Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Honda Forza 125 - Nowość 2015


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Pytanie

  • Administrator

Honda szykuje na sezon 2015 zupełną nowość w klasie 125.

Forza 125 MY2015 ma mieć idealne wyważenie w czasie jazdy, posiadać dużą przestrzeń bagażową (48 litrów mieszczące 2 pełnowymiarowe kaski), światła w technologii LED, system Start-Stop (idle) oraz opcjonalny ABS.

Nową Forzę 125 napędzać będzie 4 zaworowy, chłodzony cieczą motor o mocy 14.2 KM... Oczywiście zasilany wtryskiem. Maksymalny moment obrotowy 12Nm przy 8250 obr/min.

Zapowiadane spalanie w mieście ma nie przekraczać 2.5 litra na 100 km (wg.normy WMTC). Przy pojemności zbiornika paliwa 11.5 litra możemy mówić więc o sporym zasięgu bez tankowania.

Informację na zegarach: Wskaźnik paliwa, Wskaźnik temp. cieczy, Licznik ODO, Trip A / B, Średnie zużycie paliwa, Selektywne zużycie paliwa, duży cyfrowy zegarek.

Waga skutera: 161 kg i 162 kg (wersja z ABS)

Kolorystyka nadwozia:

Matt Cynos Grey Metallic

Matt Pearl Cool White with Black

Moondust Silver Metallic with Matt Cynos Grey Metallic

Matt Pearl Cool White with Matt Pearl Pacific Blue

Pearl Nightstar Black with Castagna Brown

Cena na tą chwilę jeszcze nieznana.

Pierwsza prezentacja na targach EICMA.

48226af0a3c2ed8dgen.jpg

dd3e91c965801460.jpg

027c64552915c668gen.jpg

2fd06cf7ab43ec2cgen.jpg

41137aad958d1a7a.jpg

c516a03c69e0a07agen.jpg

a490f1e2a605346bgen.jpg

d07de0d18f623c14gen.jpg

0494dc8aa567a26cgen.jpg

b85cccb4ae0e0032gen.jpg

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Administrator

Ładna faktycznie, ale 14,2KM/162kg szału nie zapowiada. Ta "siła" może się okazać dosyć słaba :)

Nie może mieć więcej bo ograniczenia UE mówią o progu 15KM dla pojemności 125 ccm.

Także w PL aby móc jeździć 125 na PJ.B moc nie może przekraczać 15 KM... więc nowa Forza wypełnia to pole książkowo.

Honda w informacji prasowej podaje, że nowa Forza ma być wyjątkowo żwawa już od startu a także w zakresie typowym dla ruchu miejskiego 40- 60 km/h.

Dla porównania, nowa Yamaha Majesty 125S ma 12 KM ale waży 14 kg mniej.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

PS:pytanie, czy pojawi sie wersja z mocniejszym silnikiem (150 lub 200).

Honda na tą chwilę nie podaje takiej info (generalnie informacja o Forza 125 wyszła od >Honda Press< przed chwilą) ale myślę, że dojdzie jeszcze 150, tyle, że pewnie dopiero w 2016 roku.

Odnośnik do komentarza
  • 0

No łądna ładna:) A jeśli włączyć tylko ledy z przodu to wogóle piękna (reflektorek zbytnio mi się nie podoba). Ciekawet tylko wyskalowanie prędkościomierza do 160 km/h w 125 :)

Zastanawiam się też jak będzie wyglądała sprawa start/stop w skuterze, gdzie jest malutki akumulatorek i słabiutka prądnicą, zwłaszcza że skuter generalnie zawsze ma włączone światła mijania... czy to nie będzie powodowało że po tygodniu jazdy w większych korkach aku wyzionie ducha?

Odnośnik do komentarza
  • 0
jak będzie wyglądała sprawa start/stop w skuterze, gdzie jest malutki akumulatorek i słabiutka prądnicą

Normalnie, tak jak juz od dawna w PCX i SH. Nic nie pada.

PS:

Geni, jakbys mial pytania co do Xentera - dawaj znac na priv. Dla mnie moglby sie pojawic Xenter 175cm3, C-ABS, Start&Stop - bylaby bajka.

Albo taka Forza 125 z silnikiem 200 - u Hondy 200 to jak u Yamahy 175 :)

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Zastanawiam się też jak będzie wyglądała sprawa start/stop w skuterze, gdzie jest malutki akumulatorek i słabiutka prądnicą,

Aku i prądnica są trochę inne (bardziej wydajne). Forza 125 ma być wyposażana w aku >long life< o symbolu YTZ8V.

Zresztą Honda ma już tutaj doświadczenie, Honda PCX jeździ po drogach od 2011 roku i o ile wiem, nie należy do pojazdów zawodnych.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja byłbym za tym aby tę stylistykę "pociągnęli" do 600 ccm włącznie :)

(...)

O, właśnie to, plus jakiś model 400cm3 w przedziale 33-40 KM - byłoby bardzo interesująco.

Do Forzy zniechęca mnie słaba dynamika, chciałbym jednak Hondę ze względu na niezawodność. I masz, babo, placek... :(

Odnośnik do komentarza
  • 0

Aku i prądnica są trochę inne (bardziej wydajne). Forza 125 ma być wyposażana w aku >long life< o symbolu YTZ8V.

Zresztą Honda ma już tutaj doświadczenie, Honda PCX jeździ po drogach od 2011 roku i o ile wiem, nie należy do pojazdów zawodnych.

A jak to jest wogóle roziwązane w skutach? Bo w aucie jak wrzucimy na luz wyłącza i włącza po wciśnięciu sprzeła a tutaj? Jak zatrzymamy to gaśnie i zapala przy odkręceniu manetki? Bo inaczej sobie tego nie wyobrażam? Czy to nie opóźnia startu jak lekko przyśniemy na żółtym?

Odnośnik do komentarza
  • 0
A jak to jest wogóle roziwązane w skutach? Bo w aucie jak wrzucimy na luz wyłącza i włącza po wciśnięciu sprzeła a tutaj? Jak zatrzymamy to gaśnie i zapala przy odkręceniu manetki? Bo inaczej sobie tego nie wyobrażam? Czy to nie opóźnia startu jak lekko przyśniemy na żółtym?

Działa dokładnie jak piszesz. Odpalenie jest natychmiastowe, żadnej wyczuwalnej zwłoki :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Honda ładna ,styl trochę x-max.Wreszcie 125 może być ładna a nie nudna.Honda to Honda.Sprawdzona technologia i technika.Czekamy na testy.Czekamy na odpowiedz Suzuki i zaspane Kawasaki.Zobaczymy jak przyjmie to rynek i czy się spodoba, bo głownie kupuje się oczami a technika jest na drugim miejscu.Na rynku "125" robi się coraz ciaśniej i wybór trudny dla nowych nabywców szukających typowych mieszczuchów ,pogromców korków.Wszyscy producenci skuterów stosują chyba taki myk ciągła zmiana opakowania a technika ta sama bo rynek zasysa nowe ....nowe....kup nowe ,lepsze ,ładniejsze ....

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

Gdyby ten projekt kontynuowali tak powiedzmy z napędem od Integry. Sama Integra mnie nie przekonuje do dziś lecz "prawdziwy" nowy maxiskuter od Hondy i owszem. Czekam zatem. Ładniutka ta nowa Forza 125.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie będzie żadnego "prawdziwego" skutera z napędem Integry, bo to nie jest skuterowy napęd.

A nowa Forza 125 kusi, chociaż obawiam się ceny z tej samej półki, co X-max 125.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie będzie żadnego "prawdziwego" skutera z napędem Integry, bo to nie jest skuterowy napęd.

A nowa Forza 125 kusi, chociaż obawiam się ceny z tej samej półki, co X-max 125.

Nie ma nic fizycznie "nieskuterowego" w napędzie Integry w szczególności w wolnoobrotowej naturze silnika czy DCT. Problem leży w kosztach. Odlew silnika musiałby być nowy, żeby cylindry leżały poziomo. Również układ przeniesienia napędu musiałby być dostosowany do paska napędowego etc.

Nie ma takiej rzeczy, której japoński inżynier wraz z robotnikiem (i chłopem) nie byłby w stanie zrobić.

Tylko pewnie kasa się nie zgadza, bo rynek maxi skuterów jest mały i nieopłacalny. Za wyjątkiem T-Max'a we Włoszech of course.

Odnośnik do komentarza
  • 0

No i sam potwierdziłeś moje zdanie.

Nieskuterowa jest konstrukcja karteru, przeniesienia napędu itp.

Niebędzie więc "prawdziwego" w sensie podobnego w konstrukcji do SW-T skutera z napędem Integry, oczywiście ze względu na koszty, bo z tego powodu została skonstruowana seria NC, żeby jak najmniejszym kosztem pokryć zapotrzebowanie w kilku segmentach rynku zastępując tak naprawdę jednym motocyklem kilka innych tj. Deauville, Transalpa, SW-T, Shadow 750....

A wracjając do Forzy 125, nie wygląda na bezpośredniego konkuretna Kymco Agility City, czy PCX-a.

Raczej jest to następca S-Winga, czyli 125-tki z wyższej półki.

Zapewne będzie też miał wersję 150 ze względu na przepisy dotyczące dróg szybkiego ruchu np. we Włoszech.

Cena prawdopodobnie będzie wyższa niż PCX-a i SH.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...