Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

SYM GTS nowy kontra stary. Krótkie porównanie


Symtom

Pytanie

Dzień dobry!

Przez krótki czas miałem dwa GTS'y 125 nowyi  ten starszy -EVO. Pooglądałem, pojeździłem i wyszło,  że nowe nie koniecznie jest lepsze.

  1. Jak to wygląda.

Nowy, nieco bardziej sportowy poprzez zadartą do góry „dupkę”, zadarte w górę oczy jakby je wyciągnęło od szalonej prędkości ;). Modny wydech czarny mat z dużą osłoną (grzeje się pierońsko – katalizator) lekko podniesiony do góry, też na sportowo. Tylna lampa zespolona z kierunkami zajmuje cały tylny pas, ostro ścięta w dół, bardzo ładna. Koła ładniejsze niż w starym, tam wyglądają jak powiększone kółka od wózka dziecięcego.  Licznik bardzo nowoczesny, 4 zegary podświetlone na niebieskawo prezentują się znacznie lepiej niż w starym. Wyświetlacz jest też bardziej czytelny.

Stary, bardziej elegancki, stonowany bez fajerwerków, choć przednie lampy  (kierunki wraz z przeciwmgielnymi) wyglądają jakby były nowszym projektem niż w nowym modelu, gdzie kierunki powędrowały do lusterek. Chromowana osłona wydechu, dekielek na końcu i osłonka rury wydechowej też w chromie wyglądają bardzo dobrze. Jeszcze kilka chromowanych akcencików (przyciski otwierające podnóżki pasażera, końcówki kierownicy) dodają elegancji. Na boku pod siedzeniem skośny pas w designie srebrnego karbonu chroni przed zdrapką. W środku pasa jest cienkie przetłoczenie, które aż się prosi o delikatny czerwony pasek, fajnie komponował by się z czerwonym napisem EVO.

Poniżej kilka fotek dla porównania.IMG_20170507_151353679.thumb.jpg.82139819bb21e480d757093b70d731a3.jpgIMG_20170507_151326204.thumb.jpg.d1d34c3fdeabeed1ecd95c0c278e93d8.jpgIMG_20170507_151312431.thumb.jpg.33678ae6a3431bae1ff10f3cc7a9eb4e.jpgIMG_20170507_151249142.thumb.jpg.e107e6aac962542ed0fccf8f4a98b3a8.jpg

  1. GTS-y w użyciu, czyli co SYM poprawił a co popiii…mu nie wyszło.

Nowy. Większy bagażnik (się mi tak zdaje, łatwiej zmieścić dwa kaski). Wlew paliwa schowany pod klapką w przekroku, chyba lepszy niż ten wyskakujący na sprężynce korek paliwa w starym, który czasami przypadkowo otwierałem kręcąc kluczykiem zbyt obszernie. Choć właśnie stary jest bardziej nowoczesny, robisz klik kluczykiem w stacyjce a tu korek automatycznie wyskakuje i się obraca. W nowym, przez ten wlew paliwa  w przekroku, w schowku nie zmieści się zbyt wiele, kubek z małym napojem jakoś stoi póki jest w nim płyn, pusty odlatuje :huh:.

Schowek pod kierownicą, tak, ten fajny, zamykany na klucz, duży i szeroki, na którego klapce można było szampana postawić… to tu go nie ma! To największy z minusów w stosunku do starszej wersji.  Jest mniejszy  z prawej strony, niestety bez zamka.

Również nie ma osobnego zamka do bagażnika, co jest drugim mocnym minusem nowej wersji. Jak sobie już zablokujesz kierownicę, wtedy automatycznie zamknie się klapka chroniąca stacyjkę. I wtedy właśnie chcesz otworzyć bagażnik i musisz otworzyć klapkę, odblokować kierownicę, otworzyć bagażnik i to wszystko pozamykać. Wkurzające – delikatnie powiedziawszy.

Lusterka dużo lepsze niż w starym, nadal nie idealne – temat omawiany szeroko. Natomiast kierunki w lusterkach świetne, duuuużo wyżej niż w starym i innych dwukołowcach, co przypuszczam - są znacznie lepiej widoczne. Nie jechałem do tej pory autem przed takim GTS-em ale sądzę, że w pewnych warunkach (np. niska osoba w dużym aucie z źle ustawionym lusterkiem) ma szansę nas zobaczyć. Wieczorem widać jak te kierunki wysoko błyskają, odbijają się w znakach czy na innych wysoko umieszczonych powierzchniach. Tu duży plus.

Reflektory obydwa świecą światłami mijania, to też duży plus. Nowy GTS oświetla drogę szerzej. Po włączeniu „długich” zwanych też nie wiedzieć czemu drogowymi (jakby krótkie nie były drogowymi;)), obie lampy przełączają się na nieskończoność oświetlając drogę na kilometr na przód, co szczególnie jest przydatne przy 240 km/h. Wtedy „hajabuzy” z daleka mnie widzą i zjeżdżają na bok. Szkoda więc, że jeden z reflektorów nie pozostaje „na krótkich” co znacznie poprawiłoby widoczność. Od razu piszę, że w starym nie było lepiej, tam świeciła albo jedna krótka, albo jedna długa. Sytuację w doświetleniu  „bliskości” mogą poprawić światła przeciwmgielne, pod warunkiem, że nasz GTS nie jest 125-ką, gdzie nie ma lamp przeciwmgłowych, żarówek i instalacji. Za to jest ładny element wypełniający dziurę po lampie w kształcie lampy, z odbłyśnikiem i kloszem z normalnej lampy i zaślepką w miejscu żarówki!!!:angry: O ile można zrozumieć brak w starym modelu – bo tak pan Tajwańczyk zróżnicował te lepsze i droższe modele, o tyle w nowym taki brak to lipa. Jest ABS, jest start/stop a  światełek nie ma, choć do ich istnienia tak niewiele brakuje.

Światła awaryjne są w obu GTS-ach, włącznik jest słabo widoczny koło lewego kolana zmuszając do oderwania ręki od kierownicy gdy chcemy włączyć. Szczególnie brak go na kierownicy gdy chcemy podziękować awaryjnymi.  U siebie już zrobiłem włącznik na kierownicy, wrzucę fotkę do wątku SYM-a. Dobry patent jest z tym, że awaryjne możemy włączyć i wyłączyć tylko ze stacyjką. Po wyciągnięciu kluczyka klikanie przyciskiem nic nie daje, po to, żeby jakiś żartowniś nam ich nie włączył np. na parkingu.

Nawiew ciepłego powietrza na nogi, dobra rzecz gdy masz koc. Czuć, że wieje ciepłym.

Stary, ma kopkę, co przydać się może. W nowym zamiast kopki jest wskaźnik napięcia, dzięki któremu możemy bacznie obserwować jak nam rozładowuje się akumulator. W krytycznym momencie zdążymy go jeszcze odpalić lub go doładujemy. Znów stare jest lepsze od nowego. I teraz uświadomiłem sobie, że sprzęty ze skrzynią biegów mają tę jedną niezaprzeczalną zaletę – można go odpalić na pych, nawet gdy nie ma kopki.

Ma też składany kluczyk co zapobiega przypadkowemu złamaniu go w stacyjce gdy zahaczymy kolanem. Nowy ma grubszy kluczyk, no też modyfikacja.

  1. Jazda.

Nowy jest jakby trochę głośniejszy, zabiera przy wyższych obrotach – ok. 1500 więcej niż stary. Mam wrażenie, że troszkę gorzej przyspiesza, choć jak zrobiłem „dokładne” pomiary to różnicy nie było. Pomiar polegał  na starcie u nas na wsi spod kapliczki, gaz do płotu Cześka z grapy i u Cześka odczyt licznika:D. Oba pokazały tak samo.

Zapala ciutkę dłużej (wtrysk) niż stary, gdzie „ino tykniesz” i zapala. Pali mniej, tak koło pół litra. Obydwoma jeździłem dynamicznie, na trasie V-max. Nowy na wtrysku i system start/stop. Nie wiem, co bardziej decyduje o mniejszym spalaniu. Sam system s/s jest akceptowalny. Zwykły rozrusznik zapala silnik, więc jest ok. 1-2 s zwłoki zanim silnik zapali i wyjdzie na obroty, i zaczniesz jechać. Po krótkim czasie przyzwyczajasz się do takiej specyfiki i działa to bardzo fajnie. Silnik gaśnie po 3 s od zatrzymania i „puszczenia” gazu. Jeśli nie chcesz, żeby silnik wyłączył się, po prostu lekko przegazowujesz lub wyłączasz s/s. System zaczyna działać gdy silnik jest rozgrzany, wtedy też masz migającą ikonkę na wyświetlaczu.

Stary zaczyna jechać od ok. 2500 obrotów (nowy pas napędowy), co przekłada się na cichszą jazdę zwłaszcza przy niskich prędkościach, manewrowaniu np. na parkingu, przejeździe przez jakieś zatłoczone miejsce. Nieco inna jest też charakterystyka pracy silnika przy przyspieszaniu. Wychodzi na ok. 9 tyś, po czym obroty nieco spadają po wyrównaniu. Chyba się lepiej zbiera do 60-tki niż nowy. Prędkość max. niewiele niższa – może 5 km/h mniej niż w nowym.

 

Stary i nowy. Prowadzenie, hamulce, zawieszenie w obu bardzo podobne, nie ma żadnych istotnych różnic. Oczywiście, pomijam porównywanie hamowania z ABS-em (w nowym jest), bo to zupełnie inna jazda. Pełny stop (obie klamki wciśnięte na maxa)  z prędkości max do zera bez problemu, czuć lekkie „myszkowanie”. Próbowałem na zakręcie przy mniejszej prędkości na mokrym do zblokowania koła (i tak są boki do malowania – można było zaryzykować), bezproblemowo! Jest tak szybka reakcja ABS-u, że nie ma szans na wyłożenie się.

SYMpatyczny to skuter, czy stary czy nowy, będzie pan zadowolony. Ponieważ jeden musiałem sprzedać, został nowy. Jakby stary miał ABS to miałbym spory dylemat. Rzucałbym monetą którego zostawić.

 Cały ten elaborat (cokolwiek to znaczy ale mądrze brzmiJ) jest wymęczony na podstawie krótkiego używania obu SYM-ów, przez zupełnego żółtodzioba w kategorii skuter. Mam nadzieję, że komuś pomoże w wyborze tej marki, szczególnie, że w porównaniu do „Japońca” z górnej póły jest wyraźnie tańszy.

Pozdrawiam

Symtom

 

 

 

Odnośnik do komentarza

21 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Nie zawsze nowsze będzie lepsze, może jak zrobią trzecią wersję będzie ok. Teścik bardzo fajny.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 0

Stary SYM mógł mieć schowek przed nogami ponieważ był oparty na konstrukcji cyklopa, czyli GTS 1 - tamten z racji chłodzenia powietrzem, nie miał z przodu chłodnicy, korka do wlewu płynu i przewodów. W GTS 3 między akumulatorem a schowkiem jest wlew płynu. Mi osobiście to nie przeszkadza bo i tak nie wożę nic wielkiego pod ręką. Wystarczy mi miejsce na dokumenty i rękawice.

Pomimo kilku wad, nadal wybierałbym GTSa 3 ze względu na wygląd, który mocno przebija GTSa 1 i 2.

Zaraz wpadnie tutaj Wombat i GTSa 3 zrówna z błotem :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

zaraz tam z błotem :).

Po pierwsze wszystkie GTSYy są chłodzone cieczą. Ten GTS z pojedynczą lampą też - wlew jest po lewej stronie kierownicy pod klapą taką co po prawej jest schowek czyli tak jak w tym czarnym EVO z porównania. GTSy ten co nazywasz 1 i 2 to jest dokładnie ten sam skuter z innymi plastikami. Możesz je sobie wymienić :). Różnią się detalami, krzywiznami, niektórymi klapkami w innym miejscu ale to ten sam silnik, te same koła w tej samej ramie z tymi samymi punktami mocowań wszystkiego, zegary. Trakcyjnie identyko.

Co zresztą widać bo widać jak to ewoluowało - weszły nowe już podwójne lampy ale został stary schowek, stary wlew..itd bo zmienili czasze ale nie zmienili tyłu..itd

 

Nie wiem czy najnowszy GTS to dalej nie jest to samo w innym opakowaniu.

Odnośnik do komentarza
  • 0

na pewno nowe w większości przypadków jest mniej zużyte :) - co jest wartością nie do pogardzenia.

Mi się ten "cyklop" podoba bo jest inny i rozpoznawalny bardziej niż te nowsze z dwiema lampami, wolę gaźnik (kosztem większego spalania) bo mam kopniak i jak oleje dłuższy czas jazde i akumulator lekko zdechnie to się mogę ratować z kopa. Na dużych mrozach też start jest raczej z kopniaka niż rozrusznika. Diagnostyka usterek jest prostsza i wymaga mniej zaawansowanego sprzętu. Tutaj jego archaiczność jest dla mnie zaletą praktyczną.

Braki bajerka w postacji lamp przeciwmgłowych w 125 nadrobiłem wkładając je z wersji 250 i wstawiłem woltomierz :). Wg mojej opinii cyklop ma lepsze światło - precyzyjniejsze i lepiej prowadzone.

Starsze GTS mają taką samą pojemność wanny pod kanapą tylko starsze mają takie boczne przegródki wydzielone z tej przestrzeni co lekka zwęża tą przestrzeń.

Wadami modelu 2006 są lusterka dla chudoklatesa (ale to i w nowszych szału nie ma) i wlew zbiornika... tzn strasznie wolno trzeba lać bo szybko odbija. Ale u ziomka w zeszłorocznym GTS 300i zachowuje się tak samo. Wiec chyba tak mają. Może w Azji węże węższe i lepiej się zbiornik odpowietrza podczas tankowania. Albo leją mniej gwałtownie

Poza tym mi się przód rocznika modelu MY2006 kojarzy z robotami z gry HalfLife więc mam sentyment :). Tam było dużo taki jedno-oczno-centrycznych.

A nowe jest nowsze :). Wtrysk, mniejsze spalanie, bardziej eko i zapewne pożyje dłużej bo jest nowsze.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Tam gdzie w starym jest zbiornik wyrównawczy, w nowym jest akumulator. W nowym zbiornik jest pod lewą stopą:

59272e3606d65_zbiornikwyrwnawczysymGTSi.png.c86028c55fe0316b4fc46bbd87d5ecee.png

Również szukałem już lampek bocznych z 250-tki, jak będę malował przód to wymienię. 

Istotnie, cyklop jest oryginalny, też wygląda dobrze. Choć oczywiście nowe SYM i Kymco to stylistycznie inna epoka. 

Jeśli chodzi o wlew paliwa, tu w nowym leje się "pełną parą do 8-9 litrów, potem wolno wchodzą 2 -3 litry. Trochę słabo widać kontrolkę rezerwy, jest nisko za rantem osłony wskaźnika. Wanny pod siedzeniem oprócz bocznych przegródek mają chyba inaczej wyprofilowany spód, może przez to mam wrażenie różnej pojemności.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

tak, ten zbiornik wyrównawczy w podłodze poniżej lustra w chłodnicy to też słaby pomysł z punktu widzenia szybkiej obsługi i np odpowietrzania układu.Oglądałem go w tej nowej 300i i lekko się dziwiłem. Chyba jedynym racjonalnym wytłumaczeniem (oprócz wygenerowania roboty serwisowi i skomplikowania/wydłużenia procedury) jest obniżanie środka ciężkości - ale z drugiej strony co te 500-700g płynu niżej zrobi przy masie 170kg + kierowca.

 

Ciekawe jak ma ten nowy CruiSym który wg mnie jest następcą linii GTS

Odnośnik do komentarza
  • 0
8 godzin temu, Wombat napisał:

 Chyba jedynym racjonalnym wytłumaczeniem (oprócz wygenerowania roboty serwisowi i skomplikowania/wydłużenia procedury) jest obniżanie środka ciężkości - ale z drugiej strony co te 500-700g płynu niżej zrobi przy masie 170kg + kierowca.

Nie bardzo. Doszedł nawiew ciepłego powietrza i moduł ABS. Musieli trochę poprzerzucać, żeby im się to pomieściło. Akumulator tam, gdzie dawniej zbiornik wyrównawczy więc ten dali pod nogę. Nie wiem gdzie jest ABS (musi być pompa rozdzielacz sterownik), do tej pory zdjąłem tylko osłonę stacyjki pod kierownicą podczas podłączania świateł awaryjnych na kierownicę. W niedługim czasie będzie zakładany przycisk do pilota od bramy, więc sobie obejrzę. 

Jest też inna rama - przypuszczam. Numer VIN z ramy w przekroku w starym. W nowym - za lampką w bagażniku. Tu gdzie jest w starym rama z numerem, w nowym jest wlew paliwa.  

Ponadto, oświeciłeś mnie, czemu w lewo moi się lepiej skręca! Środek ciężkości został obniżony z tym, że nie równo go rozłożyli. Już do prawego buta przykręcam stalową blaszkę 700 g. :D

Odnośnik do komentarza
  • 0

dlatego jak pisałem - ta najnowsza wersja nie jest mi dobrze znana bo tej nie rozkładałem. Sama potrzeba umieszczenia gdzieś modulatora ABS czy tunelu nawiewu nie uzasadnia tych przenosin zbiorniczka (zwłaszcza że nie ma wielkiego schowka przed kolanami. Pod czachą jest stosunkowo dużo miejsca w każdej wersji a wygodniej jest jeżeli zbiornik wyrównawczy jest najwyższym punktem układu chłodzenia bo kiedy nie ma dostępu do chłodnicy jest łatwość odpowietrzania układu przez otwarcie zbiorniczka. Teraz tak się nie da wiec patent musi być inny i bardziej schowany. W każdym razie z jakiegoś powodu go przenieśli. Być może była to zmiana dla zmiany - dwa razy w zasadzie sprzedali ten sam model i mógł się przy 3 generacji pojawić zarzut że wciąż sprzedają to samo tylko inaczej opakowane (no i nie bez racji). Model musi się zmieniać bo nabywca oczekuje czegoś nowego - i niekoniecznie dla własnego dobra.

Tak trochę na melodię "ooo panie, kiedyś to byli czasy..." to tak porównując to SYM GTS wchodząc jakoś około 2006 miał kupe wypasu w standardzie (z czasem się nawet okazało że solidnego i działającego wypasu a nie psujących się gadgetów) które konkurencja miewała że coś w tym modelu, coś w innym.. a tu jest wszystko w jednym.

- lampa led z tyłu
- przednia lampa led+ główna na prawdziwe żarówki a nie 35W braciszków z xenonem fabrycznie na niektóre rynki
- elektryczne otwieranie kanapy
- przeciwmgielne
- awaryjne
- guzik "pass" czyli poganiacza od długich
- krytą stacyjkę
- oparcie kierowcy (i to z regulacją) i nawet oparcie pasażera
- CBS w standardzie
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie w standardzie
- zegary kompletne z LCD
- wyłącznik zapłonu w schowku
- podświetlany schowek
- gniazdko zapalniczki
- technologia "pod spodem" czyli te engine of life z ceramicznymi pokryciami..itd
wszystko w jednym pojeździe który nie był najdroższy na rynku. Jak na 2006 to był wypas. Dziś nawet jest.  Dlaczego zrezygnowali z xenonów to nie zrozumiem do dziś. Paru innych posunięć też nie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

A propos tankowania - u mnie trzeba bardzo wolno lać bo pistolet zaraz odbija. Winą jest ta blacha zaraz pod korkiem lub zbyt małe otwory w niej. Zawsze z tankowaniem schodzi mi się tyle, ze obok dwa auta zatankują do pełna. Przy kasie mówię, że tankowałem długo bo mam zbiornik 100 litrów ;)

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
12 godzin temu, ArturSYM napisał:

A propos tankowania - u mnie trzeba bardzo wolno lać bo pistolet zaraz odbija. Winą jest ta blacha zaraz pod korkiem lub zbyt małe otwory w niej. Zawsze z tankowaniem schodzi mi się tyle, ze obok dwa auta zatankują do pełna. Przy kasie mówię, że tankowałem długo bo mam zbiornik 100 litrów ;)

 

Przecież to jest klapka w którą wsadzasz rurkę pistoletu a nie lejesz po blaszce. Klapka jest na zawiasie ze sprężynką.  Po włożeniu pistoletu powinieneś lać pełnym strumieniem do ok. 8 litrów. 

12 godzin temu, Wombat napisał:

 

Tak trochę na melodię "ooo panie, kiedyś to byli czasy..." to tak porównując to SYM GTS wchodząc jakoś około 2006 miał kupe wypasu w standardzie (z czasem się nawet okazało że solidnego i działającego wypasu a nie psujących się gadgetów) które konkurencja miewała że coś w tym modelu, coś w innym.. a tu jest wszystko w jednym.

Przeczytałem listę wyposażenia GTS-a 2006, to miłe zaskoczenie, że to wszystko tu jest. Szczególnie, że mam pierwszy skuter i nie mam porównania co zwykle było wtedy na wyposażeniu. Świadczy to dobrze o tej marce. Choć jak widać w moim porównaniu, niby wszystko jest (a nawet więcej) a gdzieś się straciło trochę funkcjonalności. Przykładowo, dzisiaj właśnie brakło mi tego schowka ze starszego modelu, musiałem graty chować po kieszeniach. Schowek prawy już też zapchałem. Ale obskoczyłem trzech klientów (naprawy), ponad 200 km po Śląsku. Oświęcim, Łaziska, Mikołów i  Sosnowiec (kupić części), Chorzów, Bukowno i 40 km do domu. Samochodem bym w życiu tego nie zrobił. Szczególnie w piątek. 

W ramach poprawiania tego, czego nie udało się projektantom GTS-a przez 3 jego generacje, przeniosłem włącznik awaryjnych na wolant ;). Nie jest co prawda pod kciukiem (bliżej lewej się nie dało) ale można go nacisnąć bez szukania wzrokiem. Zaletą jest możliwość "puszczenia" jednego impulsu przy lekkim wciśnięciu. Wtedy nie załącza się na stałe. Nie wiem z jakiego moto  on jest, pani w sklepie miała skrzynkę różnych przełączników i taki mi pasował. Cena 13 zł.

59289b7339b76_przyciskawaryjnych.jpg.e5151b7352a4ebc45cd56da203d7d57d.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

to awaryjne z chińczyka.

Natomiast motocykliści nie dziękują awaryjnymi tylko ręką i raczej nikt tego od nich nie oczekuje. Dlatego nie ma tego guzika pod ręką - zresztą same awaryjne to nie wszystko na dwu kołach ma - dlatego nie ma tego zwyczaju.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Godzinę temu, Wombat napisał:

to awaryjne z chińczyka.

Matko! awaryjne? to się zaraz zepsuje?:D

Godzinę temu, Wombat napisał:

Natomiast motocykliści nie dziękują awaryjnymi tylko ręką i raczej nikt tego od nich nie oczekuje. Dlatego nie ma tego guzika pod ręką - zresztą same awaryjne to nie wszystko na dwu kołach ma - dlatego nie ma tego zwyczaju.

Ręką się pozdrawiają. Dziękują kierowcom samochodów jak im zjedzie na bok, czy wpuści, wtedy lepiej mignąć kierunkami niż puszczać kierownicę ja ostro przyspieszasz. Kiedyś podziękował mi motocyklista jak jechałem wolno dostawczakiem (nic nie widać) jak mu dałem znak prawym kierunkiem do wyprzedzania. Jak komuś z prawej trzeba podziękować to trzeba gaz puścić, a gazu szkoda;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

dlatego robi się to lewą ręką a robi się tylko wtedy kiedy są warunki. Miganie kierunkami to taki "samochodowy zwyczaj".

W każdym razie fajnie jak ktoś zauważa naszą uprzejmość i ją "doceni" i dlatego warto jakoś podziękować. Najmilej by było jakby to były już takie czasy że było by to tak naturalne i oczywiste i powszechne że nie trzeba by za to dziękować.

 

edit: awaryjne w Junaku 607 50cm

IMG_20170422_170427.jpg

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

 

22 godziny temu, Wombat napisał:

dlatego robi się to lewą ręką a robi się tylko wtedy kiedy są warunki. Miganie kierunkami to taki "samochodowy zwyczaj".

W każdym razie fajnie jak ktoś zauważa naszą uprzejmość i ją "doceni" i dlatego warto jakoś podziękować. Najmilej by było jakby to były już takie czasy że było by to tak naturalne i oczywiste i powszechne że nie trzeba by za to dziękować.

Dokładnie jak piszesz. Jak jadę motorkiem i cisnę sprzęgło to tyko kiwnę głową by podziękować. 

W krajach "skuteropowszechnych" to przynajmniej nikt nie przeszkadza, u nas zdarza się, że Ci złośliwie zajadą jak jedziesz w korku. 

No ale z mojej winy odeszliśmy od tematu a tu porównanie mamy. Kolejny punkt dla starszych wersji - w nowym słabo widać lampkę rezerwy, obudowa wskaźnika przysłania ją. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

A sama lampka w dużym słońcu wgląda jakby świeciła :) ostatnio w drodze zatrzymywałem sie aby sprawdzić czy coś chlupie w baku bo lampka niby świeciła sie a wskazówka pokazywała jeszcze polowe. Dopiero w cieniu było widac, ze lampka jest ciemna i nie swieci :)

Odnośnik do komentarza
  • 0
7 godzin temu, ArturSYM napisał:

A sama lampka w dużym słońcu wgląda jakby świeciła :) ostatnio w drodze zatrzymywałem sie aby sprawdzić czy coś chlupie w baku bo lampka niby świeciła sie a wskazówka pokazywała jeszcze polowe. Dopiero w cieniu było widac, ze lampka jest ciemna i nie swieci :)

No, dokładnie. Dobrze, że miga to widać różnicę. Myślałem, żeby zdublować kontrolkę i wrzucić gdzieś w widocznym miejscu ale postanowiłem kupić mały litrowy kanister na paliwo. Co prawda, pod siedzeniem jest gorąco ale powinien dać radę. Już ze trzy razy się przygapiłem z tą rezerwą, na szczęście dojechałem do stacji.

Odnośnie porównania, to tym razem mam plusa dla nowej wersji. Jak padnie wiązka świateł mijania w jednej z żarówek, to spokojnie można na jednym reflektorze jechać a nie wymieniać żarówki w nocy. W starym niestety trzeba wymienić żarówkę albo jechać na "długich".

Odnośnik do komentarza
  • 0

ale i tak są centralnie zasilane z jednej kostki :). No ale wystarczy że spali się żarówka.

Co do plusów to tych jest oczywiście więcej:

- mniejsze zużycie (na ogół, chyba że nówka to wtedy wręcz zerowe)
- EURO4
- nowocześniejsza deska
- zapewne sztywniejsza rama
- (subiektywnie) nowocześniejszy wygląd
- (subiektywnie) wtrysk paliwa

subiektywnie bo wygląd to rzecz gustu a wtrysk oznacza praktycznie bezobsługowość, mniejsze spalanie - ale też całkowite uzależnienie od wydolności akumulatora.

Tu już kwestia na czym komu zależy, jak korzysta i co sobie ceni. 

Odnośnik do komentarza
  • 0
5 godzin temu, Wombat napisał:

Co do plusów to tych jest oczywiście więcej:

- mniejsze zużycie (na ogół, chyba że nówka to wtedy wręcz zerowe).

Tak, spalanie jest wyraźnie mniejsze, po 3000 km, zasadniczo jazda v-max czyli 110 115 km/h (dużo tras szybkiego ruchu w okolicy), spalanie 3 - 3,2 l/100 km. W mieście natomiast cały czas ruszanie z pełnym przyspieszeniem. Więc jest bardzo przyzwoicie ze spalaniem. 

No i nie pogonisz nic więcej, przy V ok. 115 km/h odcina zapłon/wtrysk, także nawet z górki tylko tyle i nic więcej :(.

5 godzin temu, Wombat napisał:

subiektywnie bo wygląd to rzecz gustu a wtrysk oznacza praktycznie bezobsługowość, mniejsze spalanie - ale też całkowite uzależnienie od wydolności akumulatora.

No właśnie, to co kiedyś pisałeś, masz kopkę, gaźnik i nawet jak padnie aku odpalisz. A nowy tylko z kabelków trzeba odpalać. Więc do małego kanisterka muszę dorzucić powerbank o poj. 600 tyś. mAh jako wyposażenie awaryjne ;)

Odnośnie wyglądu, w sobotę pierwszy raz krótko widziałem cyklopa (mijałem się na obwodnicy Jaworzna), jest tak charakterystyczny, że nie można go pomylić z niczym innym. Wyglądał z przodu świetnie, robi wrażenie większego niż jest.  

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

bo ma np wyżej lampę od krótkich. Oprócz tego jak widać  roczniki 2006-2011/12 (wyższe to nie wiem) różnią się detalami i plastiki są przekładalne. To raczej lifting niż nowy model.

sym-gts-200-06.jpg

Tak jakby go zaczęli na nowo rysować od przodu i im nowszy rocznik tym więcej zmienia się w kierunku tyłu. Pierwsze to tylko lampy, potem już inne schowki na górze i lusterka, potem już zmiany w schowku przed kolanami i przekroku..itd

z nowszymi rocznikami jest więcej różnic - zwłaszcza w proporcjach. Ale jeżeli jest inna rama to jest po prostu przeprojektowany a nie odświeżony.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...