolki puleye 14g.

Po zrobieniu ok 900 km stwierdzam, że spadło nieco spalanie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja założyłem dr.pulley 12g. i stwierdzam że nie ma dużej różnicy przy obrotach i prędkości co do oryginałów.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Obecnie mam normalne 15,5g i jak na mój gust jest ok a te oryginalne 13tki są porażką

Gdzie kupujecie te Pulley??

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja założyłem dr.pulley 12g. i stwierdzam że nie ma dużej różnicy przy obrotach i prędkości co do oryginałów.

A przyśpieszenie się nie zmieniło?

Odnośnik do komentarza
  • 0

To 125 wiec tutaj zmiany i tak nie bedą jakieś znaczące.

Do tego subiektywne pomiary tzw "dupohamownią" są strasznie mylące bo np odczuwanie jednostajnego przyśpieszenia (które nie zrywa z kanapy - a takie ma 125 czy tak czy siak) jest mniej odczuwalne niż nawet wolniejsze przyśpieszanie ale z jakimiś skokami w niutonometrach kiedy coś (moc) o lekko wyższej wartości pojawia się dość nagle. Tak już jesteśmy skonstruowani że lepiej odczuwamy zmianę wartości przyśpieszenia niż jej stałą w czasie wielkość.

Do tego dochodzi większy hałas przy wyższych obrotach + nasze jakieś oczekiwanie i możemy się sami zdrowo oszukać bedą szalenie przekonani że całkiem obiektywnie stwierdzamy że jest WYRAŹNIE lepiej (najczęściej używamy określenie: dynamiczniej). Po prostu często kierowca najskuteczniej tuninguje nie napęd ale swoją psychikę :).

Dlatego najbardziej miarodajne są hamownie, pomiary różnymi G-techami, Racelogicami (i innymi tego typu urządzeniami) od biedy kilka wyścigów ze znanym przeciwnikiem na odpowiednio miarodajnym dystansie. Ale odczucia+pomiar stoperem to tak ze 40% wiarygodności.

Ile ja już widziałem takich buziek w podkówkę jak se gość założył magnetyzer, stożek, sportowy tłumik - pomierzył stoperem i mu wyszło że jest "dynamiczniej" zwłaszcza w wyższych partiach obrotowych (tak "wyścigowo" - no przeciez stożek to wiadomo.. Warcy Rycy Cescy...) No i jeszcze więce palił - no ale wiadomo: bo ma większą moc teraz. A potem jechał na hamownie i się okazywało że ze 110KM co miał 2 tygodnie wcześniej zostało mu 98 tylko przy 4500 obr ma duży skok momentu obrotowego (co prawda do wartości niższej niż seryjna w tym miejscu ale bez takiego przeskoku tego nie czuł że tyle było). I radość spadała :)

A więcej palił bo go koleś musiał bardziej cisnąć żeby słabszy po tjuninku jeździł tak samo jak przedtem na serii.

Odnośnik do komentarza
  • 0

A przyśpieszenie się nie zmieniło?

Może minimalnie ale nie jest to zbytnio odczuwalne, na pewno jest inny efekt na większych pojemnościach. Ja testowałem na różnych rolkach11g, 12g, 14g i 15g i stwierdziłem że na tych 15g to przy starcie miał mniejsze obroty ale strasznie opornie się zbierał a znowu na 11g to przy starcie obroty leciały w górę jak głupie ale a przyspieszenie może minimalnie odczuwalne a v-max na każdych rolkach ten sam max 110km/h.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Czy ktoś z posiadaczy/użytkowników Downtowna 125 może napisać jakie ma obroty na oryginalnych rolkach przy prędkości:

40 km/h

60 km/h

80 km/h

100 km/h

Prędkości oczywiście "licznikowe" .

Właśnie założyłem nowe rolki dr. Pulley i chciałbym porównać.

Jutro sprawdzę może jakiś film nagram.

Może minimalnie ale nie jest to zbytnio odczuwalne, na pewno jest inny efekt na większych pojemnościach. Ja testowałem na różnych rolkach11g, 12g, 14g i 15g i stwierdziłem że na tych 15g to przy starcie miał mniejsze obroty ale strasznie opornie się zbierał a znowu na 11g to przy starcie obroty leciały w górę jak głupie ale a przyspieszenie może minimalnie odczuwalne a v-max na każdych rolkach ten sam max 110km/h.

Tutaj wariator nas ogranicza, ja to zauważyłem u siebie, Czy jade z kimś czy sam czy z górki czy pod górkę zawsze napędza się do 110 i koniec. Dlatego zamówiłem wczoraj 10.5 ponieważ v-max i tak się nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
  • 0

60 - 6000obr

100 - 8500obr

Resztę jeszcze sprawdzę

Przy 80 jest 7000 ale nie jestem pewien 40 to ja tak nie jeżdzę bo sie przewracam ?

60 - 6000obr

100 - 8500obr

Resztę jeszcze sprawdzę

Przy 80 jest 7000 ale nie jestem pewien 40 to ja tak nie jeżdzę bo sie przewracam ?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam ja z seryjnych 13gr zmieniłem na Naraku 14gr

100-8000 obr tyle ze był mułowaty wiec kupiłem na wale w serwisie dr.pulley 13gr

i wydaje mi się ze lepiej się zachowuje niż na serii 13 gr

max jaki uzyskałem licznikowy ponad 120 ale nie brakowało dużo żeby się skończyły się wskazania na obrotomierzu ale wydaje mi się że nie oto chodzi

Odnośnik do komentarza
  • 0

60 - 6000obr

100 - 8500obr

Resztę jeszcze sprawdzę

Przy 80 jest 7000 ale nie jestem pewien 40 to ja tak nie jeżdzę bo sie przewracam ?

60 - 6000obr

100 - 8500obr

Resztę jeszcze sprawdzę

Przy 80 jest 7000 ale nie jestem pewien 40 to ja tak nie jeżdzę bo sie przewracam ?

Ja przy 6000 mam ponad 70km

61316967589829458247.jpg

Tak to wygląda

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeszcze jedno

16557946273908605527.jpg

Wczoraj dzwoniłem do motorlandu w celu nabycie Dr.Pulley o wadze 16g Nie mają takiej wagi tylko oryginalną 13g więc dali mi namiary na pana Michała w celu zamówienia.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja sądzę że przy tych 16g będzie straszny muł. Daj znać jaki efekt jest po wymianie na 16g. Ja najpierw wagę testowałem na zwykłych rolkach a dopieto później zakupiłem Dr.Pulley.

Odnośnik do komentarza
  • 0

testowałem 14gr start kiepski jak dobrze tuningowana 50 , 7800obr około 100km/h myślę ze jak ktoś jeździ większe odcinki np do pracy po autostradzie to ok w mieście czar pryska

zastanawiam się nad zmiana przełożenia lub cylindra od 200ccm

Odnośnik do komentarza
  • 0

Też założyłem Pulley 14g i muł napewno nie jest, przspieszenie jest na poziome oryg. rolek.

Spadły nieznacznie obroty:

60km/h - 5600 rpm

80km/h- 6800

100km/h 8100,

Ale spadło nieznacznie spalanie.

ponad 400 km w trasie przelotowo 80-100 km/h spalanie 2,41

Na zbiorniku 500 km to nie problem

Odnośnik do komentarza
  • 0
testowałem 14gr start kiepski jak dobrze tuningowana 50

Kolega sobie chyba nie zdaje sprawy z możliwości takiej lekko podkręconej i ważącej 70-100kg 'pięćdziesiątki".

Dobrze (a w sumie wystarczy że przyzwoicie) tuningowana 50tka zrobi z seryjnej 125 wiatrak na drodze- na przyśpieszenie z rolki, z zatrzymanego, na Vmax.. itd. Spali więcej i bedzie się gorzej prowadzić przy dużych prędkościach ale spokojnie wolnossące 125 4t ustawia się w szeregu bez mrugnięcia okiem.

Masa tych 50tek ma 12-14KM przy masie 100 a nie 170kg i użytkowy zakres obrotów do 12-13 tys. To naprawdę potworki. A te zrobione za więcej jak 2000zł są jeszcze mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Obecnie ma zwykłe 15,5grama i jeśli przekręcę manetkę 1/3 po chwili maks silnik i tak wchodzi grubo ponad 7tys obrotów i bardzo dobrze przyspiesza,a różnica jest tylko taka,że silnik nie wchodzi dalej jak na 7500obr co uważam,że jest to zbędne.Wiec wydaje mi się że te 0,5 grama więcej raczej w przyspieszeniu już nic nie zmieni,a podczas jednostajnej jazdy obroty spadną i zwiększy się prędkość.

Na 13g jeździłem niewiele po miedzy 13tkami a 15,5g w przyspieszeniu niema zbytnio różnicy.

Lecz jest różnica w spokojnej jeździe bo przy 5tys obr skuter sobie przyspiesza,a na 13tkach nie. 13tki trzeba kręcić co najmniej do 6500 a żeby jakoś jechał co moim zdaniem jest niepotrzebne.

Może 125tki przestaną się sprzedawać i rząd przewali,że możemy jeździć 3setkami.

Odnośnik do komentarza
  • 0

U mnie po przekręceniu manetki ze startu trzyma długo 7000 obr. Dla mnie skuter ma być dynamiczny, a na fabryce to jest muł. To czy spalanie mam 3 czy 2.5 to na prawdę ma marginalne znaczenie :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Aby 125-kta przyzwoicie jechała, silnik musi trzymać wyższe obroty, zwłaszcza przy przyśpieszaniu. Mój po zmianie rolek na Pulley'e lżejsze o 1gr/rolkę przy odkręceniu manetki na maks trzyma 7900 do nawet 8100 obr/min. Są to wartości bliskie uzyskaniu przez ten silnik mocy maksymalnej i tak wg mnie powinno być przy maksymalnym przyśpieszeniu, przecież manuale też kręcimy wysoko jak chcemy żwawo odjechać ;) Oczywiście wartość tę można regulować manetką gazu, jak kto woli, można przyśpieszać jak muł z obrotami 6000-7000 lub dynamicznie z 8100 :)

Mnie też czasem irytuje to że przy stałej prędkości np 80km/h silnik "wyje", ale przy tych pojemnościach jest coś za coś, albo skuter jest głośny i dynamiczny albo cichy i zamulony :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Pozwolę sobie odświeżyć temat, jeśli robię to w złym miejscu to proszę o skorygowanie.

Chcę przed sezonem zmienić pasek (już kupiłem Mitsuboshi) i rolki. Mojego Downtowna 125 mam od 1.5 roku (import z zachodniej granicy) podczas przeglądu zauważyłem że ma rolki 10g. Jazda na tych rolkach jak dla mnie była ok. Sam czy z plecakiem - skuter dawał rade. Przyznam szczerze że obawiałem się jazdy w tereny  górzyste (125) ale pod koniec sezonu wybrałem się w Bieszczady i byłem bardzo mile zaskoczony możliwością pokonywania podjazdów przez skutera. I teraz pytanko bo niby wiem jak i co daje masa w rolkach i mniej więcej co dają rolki dr pulley ale nie za bardzo wiem jakie kupić. Chciałbym by przyspieszenie nie bardzo spadło i możliwość podjazdu pod górki też się nie zmieniła, na prędkości max nie zależy mi, choć z drugiej strony jakby spadły nieco obroty przy prędkościach przelotowych to było by super, jedyne co dla mnie jeszcze ważne to ich wytrzymałość (najlepiej porównywalna do oryginału). Przyznam szczerze że jestem o krok od zakupu oryginalnych 13 g (Oryginalnych 10 g nie mogę nigdzie znaleźć). 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze
45 minut temu, Sep1313 napisał:

jestem o krok od zakupu oryginalnych 13 g (Oryginalnych 10 g nie mogę nigdzie znaleźć). 

 

To które są w końcu ORYGINALNE ?  10gr czy 13 gr?

ORYGINALNE  kupisz  w każdym ASO.

Ale i rolki Malossi nie ustępują im w żywotności ( moje wytrzymały ok 40 tyś. km.)

Co do zmiany rolek i poprawy osiągów to albo dobry start i dobrze ciągnie w górach albo niższe obr. na trasie i co za tym idzie  wyższa prędkość max.

Tak że albo albo.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzięki za odpowiedź

Oryginalne z tego co mi się udało dowiedzieć to są 13 g. Źle się wyraziłem pisząc że szukam oryginalnych 10 g, chodziło mi o zakup 10g kymco ale skoro piszesz że Malossi też spokojnie dają rade to poszukam może uda mi się kupić takowe 10 g. Ja swoich bym nie wymieniał jeździłem na nich około 9 tys km i było ok tylko coś mnie podkusiło zerknąć do przekładni i okazało się że jedna rolka ma przytarty róg (tą gumę). Wygląda, jakby to stało się poza przekładnią (jakby ktoś specjalnie troszkę przytarł pilnikiem) bo w samej przekładni niczego nie widziałem złego nawet specjalnie śladów zużycia nie ma. Przyznam że praca przekładni jest ok żadnych szarpnięć itp. 

Zapytam jeszcze o jedną sprawę jakich max obrotów (stałych) można używać podczas jazdy przelotowej 8,5 tys. to za dużo ? 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam,

Przy prędkości przelotowej najlepiej jest wykorzystywać przedział obrotów zawierających się pomiędzy maksymalnym momentem obrotowym a mocą maksymalną.

Osobiście preferuję prędkość 80-100km/h

Silnik w tym zakresie prędkości kręci się 7000-9000tys.

Wykorzystywanie maksymalnych obrotów silnika (przepustnica otwarta na full) przez dłuższy czas jest z punku mechaniki niekorzystna.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...