Borsuk Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Witam Przymierzam się do zakupu na wiosnę Burgmana. Będzie to mój powrót do motocykli po 20 latach. Skuter ma mi służyć przede wszystkim jako "tańszy" środek lokomocji na trasie dom-praca-dom (100km dziennie: 30 po mieście, 20 autostradą i 50 poza terenem zabudowanym). Ma być też środkiem "szybkiego" przemieszczania się po Wrocławiu i "antidotum" na brak miejsc parkingowych. Przeglądając różne fora w poszukiwaniach informacji, obecnie jestem na etapie rozważania zakupu modelu Burgman. Bardzo kusi mnie model 650 z powodu możliwości manualnej zmiany biegów. Jeszcze niskie spalanie tego modelu i mam skuter idealny. Ale wiem skądinąd o "kosztownych zasadzkach" czyhających na kupujących taką maszynę. I tu pytanie do użytkowników Burgmana 650: co sądzicie o tych opiniach i czy są one słuszne?
Norbert Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 nie rozpatrywałbym Burgmana 650 jak tańszy środek - koszty utrzymania nie sa małe. Druga sprawa - unikałbym manualnej zmiany przełozeń- nalezy to traktować jako gadżet który negatywnie wpływa na trwalość skrzyni. Mimo tych wad absolutnie polecam ten model.
RONIN Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 B650 to mercedes wśród skuterów, więc tanio być nie może. Jak ma być tanio w utrzymaniu to kup 250-300 cm3.
orzo Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 jeśli chodzi o niskie spalanie, to raczej źle trafiłeś te dwa garnki i 650ccm trzeba czymś wypełnić. Te 5,5l musisz liczyć średnio, a jak na standardy skuterowe to mało nie jest.
Sympatycy krys70 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Sympatycy Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Wszystko zależy od tego jaki sprzęt zakupisz. Ja ujezdzam An650 o dwóch sezonów (20tk) i złego słowa nie mogę powiedzieć. Całościowy przebieg 35tk. P.S. Moja historia (i nie tylko ) jest bardzo podobna 20 lat rozbratu z 2oo i dylemat co kupić? I do tego marudzacaca zonka-tylko nie motor... jeśli już to kup sobie skuter. I tak zrobiłem ...AN650
Sympatycy Anton Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Sympatycy Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Nie znam się na tym. Sledzę jednak nasze forum i widzę: TU
Borsuk Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Myślałem, że "Mercedesem" jest raczej Honda FJS 600... Się nie psuje ale jak już, to na kilka tysięcy Rozważałem ten model ale bardziej skusiła mnie "manualna" skrzynia Suzuki, która teraz nie wygląda tak różowo. Raczej nie schodziłbym poniżej 400 cm z powodu "mięśnia piwnego" i moich dotychczasowych doświadczeń w dorywczym ujeżdżaniu skutera 125 cm (jakieś Malaguti) krys70 - sytuację z żonką mam podobną Bierz pod uwagę, że skuterem mam robić 2500km miesięcznie.
Lucjan73 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Pzepraszam że pytam tak bezpośrednio ale ile planujesz wydać na zakup skutera ?
Gość Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Nie chcę Cię przeciągać na jakąś konkretną stronę, ale wydaje mi się, że faktycznie FJS 400 byłaby lepszym rozwiązaniem. Jeśli nie zamierzasz robić daaaaleeeekiej turystki, to Hondzia będzie blisko dwa razy tańsza w zakupie i w eksploatacji. Ale wybór jest Twój.
Borsuk Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Lucjan73: na tę chwilę nie więcej jak 8 tys. zł Nie jest to suma za którą spodziewam się jakiegoś "rodzynka" ale też myślę, że można kupić coś sensownego
Lucjan73 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 U nas w dziale ogłoszeń jest Burgman który mieści się w Twoim budżecie. Poczytaj sobie opinie na temat tego modelu, jest u nas na forum sporo wpisów, szczególnie polecam dział techniczny. Będziesz mniej więcej wiedział jakie bolączki może mieć ten model tak abyś wiedział co może Cię czekać.
barto Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Kupując używany skuter powinieneś zakładać konieczność wymiany niektórych elementów eksploatacyjnych, np. paska napędowego, który w przypadku AN650 do tanich nie należy (400€), co może skutkować znacznym przekroczeniem zakładanego budżetu.
CZARO Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 też myślę jak koledzy majka400 albo silwer400 .. w tej cenie nie pakuj się w an650.,ale twój wybór
Borsuk Opublikowano 1 Września 2014 Autor Opublikowano 1 Września 2014 Silver Wing 400 lub Atlantic 500... Teraz przyglądam się tym dwu modelom i zastanawiam się, czy są w stanie wytrzymać moje dzienne kilometry?
Trenex Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 AN 650 był moim faworytem do zakupu z racji wyglądu i wygody podróżowania, czytając ten post oraz inne posty na forum na jego temat, skutecznie wybiłem sobie z głowy pomysł na zakup tego skutera.
Lucjan73 Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 Jak chcesz przymierzyć się do Atlantica to zapraszam, moim zdaniem jednak SW 400/600 to lepsze rozwiązanie. Silnik dwucylindrowy, lepsza kultura pracy nie wiem tylko czy znajdziesz sztukę po 2007 roku e tych pieniądzach. Pisze o młodszym roczniku bo jest bardziej ekonomiczny (przeszedł modyfikacje map zapłonu generalnie mniej pali) co przy Twoich przebiegach nie jest bez znaczenia. Oba modele słyną z długowieczności, wiele SW 600 ma ponad 100 tyś przebiegu i dalej spokojnie "latają" Atlantici spotykałem z przebiegami 50 - 70 tyś i też nic nie można im było zarzucić. Wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 1 Września 2014 Klubowicze Opublikowano 1 Września 2014 Oba modele słyną z długowieczności, wiele SW 600 ma ponad 100 tyś przebiegu i dalej spokojnie "latają" Jak już wielokrotnie pisałem SW mają nawet grubo ponad 200 tyś przebiegu ! Włosi robią właśnie takie przebiegi jakie planujesz i wymieniają tylko elementy eksploatacyjne i cały czaj te sprzęty nawijają następne kilometry. Moim zdaniem tylko SW. No i budżet nie za wielki aby kupić B650 w dobrym stanie
Akar_Zaephyr Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 Najważniejsze to przemyśleć do czego potrzebujesz sprzętu, gdzie będziesz nim najczęściej jeździć, jak daleko itp. Mnie również Burgman 650 podoba się, i to bardzo, ale na moje potrzeby jest nieadekwantny. Nie poradzi sobie w korkach tak jak maszyny klasy 300/400, jest po prostu za duży i ciężki. Jest świetny w trasy. Na twoim miejscu, po rozważeniu do czego potrzebujesz maszyny, spojrzał w stronę klasy 400, ew. 300. Jak Koledzy przede mną powiedzieli, SW400/600 powinna być dobra ze względu na niezawodność. Forza 300i też może być ciekawa ze względu na nieco osłabiony, nastawiony na oszczędne dawnkowanie paliwa silnik. Wybór duży, wiem po sobie jednak jak bardzo może zmienić się pogląd na maszynę po przymiarkach (dla mnie faworytem była Forza póki nie posadziłem tyłka na Xcitingu 400 i wszystko się zmieniło na korzyść Kymco). Dlatego umawiaj się jeśli ktoś z Burgmanii jest chętnu dać się przymierzyć i próbuj
ŁYSY Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 Ja mam Majke 400. Z 2006. Kupilem ja trochę taniej niż zamierzasz dac. Ale jest fajnie. Bo An650 jak kupisz to napewno jakiś stary rocznik. I więcej w nia wsadzisz.
Sympatycy subaru gtb320 Opublikowano 1 Września 2014 Sympatycy Opublikowano 1 Września 2014 Wszystko zależy od tego jaki sprzęt zakupisz. Ja ujezdzam An650 o dwóch sezonów (20tk) i złego słowa nie mogę powiedzieć. Całościowy przebieg 35tk. P.S. Moja historia (i nie tylko ) jest bardzo podobna 20 lat rozbratu z 2oo i dylemat co kupić? I do tego marudzacaca zonka-tylko nie motor... jeśli już to kup sobie skuter. I tak zrobiłem ...AN650 100% zgadzam się z krysem70 zrobiłem 18tys i również złego słowa nie powiem .całkowity przebieg 42tyś ale słyszałem że po 50tys trzeba uważać i dokładnie sprawdzic 650ki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się