Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Honda S Wing 125- ogólne informacje


olo215

Pytanie

Witam koledzy i koleżanki mam pytanie zakupiłem skuter swing 125 i chciałbym poznać opinie na jego temat na co zwracać uwagę przy użytkowaniu co sie psuje itd dodaję że to mój pierwszy skuter także proszę o zrozumienie pozd

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam, jako szczęśliwy posiadacz napisze krótko ,

2 sezony i wymieniono

- olej w silniku -zgodnie z przewidzianym przebiegiem x

- filtr powietrza x 2

- pasek transmisyjny x1

- żarówkę św,mijania x1

- płyn hamulcowy x1

- klocki przód + tył

- Rolki wariatora kpl

Brak filtra oleju ( jest metalowe sitko czyścimy suszymy i wraca na miejsce )

Osobiście odkręciłem sonde lambde wyczyściłem i na razie jest ok(.-- odkręcona bez żadnych problemów )

jeśli potrzebujesz polską instrukcje obsługi ( szumnie tak nazywamy mini książeczkę -- do zegarka była 2 razy grubsza i 4 razy większa )

to albo wal do Hondy -- około 90 zł ( drogo za mini info,)

albo czekaj na priva.to podrzucę za jakiś czas ;)

Ja opiszę to tak ,,zalewam i jeżdżę ,,,,

Mam nadzieję że będziesz zadowolony ,

Pisz pytaj jak wiem podpowiem,

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam dziękuję za wyczerpującą odpowiedz właśnie chodziło mi o kontakt z osobą która posiada takiego skutera bo są tacy co nie mają, nie mieli ale się znają na wszystkim ? instrukcję takową mam ale po francusku także by się przydała jakby co to będę czekał na info, powiedz mi jeszcze jak u ciebie ze spalaniem ?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jak będzie trzeba to ja posiadam serwisówkę do tego skutera, bo jest tam silnik prawdopodobnie ten sam co w mojej Pantheon 125.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Co do spalania;

średnio 3,2 l na setkę , do pracy 40 km w obie strony ..od czasu do czasu w korkach ...czyli przemykanie ..przeciskanie i zabawa przednia .

generalnie solo...w sezonie letnim plus małoletni pasażer ...

pzdr

Odnośnik do komentarza
  • 0

Przy użytkowaniu zwracaj uwagę na szarpanie albo wolne przyspieszenie podczas ruszania. Może to być znak, że czas nasmarować korektor momentu obrotowego. Walnąć również lubi pompa wody przez co może uciec znaczna część oleju. Warto sprawdzić czasem jego stan aby uniknąć później niespodzianek. Jeżeli skuter 125 rozpędza się płynnie do 105km/h i nie ma przy tym żadnych zastrzeżeń to nic tylko lać i jeździć.

Odnośnik do komentarza
  • 0

A możesz podać szczegóły ...może fotka ....nie miałem radości naprawiać ale zawsze można profilaktycznie wyczyścić i przesmarować na świeżo .

Na razie nie szarpie i przyśpiesza względnie normalnie , płyn bez zmian... olej zawsze sprawdzam na bieżąco ....ale jak to bywa czasem przeoczymy

ewidentny problem .

Pzdr

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam serdeczne błąd kod 8 nie jest od sondy lambda tylko od czujnika położenia przepustnicy. Dokładny opis w serwisówce brzmi: Słaba reakcja przepustnicy, przyczyna: Uszkodzony czujnik położenia przepustnicy (TP) lub okablowanie czujnika

Odnośnik do komentarza
  • 0

A orientujesz się mniej więcej jaki to koszt i czy samemu da rade to zrobić? Sorry ze pytam ale jestem kompletnie zielony koleś który mi sprzedawał zapewniał ze to sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z boku gaźnika masz przykręcony taki duży element, coś jak komputer i to musisz odkręcić i przeczyścić styki TPS'a i popsikać takim preparatem do styków. Ten zabieg może pomóc lecz nie musi. Wtedy zostaje kupić używany lub nowy gaźnik.

Odnośnik do komentarza
  • 0

nie wiem jak w skuterach/motocyklach hondy ale w samochodach hondy TPS jest z założenia nierozbieralny. Tzn ma nietypowe śrubki i trzeba z tym powalczyć a dodatkowo po czyszczeniu trzeba go odpowiednio ustawić (skalibrować). To potencjometr tak naprawdę i chodzi o wartości prądu w położeniu zero i pełnego otwarcia. Złe ustawienie i będzie zła informacja o obciążeniu silnika (uchyleniu przepustnicy).

Twój zapewne albo jest zasyfiały w środku albo w marnym stanie jest któryś z jego kabelków i "iskrzy" co powoduje dzikie skoki wartości lub brak odczytu

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ok i o taką odpowiedz mi chodziło dzięki za wyjaśnienie a jeszcze pytanie czy można wymienić tego tpsa? Jako całość? dziwi mnie że w skuter ledwie 3 latni ma już takie problemy.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jest on przykręcony na śrubkach typu TORX z bolcem w środku ( nietypowy Torx) i nie jest on prawdopodobnie rozbieralny gdyż jest w nim też map sensor i prawdopodobnie nie ma tej części do kupienia osobno tylko z gaźnikiem w komplecie. A to że motocykl jest młody to nie znaczy że ma się nie psuć. Teraz nie robią na jakość tylko na ilość. Ja jeżdżę nową ciężarówką i wciągu 3 miesięcy miałem dwie poważne awarie, które unieruchomiły auto. I tak jest prawie z każdy nowym autem które mamy na firmie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie, gaźnik ma każdy motocykl, wtrysk jest tylko elektroniczną częścią dawkowania paliwa, ten element (TPS) jest przykręcony do gaźnika, motocykle bez wtrysku nie mają tego elementu.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Nie, gaźnik ma każdy motocykl, wtrysk jest tylko elektroniczną częścią dawkowania paliwa, ten element (TPS) jest przykręcony do gaźnika, motocykle bez wtrysku nie mają tego elementu

No nie bardzo.

Jeżeli jest wtrysk to nie mówimy o gaźniku tylko o przepustnicy. Gaźnik ma komorę pływakową, pływak i dysze. Jeżeli są wtryskiwacze to nie ma gaźnika tylko TB (Throttle Body) - przepustnica.

Odnośnik do komentarza
  • 0

No nie bardzo.

Jeżeli jest wtrysk to nie mówimy o gaźniku tylko o przepustnicy. Gaźnik ma komorę pływakową, pływak i dysze. Jeżeli są wtryskiwacze to nie ma gaźnika tylko TB (Throttle Body) - przepustnica.

To spróbuj osobie która nie ma zielonego pojęcia gdzie jest czujnik TPS napisać że jest on na przepustnicy lub na TB to lepiej po chłopsku mu to wytłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
  • 0

czujnik tps jest zawsze na przedłużeniu osi przepustnicy. jak ktoś nie ma zielonego pojęcia to niech sie nie rzuca na naprawdę i diagnostykę układu wtryskowego. zwłaszcza PGM-FI hondy.. bo jest wybitnie wredny. Wredniejszy ma chyba tylko toyota w suprach i lexusach V8

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 5.04.2016 o 01:35, Gość guzik napisał:

Przy użytkowaniu zwracaj uwagę na szarpanie albo wolne przyspieszenie podczas ruszania. Może to być znak, że czas nasmarować korektor momentu obrotowego. Walnąć również lubi pompa wody przez co może uciec znaczna część oleju. Warto sprawdzić czasem jego stan aby uniknąć później niespodzianek. Jeżeli skuter 125 rozpędza się płynnie do 105km/h i nie ma przy tym żadnych zastrzeżeń to nic tylko lać i jeździć.

Hej, własnie ja mam coś takie przy ruszaniu, skuter po chwili od ruszenia (bardzo delikatnego) szarpnie 3x i potem jedzie normalnie. Dodam, że przy odpuszczaniu skrzyni (zwalniając do ok 20km/h) też dziwnie się przycina (było to mniej odczuwalne kiedyś) Obstawiałem sprężynki sprzęgła, rolki, pas. Muszę rozebrać napęd przed wyjazdem nad może, by nie było niespodzianek. Ktoś mi również podpowiadał by sprawdzić sprężynę centralną czy da się ją płynnie docisnąć (sprzęgło skręcone). Ponoć można tam coś smarować. Ktoś wie czym i jak :)?. Rolki mam na odcinku 4mm (licząc po obwodzie) spiłowane, wariator gładki, może całościowo lekko starty, bo Honda leciała przy 8tys obr 90kmh, teraz potrzebuje 8,3tys obr (może pasek?). Do tego wszystkiego mam regularnie, zwłaszcza na zimnym stukot dziwny po odpaleniu i zejściu ze ssania. Dobiega z okolic wariatora. Panowie, co wymieniać i na co wymieniać :)? Czy to, że rolki są "spiłowane" oznacza, że wariator też musi mieć "wżery"? Skuter wg mnie chodzi głośniej, pewnie napęd rezonuje dźwięki. Rozpędza się spokojnie do 105km/h. Staram się w trasie nie przekraczać 7,5 -8 tys obr i nie ruszam na maxa spod świateł.

Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Paweł 793333375

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 27.04.2016 o 10:54, szary1977 napisał:

Witam serdeczne błąd kod 8 nie jest od sondy lambda tylko od czujnika położenia przepustnicy. Dokładny opis w serwisówce brzmi: Słaba reakcja przepustnicy, przyczyna: Uszkodzony czujnik położenia przepustnicy (TP) lub okablowanie czujnika

a błąd nr 9 (9 mignięć) ?

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
15 godzin temu, motorowy napisał:

a błąd nr 9 (9 mignięć) ?

 

Uszkodzony czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) lub okablowanie.
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...