Skocz do zawartości
Forum Burgmania

X-ADV - Test maxi skutera w terenie?


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Co w Hondzie X-ADV zostało jeszcze ze skutera? Sprawdzamy to...

IMG_20170923_121907.thumb.jpg.abd3cb06b48f896f587295bad249f398.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

X-ADV jako idealny "skuter" dla Bob'a Budowniczego :whistling:

 

IMG_20170924_171702.jpg

IMG_20170924_163857_HDR.jpg

Pierwsze wrażenia: On naprawdę daje radę w terenie... ale jeśli nasze oczekiwania są ciut wyższe niż >basic< to seryjne opony out!

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Jak to jaką, bagna, torfowiska, kopalnie piasku itp. ;-). Czyli wszędzie tam gdzie da się przejechać SUV-em :-).

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Ja widzę zastanawiającą rzecz przy tych piaskach na błotniku, a mianowicie brak osłon na lagi... A jestem na to uczulony, bo już w GP800 musiałem obie wymieniać...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Na odwróconych lagach ciężko o dobrą ochronę gładzi i uszczelniacza. Tmax na USD ma ten sam problem...

yamaha-tmax-2017.jpg

 

Kieeeedyś lagi to miały ochronę...

Honda-Transalp-XL600V-Left-Side.jpg

37 minut temu, Geni napisał:

Zobaczymy, jaką macie definicję terenu ;). 

Adekwatną do określenia Crossover ;)  Chociaż przyznam, ze miałem chęć wykąpać X-ADV :lol:

Odnośnik do komentarza

Moto czysto drogowe (a takim chyba jest Tmax ;) ) mają USD na wierzchu- wiadome, ale coś co pretenduje do terenu (w jakimś stopniu), powinno je mieć :) -> wystarczy spojrzeć na w miarę teraźniejsze endura np. KTM z USD...

PS. Takie moje spostrzeżenie, jak zobaczyłem ten piasek i kamyczki walące po lagach w trakcie jazdy "w terenie" :) .

 

Odnośnik do komentarza

Świetnie się to czyta, jak zwykle widać Wasze zdroworozsądkowe podejście do tematu. Ale czy maxiskutery nie są zdroworozsądkowe?  :) Drobna uwaga do a akapitu z masą i oponami: w kolejnym zdaniu jest pomylona ich kolejność. 

Rzeczywiście na stronie Hondy X-ADV jest w dziale adventure, za to w instrukcji użytkownika piszą o skuterze. Chyba czas wymyślić nową nazwę dla nowej klasy pojazdów, bo SUV motocyklowy chyba się nie przyjmie...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Godzinę temu, virus napisał:

 Innymi słowy na ile możecie sobie pozwolić nie swoim sprzętem?

Generalnie na tyle na ile pozwalały seryjne opony a te, które były zamontowane w terenie radziły sobie słabo.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, MariuszBurgi napisał:

Generalnie na tyle na ile pozwalały seryjne opony a te, które były zamontowane w terenie radziły sobie słabo.

Mam takie same odczucia. Z uwagi na jeszcze słabe obeznanie ze sprzętem z pewnością nie pozwoliłem sobie nawet zbliżyć się do granic jego możliwości w terenie, ale jak na razie po wszystkich polnych drogach,  kałużach i błocie, po których jechałem przejechałbym również poprzednim Downtownem. Jednakże na pewno nie tak wygodnie. 

Pytanie tylko, czy montowanie do X-ADV-a opon terenowych oraz katowanie go po polach maj jakiś sens? Czy przeciętny Kowalski bierze swoją BMW X5 z xdrive-m do przepraw przez błota i głębokie kałuże? Chyba podobnie jak w z SUVami, nie po to je kupujemy, żeby je katować w terenie, tylko, że są bardziej uniwersalnymi samochodami, dobrze sprawdzającymi się w mieście i pozwalającymi dojechać na przysłowiową "działkę", bez ryzyka urwania czegoś pod spodem.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Pod siodełkiem mieści się szczękowiec - to duży plus w stosunku do Integry, a mi się marzy, żeby się mieścił jeszcze laptop.

Kierownica szersza niż normalne skuterowe, czyli bardziej trzeba przy jeździe w miejskich korkach uważać.

Odnośnik do komentarza

Co jest z tą kierownicą? Idzie nad lusterkami puszek czy równo z nimi? Mam w Tracerze szeroką kierownicę i uważam to za wielką zaletę. Wygodne ułożenie rąk. Odciążenie rąk w czasie jazdy. Same zalety. Manewrowość i szybka reakcja na zmianę toru jazdy. Siedziałem na zlocie na X-ADV i miałem wrażenie podobnej wysokości. Czyli idzie nad lusterkami. Czyli jest super. Zobaczę czy jest w Poznaniu testówka i pośmigam. Ma być pogoda w przyszłym tygodniu. Myślałem o Ak ale coś czuję mięte to tego modelu. Jeździłem Integrą 3 sezony i wiem, że to jest super silnik i skrzynia.

Odnośnik do komentarza

Kierownica przechodzi ponad lusterkami większości osobówek (nie wszystkich), ale już nie minivanów, suvów i dostawczaków, a tego jest sporo na ulicach. Przy przeciskaniu się w korku poza dbaniem o szerokość dochodzi jeszcze kontrola drugiego wymiaru, czyli wysokości nad lusterkiem, a tutaj handbary nie ułatwiają. Z pewnością w zwykłym 10 cm węższym maxi było to bardziej komfortowe, ale i teraz tragedii nie ma. Można się do tego przyzwyczaić i nie odczuwam tego jako wielką wadę.

Odnośnik do komentarza

Jak, a raczej czym, mierzyliscie czas 0-100km/h? 

Na zagranicznych stronach podawali (zmierzone) 4,8s.. 

ciekawi mnie również odniesienie do osiągów Tmaxa, a raczej różnice..

ps Jeśli chodzi o szeroką kierownicę, to mnie na mieście kompletnie nie przeszkadza, jako ze umieszczona „ponad lusterkami”..

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Jak dla mnie szerokość kierownicy w X-ADV była bardziej zaletą niż kłopotem.

W mieście szybko można się do niej przyzwyczaić, natomiast po za miastem, szczególnie na mniej utwardzonych drogach, tak szerokość jak i wysokość kierownicy ułatwiają kontrolowanie motocykla.

Jeżeli chodzi o przyspieszenie do 100, to osobiście nie robiłem precyzyjnego pomiaru, ale zauważyłem że z gazem na starcie lepiej obchodzić się łagodnie bo inaczej łatwo zerwać przyczepność, przynajmniej gdy jest ślisko, to w połączeniu ze sprawnie działająca skrzynią biegów sprawia, że przyspieszenie do setki może być na niezłym poziomie, przynajmniej takie miałem odczucie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

Odnośnik do komentarza
45 minut temu, QS1 napisał:

ciekawi mnie również odniesienie do osiągów Tmaxa, a raczej różnice..

T-Max ma pojemność 530, X-ADV 750, wynik jest łatwy do przewidzenia.

Na poniższym filmie jest porównanie z Integrą

A tutaj Integra i X-ADV

 

 

W kwestii możliwości terenowych trafiłem jeszcze na taki filmik pokazujący m.in. jak go testowali w wodzie. BTW już wiem dlaczego podnóżki nie są standardowym wyposażeniem. Azjaci jeżdżą w terenie stojąc na płozach. ;)

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...