Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Piaggio x9 125 4t słaby V MAX


Mada428

Pytanie

Mam piaggio x9, jego v max to 95, a powinien 110, prędkość przelotowa powinna być 100km/h. Mam nowe rolki malossi 10,7g. Pasek nie wygląda na zużyty, ale być może to być problemem. Może ktoś mi powiedzieć jaka jest waga seryjnych rolek w piaggio x9, koła 14 cali? Dodam jeszcze że skuter przy 95 ma już duże obroty :confused:

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • Bobissimo

    9

  • blaz

    6

  • pawelecm

    5

  • Mada428

    4

Top użytkownicy dla tego pytania

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Sprawdź czy pasek wchodzi do końca wariatora - kreska markerem i sprawdzić po jeździe próbnej czy zniknie, lub na podstawce centralnej, ale na ciepłym silniku, aby zimnego nie pałować

czy zegar dobrze poakzuje- v max wg gps powinien być koło 100-105 pewnie jakoś

Warto też kompresje pomierzyć jak masz taka możliwość.

Odnośnik do komentarza
  • 0

No właśnie gps sprawdzałem, i rozpędził mi się do 96 max, gdzie 100 powinien lecieć lekko :/ Obroty ma bardzo wysokie, na większe już by nie wszedł. Rolki są nowe, dowiedziałem się że orginalne są 10.5g (nie wiem czy to prawda), włożyłem 10.7, wcześniej nie wiem ile leciał bo od razu zmieniłem na nowe. Pasek jak mówiłem nie jest wąski, wygląda jak nowy, ale sprawdzę jeszcze czy wchodzi na górę. Na 100% to będzie coś w napędzie, silnik ma ponad 11 barów kompresji.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jak założy lżejsze to prędkość raczej nie wzrośnie. W swoim X Evo miałem nawet 12 g i jechało ok 120 km/h (licznikowo) a konstrukcje obu sprzętów jakby podobne ;).

Ja bym zdjął osłonę i zobaczył czy pasek całkowicie przesuwa się w wariatorze i sprzęgle.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Lepiej zalozyc slidery Dr Pulley, zamiast klasycznych rolek. Ja dałem 6.5g gdy miałem x9 125evo. Polepszyło się przyspieszenie, jak i v max (niewiele, bo niewiele, raptem o ok 5kmh ale zawsze)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja też mam problem z predkoscia. Moje Xevo rozpedza sie ładnie do 70, następnie doczłapuje do 80-85 i nic więcej na płaskim terenie nie moge wykrzesać. Chyba znowu wróci na warsztat, wczesniej też było mułowate - rozpędzało się do podobnej prędkości ale wczesniej odpuszczało, okazało się że był spartaczony luz zaworowy i się wypaliły zawory. Podejrzewam też klocki z przodu które chyba trochę trą. Kompresja lepsza niz w instrukcji na silniku, a wołowaty. Nie jest to wina paska, rolki były założone na próbę 13 co doprowadziło do pekniecia sprzęgła [dobrze że nie na mój koszt]

Odnośnik do komentarza
  • 0

Silnik tego skutera osiąga 15KM przy aż 10000obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 12 Nm przy 8000obr/min. Nie wierzę w prędkość przelotową na poziomie 100km/h GPS i maksymalną 110 km/h GPS.Ten skuter waży 180 kg, czyli bardzo dużo. Licznikowo pewnie pokazuje 110 przy realnych 96 km/h. Dane techniczne podają różnie, widzialem v-max 110 lub 105, ale nie było napisane, czy to jest według licznika czy nie. Generalnie każdy posiadacz 125 -tki chciałby, żeby jego rumak jechał 120km/h, ale realnie tyle to tylko sportowe motocykle 125 wyciągają.

Co do konkretnego przykładu, to oględziny paska na oko nic nie dadzą. Co z tego, że wygląda jak nowy? Trzeba wiedzieć jak szeroki jest nowy pasek i tę szerokość porównać do paska aktualnie używanego. Im węższy pasek tym niżej wychodzi pasek do góry na wariatorze i tym niższa prędkość maksymalna. Idąc dalej określenie obrotów jako "bardzo wysokie" jest nic nie warte, trzeba założyć jakiś prosty obrotomierz uniwersalny i sprawdzić, czy dociąga do 10000obr/min.

Pozdro

Ziutek

Odnośnik do komentarza
  • 0

Czytałem na forach,i właściciele x9 sie wypowiadali, że 100km/h jest prędkością przelotową. Prędkość przelotowa jest wtedy gdy nie nadwyrężamy silnika, a przy 95km/h mój ma już niemalże max obroty, jak by leciał te 105 to jeszcze ok, no ale 95 to już nie bardzo... na 80-85 może mógłbym jechać nie nadwyrężając silnika, więc licznik by okłamywał o aż tyle? Określenie "bardzo wysokie" to takie że już nie ma sensu go pałować na jeszcze większe, nawet jeżeli to i tak bym go nie rozbujał do takiej prędkości. Możliwe że rolki są za ciężkie, mam jeszcze 2 komplety innych, jutro może się pobawię, dam znać jak coś.

Możliwe że rolki są za ciężkie, na stronie z oryginalnymi rolkami dowiedziałem się że powinny być 7g, a mam 10,7g.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Pwitać.

Moje Piaggio X8 posiada rolki 7g. Wedle licznika jechałem najszybciej 123 km/h na GPS-ie pokazało 7 km/h mniej. Przy 100 km/h licznikowo idzie pięknie i czuć coś jeszcze w manetce. Sumasumarum - stawiam na to że masz za ciężkie rolki.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Nie wierzę w prędkość przelotową na poziomie 100km/h GPS i maksymalną 110 km/h GPS.Ten skuter waży 180 kg, czyli bardzo dużo. Licznikowo pewnie pokazuje 110 przy realnych 96 km/h. Dane techniczne podają różnie, widzialem v-max 110 lub 105, ale nie było napisane, czy to jest według licznika czy nie. Generalnie każdy posiadacz 125 -tki chciałby, żeby jego rumak jechał 120km/h, ale realnie tyle to tylko sportowe motocykle 125 wyciągają....

Pozdro

Ziutek

Nie wiem czy Peugeota Satelisa 125 mozna nazwac sportowym moto ale wyciaga przy jego wadze 168kg predkość 118 na liczniki a na GPS wtedy ma 111km/h..Licznik przeklamuje o 7km/h co wg mnie jest dopuszczalną różnicą.Gdyby mial oszukiwac o 15km/h uznałbym to za zbyt dużą różnicę....

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mam pytanie - czy przednie koło podczas jego wolnego obracania obraca się łatwo czy zatrzymuje sie niemal po ruszeniu - i jak jest z siłą potrzebną do ruchu w porównaniu do tylnego koła?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zgadzam się co do paska. Starty pasek pogarsza prędkość maksymalną o kilkanaście km/h. Rolki najlepsze do skutera są takie, które producent zaleca. Wszystkie inne albo pogarszają osiągi, albo nieznacznie poprawiają przy jednoczesnym nadmiernym obciążeniem silnika jednośladu.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Mam pytanie - czy przednie koło podczas jego wolnego obracania obraca się łatwo czy zatrzymuje sie niemal po ruszeniu - i jak jest z siłą potrzebną do ruchu w porównaniu do tylnego koła?

Powinno obracać się łatwo więc albo hamulec przyciera albo z łożyskami coś się zaczyna dziać. Sprawdź luzy oraz czy nie ma dziwnych dźwięków dochodzacych z koła.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Założyłem seryjne rolki i skuter zaczął ruszać z wyższych obrotów, również na takich przyśpiesza. Prędkości maksymalnej nie sprawdzałem z powodu braku czasu i złych warunków atmosferycznych.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Rolki Wszystkie inne albo pogarszają osiągi, albo nieznacznie poprawiają przy jednoczesnym nadmiernym obciążeniem silnika jednośladu.

Nalezy nadmienic ze slidery Dr Pulley nie obciazaja nadmiernie silnika a jedynie wykorzystuja cała przestrzen wariatora. Dzieki temu jest lepsze przyspieszenie i v max. Bylo juz o tym na forum, nawet gdzies link dalem do animacji ktora to ladnie pokazuje.

bede uprzejmy i wrzuce jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzisiaj znalazłem podejrzanego - hamulce, jutro zobaczę co da się zrobić - podczas dluzszej jazdy zauwazylem ze moge jechac szybciej (jezeli nie zatrzymuje sie ani na chwile) skojarzylem to z zależnością im wyższa temperatura tym niższe tarcie. Po testowej przejażdżce w której hamowalem tylko tyłem i silnikiem, dotknalem przedniej tarczy i była gorąca, nie tak gorąca jak tył który troche dostał w kość, ale jednak gorąca.

Druga sprawa, na podniesionym tylnim kole, bez żadnego obciążenia, po rozgrzaniu kręcąc silnik dochodzi do ok 9-9,5 tysiecy obrotow oraz predkosci 100-105 tutaj sie zastanawiam czy znowu tył coś nie trze...

Odnośnik do komentarza
  • 0

To akurat proste do poprawienia. Zdejmujesz zacisk, pryskasz plynem do mycia hamulcow i szorujesz tloczki szczoteczka do zebow. Zaciskasz klamke hamulca i sprawdzasz czy tloczki ladnie wracaja do pozycji wyjsciowej. Pamietaj zeby wlozyc cos pomiedzy tloczki przy zaciskaniu bo inaczej sie zakleszcza.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Tak, to było to, jednak nie pomogło zbyt wiele... Ja kombinuje że to coś z przekładnia, jednak mechanik mi mówił że wyglądają identycznie jak takie jakie on ma na półkach i generalnie nie są zużyte, sprzęgło rozłożone i przeczyszczone, a jednak na otwartej manetce i unisiesionym tyle obroty nie przekraczają 8500 a prędkość lekko falując osiąga 100 km/h. Na drodze zdarza mu sie pojechać ~92 (jak mu sie pomoże z góry to długo trzyma taką prędkość) Jedyne co mechanikowi przychodziło do głowy to może pasek wziąc delikatnie dłuższy - większe obroty przy ruszaniu, ale może większa prędkość max. Nie mozna zobaczyc przekladni przy pracy napędu, więc ciężko stwierdzić czy pasek (zupełnie nowy) dobrze sie wychyla

Dziwne jest to wszystko, części są zgdodne z założeniami producenta i ogólnie niespecjalnie wiem co zrobić - postaram sie o niższego i lżejszego jeźdźca, bo może to moje 2 metry dodają problemu

Odnośnik do komentarza
  • 0

Xevo osiąga 14,9KM przy 9750 obr/min. Przy 8500 ma maksymalny moment obrotowy. Jeśli na nóżkach osiąga maks 8500 to jest coś nie tak. A przypadkiem skuter nie pochodzi z rynku niemieckiego? Zdażają sie z Niemiec 125-tki blokowane na 80 km/h. Blokada jest wtedy zazwyczaj na module.

Odnośnik do komentarza
  • 0

no niestety nie, Francuz :/ Serio sam nie wiem co zrobić, historia jest taka że kupilem go z gwarancją sprzedawcy na rok, prawie każda część została wymineniona na pochodzącą z bliźniaka czy tam części na regale (uzywki) no i okazało się że miał gaźnik z przedmuchami i podparte zawory, po poprawieniu głowicy faktycznie szybciej śmiga i ma większą ochotę się rozpędzać, tylko ten przeklęty Vmax. Moze cos z tylnim hamulcem? Tylne koło chodzi z lekkim oporem, ale myślę że to kwestia przekładni. Nie da się zdjąć osłony i oglądać wariator przy pracy... No i przy granicy swoich możliwości jest jakieś takie uczucie że coś go przytrzymuje i próbuje się jakby "wyrwać" co daje wrażenie kaszlnięcia (przyspieszenia na doslownie chwilke)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie da się zdjąć osłony i oglądać wariator przy pracy...

Jest to do zrobienia tylko trzeba uważać na bendiks i sprzęgło.

Trzeba odkręcić i zdemontować dekiel na pracującym silniku. Nie wolno odpalić bez bo można uszkodzić bendiks, koło zębate na wariatorze i mocowanie bendiksu w karterze. Musisz mieć odkręcone mocowanie obudowy filtra powietrza i zdemontowany bagnet (nic się nie wyleje). Gdy zdejmiesz obudowę trzeba ponownie dokręcić śrubę trzymającą kosz sprzęgła (stosując dystans z podkładek lub jakiejś przygotowanej tulejki). Dystans jest potrzebny ponieważ w obudowie jest łożysko, które odsuwa o około 1 cm nakrętkę a nie ma tyle gwintu na osi. Oś, na której jest sprzęgło kręci się dopiero gdy zadziała sprzęgło odśrodkowe więc przy wyższych obrotach.

Nie można za długo trzymać silnika na wysokich obrotach żeby nie uszkodzić łożyska w przekładni. Kilka sekund max żeby zobaczyć tylko czy wszystko działa prawidłowo.

Troszkę skomplikowane ale ja u siebie już to testowałem i działa ;).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...