Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rolki Dr Pulley


arturo-bb

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze

Szukam do Sw-T 600 takich rolek. ( 28x20 22gr )

Macie jakiś namiar na kogoś kto tym handluje ?

Niby można bezpośrednio od producenta ale jak było by bliżej to lepiej.

Albo jakieś zamówienie grupowe jak byli by chętni ?

Odnośnik do komentarza

Byłbym zainteresowany rolkami do FJS 400 myślę o wymianie posiadam sprężynę centralną malossi biała sprzęgło również malosii sprężyny w sprzęgle białe myślałem o rolkach Pulleya tylko nie bardzo wiem jaka gramatura była by odpowiednia chodzi o dynamikę prędkość jest drugoplanowa

Odnośnik do komentarza

Wiecie może dlaczego w nowszych modelach Majesty są cięższe rolki? Na stronie podanej wyżej znalazłem: Majesty 400, 25x15 <=2008 15 gr.; Majesty 400, 25x15 >=2009 18 gr.(19g?)

Odnośnik do komentarza

Pytanko, czy smarować rolki w wariatorze czy lepiej żeby chodziły "na sucho" (tak chyba jest fabrycznie u mnie). Jakie mogą być uboczne skutki zastosowania w to miejsce niewielkiej ilości np smaru PTFE ?

Odnośnik do komentarza

teoretycznie smaruje się wariatory kasetowe/kompaktowe (szczelne) - tzn zamknięte na stałe w obudowie.

Te "otwarte" tzn takie kiedy przy ściąganiu rozpada ci się w reku na wariator, rolki i blache ze ślizgami - raczej są suche.

Niebezpieczeństwo jest takie że smar bedzie rozrzucany odśrodkowo z tego wariatora - a wiec dostanie i pasek i korektor momentu.. itd. a to części które nie lubią poślizgu.

Odnośnik do komentarza

Chociażby z dwóch prostych powodów.

Po pierwsze nic to nie daje. Nie wpływa ani na mniejsze zużycie wariatora czy rolek, ani na polepszenie osiągów.

Po drugie przeczytaj co napisał wyżej Wombat.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Po pierwsze nic to nie daje. Nie wpływa ani na mniejsze zużycie wariatora czy rolek, ani na polepszenie osiągów.

Skoro tak to po co smaruje się je w wariatorach zamkniętych ?

Odnośnik do komentarza

A nie przypadkiem dlatego że w wariatorach "zamkniętych" do rolek nie dostają się zabrudzenia z zewnątrz.

Przy "tradycyjnym" wariatorze nasmarowane rolki zadziałają jak magnes na wszystkie zanieczyszczenia.

Prawdopodobnie po kilku tys. km rolki by się kleiły w mazi ze smaru i wszelkiego rodzaju "syfu".

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Jeżeli już smarować to " suchym smarem PTFE"

Np takim

b89e4455007333famed.jpg

9ff0c5be38c12645med.jpg

8e4b9b0ed9daea69med.jpg

Dlatego można smarować wariatory otwarte ale tylko tak jak pisałem powyżej .

Nic się nie klei bo to jest tylko powłoka ze sproszkowanego teflonu.

Rolki lepiej przesuwają się w wariatorze i nie wycierają tak szybko.

Żaden smar stały czy z dodatkiem PTFE.

Tylko smar suchy !

Odnośnik do komentarza

Czyli wariatory tzw. "szczelne" smarujemy, a "otwarte" można, ale nie trzeba? :frusty:

A co mówi manual service? :lightbulb:

Manual do X-maxa 125 z tego co widzę nie podaje aby smarować miejsce gdzie są rolki. Tak jak napisałem, pojeżdżę trochę i tam popatrzę czy rzeczywiście brud się zbiera, bo rozbierając teraz przy okazji wymiany paska było naprawdę czysto, może dlatego że bez smaru ;)

Obudowa Vario jest wentylowana więc chyba brudu tam za wiele się nie zbiera. U mnie w każdym razie było czysto ale nie wiem kiedy ostatnio francuz tam zaglądał ;)

Odnośnik do komentarza

to nie ma reguły że kasetowe sie smaruje a otwarte nie. Stage6 do rolek precyzyjnych dołącza smar nie pytając co jakiego wariatora bedą wkładane - a z definicji i "dedykacji" bedą wkładane do wariatorów S6 (otwartych).

I ten smar jest w formie "gluta" a nie domiedziowanego lub grafitowego proszku. Tu nie ma reguł. Istotna jest przytomność umysłu i rozumienie tego co się robi.

Faktycznie instrukcja serwisowa lub instrukcja od aftermarketowego wariatora (tu gorzej) była by najlepszym źródłem.

Brud pod pokrywą to nie smar tylko wilgoć+drobinki paska i rolek.

Trzeba mieć też na względzie że 99% aftermarketowych produktów (wariatory, rolki, paski, dołączone smary.. itd) to zabawki w zasadzie sprawdzone latem i do letnich zastosowań. Istnieje ryzyko że przy 0 lub -10 znacząco stracą/zmienią właściwości. Wiec przy całorocznej eksploatacji trzeba zabawki dobierać przytomniej.

Odnośnik do komentarza

Dodam coś od siebie.Ja zamontowałem DR.PULLEY do BMW C600 i dałem je na sucho,ponieważ jak wymontowałem oryginały,to na nich nie było niczego,tylko pyłek od zużycia,a ja byłem pierwszym rozbierającym ten wariator.Skoro fabryka nie dała nic,to ja nie chciałem fabryki poprawiać(w BMW pracują lepsze mózgi ode mnie)i wsadziłem PULLEYA na sucho i jak jeździłem to wszystko było idealnie.

Nie polecam żadnych smarów ,chyba że fabryka danej maszyny zaleca.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...