Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Buspasy dla motocykli


Radiolog

Rekomendowane odpowiedzi

Stało się,w Krakowie od stycznia motocyklisom będzie można legalnie używać buspasa. Prezent od Prezydenta Majchrowskiego i praca Grupy Południe :-), ciekawe czy teraz idąc za przykładem Krakowa zrobią to w innych miastach.

Odnośnik do komentarza

Powiem tak, w Warszawie mimo, że zakaz obowiązuje, to jest wśód policji ciche przyzwolenie. jak mi powiedział policjant , który zatrzymał mnie aby sprawdzić lejce, wolą aby moto smigały buspasem niż między autami. Co innego kierowcy puszek- "paczą z byka". Miło by było , aby oficjalnie zniśli zakaz dla jednośladów bo jest to naprawdę głupota.

Odnośnik do komentarza

Znaczy to jednorazowe przyzwolenie?

Czy też co roku tylko w tych miesiącach?

A może "na razie na 4 m-ce a potem zobaczymy jak to będzie w praktyce działało"?

Odnośnik do komentarza

Bez ograniczeń czasowych i beż żadnych "cichych przyzwoleń"

Jak będzie zdarzenia na buspasie, to ciche przyzwolenie nawet "sraj taśmy" nie warte :blush:

Odnośnik do komentarza

A może pismo od burgmanni do pani Gronkiewicz-Waltz. Może chociaż to jedno jest w stanie załatwić..

Jasne, ona nas zrozumie. Sama go codziennie używa dojeżdżając z Wawra. :blush:

Odnośnik do komentarza

Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, które dało nam taką możliwość, ale to jest przykład zaczerpnięty z Londynu, gdzie od kilku lat tak poruszają się motocykliści i wszystkie statystyki wykazują, że się to opłaca - dodał Filipiak.

Z danych statystycznych wynika, że dzięki wprowadzeniu takiego rozwiązania na londyńskich ulicach liczba wypadków z udziałem motocyklistów zmalała. Mamy nadzieję, że postawiony przez krakowskie władze pierwszy tego typu krok, okaże się milowym w negocjacjach możliwości korzystania przez motocyklistów z buspasów we wszystkich dużych miastach w Polsce, w tym również w Warszawie.

http://www.scigacz.p...stom,22277.html

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Uważam, że to jest krok w dobrym kierunku.

Może ta "pierwsza jaskółka" przetrze szlaki i niedługo w pozostałych dużych aglomeracjach tez taki przywilej zostanie wprowadzony.

Odnośnik do komentarza

Powiem tak, w Warszawie mimo, że zakaz obowiązuje, to jest wśód policji ciche przyzwolenie. jak mi powiedział policjant , który zatrzymał mnie aby sprawdzić lejce, wolą aby moto smigały buspasem niż między autami. Co innego kierowcy puszek- "paczą z byka". Miło by było , aby oficjalnie zniśli zakaz dla jednośladów bo jest to naprawdę głupota.

Tak?

To do kogo mam się zwrócić aby mi oddali kase za madnat za jadę buspasem, który dostałem w czerwcu tego roku?

Jakoś to przyzwolenie faktycznie jest ciche. Tym bardziej, że byli to panowie policjanci na motocyklach

Odnośnik do komentarza

jest to bardzo dobry pomysł

z buspasów chcą korzystać :

- autobusy

-minibusy

-pojazdy uprzywilijowane

-taksówki

-inwalidzi

-matki dowożące dzieci do szkoły

-kurierzy

no i teraz motocykliści

tak więc za niedługo wszyscy pojadą buspasem a pozostałe pasy będą puste

dobrze że w Katowicach niema buspasów ...

a zapomniałem jeszcze o hybrydach i pojazdach elektrycznych bo też o to walczą

Odnośnik do komentarza

Jak na buspasie będzie autobus, to chyba na dwóch kółkach i tak nie przyśpieszymy, bo on nas będzie blokował... Ale zapewne i tak będzie jechać się szybciej niż w korku wśród innych samochodów.

W Łodzi buspasy namalowali jesienią br., Ze dwa czy trzy razy skorzystałem z ich dobrodziejstwa, gdy na dwóch pozostałych pasach było zatwardzenie. Jechałem niewielką prędkością i przy lewej krawędzi buspasa - abym mógł w każdej chwili wjechać na zwykły pas ruchu. Myślę, że było to bezpieczniejsze, niż przeciskanie się wśród puszek. Natomiast, gdy ruch jest płynny to nie ma sensu przeginać i śmigać buspasem. No chyba, że będzie oficjalne przyzwolenie na takie manewry!!

Takie moje spostrzeżenia :-)

Odnośnik do komentarza

Tak?

To do kogo mam się zwrócić aby mi oddali kase za madnat za jadę buspasem, który dostałem w czerwcu tego roku?

Jakoś to przyzwolenie faktycznie jest ciche. Tym bardziej, że byli to panowie policjanci na motocyklach

Jak sam napisałeś "przyzwolenie ciche". Też zaliczyłem w tym sezonie kilka kontroli panów na hulajnogach i to od nich usłyszałem to, co pisałem wyżej. Jednak jak wiesz wszystko zależy od człowieka. Do czasu gdy nie będzie przepisu zezwalającego na jazdę buspasem , oficjalnie jeździc nie wolno i jak gość będzie chciał to mandat wlepi , czego doświadczyłeś.

jest to bardzo dobry pomysł

z buspasów chcą korzystać :

- autobusy

-minibusy

-pojazdy uprzywilijowane

-taksówki

-inwalidzi

-matki dowożące dzieci do szkoły

-kurierzy

no i teraz motocykliści

tak więc za niedługo wszyscy pojadą buspasem a pozostałe pasy będą puste

dobrze że w Katowicach niema buspasów ...

a zapomniałem jeszcze o hybrydach i pojazdach elektrycznych bo też o to walczą

Ja widzę sens dla kożystania dla busów, moto i taxi oraz dla aut prywatnych z przynajmniej 3 osobami na pokładzie. Tak jest w większości krajów , które od wielu lat stosują buspasy. Chociarz co do taxi zawsze mnie to trochę irytowało, czemu ktoś kto płaci za taxi ma być uprzywilejowany.

Odnośnik do komentarza

Ja widzę sens dla kożystania dla busów, moto i taxi oraz dla aut prywatnych z przynajmniej 3 osobami na pokładzie.

ja niestety nie mam tego komfortu i problem muszę oceniać z drugiej strony czyli fotela kierowcy autobusu ...

po co buspas jak dojeżdżając nim do przystanku usytuowanego przeważnie przed samym skrzyżowaniem autobus musi odczekać jedną zmianę świateł bo stoją przed nim 2-3 osobówki ?

przed przystankiem nie można drzwi otworzyć więc cza odczekać aż da się podjechać pod przystanek

3 takie skrzyżowania i autobus ma z 15 minut w plecy

może i na zachodzie jest kilka grup pojazdów co mogą korzystać z buspasów ale są też odcinki na które wjedzie tylko autobus mający nadajnik do otwierania mechanicznej blokady tego pasa

nie jestem przeciwny by motocykliści mogli jeździć tymi pasami ale oni i tak dają sobie radę

jechałem ostatnio za samochodem elektrycznym który z braku prądu jechał w trybie awaryjnym

oni też walczą o przywilej jazdy buspasem tylko nie mówią głośno że w trybie awaryjnym jadą z prędkością 10-15km/h

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Chociarz co do taxi zawsze mnie to trochę irytowało, czemu ktoś kto płaci za taxi ma być uprzywilejowany.

No bo płaci ! i to czasami grube pieniądze ( w porównaniu z MZK ).A dlaczego na meczach czy koncertach są sektory cenowe porobione? dlaczego nie można by było siadać czy stać tam gdzie mi się podoba ?

Widzę kolego że wcale albo bardzo rzadko korzystasz z usług dodatkowego przewoźnika w mieście jakim jest taxi . Życzę Ci abyś kiedyś znalazł się po tej drugiej stronie ( w taxi -gdzie życie , zdrowie, lub kariera spoczywa w tym momencie na barach kierownika taxi ) , wtedy przyznasz rację tym którzy zezwolili jeździć bus pasem dla taxi .

Oczywiście jestem za aby 2oo miały ten sam przywilej korzystania z bus pasa.

A tak na marginesie uprzywilejowany to taki który Ma , wysyła na przemian światła (czerwony i niebieski) i dżwięki - korzysta wtedy nie tylko z jezdni ale jak zajdzie potrzeba to i z chodnika. !OK :clapping:

Odnośnik do komentarza

Płaci klient - owszem, ale nie kierowca taksówki. Nie zauważyłem , aby na pusto , bez klienta stali jak wszyscy w korku, więc ta argumentacja do mnie nie trafia. Nie istotne , można uprawiać filozofię bez końca. Zasadniczą kwestią jest zezwolenie na jazdę moto buspasami i tutaj nie widzę żadnego uzasadnienia , aby zakaz poruszania się obowiązywał.

Odnośnik do komentarza

Miało by to sens gdyby zarabiało na tym miasto, klient płaci złotówie, a ten odprowadza ustaloną część do miasta za możliwość jazdy bus pasem. Bo tak to ja też czasami kogoś zabieram i chciałbym polecieć bus pasem...

Odnośnik do komentarza

[...]

A tak na marginesie uprzywilejowany to taki który Ma , wysyła na przemian światła (czerwony i niebieski) i dżwięki - korzysta wtedy nie tylko z jezdni ale jak zajdzie potrzeba to i z chodnika. !OK :)

Tak na marginesie, to wystarcza niebieski. Czerwony z niebieskim to pojazdy otwierające i zamykające kolumnę uprzywilejowaną.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Płaci klient - owszem, ale nie kierowca taksówki. Nie zauważyłem , aby na pusto , bez klienta stali jak wszyscy w korku, więc ta argumentacja do mnie nie trafia.

Niestety kierowca taxi także płaci do UM o czym zwykli zjadacze chleba nie wiedzą , bo jest to wliczone w licencję taxi lub postoje taxi w danym mieście . Nie pomyślałeś kolego - że na pusto właśnie mógł jechać po klienta ? No ale tak pisać i dyskutować można by było bez końca. Taxi mają przyzwoleństwo i koniec.

Miało by to sens gdyby zarabiało na tym miasto, klient płaci złotówie, a ten odprowadza ustaloną część do miasta za możliwość jazdy bus pasem. Bo tak to ja też czasami kogoś zabieram i chciałbym polecieć bus pasem...

No i tak właśnie jest że złotówa płaci do UM tzw.podatek- o czym napisałem post wyżej za korzystanie z postojów i dodatkowych pasów (bus pasów ) .

Odnośnik do komentarza

Jestem jak najbardziej ZA !

Szczerze to do tej pory nawet nie wiedziałem że w PL jazda bus-pasem jest nie legalna.

W Norwegii jazda bus-pasem jest zupełnie legalna dla 2oo , autobusów, taxówek , aut elektrycznych

A wprowadzili to sporo wcześniej niż w PL i funkcjonuje świetnie

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Przeglądając neta trafiłem na coś takiego może trochę stare ale...

Jeśli to prawda to można pozazdrościć decyzji i powiedzieć "można....można "

http://motocykle.one...motocykli/01lx2

Tak przeglądałem że nie doczytałem pierwszej strony tematu a tu już wszystko napisane

Przepraszam ;)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...