Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 GT - wątek główny


Jarek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 15.05.2020 o 11:53, Yazinz napisał:

To prawda. Kilka rzeczy poprawili, a o tym zapomnieli.

Ja już zamówiłem kilka dni temu,  mam tyko nadzięję, że właściwą szerokość? Szkoda ubrudzić skoro jest jeszcze taka czysta. Kurcze ten błotnik jest naprawdę wyjątkowo krótki ?

2B1C357F-36CD-4593-B699-D3875DE9C6AC.jpeg

Przedłużenie błotnika zamontowane 👍

EF2A5374-57F4-4E7C-A395-B01D874DA1FE.jpeg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
9 godzin temu, Yazinz napisał:

Przedłużenie błotnika zamontowane 👍

EF2A5374-57F4-4E7C-A395-B01D874DA1FE.jpeg

Pięknie wygląda jak u mnie. 😀

Odnośnik do komentarza
Dnia 15.07.2020 o 13:31, Aniej napisał:

Czołem,

mam potwierdzenie z salonu, ze prezentacja ma byc online w pazdzierniku. Swiatla led, wyswietlacz tft ale nic nie wiedza o silniku.

Mały update, 

Pierwsze info ze strony niemieckiej;

http://www.bmw-maxi-scooter.de/viewtopic.php?f=7&t=2389

niestety informacja potwierdzona u importera, ze po wakacyjnej przerwie w fabryce w Berlinie nie zostanie wznowiona produkcja 650. Czyli zwrot akcji o 180 stopni lub jak niektórzy mówią o 360 🙂

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

EURO 5 wchodzi w życie. BMW nie ma nowego motoru a i sam model sprzedaje się na tyle słabo, że wypada z oferty.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

I tak się kończy era skuterów turystycznych 😪

Pozostanie tylko klasa średnia 300-400cm .

A nie każdemu to pasuje. Bo i silniki za słabe i zawieszenia nie tak komfortowe. 

Czas umierać 😉

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A to smutna wiadomość. C650GT zawsze mi się podobało. Niestety zła opinia o modelu ciągnąca się od samego początku nie pozwoliła mi myśleć poważnie o zakupie tego skutera. Niewiarygodne, żeby tak renomowana marka pozwoliła sobie na wypuszczenie niedopracowanego modelu na rynek. Inna sprawa to zmiana preferencji klientów z rynków wchłaniających duże ilości tego typu pojazdów. Ludzie lubią klasę średnią 300-400 ccm. Maszynki lekkie, oszczędne i zrywne. Idealne na miejskie dżungle.

Niedawno umarł Król, a teraz dołącza do niego Królowa. Na placu boju zostaje Honda ze swoimi bliźniaczymi modelami Integra i X-ADV, Kymco z AK550 i Yamaha z T-Maxem 560. Dobre i to, cieszmy się, kupujmy je zanim na zawsze odejdą.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Model zepsuł sobie opinię od samego początku. Pamiętam ludzi, którzy mocno rozzłoszczeni przeniesieniem startu sprzedaży w dziwnych okolicznościach o kilka miesięcy, anulowali swoje zamówienia. 

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, arturo-bb napisał:

Czas umierać 😉

Jeżeli miałeś w planie zakup nowego sprzętu, to fakt, robi się słabo, ale jak ktoś kupuje na rynku wtórnym to wydaje mi się że jeszcze z 10 lat będzie z czego wybierać w śród 600-tek i 650-tek 🙂 

9 godzin temu, Piootr napisał:

Niedawno umarł Król, a teraz dołącza do niego Królowa. Na placu boju zostaje Honda ze swoimi bliźniaczymi modelami Integra i X-ADV,  Kymco z AK550 i Yamaha z T-Maxem 560. Dobre i to, cieszmy się, kupujmy je zanim na zawsze odejdą.

niestety, ale wszystkie te modele to niej jest dokładnie to o co chodzi.  AK550 i T-Max - to niby klasyczny skuter (po za łańcuchem czy paskiem w napędzie) ale taki bardziej sportowy. A Integra i X  to jakaś zupełnie inna bajka. Tylko przez producenta zakwalifikowana jako skuter, ale bardziej to taka hybryda motocykla ze skuterem.

Odnośnik do komentarza
39 minut temu, dr.big napisał:

Model zepsuł sobie opinię od samego początku. Pamiętam ludzi, którzy mocno rozzłoszczeni przeniesieniem startu sprzedaży w dziwnych okolicznościach o kilka miesięcy, anulowali swoje zamówienia. 

Nie pierwszy i nie ostatni raz.

Najświeższe przykłady, to nowy BMW F850 GS z jednostką napędową produkowaną w Chinach przez Loncin. Oczywiście musiało to się skończyć daniem dnia (czyli daniem d...). Zawracanie motocykli od importerów do wytwórni, opóźnienia w realizacji zamówień klientów, a to na początek. Jak będzie w dłuższej eksploatacji? Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Integra i X  to jakaś zupełnie inna bajka. Tylko przez producenta zakwalifikowana jako skuter, ale bardziej to taka hybryda motocykla ze skuterem.


Dobrze prawisz, „inna bajka”. W pierwszych latach po premierze też twierdziłem, że Integra to taka nijaka hybryda - „ni pies ni wydra”. Teraz kiedy użytkuje ją 2 lata i przejechałem ponad 20 kkm mogę ten rodzaj maxiskutera z czystym sumieniem polecić każdemu.
Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
9 godzin temu, Piootr napisał:

A to smutna wiadomość. C650GT zawsze mi się podobało. Niestety zła opinia o modelu ciągnąca się od samego początku nie pozwoliła mi myśleć poważnie o zakupie tego skutera.

 

 

 

 

 

 

 

 

Możesz Piotrze wskazać bardziej konkretne usterki, wady w tym modelu, na które narzekają użytkownicy, Albo może sami użytkownicy coś w tym temacie wskażą. Nie ukrywam ,że przymierzałem się do nowego modelu, teraz trza zastanowić się , czy nie wyłowić rocznika 2020. Czy warto? czy te modele wygaszą definitywnie? A może ton podpucha importerów by sprzedać jeszcze stare modele z tego roku, Pytań się mnoży..

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Czytam i się zastanawiam gdzie ten zły skuter BMW, moja opinia jest całkiem inna, co prawda w modelu przed liftem było parę słabych elementów ale zostały poprawione. Na necie powielane są tylko złe opinie, a dobrych raczej nie ma bo po co je pisać he he....

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Piootr napisał:

.... Teraz kiedy użytkuje ją 2 lata i przejechałem ponad 20 kkm mogę ten rodzaj maxiskutera z czystym sumieniem polecić każdemu.

 

nie neguję 😗  stwierdzam tylko fakt że nie wszystkim pasuje brak schowka pod kanapą 😀  silnik i skrzynia - pierwsza klasa. 

12 minut temu, bilety napisał:

Czytam i się zastanawiam gdzie ten zły skuter BMW, moja opinia jest całkiem inna, co prawda w modelu przed liftem było parę słabych elementów ale zostały poprawione. Na necie powielane są tylko złe opinie, a dobrych raczej nie ma bo po co je pisać he he....

np. napisz jak to jest z tym łańcuchem w napędzie.  Drogie to w zakupie ( chyba 1600,00 zeta), a producent zakłada wymianę co 20 tys. km.  Trochę drogo ten serwis wychodzi. 

W pierwszych postach tego wątku było w ogóle dużo opisów różnych problemów z napędem. Być może to jest poprawione, a w skuterach z drugiej ręki już wymienione, ale faktycznie jak się czyta tan wątek od początku to się człowieka zaczyna zastanawiać czy warto 😞  Byłem w takiej sytuacji 2 miesiące temu.  Na razie nie zdecydowałem się.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
39 minut temu, EndriuBis napisał:

nie neguję 😗  stwierdzam tylko fakt że nie wszystkim pasuje brak schowka pod kanapą 😀  silnik i skrzynia - pierwsza klasa.

Mnie jeszcze przeszkadza w modelach Integra , AK550 , X-ADV , T-Max sposób wsiadania.

Jak bym miał wsiadać na skuter jak na motocykl to bym sobie kupił motocykl. 🤬

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
55 minut temu, bilety napisał:

Czytam i się zastanawiam gdzie ten zły skuter BMW

Nie jest zły. Sama jazda, funkcjonalność i osiągi ma bez zastrzeżeń.

 

50 minut temu, bilety napisał:

Na necie powielane są tylko złe opinie

Ja bym dodał, że wielu złych się też nie powiela i nie opisuje 😉

C650GT jest OK jak sami osobiście potrafimy go naprawić, wykorzystując często tańsze części używane. Niestety w wielu krajach ludzie korzystają głównie z ASO i tu zaczynają się schody, bo w przypadku tego modelu można niekiedy pójść z torbami. Piszę to na podstawie wielu wątków na forach DE/IT czy rozmów z importerami, którzy zwożą używane Beemki do PL, odkupując je z ASO, np. w IT. Temat rzeka.

 

13 minut temu, arturo-bb napisał:

Jak bym miał wsiadać na skuter jak na motocykl to bym sobie kupił motocykl. 🤬

I tylko dlatego jeździsz skuterem? 😜

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
17 minut temu, arturo-bb napisał:

Jak bym miał wsiadać na skuter jak na motocykl to bym sobie kupił motocykl.

 

3 minuty temu, MariuszBurgi napisał:

I tylko dlatego jeździsz skuterem? 😜

Jest wiele więcej zalet skutera.

Ale wygoda wsiadania ( szczególnie jak się ma rozwaloną miednicę i uszkodzone stawy biodrowe  ) ma tu niebagatelne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Arturo dokładnie tak jak piszesz, mi też już ciężko przerzucić nogę jak przy motocyklu. Ale model C650GT ja traktuję jako mały turystyk, Jest wysoka szyba, "automat", wygodne siedzisko dla obu, komfort jazdy, zawieszenie, wystarczające osiągi , no i ochrona przed wiatrem i deszczem. Pakowność pod siedziskiem plus kufer centralny. Ja mam 170 cm wzrostu i przy takim nie wysokim, w chwil obecnej nie ma kompaktowego małego i niskiego turystyka.(z przeniesieniem napędu bez konieczności obsługi łańcucha oraz automat).  Myślę o nowych sprzętach! Były kiedyś Honda Deauville, BMW F800 GT  ale niestety dziś ich nie ma w produkcji.

Stąd rozważam zakup BMW c 650GT jako substyt kompaktowego turystyka (oczywiście daleko jeszcze mu do tych standardów, np brak tempomatu, etc)

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, grzybek napisał:

...... Ale model C650GT ja traktuję jako mały turystyk, ....... Ja mam 170 cm wzrostu i przy takim nie wysokim, w chwil obecnej nie ma kompaktowego małego i niskiego turystyka.(z przeniesieniem napędu bez konieczności obsługi łańcucha oraz automat).  ..........

🤔 oj, to chyba kolega nie siedział na GT ? 😊  akurat ten "taki niski" nie jest.  Cała reszta pełna zgoda, no może kufer pod kanapą mógł by być większy, ale to tylko dla kogoś kto się przesiada z Burgmana 🙂 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
10 minut temu, EndriuBis napisał:

................. no może kufer pod kanapą mógł by być większy, ale to tylko dla kogoś kto się przesiada z Burgmana 🙂 

A co ci nie odpowiada z miejscem pod kanapą, mieszczą się dwa kaski szczękowe i jest jeszcze trochę luzu na inne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Jeździłem na tym modelu całe pół dnia z salonu w Bydgoszczy , rok- dwa lata temu. Pamiętam doznania😀. Dobrze mi się go dosiadało i prowadziło. zrobiłem wówczas kilka fotek porównawczych z moim T Maxem.

A miejsca pod kanapą jest na prawdę dużo i tu zgadzam sie z Biletem

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Możesz Piotrze wskazać bardziej konkretne usterki, wady w tym modelu, na które narzekają użytkownicy, Alb


Zachęcam do rzetelnego zapoznania się z tym wątkiem. Zacznij od pierwszego postu, który napisał Jarek_PL. Bądź wytrwały, a o wielu rzeczach się dowiesz.
Czytam i się zastanawiam gdzie ten zły skuter BMW, moja opinia jest całkiem inna, co prawda w modelu przed liftem było parę słabych elementów ale zostały poprawione. Na necie powielane są tylko złe opinie, a dobrych raczej nie ma bo po co je pisać he he....


Marku, kto jak kto, ale ty wiesz o czym piszę
Skuter z przebiegiem 2400 km. wylądował dziś w serwisie z paru powodów, a mianowicie:
- Parę razy pod skuterem pojawiała się kałużka płynu chłodniczego
- w czasie jazdy skuter zasygnalizował nadmierną temperaturę silnika ( płyn w zbiorniku wyrównawczym w normie)
-przy próbach gwałtownego odkręcenia manetki gazu skuter się dusi (raz prawie zgasł)
-Przy powolnym ruszaniu z miejsca silnik a właściwie cały skuter nieprzyjemnie drży.
-problem z zapaleniem, a jak już silnik zapali, to potrafi zgasnąć.
Ja rozumiem że to tylko maszyna , ale nie z tym przebiegiem.
No i się narobiło. Burgmania za pasem a kozy nie ma. 0zlosc.gif


Pierwszy z brzegu post
Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
3 godziny temu, Piootr napisał:

Zachęcam do rzetelnego zapoznania się z tym wątkiem. Zacznij od pierwszego postu, który napisał Jarek_PL. Bądź wytrwały, a o wielu rzeczach się dowiesz.

Marku, kto jak kto, ale ty wiesz o czym piszę

Pierwszy z brzegu post

Piotrze był moment około 7 lat temu chciałem kupić Burgmana, ale jak się nasłuchałem od kolegów i na czytałem jak to kiedyś było słabo (łożyska, sworznie, skrzynie, gotujący się płyn chłodniczy i inne rzeczy). No mi odeszła chęć mając Hondę (to też nie był ideał). Teraz wiem że to jednak nie było tak do końca, po prostu trafiają się nowe słabe egzemplarze np. Burgman Zybexa ew. te które nie wiadomo jaką miały historię. Ja już mam prawie 80 tyś i możesz wierzyć czy nie, ale ja jestem bardzo zadowolony z BM-ki. Przypomnę jeszcze raz usterki w lifcie (czyli po 2016r.) zostały usunięte. Ja w swoim też mam wszystko poprawione. Model Jarka musiał być zrobiony w piątek. emoji6.png

Odnośnik do komentarza
Dnia 26.08.2020 o 17:13, arturo-bb napisał:

(...)Czas umierać 😉

E tam Arturze, jest tyle pięknych sprzętów z ostatnich "dziesięcioleci" których człowiek nawet nie ma czasu "obrobić" 🙂 . Kurcze nawet kiedyś chciałem "koniecznie" kupić C600 Sport.... Ale zawsze jakoś lądowałem z Tmaxem 🙂 . Skutery BMW pozostaną dla mne chyba "niezbadane" na codzień 😄 .

Rozumiem ten żart 😉 .

3 godziny temu, bilety napisał:

(...)Model Jarka musiał być zrobiony w piątek. emoji6.png

Albo poniedziałek😀.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, bilety napisał:

A co ci nie odpowiada z miejscem pod kanapą, mieszczą się dwa kaski szczękowe i jest jeszcze trochę luzu na inne rzeczy.

Aaa, to będziesz mi musiał pokazać jak się tam wkłada mój kask.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...