Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakup nowego Burgmana 650


kammat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem kupna nowego Burgmana 650 Executive i w związku z tym mam kilka pytań do użytkowników forum.Początkowo zakładałem ,że zakupię ten model skutera na początku przyszłego roku(marzec,kwiecień) i będzie to wersja  Executive w kolorze czarny mat,Byłem jednak zaciekawiony jak będzie wyglądała sprawa ze słynnym Euro 4 i postanowiłem się tego dowiedzieć dzwoniąc do najbliższego w mojej okolicy salonu Suzuki. I tutaj bardzo się zdziwiłem, bo z tego co mi przedstawiono w rozmowie tel.to nowe egzemplarze Burgmana czyli ZL7 będą miały zmieniony układ wydechowy dostosowany do nowych norm i przez tą modyfikacje ich moc w jakimś tam stopniu się zmniejszy.Nie wiem ile w tym prawdy ,może któryś z forumowiczów wie coś więcej na ten temat.Zaproponowano mi jednak zakup skutera z tego rocznika(2016) ,ale w kolorze grafitowym ,bo zostały w salonach tylko modele w tym kolorze ,co mi jednak nie bardo odpowiadało i zrezygnowałem informując sprzedawcę ,że poczekam jednak do przyszłego roku.Okazało sie jednak ,że jest możliwość sprowadzenia tego modelu ,który mnie interesuje (czarny mat) ze salonu czy też magazynu znajdującego się w Niemczech.Oczywiście poinformowano mnie ,że skuter będzie objęty taką samą gwarancją i serwisem jak w Polsce i nie będzie żadnego problemu z jego rejestracją,jednak muszę się śpieszyć z decyzją bo podobno stany magazynowe też się kończą i zostało kilka sztuk.Mam w związku z tym dylemat co zrobić ?czy poczekać do przyszłego roku i kupić słabszego Burgmana dostosowanego do nowych norm Euro 4 ?,czy też pokusić się o zakup modelu z tego roku,ale przecież za miesiąc rocznikowo będzie miał już jeden rok.Co do ceny w rozmowie tel.ze sprzedawcą gdybym był skłonny kupić ten model skutera sprowadzony z Niemiec proponowano mi aktualną cenę czyli 44.900zł plus dodatkowo mógłbym otrzymać od Suzuki oryginalny kufer(47l)wraz z mocowaniem(według cennika Suzuki około 2000zł).Co o takiej propozycji sądzicie ,bo mi wydaje się ,że jeżeli za miesiąc ma to być jednoroczny skuter to powinni taką sprzedaż potraktować jako wyprzedąż rocznika i trochę zejść z ceny?Tylko ile?Będę bardo wdzięczny jeżeli ktoś z forumowiczów doradzi przyszłemu użytkownikowi maxi skutera ,którą opcję wybrać i i jakie argumenty wysunąć sprzedawcy,żeby cena za skuter była dla mnie zadowalająca.

 

 

 

Odnośnik do komentarza

W przypadku motocykla rocznikiem nie przejmowałbym się. Jeśli to aktualny model tzn cały czas produkowany. To oczywiście moje zdanie.

Sam aktualnie zastanawiam się nad zakupem skuta fabrycznie nowego w salonie ale wyprodukowanego jeszcze w 2015.

Tak czy inaczej oprócz giftów, powinieneś wydębić od nich dodatkowy rabat za rocznik. Jeśli nie teraz to i tak za miesiąc czyli po nowym roku będą musieli obniżyć cenę.

Mnie też robili ciśnienie, że to ostatnia sztuka w magazynie. Po obdzwonieniu kilku dealerów okazało się, że tych ostatnich sztuk jest kilka, w różnych kolorach :-).

Myślę, że przy takiej wartości pojazdu 2 tysie powinni odpuścić.

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Można walczyć ale tylko w przypadku sztuki z Polskiego salonu.Jak mają specjalnie ściągać z Niemiec to raczej taniej nie będzie. Jak chcesz taniej to bierz taki kolor jak jest w kraju.

Odnośnik do komentarza

Tylko wielką niewiadomą jest cena za ten skuter jaką proponuje strona Niemiecka?może być tak ,że ten sam skuter przykładowo będzie oferowany i sprowadzony do kraju za powiedzmy 40,000zł ,a u nas tak jak mi proponują cena będzie 44.900zł

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A może w Niemczech jest to 46 tyś.?

O właśnie znalazłem

Bez tytułu.jpg

Zobacz na cenę w € po dzisiejszym kursie ok  46 646

Dolicz transport , całą procedurę i zobacz czy opłaca się taniej

Odnośnik do komentarza

Witam ! Ja osobiście jeżeli mialbym położyć tak kosmiczną kwotę za maxi, to w tym przypadku 2-3 tyś. nie byłyby zbyt istotne. Przeciez nie kupujesz Burgmana na pół roku /tak mi się wydaje :)/, a czy będzie miał 50 czy 46 KM to też chyba nie jest sprawa życia i śmierci - za własne pieniądze brałbym taki egzemplarz o jakim marzę i jaki śni się po nocach - udanych transakcji i pochwal się po zakupie :)

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem Suzuki próbuje zrobić Cię w "jajo" i to dwa razy. Pierwszy raz to "wciskanie" modeli 2016 roku. Przecież po nowym roku nie zezłomują nie sprzedanych sprzętów, zapewne 30.12 polecą szubciutko do urzędu i zarejestrują na siebie wszytko to co nie spełnia norm EURO 4, jak tego nie zrobią to już nigdy nie będzie możliwości zarejestrowania tych pojazdów w całej UE. Podobnie będzie w innych krajach. Wiadomo że jak pojazd będzie sprzedawany po takim "zabiegu" to cena musi być niższa od nowego i to znacznie bo w przeciwnym wypadku nie znajdą chetnych. A że w dowodzie rejestracyjnym bedzie rok produkcji 2015 jakie to ma znaczenie?  No chyba że ludzie stoja w kolejkach do salonów po zakup ostatnich sztuk z poprzednich lat i nic po nowym roku już nie zostanie na stanach. Coś mi się wydaje że ta presja jest sztucznie nadmuchana.

Drugi raz Suzuki chce Cię zrobić w "jajo" (moja prywatna opinia) rzadając ok. 44 tyś zł za skuter który bez większych modyfikacji mechanicznych produkuja 13 lat (oczywiscie lifting zewnętrzny był ale silnik, skrzynia to tylko drobne zmiany) reszta to czysty marketing. Oczywiście Twoja sprawa taki sobie model upatrzyłeś ale czy warto płacić tyle kasy za nowego/starego Burgmana 650? 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
6 minut temu, Lucjan73 napisał:

... zarejestrują na siebie wszytko to co nie spełnia norm EURO 4, jak tego nie zrobią to już nigdy nie będzie możliwości zarejestrowania tych pojazdów w całej UE ...

z tego co wiem, sprzęty wyprodukowane przed 2017 mimo, że nie będą spełniały normy EURO 4 będą nadal mogły być rejestrowane

te wyprodukowane w 2017 mają ta normę spełniać  ( no chyba, że sie mylę ;) )

... ale czy warto płacić tyle kasy za nowego/starego Burgmana 650? 

 

a wg mnie warto :) ( ale to moja prywatna opinia ;) )

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
10 minut temu, Lucjan73 napisał:

Drugi raz Suzuki chce Cię zrobić w "jajo" (moja prywatna opinia) rzadając ok. 44 tyś zł za skuter który bez większych modyfikacji mechanicznych produkuja 13 lat (oczywiscie lifting zewnętrzny był ale silnik, skrzynia to tylko drobne zmiany) reszta to czysty marketing. Oczywiście Twoja sprawa taki sobie model upatrzyłeś ale czy warto płacić tyle kasy za nowego/starego Burgmana 650? 

No ale to chyba nie na temat.

Skoro chce Burgmana i to nowego to nie rozumiem czemu mu mącisz w głowie twierdząc że "robią go w jajo" żądając takiej kwoty za ten model.

W całej Europie jest taka cena i albo kupujesz bo ci pasuje albo nie. I nikt tu nikogo nie robi w jajo .Przynajmniej w kwestii ceny.

Taka jest Moja opinia.

Odnośnik do komentarza

Joasiu,  niestety ale pojazd pierwszy raz rejestrowany (nowy) w 2017 roku musi spełniać normę Euro 4, a zarejestrowany przed 2017 a rejestrowany kolejny raz w 2017  już nie musi. Dlatego w grudniu będzie skokowy wzrost sprzedazy nowych motocykli, tak samo było z wprowadzeniem obowiązkowego ABS-u

Arturo przecież napisałem że to moja opinia a wybór należy do kupujacego.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Lucek informacja prosto w wydziału komunikacji - będziemy rejestrować, na dzień dzisiejszy nie ma żadnej informacji żeby nie było wolno

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
1 minutę temu, Joasia70 napisał:

Lucek informacja prosto w wydziału komunikacji - będziemy rejestrować, na dzień dzisiejszy nie ma żadnej informacji żeby nie było wolno

I tu bym zachował ostrożność,znając obecmą sytuacje można się obudzić z ...."dobrą zmianą"

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Joasia70 napisał:

Lucek informacja prosto w wydziału komunikacji - będziemy rejestrować, na dzień dzisiejszy nie ma żadnej informacji żeby nie było wolno

Dokładnie tę samą informację usłyszałem dzisiaj w informacji będąc w WK :)

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
4 godziny temu, kammat napisał:

plus dodatkowo mógłbym otrzymać od Suzuki oryginalny kufer(47l)wraz z mocowaniem(według cennika Suzuki około 2000zł).

Tylko broń boże nie bierz płyty pod kufer oryginalnej suzuki, gdzieś na forum jest zdjęcie jak wyglądała po trasie do Berlina chyba .... i chyba Patryk jest "winowajcą"

 

Edit:

znalazłam, wyjazd był do Marl a stelaż po powrocie wyglądał tak:

 

IMG_4695.JPG

IMG_4702.JPG

 

zdj. by Patryk

Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, Joasia70 napisał:

Tylko broń boże nie bierz płyty pod kufer oryginalnej suzuki, gdzieś na forum jest zdjęcie jak wyglądała po trasie do Berlina chyba .... i chyba Patryk jest "winowajcą"

Nie wiem o co chodzi z ta płytą?

Odnośnik do komentarza

Właśnie otrzymałem wiadomośc z Suzuki ,że oferta zakupu Burgmana w czarnym macie jest nieaktualna(chyba się sprzedał).Proponują mi w dalszym ciągu zakup skutera z polskiego salonu w kolorze grafitowym.Co do ceny , propozycja wygląda następująco:

Burgman 650 grafit- cena 44.900 grafit

+ oryginalny SUZUKI, pojemny tylny kufer 47 litrów

+ oryginalne SUZUKI, komfortowe oparcie dla pasażera / dedykowanego do w/w kufra

+ dedykowany mocny stelaż z płytą montażową, wymagany do zamocowania kufra do BURGMANA

Cena w/w zestawu : 1 490,00,-ta cena miała by być wliczona w cenę skutera

robocizna – montaż stelaża i kufra do BURGMANA : 190,00,-dodatkowo do zapłaty

Pytałem jeszcze o deflektory na nogi

Koszt deflektorów : 736, 00,- /para / 

Jak dla mnie cena za deflektory   620,00,- / skomplikowany montaż – gratis.

Natomiast inny salon wyszedł z propozycją sprzedaży skutera za cenę 42.000zł,ale o dodatkowych akcesoriach nic nie wspominano

Jeżeli nic się nie zmieni chyba poczekam z zakupem do początku przyszłego roku,mam nadzieję ,że cena nowego Burgmana ZL7 dużo nie "podskoczy"

14 minut temu, Joasia70 napisał:

powinna być prosta

 

 

IMG_4702.JPG

Może to wina przeładowanego kufra?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
27 minut temu, kammat napisał:

Może to wina przeładowanego kufra?

 może ;)

 

weż jeszcze pod uwagę, że koszt ubezpieczenia Burgmana 650 nówka sztuka ( OC, AC, NNW ) to koszt ok 2000 zeta

Odnośnik do komentarza

Podstawki Givi czy Kappa trzymają jak dzwon. Ile Topcase ma niby książkowego załadunku w AN650? 5 czy 10 kilo?

Ja z Givim ładowałem po ponad 20 kilo i było tysiącami kilometrów spoko. Nigdy nie miałem z mocowaniem problemów.

A z tym metalowym, oryginalnym Suzuki, problem opisany przez Joasię jest znany od lat.

 

PS. Joasiu, pakiet ubezpieczeniowy może być już droższy, bo kwoty ubezpieczeń 2oo i 4oo są teraz prawie z dnia na dzień wyższe :) ...

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Sobier napisał:

Dokładnie tę samą informację usłyszałem dzisiaj w informacji będąc w WK :)

 

2 godziny temu, Joasia70 napisał:

Lucek informacja prosto w wydziału komunikacji - będziemy rejestrować, na dzień dzisiejszy nie ma żadnej informacji żeby nie było wolno

Ja czytałem o tych zmianach w prasie motocyklowej min. w Świecie Motocykli, artykuł na ten temat był chyba w czerwcu.  Może od tego czasu są nowe wytyczne lub do urzędów jeszcze nie dotarły zasady obowiązujące w nowym  roku.

Jak kolega jest tak bardzo zdecydowany na zakup Burgmana to może warto zadzwonić do Sokoła Lublin ? Qwaki zawsze dla Burgmaniaków dawał spore opusty. Są jeszcze niezależni importerzy, ciekawe jaką mają ofertę na B 650.

A nad AC to się nie zastanawiaj tylko obowiązkowo kupuj. Jakiś czas temu mieliśmy na forum ogloszenie o sprzedaży właśnie B 650 nówki sztuki którego właściciel miał "przygodę ". On sam mocno poturbowany a sprzęt do sprzedania - koszty naprawy mega mega wysokie, nie wykupił AC.

Odnośnik do komentarza

:) witam :) podepne sie pod temat jako ze jestem posiadaczem B 650 Executive z 2015r. w kolorze czarny mat ktorego zakupilem w marcu br. w Gorzowie Wlkp. w salonie suzuki Adamiszyn :) w dobrej promocyjnej cenie :) polecam ten salon bo obsluga a i serwis gwarancyjny na poziomie w kazdym razie jestem zadowolony :) B 650 od zakupu nie sprawil zadnej przykrej niespodzianki zrobilem nim do dzis 8,5 tys.km. uwazam ze wart jest swojej ceny :) co do montowania kufra to zamiast wydawac nie wiadomo ile zastosowalem stelaz od shada (SHM0SP57ST) dostosowalem otwory i dobralem 3 tuleje i 3 sruby do tego niezbedna jest jednak plastikowa zaslepka w miejscu gdzie zdemontowane jest oparcie a montowany jest stelaz pod kufer :) do stelaza zamontowalem plyte pod kufer i...bez niego z z nim :) 

 

DSC_4842.JPG

DSC_4902.JPG

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
4 godziny temu, dr.big napisał:

Podstawki Givi czy Kappa trzymają jak dzwon.

Niestety, różnie z nimi bywa. Givi, pod monokey, po pół roku użytkowania, bez znacznego przeładowania (kufer tylko 47 litrów) i jazda w pojedynkę (bez opierania się pasażera).
 

 

IMG_7605.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
4 godziny temu, Lucjan73 napisał:

 

Ja czytałem o tych zmianach w prasie motocyklowej min. w Świecie Motocykli, artykuł na ten temat był chyba w czerwcu.  Może od tego czasu są nowe wytyczne lub do urzędów jeszcze nie dotarły zasady obowiązujące w nowym  roku.

 

 Lucek a ty nie wiesz, że prasa kłamie ;) coś jeden "dziennikarz" wyczyta, nie do końca zrozumie i napisze , a wystarczyło, że jednego słówka "po" nie doczytał ( nie identyfikować z partią polityczną ;) )

 

5 godzin temu, dr.big napisał:

 

PS. Joasiu, pakiet ubezpieczeniowy może być już droższy, bo kwoty ubezpieczeń 2oo i 4oo są teraz prawie z dnia na dzień wyższe :) ...

 

Bigu cena aktualna ;) 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...