Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Aprilia Atlantic500


bemol77

Rekomendowane odpowiedzi

Bemol, a możesz kapkę, ociupinkę chociaż skonkretyzować?

Bo tak na chwilę obecn? to niewiele mi do głowy przychodzi.

Generalnie:

Opinie - Entuzjastyczne - To urocza dziewczynka

Użytkować - Namiętnie

Serwisować - Troskliwie

Tu masz rozbierankowe sesje Aprili a tu Duze forum użytkowników - ale po angielsku i w Stanach

A tak po zastanowieniu. Zaznaczam, ze to moje przemy?lenia, więc s? subiektywne:

1. Oryginalna szyba jest kompletnie do dupy - Większa Givi jest wła?ciwa

2. Jeżeli zastanawiasz się co to za dzwonienie w okolicy sprzęgła to wiedz, że otwory na sworznie utrzymuj?ce w cało?ci szczęki sprzęgła wła?nie zmieniły się z kółeczek w jajeczka - dzwoni zatem na zmianę sprzęgła - koszt ok 400 zł bodajże, ale może i 500. Nie pamiętam.

3. Pięta Achillesowa Atlanty to jej regulator napięcia - lubi palić diody. Koszt 340 zł

4. Nie pija oleju

5. W AA500 montowane s? dwa rodzaje termostatów - jeden (nie wiem który, czasami się zawiesza i zostawia układ cały czas otwarty, jedziesz 15 kilosów a silnik zimny jak trup)

6. Jak przy podł?czaniu akumulatora do klem, wy?wietlacz kompa pokaże ci U_96 - to wła?nie padł regulator, albo akumulator się kończy

7. Lista oznaczeń Unfall-ów komputera AA500 jest chyba tak strzeżona jak wiedza o zabójcach Kennedy-ego. Wszyscy o to pytaj?, nikt się nie przyznaje, że ma. Zreszt? kolejna tajemnica jest taka, że nit nigdy nie pytał na sieci o unfall inny niż U_96. To chyba jednak spisek Ufoków.

8. Kontroluj przedział akumulatora. Jest szczelny, a jeżeli odpadnie wężyk odpowietrzenia aku, to pary szybko za?wini? przedział. Dwa najważniejsze bezpieczniki układu elektrycznego 20A i 30 A zaczn? ?niedzieć, skoczy oporno?ć, oprawki zaczn? się grzać, topić - podobno może się nawet zafajczyć. Nowe gniazda bezpieczników - 16 złotych. Dbaj zatem o wentylację pod siedzeniem

9. Zawieszenie jest bardzo trwałe

10. Reflektory, a szczególnie zdwojone ?wiatł? drogowe s? bardzo skuteczne

11. Deska rozdzielcza miażdży innych skuto-userów wygl?dem i pod?wietleniem.

12. Obsługa ustawień komputera, a konkretnie kasowanie poszczególnych wyników, jest kapkę niewygodne.

13. AA500 jest nie do zajechania - udowodnił to kolega i druh serdeczny - Majon. Silnik Piaggio Master - to uznana marka.

14. AA500 jest włoska i trendy

15. Kształt "szprych" kół opracował jaki? maniak - strasznie Ľle się je czy?ci

16. Czy to Pb95, czy Pb98 - nie wyczuwam różnicy. Wyczuwam natomiast dodanie uszlachetniacza do paliwa. Sam się zdziwiłem.

17. Plecaczek ma megawygodnie

18. Sam se co? znajdĽ :) a nie tak na gotowe :lol:

W razie w?tpliwo?ci pytaj pozdrawiam i gratuluję... :(:(

P.S. W 2003 r. to już była wersja bez wł?cznika ?wiateł, czy jeszcze ma?

Odnośnik do komentarza

ogl?dałem twoj? sztukę u Qazi-Moto i muszę powiedzieć ze naprawdę fajna sztuka ci się trafiła przypuszczalnie je?li sam zadbasz nie będziesz miał problemu ze sprzętem a Maciek choć zagoniony zawsze swoim klientom serwis robi na dobrym poziomie i niedrogo

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

w tym miejscu musze powiedzieć to samo co tomwiech też ogl?dałem miałem nawet okazje jechac na niej i naprawde maciek ne sprzedaje lipnego sprzętu serwis u niego nie jest drogi a solidny

Odnośnik do komentarza

Morley wielkie dzięki za twoj? opinię, niemniej jednak trochę mnie zirytował ten punkt o sprzęgle bo niestety mam wła?nie takie objawy jak piszesz. Dzwoni !kisss ?wieżo zakupiony sprzęt i już szykuje się wydatek !kisss ale jeszcze raz dzięki :rolleyes:

Odnośnik do komentarza

Rozumiem, ale powiedz sobie, że to po prostu wymiana eksploatacyjna - zużyło się sprzęgło i basta. Majon kiedy? eksperymentował z regeneracj?, ale ostatecznie projekt mimo obiecuj?cej koncepcji okazał się niewydajny (chciał rozwiercać wyrobione otworki i wbijać w nie tulejki). Podobno dzwoni? na maksa AA500 sprowadzane z Włoch - Makarony się nie przejmuj? i jeżdż?, aż się wszystko rozpadnie. Taka teoria.

Na wszelki wypadek zachowaj sprężynki ze starego sprzęgła.U mnie w nowym były za miękkie i nowe sprzęgło łapało już od 1500 RPM. Kosmos wibracje, tłuczenie paskiem - ogólnie lipa. Po wymianie na stare-twarde sprężynki jak ręk? odj?ł. Oczywi?cie nie mam bladego pojęcia jakie sprzęgło założysz, ale tak ku przestrodze dopowiadam. Przy okazji sprawdzisz stan paska, rolek i sprężyny głównej sprzęgła.

Efekt nowego sprzęgła warty jest wydatku. Podkre?lam to i już się nie denerwuj... !kisss

Jak co?. |miało pytaj.

Odnośnik do komentarza

U mnie cos tam lekko podzwania, a raczej popiskuje - tylko gdy stoi na wolnych obrotach. Myslalem ze to raczej pasek sie lekko uslizguje. Czy te dzwonienie jest przez caly czas czy tylko na wolnych obrotach - czy tez luzy mozna rozpoznac "statycznie" gdy silnik wylaczony a oslona sprzegla zdjeta? Nie chcialbym wymieniac go jesli to jednak pasek whist

Co do termostatu to nowy+szybka wymiana rozwiazuje problem niskiej temperatury (20 Euro na Ebay)

A z plusow dodam jeszcze, ze wieje po nogach znacznie mniej niz w YP250 - albo lepsze uksztaltowanie albo po prostu szersza... no i to spalanie 4-4.5 w miescie (zwykle 4.3), na trasie 3.8 (tak w granicach 100km/h) - YP250 palila mi wiecej...

Z minusow to chore zarowki kierunkow - 16W - nie dosc ze swieca slabiej od ogolnie przyjetych 21W to jeszcze nie wiadomo gdzie to kupic...

Odnośnik do komentarza

Z żarówkami fakt - można zmienić na LED-owe, ale o ile się orientuję trzeba wtedy zmienić także przerywacz, bo chyba będą za szybko migały...

Enyłej... Czyli wracając do dzwonienia

Słychać je przede wszystkim na postoju, kiedy sprzęgło nie jest zacieśnione. Przy sporym zużyciu może "dzwonnąć, czy też kliknąć" głośniej przy załączeniu się sprzęgła.

Hałasy podczas jazdy skutecznie maskują sprawę, a i sprzęgło jest rozciągnięte i sztywne wtedy nic nie może dzwonić, nie ma luzów.

Moim zdaniem w początkowym okresie to wcale nie powinno wpływać na właściwości jezdne. Po prostu sworznie pracują w wyrobionych otworkach i razem z podkładkami lekko sobie podzwaniają.

Tu zobacz schemat

Na schemacie są to te zestawy obok podkładki nr 22. Nie wiem jak długo trwa okres bezpiecznego użytkowania - dlatego opowiem może o momencie krytycznym - swego czasu mocno się do niego zbliżyliśmy z Majonem. Otóż luz owocuje tym, że sprzęgło przy załączaniu "robi sobie klik" i z czasem rozbija otwór mocowania szczęki na owal, jajeczko, serdelek itd. Zdaniem mechanika, który serwisuje mi Atlantę teoretycznie jest możliwe takie rozbicie otworka, że się całość po prostu rozleci w chwili załączenia. U mnie jak kupiłem AA500 dzwoniło już zdrowo, a jak rozebraliśmy to okazało się że podkładka na sworzniu jest już niewiele większa niż otwór pod nią.

Naprawa tymczasowa polegała na wymienia podkładki na większą !scooter :lol: Polak potrafi!

Potem zmieniliśmy całe sprzęgło i problem został wyeliminowany całkowicie. Nie wiem jednak i to podkreślam, czy nie jest także sprzęgło jest w pełni sprawne, ale jest minimalny luz i sobie podzwania, bo taka jego uroda. Ja na nowym sprzęgle raptem 1500 km przejechałem. Osobiście uważam jednak, że raczej dzwonić nie powinno i luzy sworzni pojawiają się wraz z dogorywaniem okładzin. U mnie tak było.

Czy można to sprawdzić? Przyznam, że nie wiem. U mnie znaleźliśmy problem rozbierając całość. Teoretycznie można sprawdzić luzy poprzez otwory w dzwonie sprzęgła, ale zaznaczam, że to tylko teoria.

Ktoś kiedyś palnął na apriliaforum, że dzwonienie jest charakterystyczne dla AA500, w których ktoś zajeździł pasek do śmierci poprzez zerwanie. Podobno najczęściej brzęczą AA500 z Włoch, bo makarony jeżdżą bez opamiętania i zaglądania co jest w środku. Jeżeli teza ze zrywaniem paska byłaby prawdziwa to oznacza, ze Włosi masowo rwą paski w AA500. Jeden w drugiego. Ja w to nie wierzę... moim zdaniem zużyte sprzęgło też będzie dzwoniło.

Koniec końców - temat dzwonienia przerobiłem osobiście. Kombinowałem zdrowo, znalazłem, po naprawie, jak dotąd nic nie dzwoni. Jak zajeżdżę sprzęgło to zamknę eksperyment.

Ważne! Nie jestem w stanie stwierdzić (Majon też nie był) jakie będą skutki rozpadu sprzęgła w czasie jazdy. Myślę, że raczej to nie będzie groźne dla kierowcy. Nic tam nie może raczej zablokować koła. Tyle tylko, że się stanie - pewnie w szczerym polu, jak znam życie...

Dodam też, że ani ja ani Majon nie spotkaliśmy nigdy nikogo komu rozpadło się sprzęgło - czy to na żywca, czy na forach. Ciekawe nie?

Odnośnik do komentarza

Zadałem parę pytań mojemu mechanikowi i dowiedziałem się ż e dzwonienie może byc przyczyna rolek na wario i lub zużytym paskiem. Ponoc po wymianie wszystkie stuki i dzwonki mają ustąpic.

Ogólnie dzisiaj rejestruję moją Apkę i ruszam w trasę. W planach na wrzesień ok 4 tys km więc pod koniec wrzesnia będę troszkę więcej wiedział o moim modelu.

Morley jaką szybę masz w swojej Apce? słyszałem że oryginalna jest do kitu i że warto zainwestowac w szybę givi...

Odnośnik do komentarza

Wczoraj rozebrałem sprzęgło w poszukiwaniu czegoś co dzwoni. Zero luzów na sworzniach, same sworznie siedzą ciasno i nawet trudno je wyciągnąć. Pasek mam w idealnym stanie (ale może się już wyciągnął). Jedyne pobrzękiwanie stwierdziłem gdy energicznie pokręcałem dzwonem zgodnie z kierunkiem obrotów ale nie byłem w stanie stwierdzić skąd pochodzą. Napewno nie od samego sprzęgła bo było w tym czasie nie ruchome i raczej nie z przekładni w kole bo znikały gdy luzowałem nakrętkę dzwona (!).

U mnie dzwoni prawie wyłącznie gdy zwalniam i sprzęgło odpuszcza i bardzo rzadko gdy stoję na luzie - dlatego dość ciężko to zlokalizować. Coś mi się wydaje, że taki urok AA500 i nawet gdy to usunę to za jakiś czas powróci !OK

Odnośnik do komentarza

Stapoz, znaczy jest oki. Nie przejmuj się, jeździj i tyle. Z doświadczenia wiem, że naprawdę trudno jest porównywać sprzęty za pomocą forum. To co Tobie dzwoni, innemu śwista, a mnie piszczy i kurde mętlik gotowy. Powiem tylko, że gdyby to dzwoniły sworznie, na bank byś je znalazł.

Bemol u mnie mechanior też na początku stawiał na rolki (jak się okazało, że są oki zaczęliśmy szperać i wyszperaliśmy. Co do szyby to mam Givi właśnie i jest przefajna.

A tak a propos... Kurde nigdy na Burgmanii nie było aż tylu AA500 :rolleyes:B)whist

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Może RMS? Mam takie (pięcioszczękowe) w mojej BV. Po ok. 40 tyś km. nie stwierdzono większych śladów zużycia. Wymieniłem sprężynki za namową mech. na twardsze. 

Odnośnik do komentarza

Przed zakupem sprzęgła sprawdź jakie masz. Były bowiem 3 i 5 szczekowe. W starych AA500 do 2004 roku są 3 szczekowe. Nie pasują zamiennie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...