Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda SH300 AD 2011


kmodzele

Rekomendowane odpowiedzi

Z zainteresowaniem przeczytałem test Hondy SH300 made by Mariusz Burgi. Dziękuję Mariuszowi za poświęcony czas i i wysmażenie testu. Podanie dwukrotnie różnych (sic!) pojemności zbiornika paliwa chyba nawet nie zasługuje na wspomnienie.

Obejrzałem z uwagą zdjęcia pojazdu. No sorry, ale mi się serdecznie NIE podoba. Detale są estetyczne, ale całość do kupy - cała linia to coś wręcz odpychającego. Trudno mi zaakceptować, że się może komuś podobać. To nawet nie jest dyskusyjny styl, tylko po prostu brak stylu - brak koncepcji wizualnej. Obudowali to co wymyślił inżynier i tak zostało.

Podoba mi się, że opony są bardzo niskie. Nie wiem, jak się to przekłada na sposób prowadzenia (pewnie pozytywnie), ale ten szczegół w wyglądzie mi się podoba.

Przezroczyste handbary, choć niezbyt ładne, to wyglądają .. interesująco.

Oparcie dla pasażera na kufrze - chyba większego nikt nie robi! :-) Pasażer powinien być zadowolony.

Płaska podłoga wydaje mi się praktyczną.

Co do wskazanych osiągów (przyspieszenie i v-max), wielki szacun dla producenta!

Maleńki schowek, nieduży kuferek opcjonalny, oraz niezbyt pojemny zbiornik paliwa, to wg mnie ogromne mankamenty. No, ale wiadomo - coś za coś.

Mariusz, mógłbyś jeszcze dorzucić w opisie, co pokazuje tablica rozdzielcza - czy tylko prędkość, ilość paliwa i zegarek? Może średnia prędkość, zużycie paliwa, temperatura? Czy wejdzie tam integral pod siedzenie?

Biorąc pod uwagę mikroskopijne możliwości bagażowe, oraz zbyt duży stosunek zużycie paliwa do pojemności baku ( = częste tankowanie), sądzę że proponowanie pojazdu jako turytyka jest jednak nadużyciem. Za to z pewnością, dla osób nie wożących mnóstwa rzeczy i chcących się sprawnie przemieszczać po mieście i nie zależącym na lansiarskim wyglądzie sprzętu - jest to chyba nr 1.

Odnośnik do komentarza

I kto to mówi wallbash.gif

A sam w tytule walnął literówkę :P

Marynarz, jesteś niezawodny. Ty chyba masz forum włączone online na komórasie i co minutę sprawdzasz, czy gdzieś czegoś nie napisałem, żeby zaraz trochę mnie obsmarować. Co do meritum Twojego posta, jak zawsze masz rację. Na wytłumaczenie dodam, że nie mam uprawnień edytowania tytułu nawet we własnoręcznie stworzonym wątku. Zrób to Ty Membersie, jeśli możesz, proszę.

Odnośnik do komentarza

Mnie również nie podoba się ta Honda. Na pewno jest bardzo praktyczna i solidna, ale za 20k można już przebierać w skuterach na dużych kołach i dostać coś ładniejszego. No ale Włosi kupują ją w takich ilościach, a na stylu podobno oni znają się najlepiej...

Odnośnik do komentarza

(...)sądzę że proponowanie pojazdu jako turytyka jest jednak nadużyciem.(...)

A kto proponuje jako "turystyka"? Przeczytalem tylko: "Czy ten skuter nadaje się w trasę? Bezproblemowo! Zachęca do tego zarówno charakterystyka pracy zawieszenia (tylne amortyzatory posiadają regulację twardości) jak i prędkość przelotowa rzędu 100- 120 km/h. która nie robi na SH 300i większego wrażenia. W razie konieczności zostaje jeszcze „powera” na wyprzedzanie a prędkość maksymalna oscyluje w granicach 140 km/h. Przy sprzyjających warunkach można zobaczyć na budziku nawet 148 km/h... i to pomimo wysokiej, akcesoryjnej szyby."

Czyli skuter nadaje sie na trase. Jezdzilem Beverly 500 w trasy, spelnial swoja role, ale nigdy nie nazwalbym go "turystykiem".

Mysle ze mylisz tu pojecia i okreslasz mianem naduzycia cos, co nie mialo miejsca, a to stwierdzenie po prostu sobie dopowiedziales.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Mnie również nie podoba się ta Honda. Na pewno jest bardzo praktyczna i solidna, ale za 20k można już przebierać w skuterach na dużych kołach

Doprawdy ? Suzuki i Yamaha też ? Przed chwilą sprawdzałem - nic. A ceny mniejszych modeli ? Burgman 200 - 19.900, Yamaha X-max 250 - 19.900. Średnia półka Kymco Downtown 300i ABS - 17.400.

A Piaggio ? New Beverly 300 - 20.900....

Wbrew pozorom w PL nie masz dużego wyboru a wg mnie cena Hondy w porównaniu do tego co oferuje rynek jest OK.

Odnośnik do komentarza

Ta Honda jest brzydka. Ale mała i zwrotna - o to chodzi Włochom. Nie są też zbyt wysocy - miejsca na niej jest mało. Dla mnie było za mało, żeby ją kupić, choć przymierzałam się do tego. Schowek pod kanapą pomieści zeszyt i długopis. Cena x-maxa w tym roku to 17900 - przynajmniej taką mają w Uhma Bike. Piaggio Beverly 300 - większe i wygodniejsze. W Polsce jego cena jest o parę tysięcy wyższa niż w Italii. Do porównania dodałabym jeszcze Yamahę x-city 250, u nas oficjalnie niedostępną. Faktycznie u nas nie da się zbytnio przebierać w dużych kołach. !sciana

Odnośnik do komentarza
Dziękuję Mariuszowi za poświęcony czas i i wysmażenie testu. Parę literówek i podanie dwukrotnie różnych (sic!) pojemności zbiornika paliwa chyba nawet nie zasługują na wspomnienie.

Może nie powinienem o tym pisać, ale rozp........ mnie takie wywody !sciana

To przecież Forum dla pasjonatów dużych skuterów, a nie dla.......

Ach, szkoda gadać !!!!!!!

Ciekawe jaki cel miał w tym autor tekstu.

Odnośnik do komentarza

Przeokrutnie , niemilosiernie brzydki sprzet. Nie dokonal bym zakupu nowki nawet za 10k, mialbym pozniej koszmary senne.

Odnośnik do komentarza

Dorzucę jako konkurencję Malaguti Password. Wczoraj widziałem go w programie motocyklicznie na TTurbo. Testują go długodystansowo i jak narazie są ochy i achy.

Wracając do tematu, mi osobiście SH300 się podoba i jako drugi sprzęt mógłby u mnie stać w garażu (może małżonka by się przekonała do jazdy na !scooter :P solo). SH w odpowiednim malowaniu i z wysoką szybą - miód malina !winkiss

Miałem kiedyś okazję jechać z/za gościem na SH300 spory kawałek przez Wa-we. Koleś naprawdę nieźle wymiatał spod świateł i trzeba było nieźle gonić SW, żeby dotrzymać mu kroku

Odnośnik do komentarza

Jeszcze się odezwę. Tez widziałam wczoraj program z Malaguti. Jest faktycznie wygodniejszy od Hondy. W zeszłym sezonie kosztował tylko 9,5 tysiaca w salonie Kawasaki na Al. Jerozolimskich. Posiada silnik Minarelli 250 znany z modeli Yamahy. Ale pan z telewizji miał sprzęt nowy. A ja przeglądałam włoskie fora Malaguti i tam użytkownicy strasznie narzekali na awaryjność tego modelu. Łącznie z sytuacjami kompletnego zatrzymania się sprzętu podczas jazdy. Dobry silnik to nie wszystko. Według moich informacji nie jest to sprzęt wart polecenia. Zresztą we włoskich rankingach sprzedaży publikowanych przez Mariusza od czasu do czasu widać go w samej końcówce.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Parę literówek i podanie dwukrotnie różnych (sic!) pojemności zbiornika paliwa chyba nawet nie zasługują na wspomnienie.

Nie zasługują ale jednak wspomniasz (chyba) !w00t

Obejrzałem z uwagą zdjęcia pojazdu. No sorry, ale mi się serdecznie NIE podoba. Detale są estetyczne, ale całość do kupy - cała linia to coś wręcz odpychającego. Trudno mi zaakceptować, że się może komuś podobać. To nawet nie jest dyskusyjny styl, tylko po prostu brak stylu - brak koncepcji wizualnej.

O gustach się nie dyskutuje, jednak zastanawiające są określenia, których używasz :D Brzmi to tak trochę jakby kiedyś SH, zrobiła Ci jaką krzywdę moralną ;)

To, co w testach jest osobistym odczuciem osoby testującej. Uważam, że SH nigdy nie były mistrzami designu ale aktualny model jest dużo ładniejszy od tego co znamy z lat poprzednich. Dlatego zostało to zaznaczone w teście... mimo wszystko potrafię zaakceptować, że się może komuś nie podobać ;)

Oparcie dla pasażera na kufrze - chyba większego nikt nie robi! :-) Pasażer powinien być zadowolony.

Zrobiłem ok 200 km z pasażerem. Był(a) bardzo zadowolony(a) :)

Mariusz, mógłbyś jeszcze dorzucić w opisie, co pokazuje tablica rozdzielcza - czy tylko prędkość, ilość paliwa i zegarek? Może średnia prędkość, zużycie paliwa, temperatura?

006.jpg

Pokazuje to co widać :D

Temperaturę można łatwo zauważyć. Nie ma prędkości ~ ani zużycia paliwa... gdyby było inaczej napewno bym o tym wspomniał.

Czy wejdzie tam integral pod siedzenie?

014.jpg

Jak dobrze zgnieciesz to pewnie wejdzie :P

Biorąc pod uwagę mikroskopijne możliwości bagażowe, oraz zbyt duży stosunek zużycie paliwa do pojemności baku ( = częste tankowanie), sądzę że proponowanie pojazdu jako turytyka jest jednak nadużyciem.

Bez problemu można zejść poniżej 4 litrów, co daje zasięg min. 220 km (z zapasem). Standard w tej klasie.

Proponowanie jako pojazd na dalsze wypady (nie jako turystyk!) nie jest żadnym nadużyciem. Skuterem zrobiłem trasę ok 300 km i nie czułem żadnego zmęczenia (no może poza bólem kręgosłupa ale to już wina pozycji krzesełkowej). Silnik SH300 idealnie sprawdza się podczas jazdy z prędkościami 120- 130 km/h. Super wkręca się na obroty, z akcesoryjnymi dodatkami skuter ma doskonałą ochronę przed wiatrem, w zakrętach idzie jak po sznurku... więc w trasę spokojnie można nim lecieć. Jeśli nie mamy na podorędziu drugiego, dużego turystyka to SH300i można uznać za skuter mocno uniwersalny.

Odnośnik do komentarza

Mariusz dzięki za teścik.

Przeprowadzając syntezę, jest to pojazd dla człowieka, którego wygląd skutera mało interesuje, bo to pojazd użytkowy, podobnie jak Astra kombi, czy inny dupowóz.

Liczą się osiągi, zwinność, lekkość, ekonomia i niezawodność.

Do tego 16 calowe koła, które dadzą sobie radę z naszymi torami przeszkód powiedzmy na 4-.

Turystyka - od tego są inne 2oo. Teren - od tego są inne 2oo.

Po prostu SH300i to pojazd miejski, nowoczesna odsłona użytkowych, lekkich skuterów z dawnych lat.

Córcia mojej CH250 Elite :P .

Odnośnik do komentarza

Mariusz, dzięki za test.

SH 300 to faktycznie super skuter do miasta.

Oczywiście większość forumowiczów (na szczęście nie wszyscy) będzie psioczyć (już psioczy) że brzydkie, ze kupa, że nigdy by nie wsiedli, że jak to można nazwać maxi skuterem. Niestety mamy takie coś w sobie (my Polacy), że musimy mieć to co najmodniejsze, a nie to co praktyczne i dobre.

Spróbowałem kiedyś jazdy SH300 i gdyby nie to że od czasu do czasu wyskakują na traskę (no i oczywiście jeszcze trochę kasy) - byłby to (mam nadzieję ze kiedyś będzie) drugi skuter w garażu - jest wyśmienity.

W każdym razie mój Burgman K7 nie dorasta SH300 do pięt (przy jeździe miejskiej) - niestety.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Chętnie bym coś napisał, ale wtenczas kmodzele znowu zadzwoni do mojej Mamy i będzie chryja ;):rolleyes:

Albo zwyzywa mnie od (tfu!) membersów .....

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Nie będę brał udziału w wyścigu na złośliwostki pomiędzy kolegami. :rolleyes:

Napiszę tylko, że ciekaw jestem jak będzie z jakością Kymco People GT 300i,

bo to mógłby się okazać pogromca SH. A sama testowana SH (jak i Kymco)

pomimo niezaprzeczalnych zalet, nie podobają mi się z wyglądu. !yeah

Jedyny maxi na dużych kołach, jaki jest dla mnie the best, to

Piaggio Beverly 500 !OKK !YES

pzdr

Odnośnik do komentarza

a mi się bardzo podobają maxi "big wheel" jednak wizualnie Beverly 2011 jest ciekawsze niż SH , dodam ,że PODOBNO silnik w SH300 wywodzi się od wyczynowego MX Hondy CRF250 stąd posiada takie maniery jak bardzo szybkie wkręcanie się na obroty , podatność na wszelkie modyfikacje i niezawodność, zresztą na YT można zobaczyć co Makarony wyprawiają z tym skutem :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

To moze i ja cos skrobne w tym temacie. Mimo ze nie przepadam za skuterami z duzymi kolami to akurat w przypadku tego modelu zlego slowa nie moge powiedziec. Jak na ta pojemnosc to osiagi jakie oferuje sa wrecz znakomite. Schowka nie ma to fakt ale na miasto komu potrzebny jest mega schowek, ma kufer dodatkowo i na kask wystarczy. Nie wiem czy zauwazyliscie do 100 km/h rozpedza sie w 7 sekund co oznacza ze w miescie raczej nie ma rywali wsrod aut. V-max jaki mi sie udalo osiagnac to 156 moze 157 wiec nie wiem dlaczego Mariusz napisal 148 oczywiscie mowimy o predkosci licznikowej a przypuszczam ze i do 160 dalo by rade sie bujnac tyle ze nasz odcinek testowy byl niezbyt dlugi. Jedyny mankament jaki zauwazylem to ze podniesiona szyba w kasku moje pierwsze wejscie na ten skuter skonczylo sie grzmotnięciem otwartą szyba kasku w szybe skutera. Siakoś blisko jest czy jak. Promien skretu zwlaszcza w korkach rewelacja. Mimo krzeselkowego siedzenia mi bylo wygodnie. Faktycznie przy wysokich predkosciach i porywach wiatru czulem dyskomfort z powodu zachowania skutera ale faktycznie nie zmienial toru jazdy, poprostu jakos tak dziwnie telepalo, ale to juz naprawde przy mocnym wietrze i vmaxie. Nie moge powiedziec ze nim jezdzilem tylko przejechalem sie ale pierwsze wrazenia sprawily ze polubilem ten skuter. A z doswiadczenia wiem ze kilka kilometrow pozwala mi na dlugo wyrobic sobie opinie o danym pojezdzie. Jedynym przypadkiem nie potwierdzajacym tej reguły byla C1 ktora po pierwszej jezdzie mnie odrzucila ale miala to cos co spowodowalo milosc :rolleyes: w pozniejszym okresie

Odnośnik do komentarza

Mariusz. Ty jeździłeś, Ty wiesz, Ty robiłeś zdjęcia. Ktoś, kto nie jeżdził, nie widział i tylko obejrzał zdjęcia już pewnych rzeczy nie wie. Moze się tylko domyślić. I dlatego się spytałem o pojemnosć schowka (tego naprawdę nie można ocenić na podstawie nawet tak dobrego zdjecia jak to z opisu!). To samo z wyświetlaczem; na zdjęciu widać tylko godzinę oraz "65". Diabli wiedzą, co to jest to 65. Temperatura?? W Farenhaitach? Obok są dwa guziczki. Na pewno da się nimi ustawić zegarek :-) Ale byc może coś wiecej, np włączyć wskazanie termometra czy innych rzeczy (jak w innych skutach). I dlatego pomyślałem, że może zapomniałeś dodać co multiwyświetlacz jeszcze potrafi pokazać. W teście to potrzebna informacja. Rozumiem, że nic więcej poza temperaturą i godziną. Dobre i to, bo niektóre sprzęty temperatury nie pokazują :-)

Muszę zrobić taki sam filmik z przyspieszania mojego bolidu i zmontować dwa w jednym (SH vs X-Max). Coś mi się wydaje, po przemyśleniu, że choć SH daje ostro do pieca, to tak jakoś nie za bardzo odstaje od innych dwieściepięćdziesiątek. No, nie owijając w bawełnę - sądzę, że X-Max nie jest wyraźnie gorszy. Ale to trzeba pokazać. Myślę od wczoraj o tym. Mariusz, Ty trzymałeś kamerkę w ręku, prawda?

PS przepraszam za mój pierwszy akapit. Stary a głupi...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 21.05.2011 o 10:30, kmodzele napisał:

Muszę zrobić taki sam filmik z przyspieszania mojego bolidu i zmontować dwa w jednym (SH vs X-Max). Coś mi się wydaje, po przemyśleniu, że choć SH daje ostro do pieca, to tak jakoś nie za bardzo odstaje od innych dwieściepięćdziesiątek.

Zależy co rozumiesz pod pojęciem "ostro". Dla mnie ostro to odstaje Hayabusa :)

Może dam inne porównanie... Do jakiś 80 km/h SH przyspiesza w zasadzie tak samo jak T-max 500 i duuużo lepiej od skuterów typu Majesty 400 czy Burgman 400... ale te nie są sprinterami. Ich lwi pazur widać tam gdzie SH300i złapie zadyszkę... czyli powyżej 120 km/h. Inne przeznaczenie 400tek a inne SH.

Cytuj
No, nie owijając w bawełnę - sądzę, że X-Max nie jest wyraźnie gorszy. Ale to trzeba pokazać. Myślę od wczoraj o tym. Mariusz, Ty trzymałeś kamerkę w ręku, prawda?

Tak, ale nie polecam nikomu robić takich sztuczek.

Dnia 21.05.2011 o 00:14, Artix napisał:

V-max jaki mi sie udalo osiagnac to 156 moze 157 wiec nie wiem dlaczego Mariusz napisal 148 oczywiscie mowimy o predkosci licznikowej a przypuszczam ze i do 160 dalo by rade sie bujnac tyle ze nasz odcinek testowy byl niezbyt dlugi.

Art... ja napisałem ile MI udało się osiągnąć maksymalnie. Zresztą widać ten wynik na jednym ze zdjęć. Przy sprzyjających warunkach zapewne można ten wynik poprawić :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Honda zaprezentowała nowy model SH300 MY2016 , dla mnie naprawdę wypiękniała i wg. fotek orzech integralny zmieści się pod kanapą

SH125 MY2015 też już mieści kask integralny/szczękowy.

W nowej SH300 widzę inny wprowadzony bajer, "zbliżeniówka" (SMART Key-System) i obsługa bezkluczykowa. Nie ma za to systemu Start&Stop, który w SH125 już jest.

Tu jeszcze dodatkowa galeria odświeżonej SH300 -> http://www.motoblog....300i-abs-2016/1

Odnośnik do komentarza

Elo , czy ktoś z testujących to SH300 kojarzy jaką pojemność ma ten oryginalny kufer ? mocowany jest bezpośrednio do stelaża bez pomocy żadnej  płyty/adaptera tak ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...