Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda SH 300 MY2018, MY2019 - Update: 2019 wraca do oferty w PL!


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Honda na sezon 2018 nie wprowadziła w swoim bestselerze SH300 rewolucyjnych zmian względem modelu 2017. Mowa jest jedynie o kilku poprawkach jak zmniejszenie masy o 1kg oraz nowej kolorystyce a także poprawie, i tak już doskonałego "handlingu" w mieście. Zgodnie z aktualnym trendem mamy oczywiście pełne oświetlenie LED' owe czy bezkluczykowy system Smart Key. O bezpieczeństwo dba dwuobwodowy system ABS montowany w standardzie ale zarówno przednia szyba jak i kufer centralny pozostają opcją dodatkową. Kufer pod kanapą łyka pełnowymiarowy kask full-face.

Ciekawe, że napęd Shacza 300 z wtryskiem PGM-FI  od 2007 montowany jest do dziś bez znaczących zmian konstrukcyjnych. Jedyne co zastanawia to, że model po 2015 roku ma sukcesywnie obniżaną moc. Pierwsza i druga generacja miała 27 KM i 26.5 Nm momentu. W 2015 roku moc obniżono do 26 KM a aktualny MY2018 ma jej 25.2 KM co tłumaczone jest m.in wprowadzeniem normy EURO4.

Nowa kolorystyka:

New Matte Pearl Cool White

New Lucent Silver Metallic

New Pearl Splendor Red

Matt Cynos Grey Metallic

Pearl Cool White

Pearl Nightstar Black

 

Cena na rynku włoskim: 5240 €

Cena na rynku niemieckim: 5990 €

 

Cytując:

Michio Atsuchi - Large Project Leader (LPL) SH300i:

"Już ponad milion skuterów zostało sprzedanych w Europie, przynosząc modelowi SH status marki. Te dwie litery stały się synonimem najwyższej jakości i klasycznego wzornictwa, opartego na słynnej jakości i niezawodności budowy Hondy. Pierwszy model SH300i wprowadził ekscytującą wydajność do naszej linii SH - z bardzo dobrym przyspieszeniem i idealną obsługą. Zespół opracowujący projekt był zachwycony, gdy wtedy jeden z dziennikarzy opisał Hondę SH 300  jako "idealna broń dla Rzymu" .Najnowszy model jest jeszcze ostrzejszy, z lepszą wygodą, zwinnością i stylem. "

 

Oficjalny film promujący SH 300 MY2018

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Honda z 2019 rokiem wraca na rynek PL z modelem SH 300i !

Info prasowe:

 

W 2019 roku Honda wprowadzi do sprzedaży w Polsce wszechstronny, bardzo popularny w Europie, skuter SH300i, który w roku 2019 zostanie wzbogacony o system kontroli momentu obrotowego (HSTC) oraz obsługę opcjonalnego kufra przy użyciu systemu bezkluczykowego Honda Smart Key.

1107549_20150623_honda-sh300i-ym15.jpg.p

1. Wstęp:

Na ulicach i skrzyżowaniach europejskich stolic trudno nie dostrzec pędzących dwóch liter: SH. W ciągu ostatnich 34 lat w Europie sprzedano ponad milion skuterów SH. Za sprawą słynnej jakości wykonania i niezawodności w eksploatacji model ten zyskał status pojazdu premium w ramach marki Honda,.

SH300i z kompaktową płaską podłogą i 16-calowymi kołami z przodu i z tyłu posiada wszystkie cechy charakterystyczne dla skuterów SH, a także dodatkowy wyróżnik – mocny silnik, zapewniający bezstresową jazdę, zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

SH300i dawno już zapracował na status idealnego, wszechstronnego skutera, który potrafi przeciskać się przez zatłoczone ulice równie łatwo, jak jeździć z dużą prędkością po autostradach, jeśli użytkownik tego potrzebuje.

SH300i stał się pierwszym jednośladem Hondy, który został homologowany zgodnie z normą EURO4 już w 2015 roku, a w tym samym czasie jego silnik uzyskał większą moc wyjściową i ograniczył swój apetyt na paliwo. Jego wygląd stał się wtedy bardziej muskularny, podczas gdy podwozie otrzymało poprawki, pozwalające na powiększenie schowków, bez żadnych kompromisów w dziedzinie znakomitego prowadzenia się pojazdu. Dwukanałowy ABS, pełne oświetlenie LED i bezkluczykowy system Honda Smart Key dopełniały dzieła.

W roku 2019 sprawdzony pakiet SH300i pozostaje w zasadzie niezmieniony, ale otrzymuje dwa nowe dodatki, które zwiększają przyjemność posiadania i używania skutera.

 

2. Opis modelu

Pierwszym dodatkiem w roczniku modelowym 2019 jest rozszerzenie funkcji bezkluczykowego systemu Smart Key, który teraz kontroluje również blokowanie (opcjonalnego) kufra górnego o pojemności 35 l, jako uzupełnienie blokady zapłonu. System kontroli momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control - HSTC) ma za zadanie kontrolowanie przyczepności tylnego koła na mokrej i śliskiej nawierzchni.

Reszta pozostaje w dotychczasowej gotowości do mierzenia się z ruchem w wielkim mieście. Styl nadwozia SH300i zapewnia praktyczny wygląd, a także łatwość korzystania ze skutera, a kompaktowe wymiary ułatwiają parkowanie. Silnik oferuje spory moment obrotowy, gwarantujący dobre przyspieszenia i moc odpowiednią do rozwijania prędkości na autostradach.

Właściciel ma do dyspozycji szereg oryginalnych akcesoriów Hondy, może więc dostosować SH300i do swoich preferencji. Już w chwili zakupu skutera, nabywca otrzyma do wyboru sześć atrakcyjnych opcji kolorystycznych. Uniwersalny skuter do miasta i na autostradę pozostaje takim, jak pozostać powinien. To niewątpliwie najlepszy SH w długiej historii skuterów tej serii.

 

3. Kluczowe elementy

3.1 Wyposażenie i stylistyka

  • Charakterystyczny projekt SH - kompaktowy skuter z płaską podłogą.
  • Bezkluczykowy system Smart Key kontroluje dodatkowo zamykanie opcjonalnego górnego kufra.
  • Schowek pod siedzeniem mieści pełnowymiarowy kask.

SH300i to skuter, który na drodze zwraca na siebie uwagę nie szalonym wyglądem, ale klasą, godną modelu premium wśród skuterów SH, ze zwartą budową, obfitującą w łagodne krzywizny, stylistyką, praktyczną konstrukcją oraz pełnym oświetleniem LED.

Nową funkcją SH300i w modelu na rok 2019, umożliwiającą wygodniejsze życie wiecznie gdzieś pędzącemu właścicielowi, jest rozszerzenie możliwości bezkluczykowego systemu, który oprócz sterowania głównym włącznikiem zapłonu i blokowaniem zamka schowka, zarządza również zamkiem opcjonalnego górnego kufra o pojemności 35 l. Dzięki inteligentnemu kluczykowi w kieszeni kierowcy, zamek kufra automatycznie blokuje się, gdy kierowca oddali się od skutera. Kufer można też zamknąć mechanicznie kluczykiem.

Pod siedzeniem jest miejsce na pełnowymiarowy kask, a samo siedzenie znajduje się na komfortowej wysokości 805 mm (tylko 5 mm wyżej niż w SH125/150) Standardowa dla SH płaska podłoga (o szerokości 435 mm) sprawia, że łatwo balansuje się ciałem, a także łatwo stawia się na niej stopy.

Pozycja za kierownicą pasuje do szerokiego zakresu gabarytów kierowców zapewniając zrelaksowaną, wyprostowaną postawę i doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Całkowita długość skutera wynosi 2131 mm, szerokość 728 mm, a wysokość 1193 mm. Minimalny prześwit to 130 mm.

 

SH300i 2019 otrzyma następujące opcje kolorystyczne:

Matt Cynos Grey Metallic

Pearl Cool White

Pearl Nightstar Black

Lucent Silver Metallic

Matt Ruthenium Silver Metallic

Pearl Splendor Red

 

Gama oryginalnych akcesoriów Hondy czeka na właściciela SH300i, umożliwiając mu stworzenie idealnego partnera na dłuższe podróże. W tej roli najlepiej sprawdzą się takie detale, jak przednia szyba, osłony dłoni, ogrzewane manetki, a także alarm i blokada U-lock.

 

3.2 Silnik

  • Dobre osiągi w mieście i poza miastem.
  • System kontroli momentu obrotowego (HSTC) obecnie w wyposażeniu standardowym.
  • HSTC jest włączany i wyłączany za pomocą przełącznika po lewej stronie kierownicy.

Oddychający przez 4-zaworową głowicę SOHC, chłodzony cieczą silnik skutera SH300i o pojemności 279 cm3 jest zarówno mocny, jak i oszczędny. Moc maksymalna 25,2 KM (18,5 kW) pojawia się przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 25,5 Nm występuje przy prędkości obrotowej 5000 obr/min.

W modelu rocznikowym 2019 nowością jest system regulacji momentu obrotowego (HSTC). Na śliskiej nawierzchni HSTC wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik "T" na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system pracuje nad odzyskaniem przyczepności.

Średnica cylindra i skok tłoka, to 72 x 68,5 mm, stopień sprężania wynosi 10,5:1. Spalanie 3,0 l/100km (zgodnie z cyklem pomiarowym WMTC) daje zasięg ponad 300 km na jednym zbiorniku, który mieści 9 litrów paliwa.

Silnik SH300i jest dobrze sprawdzony i zaprojektowany z myślą o trwałości. Popychacze rolkowe, proste ślizgowe łożyska główne i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają długotrwałą niezawodność. Pojemność układu smarowania wynosi 1,7 litra, a przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego zmniejsza tarcie wewnętrzne. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic przenoszącą moment na pasek napędowy.

 

3.3 Podwozie

  • Stalowa rama z dolnymi belkami nośnymi zapewnia niezawodne prowadzenie się skutera.
  • 16-calowe koła z przodu i z tyłu zapewniają stabilność jazdy.
  • Przednie i tylne tarcze hamulcowe wspomagane są przez system ABS.

Podwozie SH300i, zaprojektowane w celu zapewnienia zwinności i spokoju kierowcy w każdych warunkach jazdy, pozostało niezmienione na rok 2019. Skuter ma stalową ramę z dolnymi belkami nośnymi, widelec teleskopowy 35 mm, podwójne tylne amortyzatory, aluminiowy odlewany wahacz i system Oleo zamontowany pod silnikiem, by wspomóc przekazywanie informacji zwrotnych z podwozia i poprawić pochłanianie nierówności drogi. Masa pojazdu z płynami wynosi 169 kg.

Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27°30’/98 mm, przy rozstawie osi 1438 mm i obrocie kierownicy o 45° w obie strony od położenia do jazdy na wprost. Z przodu znajduje się opona 110/70-16, z tyłu 130/70R16, a dwukanałowy ABS współpracuje z hamulcami jednotarczowymi o średnicy 256 mm z przodu i z tyłu.

 

4. Dane techniczne

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy SOHC

Pojemność skokowa (cm³)

279,1

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

72,0 x 68,5

Stopień sprężania

10,5:1

Moc maksymalna

25,2 KM (18,5 kW) / 7500 obr/min

Maks. moment obrotowy

25,5 Nm / 5000 obr/min

Pojemność układu smarowania

1,7 l

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Pojemność zbiornika paliwa

9,0 l

Zużycie paliwa

3,0 l/100km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

12 V / 11,6 Ah

Prąd alternatora

240 W

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Automatyczne sprzęgło odśrodkowe

Typ skrzyni biegów

V-Matic

Przekładnia główna napędowa

Pasowa (pasek klinowy)

RAMA

 

Typ

Stalowa, rurowa z dolnymi belkami nośnymi

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2131 x 728 x 1193 mm

Rozstaw osi

1438 mm

Kąt pochylenia kolumny

27,5°

Wyprzedzenie

98 mm

Wysokość siedziska

805 mm

Prześwit

130 mm

Masa własna

169 kg (przód: 65 kg, tył 104 kg)

Promień zawracania

 

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Widelec teleskopowy 35 mm

Tylne

Wahacz z podwójnymi amortyzatorami

KOŁA

 

Obręcz przednia

Odlewana z aluminium, 6 ramion o przekroju poprzecznym w kształcie litery U

Obręcz tylna

Odlewana z aluminium, 6 ramion o przekroju poprzecznym w kształcie litery U

Opona przednia

110/70-16

Opona tylna

130/70-16 (61S)

HAMULCE

 

Układ ABS

Dwukanałowy

Przednie

Perforowana tarcza hydrauliczna 256 mm x 4,5 mm z dwutłoczkowym zaciskiem i organiczne klocki hamulcowe (z żywic polimerowych)

Tył

Tarcza 256 x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem i organiczne klocki hamulcowe (z żywic polimerowych)

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik temperatury, wskaźnik zegarowy, zegar, dwa liczniki przebiegów dziennych, wskaźnik zużycia paliwa, wskaźnik Honda SMART Key.

Reflektory

LED

Światła tylne

LED

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Jak to zwykle w informacjach prasowych. Faktem jest, że Honda, jak mało kto, dba o należyty kontakt z mediami.

Odnośnik do komentarza

Jeden z niewielu sensownych sprzętów na miasto u nas ma małe szanse na sukces, bo nie jest największy, najszybszy i słabo przedłuża, do tego nie jest zbudowany z mydła i sklejki więc trochę kosztuje. Taka jest smutna rzeczywistość naszego rynku jednośladów.

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, Lincoln napisał:

Moze on i jest zdroworozsadkowy, dobry i bezawaryjny ale jest tak paskudny, ze dziwie sie ze w ogole ktos jest to w stanie kupic.

Hahahaha!!!!

Zgadzam się w 100%

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
12 godzin temu, Lincoln napisał:

[...] ze dziwie sie ze w ogole ktos jest to w stanie kupic.

Wychodzi, że setki tysięcy Włochów są totalnym bezguściem.

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Lincoln napisał:

Moze on i jest zdroworozsadkowy, dobry i bezawaryjny ale jest tak paskudny, ze dziwie sie ze w ogole ktos jest to w stanie kupic.

Nie ma co biadolić widocznie przecięntnego Mario bardziej interesuje to, jak się skuterzyk sprawuje w ruchu miejskim niż jego wygląd. Włochy to jednak w większości nie "obwodnica Warszawy" i jazda na weekendowe wycieczki, ale codzienne ciśnięcie przez zatłoczone staromiejskie uliczki dużych miast i małych miasteczek o nienajlepszej nawierzchni. Tam wąska sylwetka, duże koła, zwrotność i dynamika przeważa nad rozbudowanymi osłonami i dużymi schowkami.

Odnośnik do komentarza

Praktyczny skuter miejski, w którym pewnie na haczyk można zawiesić torbę szmacianą z zakupami i oprzeć ją o płaską podłogę- to rozumiem. A nie kupować skuter z niewielkim przekrokiem i, jak niektórzy, pchać w niego girę przy wsiadaniu :P odrapując butem wszystkie plastiki dookoła i prawie się przewracając :lol: . 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
59 minut temu, Geni napisał:

Tam wąska sylwetka, duże koła, zwrotność i dynamika przeważa nad rozbudowanymi osłonami i dużymi schowkami.

... i skuter niczego nie musi przedłużać ;)

 

43 minuty temu, dr.big napisał:

 pewnie na haczyk można zawiesić torbę szmacianą z zakupami i oprzeć ją o płaską podłogę- to rozumiem

Albo przewieźć na niej bez problemu zgrzewkę wody !OK

Odnośnik do komentarza

Baaa ja to na Addressie 110 zgrzeweczkę mineralnej wprost z biedry w przekrok wrzucałem + inne zakupy do schowka i kuferka oraz szmacianeczkę z grzybeczkami świeżo zebranymi w lesie na haczyku wieszałem. O to samo chodzi w SH - użytkowy, jak łopata do przerzucania żwiru, a przy tym jeździ lepiej od wielu sprzętów super-ekstra wyposażonych i wyglądających. Bo o tym, że SH jeździ lepiej od Forzy 300 to chyba nie trzeba przypominać?

Odnośnik do komentarza

Panowie ale jak takim "paździerzem" wywołać efekt "WOW"  ? Co powiedzą koledzy ? Nie ma  lansu, nie ma litra pod siedzeniem ? No chyba że wody w schowku :D

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Geni napisał:

Baaa ja to na Addressie 110 zgrzeweczkę mineralnej wprost z biedry w przekrok wrzucałem + inne zakupy do schowka i kuferka oraz szmacianeczkę z grzybeczkami świeżo zebranymi w lesie na haczyku wieszałem. O to samo chodzi w SH - użytkowy, jak łopata do przerzucania żwiru, a przy tym jeździ lepiej od wielu sprzętów super-ekstra wyposażonych i wyglądających. Bo o tym, że SH jeździ lepiej od Forzy 300 to chyba nie trzeba przypominać?

Słuszne argumenty ! Tylko big wheel ! Aż się wstyd przyznać, że rozważałem w tym roku zakup Adressa 110 ze względu na jego EKSTREMALNIE kompaktowe rozmiary, małą masę i przydatność do wożenia dziecka do przedszkola (super wąska kanapa dla pasażera) przy ustawowych ograniczeniach prędkości :)

Odnośnik do komentarza

Żaden skuter nie przebije big wheel swoją ładownością jeśli chodzi o duży gabaryt. Zgrzewka mineralki? tyle to rowerem można przewieźć. Na swojego peopla ładuję 3!! zgrzewki mineralki, 4 -pak piwa pod siedzenie i jeszcze małe zakupy się zmieszczą. Przy tym jadę wygodnie i nic się nie przewraca. Jak to robię? Jedna zgrzewka do kufra - jeszcze jest miejsce na drobiazgi, dwie zgrzewki lądują na płaskiej podłodze w ten sposób, że nie utrudnia to w żadem sposób ruchu kierownicą. Z racji, że skuter jest firmowy, a moja działalność gospodarcza to usługi dostarczające internet (lokalny provider internetowy), to bardzo często wożę ze sobą paczkę kabla ethernetowego 305 m na podłodze właśnie, a w kuferku wszystkie szpargały potrzebne na montaż internetu. Samochodem jeżdżę tylko jak muszę zabrać ze sobą drabinę. Wygląd skutera jest drugoplanowy, ważna jest praktyczność i pierdyknięcie z miejsca na starcie. Tutaj 30 KM daje radę. Honda ma tę przewagę nad peoplem, że ma duży schowek pod siedzeniem, no i ma bardziej komfortowe zawieszenie. Super skuter!

Odnośnik do komentarza

Mnie nikt nie przekona do skutera z płaską podłogą. Złożyć się tym w żaden sensowny sposób nie da, człowiek się boi ze mu nogi uciekną na takiej płaskiej podłodze. Jeździłem przez chwilę Peugeotem Ellyseo i Vespą i czułem się wyjątkowo niepewnie. Jak ktoś jeździ na motocyklu i jednocześnie na skuterze to wie o czym piszę...
Dodatkowo ten skuter jest tak szpetny nawet bym go w garażu nie chciał oglądać... Postawiony koło Forzy 300 wygląda jak straszydło....

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
52 minuty temu, pawulon napisał:

Złożyć się tym w żaden sensowny sposób nie da, człowiek się boi ze mu nogi uciekną na takiej płaskiej podłodze.

Dobre :lol:

Latałem niejednym big wheele' em i uważam, że m.in ze względu na cechy konstrukcyjne to najlepszy pocisk w zatłoczonej aglomeracji. Składanie się w winkle czy szybkie przerzutki, przy umiejętnym balansie, to czysta przyjemność. Mi osobiście płaska podłoga absolutnie w niczym nie przeszkadza.

 

52 minuty temu, pawulon napisał:

Postawiony koło Forzy 300 wygląda jak straszydło....

Tak samo powinieneś zacząć oceniać lodówkę, pralkę czy piec ciepłowniczy bo z SH łączy je wspólny mianownik - mają przede wszystkim pomagać w życiu. Ktoś powie, że skutery piękne (pojęcie bardzo względne) też pomagają ale bardzo często nie dają tego, co daje właśnie taka SH 300. Kwestia priorytetów. Włosi, Hiszpanie czy Francuzi to rozumieją. Poza tym dla mnie seria SH wcale nie jest brzydka... tyle, że ja mam specyficzne postrzeganie piękna ;)

 

 

Odnośnik do komentarza

W Paryżu byłem w zeszłym tygodniu i tam nie widać specjalnie tych płaskopodłogowych, dużo Yamaha X-max, T-max, poprzednią FOrzę 125, nowe Forzy już widać, Satelisy, Kymco, ale prawie wszystko z przekrokiem. Może na wioskach do wożenia jajek takie taczki bierą :D

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No jak mu te nogi "nie uciekajo" !? :lol:

 

Odnośnik do komentarza

Prawdę mówiąć to wydaje mi się, że rozmawialiśmy w kontekście rynku włoskiego, a Paryża Włochom nie udało się narazie zająć ;). Koszyk jajek jak najbardziej da się takim skutem przewieźć - sprawdzone na Addressiku.

A tak swoją drogą pytanie do Mariusza, czy oprócz danych sprzedażowych z rynku włoskiego są gdzieś dostępne dane dotyczące sprzedaży skuterów we Francji?  Sam jestem ciekaw na ile mieszkańcy kraju nad Sekwaną dają się robić w chińsko/indyjsko/Peugeotowego konia?

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, pawulon napisał:

Mnie nikt nie przekona do skutera z płaską podłogą. Złożyć się tym w żaden sensowny sposób nie da, człowiek się boi ze mu nogi uciekną na takiej płaskiej podłodze. Jeździłem przez chwilę Peugeotem Ellyseo i Vespą i czułem się wyjątkowo niepewnie. Jak ktoś jeździ na motocyklu i jednocześnie na skuterze to wie o czym piszę...
Dodatkowo ten skuter jest tak szpetny nawet bym go w garażu nie chciał oglądać... Postawiony koło Forzy 300 wygląda jak straszydło....

Mam Big wheela i on prowadzi się niemalże tak jak klasyczny w konstrukcji motocykl (np. XJ600S Diversion), czyli można nim zejść prawie na kolano jak na filmiku od Burgiego. Jak dla mnie prowadzi się lepiej niż B400, który jest kanapowco-przekrokowcem jak Forza.

Odbyłem kiedyś jazdę próbną Elyseo 150 i rzeczywiście pozycja i prowadzenie jest specyficzne, ale to ze wzg. na MAŁE KOŁA i dużą odległość płaskiej podłogi od siedzenia. Po prostu jakbym jechał stołkiem barowym, ale za to jak ładnie driftował :)

39 minut temu, Geni napisał:

A tak swoją drogą pytanie do Mariusza, czy oprócz danych sprzedażowych z rynku włoskiego są gdzieś dostępne dane dotyczące sprzedaży skuterów we Francji?  Sam jestem ciekaw na ile mieszkańcy kraju nad Sekwaną dają się robić w chińsko/indyjsko/Peugeotowego konia?

Proszę bardzo: https://moto-station.com/scooter-station/actu/marche-scooters-2018-le-top-des-ventes-a-la-rentree/401944

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...