Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Piaggio X10 opinie


oxford

Pytanie

Tutaj spotkany X10 125 na stacji Shell około miesiąca temu.

X10_1.png

A ten spotkany dzisiaj - X10 350

X10_2.png

X10_3.png

Temat przenoszę z OT do Ogólnego, bo zdecydowanie bardziej tu pasuje.

Administracja

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Sympatycy

Oczywiście, bo ten skuter jest po prostu piękny - w mojej opinii to jeden z najładniejszych skuterów (oczywiście to rzecz gustu). Niedocenianych? Głównie ze względu chyba na cenę. Gdyby tylko poprawić jakość wykonania niektórych detali (np przełączników zespolonych), byłoby jeszcze lepiej. A jeśli chodzi o cenę, może i taka powinna być, bo w wersji executive z kontrolą trakcji i innymi gadżetami, wyposażeniem po prostu miażdży spartańskie i gołe do bólu np SW-T.

Odnośnik do komentarza
  • 0

X10 wymiata pod względem gadżetów, i to w większości nie dostępnych w innych markach.

Każdego właściciela X10 rozbawia do łez informacja że w innych markach

trzeba dopłacić za takie dodatkowe wyposażenie jak gniazdko 12V :Jumpy:

p.s.

ciężko odróżnić 350 od 500, ja to robię po tłumiku,

widziałeś Oxford więcej różnic optycznych ?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dla mnie osobiście ,to najładniejszy skuter jaki jest na rynku. Żadne t maxy burgmany (też są piękne ale.... ) itd...

x10 ma u mnie 1 miejsce :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jak latami pokazywały i pokazują rankingi sprzedaży w kraju matczynym Piaggio, nie samo gniazdo zapalniczki stanowi o dobrym skuterze :) . Np. dla mnie ten fakt to jedna z ostatnich pozycji (jeśli wogóle brana pod uwagę przy zakupie), bo w końcu skuterem mam zamiar miło jeździć, a nie wozić go ze sobą w celu naładowania smartfona.

PS. A X10? Jak wyszedł to się nim godzinkę przejechałem z ciekawości. Ale nie tego szukałem.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Argument z gniazdem 12V brzmi zabawnie, ale jeżeli ten "gadżet" jest źródłem satysfakcji posiadaczy X10, to jestem za :)

Skuter, IMHO, wygląda ociężale, a te chromy dokoła niemal całej karoserii i srebrna wstawka na kierownicy to już barok pełną gębą.

Innymi słowy, w kategorii "Krążownik" zdecydowanie wolę SW-T600 (nawet zmiażdżone) :msn-wink:

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

De gustibus non est disputandum.

Jedni wolą SW, inni T-Max'a a jeszcze inni Króla. Dla mnie ten "barokowy" design X10 jest nie do pobicia. To po prostu piękny sprzęt - włoska robota, z charakterystycznym dla siebie stylem :)

Że jego popularność rośnie to normalne. Pojawia się coraz więcej używek więc i ceny maleją ( powoli :( ) a to powoduje wzrost popularności.

Odnośnik do komentarza
  • 0

ciężko odróżnić 350 od 500, ja to robię po tłumiku,

widziałeś Oxford więcej różnic optycznych ?

Nie licząc wyglądu tłumika i pokrywy napędu to 500 ma:

  • centralny amortyzator z tyłu - nie widać sprężyn
  • większe lagi ale do odróżnienia jak stoją obok
  • przyciski do regulacji zawieszenia przy stacyjce

Natomiast 125ccm nie ma hamulca postojowego, czy nie ma dwóch zacisków na tylej tarczy jak starsi bracia.

Argument z gniazdem 12V brzmi zabawnie, ale jeżeli ten "gadżet" jest źródłem satysfakcji posiadaczy X10, to jestem za :)

Gdyby komuś gniazdko 12V nie starczało, jest także USB w schowku przy kierownicy :fireman2:

Odnośnik do komentarza
  • 0

dla mnie też super skuter

przymierzam się do X10 350

chciałem 500, ale wszyscy mi mówią, że ten stary dobry silnik także w tym modelu ma opóźniony start

a 350 podobno startuje jak moja Vespa GTS, czyli bez żadnego zacięcia,

;)

a jak przeliczyłem moc do wagi 350 i 500, wychodzi podobnie, no i trochę tańszy

:)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie licząc wyglądu tłumika i pokrywy napędu to 500 ma:

  • centralny amortyzator z tyłu - nie widać sprężyn
  • większe lagi ale do odróżnienia jak stoją obok
  • przyciski do regulacji zawieszenia przy stacyjce

Zapomniałbym chyba o najważniejszym. X10 350 ma przycisk ECO na przełącznikach. Ciekawe jak się to sprawdza w praktyce, skoro ja mam spalanie rzędu 3,9 - 4,2, według stacji i przebiegu. Bo komputer pokładowy uparcie pokazuje średnie 3,5-3,8 ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Mi osobiście X10 się podoba... ale...

Jak latami pokazywały i pokazują rankingi sprzedaży w kraju matczynym Piaggio, nie samo gniazdo zapalniczki stanowi o dobrym skuterze :)

Coś w tym jest. W Hiszpanii czy Włoszech X10 jest prawie nie do namierzenia na ulicy.

W kwestii kraju "matki", rankingi zdają się to potwierdzać ->http://www.forum.bur..._80#entry389599

X10 350 dopiero na 78 pozycji.

Wersja 500 nie załapała się do TOP100 sprzedaży, więc odbiór musi być śladowy.

BTW, najbardziej optymalny motor w X10 to 350.

Odnośnik do komentarza
  • 0

X10 350 dopiero na 78 pozycji.

Wersja 500 nie załapała się do TOP100 sprzedaży, więc odbiór musi być śladowy.

Nie dziwi mnie słaby wynik 500... Z pierwszego cennika z brzegu wychodzi 8000zł za sam silnik i zawieszenie. Według mnie do bardzo dużo. Gdyby nie trafiła mi się okazja to bym pewnie jeździł 350...

A różnica pomiędzy 125 a 350 w okolicach 1000-1500zł :question:

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mała różnica w tych samych skuterach ale z silnikami 125 a 300-350 wynika chyba nie tylko z polityki cenowej ale i tego że tak naprawdę różnią się tylko cylindrem i tłokiem

:)

Tak jest przynajmniej w Piaggio Vespa 125 a 300

Mała różnica w tych samych skuterach ale z silnikami 125 a 300-350 wynika chyba nie tylko z polityki cenowej ale i tego że tak naprawdę różnią się tylko cylindrem i tłokiem

:)

Tak jest przynajmniej w Piaggio Vespa 125 a 300

Odnośnik do komentarza
  • 0

a jak przeliczyłem moc do wagi 350 i 500, wychodzi podobnie, no i trochę tańszy

:)

Podobnie dość względne pojecie ;)

Tu dane do porównania:

X10 500

Power

41 hp at 7,250 rpm

Torque

46 Nm at 5,250 rpm

Dry weight

224 kg

X10 350

Power

33.3 hp at 8,250 rpm

Torque

32.3 Nm at 6,250 rpm

Dry weight

196 Kg (200 Kg for Executive version)

chciałem 500, ale wszyscy mi mówią, że ten stary dobry silnik także w tym modelu ma opóźniony start

Może być lepiej bo wsadzili więcej rolek o mniejszej wadzi

niż w starszych modelach takich jak X9, AA i reszta z tym silnikiem.

Niestety nie mam porównania jak na razie :down:

Odnośnik do komentarza
  • 0

chciałem 500, ale wszyscy mi mówią, że ten stary dobry silnik także w tym modelu ma opóźniony start

Nie mówię, że 350 to zły wybór. Ale czy te osoby, które mówiły o opóźnionym starcie miały okazje nim jeździć?

Kiedyś podczas czwartkowego spotkania byłem w grupie Tmaxów i plasowałem się gdzieś w połowie. W okolicach 20-50km/h Tmaxy były wyraźnie żwawsze.

A dzisiaj ruszanie z pod świateł 0-80km/h trzy razy wygrane z Kymco Xciting 500 (nie wiem, który model rocznikowo i nie jestem pewien czy kierownik wycisnął wszystko z niego) ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Użytkownicy 350 i 500 mogą powiedzieć coś więcej na temat osiągów ? jaki vmax ,przyspieszenie do 100km/h itp.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Sympatycy

Kymco Xciting 500

Te właśnie powolnie startują, pełne możliwości rozwijają od 40-50 w górę. Podobną charakterystykę mają np Yamahy Majesty 400. Dla iodmiany Xciting 400 jest bardzo szybki na starcie, po prostu petarda. Moje SW-T600 do 110 km/h dostaje lanie od Xcitinga 400.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

Moje SW-T600 do 110 km/h dostaje lanie od Xcitinga 400.

Dlatego za dwa tyg. zakładam rolki Dr.Pulley 22gr.

I żaden T-Max czy inny Xciting nie będzie mi podskakiwał :Jumpy:

I żeby nie było OT

Piaggio X10 500 BARDZO mi się podoba.

A problem startu właśnie rolkami można naprawić.

Tylko ta cena :confused:

Odnośnik do komentarza
  • 0

Cena akurat nie jest jakoś szczególnie odstraszająca i sam byłem mocno zainteresowany X10 500 dwa lata temu. Ale odstraszył mnie brak serwisu dla nowości Piaggio we Wrocławiu oraz czas oczekiwania na części. Miałem X7 i sprowadzenie każdej głupoty trwało minimum miesiąc. Z tego co wiem, to nic się nie zmieniło w tym temacie przez te dwa lata.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Papcioch prawie 40 tys. za jeden cylinder to moim zdaniem trochę za dużo i wyniki sprzedaży to potwierdzają, takie beverly jakby zsumować sprzedaż 300tki i 350tki radzi sobie świetnie. A co do części nigdy nie czekałem dłużej niż 2 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ponad 100 tyś za auto bez dachu i tylko z dwoma drzwiami to też trochę dużo i wyniki sprzedaży też to potwierdzają ;).

Dlaczego inne marki mają się lepiej? Bo łatwiej je naprawiać, więcej części itp. W X10 uwiodło mnie wyposażenie i do niego odniosłem przystępność ceny. A te dwa cylindry to już nie przesadzajmy... może i fajna sprawa ale podejrzewam, że na forum jednocylindrowcy są w zdecydowanej większości. Dwusuwy też mają swoje zalety jeżeli idzie o kulturę pracy napędu i przyśpieszenie.

Piaggio jest kojarzone z motorowerami i też choćby z tego powodu większość motocyklistów nawet nie zagląda w katalogi Piaggio w poszukiwaniu motocykla. Na jakimś konkursie musiałem wymienić iluś producentów motocykli i inni koledzy-motocykliści mieli wielki problem z uznaniem Piaggio i Peugeot'a.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mialem X10 i byl to dosc krotki epizod. Nie powiem, ladny i wygodny ale jako sprzet codziennego uzytku to slabo. Za duzy do filtrowania korkow. Elektryka awaryjna, trzeba na starcie samemu przerobki robic bo pudlo z bezpiecznikami otwarte od spodu na syf drogowy. No i podejscie piaggio do obslugi pozakupowej to smiech na sali w UK. 4 tyg oczekiwania na czesci to norma! Jak masz pecha w lecie to nawet 8 tygodni! Diler sympatyczny i zyczliwy ale rozklada rece i mowi ze nic nie moze poradzic. Sprzet szybko oddalem jako niezgodny z opisem.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Jak masz pecha w lecie to nawet 8 tygodni! Diler sympatyczny i zyczliwy ale rozklada rece i mowi ze nic nie moze poradzic.

Włosi cały sierpień leżą do góry wentylem. We wrześniu od razu też się nie palą do roboty ;) Można ich za to lubić lub znienawidzić ;)

W efekcie jeśli trafisz w końcówce lipca do ASO z zamiarem kupna jakiejś części to faktycznie czas 8 tygodni jest realny. W środku sezonu to może boleć...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...