Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Suzuki Burgman 125 2003r. duże spalanie!


DIXON

Pytanie

Witam mam problem w moim Burgmanie ! ponieważ mam duże spalanie ( 6l na 100km) a niemam z nim żadnych problemow moto pali na dotyk czy zimny czy cieply i jedzie normalnie "ma moc" i "nic go nie muli". Podejrzewam ze problem jest w gaźniku dlatego też staralem sie go wyregulowac ale moto wgl nie reaguje na krecenie śrubką od mieszanki wykrecilem 8 obrotów a tu dalej nic :( może wie ktoś jaka może byc przyczyna? jest jakis zestaw naprawczy do tego gaźnika? jakie powinno byc srednie spalanie? prosze o pomoc bo juz niemam pomysłu co robic!

Odnośnik do komentarza

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

witam

mój pali max 3,5 litra

w trasie 2,9 litra

gaźnika nie rozbierałem

ale pamiętaj aby sprawdzić jaki masz gaźnik (było kilka rodzai )

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jak wygląda świeca po wykręceniu? Może jej kolor podpowie Ci jaki masz skład mieszanki?http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsztat-elektryczny/45-wszystko-o-swiecach-zaplonowych

6l/100km to tak na oko ze dwa razy za dużo, jesteś pewien że nie gubisz gdzieś paliwa?

Jeszcze coś mi przyszło do głowy: czy termostat masz sprawny? Nie wiem jak wygląda sprawa ssania w Twoim Burgmanie, ale jeśli jest automatyczne, a termostat otwiera się zbyt wcześnie lub jest cały czas otwarty to jeździsz głównie na wzbogaconej mieszance. Wówczas świeca będzie zakopcona na czarno (przynajmniej w Maluchu to się sprawdzało).

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jutro odkrece swiece i sprawdze kolor a ssanie mam automatyczne bo jest dysza od ssania i od niej wychodza 2 kabelki. co do termostatu nie jestem pewiem ale temperatura sie podnosi i nie jest nigdy za wysoka. Tylko pytanie czemu moto nie reaguje na dysze mieszanki? :(

Jutro odkrece swiece i sprawdze kolor a ssanie mam automatyczne bo jest dysza od ssania i od niej wychodza 2 kabelki. co do termostatu nie jestem pewiem ale temperatura sie podnosi i nie jest nigdy za wysoka. Tylko pytanie czemu moto nie reaguje na dysze mieszanki? :(

Odnośnik do komentarza
  • 0

ssanie to jest zwykła grzałka na 12V, można właczyć zapłon i nie odpalać skutera a i tak się wyłączy, może się zacięło i cały czas puszcza paliwo? ale wtedy świeca byłaby czarna a przy schodzeniu z obrotów strzelałby w tłumik, ja bym wkręcił śrube od powietrza i wykręcił o 2.5 obr, to jest zazwyczaj ustawienie optymalne, jak nie reaguje to gaźnik na stól, mycie dmuchanie, ogledziny membrany itp

Odnośnik do komentarza
  • 0

Podane spalanie jest tak wysokie, że czerosuwowy skuter 125ccm nie mógłby chodzić dobrze przy tej ilości przepalanego paliwa. Albo by się dławił przy dodaniu gazu, albo nie osiągałby zadanych przez producenta parametrów jezdnych. Typuję na mocne kropelkowanie z jakiejś nieszczelności układu paliwowego. Smierdzi w jego pobliżu paliwem?

PS. Obraz świecy wiele wyjaśni. Sprawdzenie jej to podstawa. Zobacz też, czy nie "przybyło" oleju i czy nie śmierdzi on Pb.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Świece sprawdziłem i nie wydaje mi się bardzo okopcona (możne delikatnie za ciemna) ale nie śmierdzi w jego pobliżu paliwem i oleju nie przybywa ani nie śmierdzi paliwem. dzisiaj jeszcze odłączyłem wtyczkę od ssania a moto pali na zimny bez problemu i wgl nie zauważyłem różnicy czy możliwe ze tam sie cos zacięło? jutro wyciągam gaźnik i spróbuje go wyczyścić itd

Odnośnik do komentarza
  • 0

Podane spalanie jest tak wysokie, że czerosuwowy skuter 125ccm nie mógłby chodzić dobrze przy tej ilości przepalanego paliwa. Albo by się dławił przy dodaniu gazu, albo nie osiągałby zadanych przez producenta parametrów jezdnych. Typuję na mocne kropelkowanie z jakiejś nieszczelności układu paliwowego. Smierdzi w jego pobliżu paliwem?

PS. Obraz świecy wiele wyjaśni. Sprawdzenie jej to podstawa. Zobacz też, czy nie "przybyło" oleju i czy nie śmierdzi on Pb.

Niestety ale swobodnie 125 tyle spali. Mojego właśnie dotknęło.

Wbijam sobie spalanie w motostat i ostatnie tankowanie wyszło ponad 7 litrów.

Przyczyną jest uszkodzony termostat (niestety zasłoniłem sobie dół zegarów uchwytem na telefon i nie zauważyłem że się silnik niedogrzewa. Dla SYMa GTS normalnym jest że pali się pierwsza z pięciu belek od temperatury (czy jest -5 czy jest +30). U mnie nie zapala się nawet po 2 km jazdy za to zapala się po kilkunastu sekundach na postoju. Po ruszeniu znowu gaśnie. To ewidentnie niedogrzany i zbyt intensywnie chłodzony silnik - a to wskazuje na otwarty termostat.

I powiem że przepala tak paliwo bez mrugnięcia okiem. Zapala, ma prawidłowe wolne, normalne osiągi... tylko pali jak smoczysko.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Gaźnik wyczysciłem i wszystko w nim wydaje sie w porządku jedynie podejrzewam ta dysze od ssanie ale niewiem jak mozna ją sprawdzic albo ewentualnie ten termostat. W jakim położeniu powinna byc wskazowka od temperatury? u mnie nie dochodzi do połowy jest tak na 3/4 caly czas. w którym miejscu jest w nim termostat?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...