Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Gilera GP 800 - niedoceniana królowa skuterów


RONIN

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam ten temat dla ryzykantów, którzy nie boją się nieznanego. Wybierając następcę Aprilii Scarabeo 500 miałem nie lada dylemat: Burgman 650 czy T-max? Burgman nie podobał mi się, nie pasowała mi jego ociężałość w mieście. T-max nie miał tych wad, bardzo mi się podobał niestety mój plecaczek usiadł na nim i to go zdyskwalifikowało, yamaha to skuter raczej dla singli, słabo wypada dla dwóch osób na dłuższe wycieczki. Przez moment myślałem o silver wingu ale te 13sto z tyłu i 14sto calowe z przodu koła to krok w tył w porównaniu ze Skarabeuszem. I wtedy mnie olśniło GP 800, zacząłem szukać w necie ale nie było zbyt wiele info na ten temat. Z pomocą przyszedł mi test Dr.Biga http://www.forum.bur..._40#entry323430 .

A jak jeszcze przeczytałem, że Bigu też myśli o zmianie pomyślałem: ten facet nie może się mylić, miał już kiedyś GP 800, potem jeździł T-maxem a teraz wraca do Gilery. Tylko jak tu przekonać plecaczka? Pojemność prawie 850 cm3 to już nie żarty!!! Pomógł przypadek, kupując części do Apki od człowieka zajmującego się sprowadzaniem uszkodzonych jednośladów z Francji zobaczyłem czarną GP 800 stojącą w roku garażu i nie wytrzymałem i zacząłem ją oglądać. Moja Pani nie zdając sobie jeszcze sprawy , że ma przed sobą najszybszy seryjny skuter na świecie usiadła i stwierdziła, że jest bardzo wygodny i zdecydowanie wolałaby Gilerę od T-maxa i tak się zaczeło ;-). Gptka od tygodnia stoi w garażu, pomimo chłodów zrobiliśmy już 500 km. a banan nie opuszcza mojej twarzy.

Po tygodniu i dwóch tankowaniach spalanie oceniam na 5,5 - 6,0 l/100km.

Trzymanie na zakrętach rewelacyjne, nawet plecaczek, który w Apce jakoś zawsze przechylał się w drugą stronę teraz kładzie się tak jak trzeba, podobno siedzenie takie zachowanie na niej wymusza ;-).

Przyspieszenie to już inna bajka, nie ważne czy ruszasz czy jedziesz 120 km/h, odkręcasz i skuter katapultuje do przodu.

O dzwięku nie wspomnę, chyba wystarczy, jak napiszę, że silnik to V2 839 cm3. i wszystko jasne ;-).

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Gratuluję zakupu. Oby sprawował się jak najlepiej. Powiem, że ja też kiedyś myślałem nad tym moto. Ale ze względu na łańcuch zdyskwalifikowałem go. W moim przypadku, gdzie mam kawałek drogi do domu piaszczystej, jego serwis byłby dla mnie ogromną udręką.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Gratuluje, fajny sprzęcik. 5000 przebiegu to jak nówka.Pilnuj teraz wymiany płynów i części a będzie służyła bezawaryjnie.Zwracaj też uwagę na lagi-potrafią puszczać uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza

O uszczelniaczach już czytałem, ściągnąłem manuala, żeby poznać bliżej skuter ale to ponad 400 stron tekstu i zdjęć, może zimą go ogarnę.

Mam pytanie do użytkowników, w serwisówce jest napisane, że olej wymienia się co 10 tkm.? Nie powinno się częściej? Mam założony wariator Malossi Multivar 2000, czy do niego są potrzebne jakieś specjalne rolki?

Odnośnik do komentarza

Maciek gratuluje niech Ci służy jak najlepiej.

Dla mnie to GP 800 mam mało wspólnego ze skuterem to już raczej motocykl z bezstopniową skrzynią biegów. Podobnie zresztą jak Integra którą chyba przez przypadek umieścili w dziale maxiskutery.

Odnośnik do komentarza

Lucjan uwierz mi, że GP to zwyczajny skuter, łańcuch to tylko sposób przeniesienia napędu, dla mnie skuter musi mieć przekrok, którego brak integrze i automat, a ten działa, że ho ho. T-max też ma podobną filozofię napędu i wszyscy go chwalą. Bagażnik pod siedzeniem też jest, więc co ma ją oprócz łańcucha kwalifikować do klasy motocykli ? ;-)

Odnośnik do komentarza

Ja akurat nic o łańcuchu nie pisałem. Odwrócę pytanie co poza bezstopniową przekładnią i płozami GP ma ze skutera ? Obawiam się że więcej wspólnych mianowników znajdziesz z motocyklem. To jest oczywiście moje zdanie, uważam również że każdy ma prawo wybrać taki sprzęt jaki jemu pasuje i na jaki go aktualnie stać.

Odnośnik do komentarza

Tak przez mniej więcej 50 lat przyjęło się że wygląda skuter, na tej podstawie przyjęto definicje tego typu pojazdów"

Klasyczna_Vespa_Skutery_Intermot_2011_.jpg

a tak wygląda GP 800

Gilera%20GP%20800%201024x768_c304.jpg

Poproszę o znalezienie wspólnych elementów :laughing:

Odnośnik do komentarza

Lucjan a twój skuter jest podobny do tego z pierwszego zdjęcia? ;-)

Dla mnie ważna była też pozycja za kierownicą a na GP 800 jest bardzo wygodnie ,a na motocyklach źle mi się jeździ.

Odnośnik do komentarza

Na pewno jest bliżej pierwowzoru. Ja niczego nie ujmuję GP 800 uważam że to świetna maszyna tylko nie rozumiem dlaczego ktoś na siłę chce z niej zrobić skuter. Może dlatego nie jest docenianą królową skuterów....

Odnośnik do komentarza

Lucku, GP to zdecydowanie skuter :) ... Troche bardziej podniesiony przekrok, to wszystko :) ... Jednak jego sylwetka oraz zasada działania przeniesienia napędu mówi wszystko.

PS. A przeniesienie napędu mamy w skuterach łańcuchami (zakapslowanymi lub nie), kaskadami kół zębatych, paskami gumowymi (odkrytymi lub nie) i pewnie jeszcze czymś... Tu mamy pasek, łańcuch i kawałek wału ;) ...

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

W GP 800 przeniesienie napędu na koło jest realizowane przez łańcuch. A to zdecydowanie rozwiązanie motocyklowe. ;)

Natomiast zgodzę się z @ dr.big, iż bliżej mu do skutera niż "zwykłego" motocykla.

Odnośnik do komentarza

znajomy ma psa co się wabi skuter i wyprowadza go na łąńcuchu i to tez nie jest skuter. Jak dla mnie wyznacznikiem skutera sa możliwości przewozowe, inaczej nie widzę sensu kupować coś takiego, bo wówczas wybieram moto z automatem. Ale to moja definicja Nie zmienia to faktu że GP800 to ciekawa propozycja. Zważywszy jednak na to co piszę zdanie wczesniej wybrałem Burka 650

Odnośnik do komentarza

Zakładając ten temat nie miałem zamiaru rozpoczynać dyskusji czy to skuter czy nie, temat ma służyć pomocą w znalezieniu alternatywy dla t-max i B650, dla tych którzy chcieliby skuter, ale czegoś im w klasycznych skuterach brak. Moim zdaniem Gilera GP 800 jest właśnie takim kompromisem komfortu i użyteczności skutera a osiągami i możliwościami trakcyjnymi motocykla.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...