zibi Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Skuter,który potrafił wzbudzić najwięcej jak dotąd emocji u mnie jest naprawdę faaajny,nawet w porównaniu z poprzednim modelem.Do 2008 to archaizm,a zegary 2008-2011 już trącą myszką względem nowych.Postęp w dobrym kierunku. Co bym zmienił? na pewno skrócił tłumik z 10-15cm i zastosował inną obudowę plastiku stacyjki,technicznie tak samo jak w poprzedniczce wkurza mnie takie tyrknięcie przy ruszaniu(obojętne czy w tył czy przód zapłon off czy on,tak samo jest w swt). Nic więcej na minus narazie.Ciekawostką jest zużycie paliwa z okresu docierania miasto/trasa 2/3 zazwyczaj do 110km/h a ostatnio do 130,wyszło 4,1 skacząc na koniec do 4,2. Duże brawa dla Yamahy Reszta minusów: -schowek lewy gdyby był 2cm dłuższy pomieściłby telefon,a tak jedynie gumy -schowek prawy na filmie reklamowym mieści małą butelkę wody-nieprawda,jak się zamek wymontuje,to może się zmieści -emblemat tmax na obudowie kierownicy potrafi oślepić przy słońcu zza pleców -wentyl w przednim kole jak w motocyklu zabytkowym Odnośnik do komentarza
Magda B. Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Gratuluję sprzętu. Skuter jest super, jeździ jak po sznurku. Czy kupiłeś go może u dilera Motor Beskid? Taki sam długo był w ogłoszeniach. Odnośnik do komentarza
Sympatycy Worlan Opublikowano 16 Maja 2013 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 No pięknie Zibi, brawo i gratuluję. Widzę, że każdy sezon to zmiany. Ślinka cieknie .... Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 16 Maja 2013 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Jeśli idzie o zegary to z całą pewnością są czytelniejsze niż wcześniej. Nie wiem dlaczego ale mi osobiście kojarzą się z tacho nowej Pandy, ten sam styl Redukcja spalania to teraz jeden z najważniejszych czynników decydujących o zakupie. Gdzieś czytałem ostatnio sondę włoską gdzie 90% ankietowanych podało, że niskie spalanie i atrakcyjna cena są teraz najważniejszym kryterium wyboru maxi (w przypadku 4oo było to 75%)... więc T-max 530 podąża tym trendem... i bardzo dobrze. Spalanie na poziomie 4 l/100 km to bardzo dobry wynik. W T-maxie pierwszej generacji można było tylko pomarzyć o takich liczbach. Kolejna sprawa to osiągi. Z tego co wiem czuć wyraźnie lepszy "ciąg" niż w 500'tce. Hamulce podobnie. Optyka? Aktualna "kanciasta" moda. Rzecz gustu... Mówiąc krótko: Yamaha modelem 530 pokazuje jak można dyskretnie dążyć do doskonalenia swojego produktu bez wywoływania rewolucji. Ps. Przypomnę tylko, że wątek znajduje się w dziale "Ogólne" (nie serdeczności). Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (...)Co bym zmienił? na pewno skrócił tłumik z 10-15cm (...) Akurat tłumik to najłatwiej "skorygować"... Oryginał wygląda naprawdę jak kupa. Zakładaj jakąś konewkę z homologacją... SC Projecta, Arrowa ... Akrapovic jest na mój gust przydługi... PS. A, no i gratki niech 530 się sprawdza . PS2: Termignoni hmmm.... Ale SC-Project optycznie chyba wygrywa... Odnośnik do komentarza
marecki Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Pojemość w góre a spalanie w dół - brawo, brawo Jednak korzyść finansowa nie jest jakaś ogromna z redukcji spalania o 0,5 l/100km, pytanie jest tylko, czy komputer dokładnie liczy spalanie? Nowa Yamaha jak dla mnie jest ładna, nie wiem tylko czemu jeden schowek został tak strasznie okrojony. Odnośnik do komentarza
przemas Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 ... Gdzieś czytałem ostatnio sondę włoską gdzie 90% ankietowanych podało, że niskie spalanie i atrakcyjna cena są teraz najważniejszym kryterium wyboru maxi (w przypadku 4oo było to 75%)... więc T-max 530 podąża tym trendem... i bardzo dobrze. ... Co do "atrakcyjnej ceny" to pozwolę sobie się nie zgodzić. Tym trendem T-max nie podążał i nie podąża... niestety. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 16 Maja 2013 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Co do "atrakcyjnej ceny" to pozwolę sobie się nie zgodzić. Tym trendem T-max nie podążał i nie podąża... niestety. Masz rację. Pisałem tylko co mówią sondy rynkowe... a 530 może jedynie zaspokajać tylko tych, którym zależy na ekonomii jazdy. Cena samego skutera faktycznie nigdy nie była niska... ale jak widać Włochom to nie przeszkadza. A może o to chodzi? Może wysoka cena skutera jest zamierzona? To tak samo jak z Conversami czy Vansami... niezależnie od tego co oferują- muszą być drogie! Z drugiej strony poza ceną i niezbyt "wydajnym" schowkiem pod kanapą trudno się czegoś czepiać w nowym 530. Ps. Ten SC Project gicio! Zupełnie inny optik skutera Odnośnik do komentarza
zibi Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Lista minusów uzupełniona w 1 poście.Tłumik SC wydaje się być zbyt długi,Termi jest OK,ale nie wiem czy przychodzi z tym badziewnym emblematem przynitowanym od razu Odnośnik do komentarza
Administrator xmarcinx Opublikowano 16 Maja 2013 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Zibi, mam bardzo ważne pytanie: czy pod kanapę wejdzie prosiak (świniak) przygotowany w czarnogórskiej oberży? Jeśli jakimś cudem nie, to uzupełniaj listę braków. Odnośnik do komentarza
Sympatycy Miętus Opublikowano 16 Maja 2013 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Gratki Zibi fajna maszynka, jestem w szoku że taki mały apetyt ma na paliwo. Odnośnik do komentarza
@ndrzej Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Tmax jest piękny. Miałem twardy orzech do zgryzienia, podcżas wyboru maszyny! Wybrałem beemke, bo to ma być maszyna do codziennej pracy (pod siedzenie zmieszczą cały plecak z laptopem i jeszcze jest trochę miejsca). Zaskoczyło mnie takie małe spalanie. Ciekaw jestem ile Ci wyjdzie podczas jazdy wylacznie po mieście. Szerokości !!! Odnośnik do komentarza
zibi Opublikowano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 To mi się podoba może ktoś wie o co chodzi i jaka jest tego trwałość?/cena Odnośnik do komentarza
Sysgone Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 może ktoś wie o co chodzi i jaka jest tego trwałość?/cena Tutaj poszukaj Odnośnik do komentarza
zibi Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Się dotarła i nie pada,więc troszkę pojeździłem. Próby bicia rekordu prędkości kończą się na 170(licznikowe) .Ochoczo rozpędza się do 160km/h,potem trochę marudzenia i jest 170.Nawet z górki prędkość się nie zwiększa.Czyli względem poprzedniego modelu to samo.Za jakiś czas wykonam testy przyspieszenia z poprzedniczką i się okaże co i jak Odnośnik do komentarza
Coval Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 http://www.yamaha-motor.eu/pl/news/index.aspx?id=540221 Odnośnik do komentarza
Sympatycy Kisiel Opublikowano 3 Lipca 2013 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Yhy, tylko najpierw musisz "wyrzygać" 45kzł Odnośnik do komentarza
czaro69 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 To mi się podoba może ktoś wie o co chodzi i jaka jest tego trwałość?/cena limmp1 ma SW w hydrografice, pewnie odpowie na Twoje pytania Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Są lepsze konewki do tego skuta, szczerze powiedziawszy, nie przyczepię Akra do Tmaxa 530 ... Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 3 Lipca 2013 Administrator Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 ... szczerze powiedziawszy, nie przyczepię Akra do Tmaxa 530 ... Chyba, że będzie razem "w pakiecie" Przy okazji taka ciekawostka... Północ Hiszpanii, różne miasteczka w tym i sama Barcelona. Dokładne obserwacje tego terenu pokazują, że z maxi, nazwijmy je- klasy (cenowej) premium, najwięcej jest właśnie nowego 530. Co ciekawe, praktycznie każdy ma wspomniany tutaj Akrapović (pewnie i tam jest promo ) Odnośnik do komentarza
limmp1 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Witam,odpowiadając na trwałość hydrografiki zachowuję się ona jak normalny lakier,gdyż położony jest na koniec lakier bezbarwny utwardzany,na osłonie wydechu też nic się nie dzieje chociaż panuje tam troszkę wyższa temperatura,hydrografika była zapodana w studiu zajmującym się hydrografiką może orginał fabryczny będzie trwalszy,ogólnie nie widać rys jak na zwykłym lakierze tylko kwestia gustu jednemu się podoba innemu nie,cenowo zbliżone do lakierowania normalnego. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Aaa, w "pakiecie" ? To bym sprzedał Akra i założył np. Arrowa, w zależności od koloru Tmaxa, albo tytanowy, albo karbonowy ... Odnośnik do komentarza
Mischa911 Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Gratuluję nowego Tmaxa ! Sobie również ;-) jestem po kilku dniach od wyjazdu z salonu i 500 km . Pierwsze wrażenia rewelka ! Ale ... Jestem pod wrażeniem spalania Twojego Tmaxa . U mnie pierwsze 500 km - max 5.000 obrotów - 170 km trasa, 330 miasto i wynik 5,7 :-( Odnośnik do komentarza
zibi Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Poprawiam prędkość maxymalną- jedzie dokładnie 180 na prostej,w bardzo szybkiej jeździe mieszanej do 140 pali 4,6.Na autostradzie wiadomo-jak odkręcisz i trzymasz to łyka-przy 140 przez 2h wychodzi jakieś 5.7l/100km. Z kolei przy stałej jeździe 100km/h spalanie wynosi 3,5-3,6l/100km Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Administrator Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Uważam za spore niedopatrzenie iż do tej pory nie mamy objeżdżonego nowego T-maxa Test drogowy 530'tki ruszył! Za jakieś ~ 14 dni kolejny materiał na stronie głównej Zajawka foto Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się