Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Yamaha X-Max 125, kilka pytań początkującego użytkownika


Smelbo

Pytanie

Cześć koledzy,

jestem świeżym posiadaczem x-maxa 2009, kupiony jako używka. Na liczniku 22tyś km.

Mam kilka pytań, może napiszę w punktach:

1. jakim olejem jest zalewany silnik? Chodzi mi o zalewanie gdy jest nowy. Jest to syntetyk czy pół syntetyk? Przypuszczam, że przebieg jest oryginalny, chciałbym zmienić olej tylko nie wiem właśnie czym jest zalany. Pod palcami olej z bagnetu jest dość rzadki, tak jakby syntetyk ale tego nie wiem.

Nie wiem czy lepiej wlać Motula 4T 5100 czy 7100 ? Chyba że polecacice coś innego do tego silnika (inna firma)?

2. Do czego służą te dwie rurki? Otwierałem filtr i na to wygląda że jedna jest z obudowy przed filtrem, druga za filtrem.

b911ebdc755a1f22med.jpg

3. Co to jest? Czy tędy dostaje się jakiś dodatek do wlatującego powietrza?

84c54ce9bbbc30bbmed.jpg

4. Jakie żarówki polecacie jako światła mijania i długie? Wydaje mi się żę obecne tak średnio świecą. Chodzi o żarówki HS1

Odnośnik do komentarza

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

1 - ściągnij sobie z netu instrukcję do swojego moto to przeczytasz tam jaki olej, ile tego oleju i co jaki czas trzeba zmieniać

2 - mi to wygląda na przewody spustowe do spuszczania zaolejenia ( pochodzi z przewodu od odpowietrzenia skrzyni korbowej )

3 - może to przepływomierz powietrza ( mogę się mylić :)

3 - ( znowu 3 :)))) najlepiej oryginalne takie co producent wstawił, wszelkie kombinację raczej zaszkodzą :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

(...)

2 - mi to wygląda na przewody spustowe do spuszczania zaolejenia ( pochodzi z przewodu od odpowietrzenia skrzyni korbowej )

3 - może to przepływomierz powietrza ( mogę się mylić :)

3 - ( znowu 3 :)))) najlepiej oryginalne takie co producent wstawił, wszelkie kombinację raczej zaszkodzą :)

Również potwierdzam, przewody pod nr. 2 warto raz na 3 miesiące odblokować i spuścić to co w nich się znajduje.

Nr. 3 ewidentnie wygląda jak przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Również potwierdzam, przewody pod nr. 2 warto raz na 3 miesiące odblokować i spuścić to co w nich się znajduje.

Nr. 3 ewidentnie wygląda jak przepływomierz.

Oki, dzięki za odpowiedź. A w sumie skąd tam się bierze olej?

Odnośnik do komentarza
  • 0

z odpowietrzenia skrzyni korbowej popularnie zwaną "ODMA"

jeśli będzie troszkę oleju raz na jakiś czas to się nie martw, jest to normalne.

Jeśli będzie się lało ciurkiem to wtedy masz problem :helpsmilie:

Odnośnik do komentarza
  • 0

Przypuszczam że nigdy nie było to czyszczone bo strasznie zaszło brudem od zewnątrz. Na razie przeczyściłem i założyłem spowrotem.

Odnośnik do komentarza
  • 0

No właśnie w instrukcji i manualu serwisowym pisze tylko tyle:

3670be909ac78afbmed.jpg

5b34cacc75cc74f5med.jpg

No więc najlepiej nalać mu 10W40, bo wg. zamieszczonego przez Ciebie schematu taki olej da największy zakres temeperaturowy optymalnej pracy.

Piotrek

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...