Skocz do zawartości
Forum Burgmania

SYM Cruisym 300, nowość 2017


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Kolejna nowość, którą zobaczymy na targach w Kolonii

 

 

Odnośnik do komentarza

Klik: Tu są nawet jakieś opisy w języku mi obcym. 

Klik: A tu po grecku.

Z samej nazwy to SYM celuje w moją ulubioną maxi-skuterową klasę turystyczną, gra słów cruiser/cruisym. Wreszcie normalny duży bagażnik na dwa kaski i jeszcze trochę miejsca, a przy tym udało się zaprojektować zgrabny zadupek. Sporo miejsca na nogi dla kierowcy, wygodne składane podnóżki pasażera. Na zdjęciach wydaje się, że ma też słuszny przekrok, na jakąś większą torbę. Pierwsze wrażenie robi niezłe,  ma ciekawą bryłę, kilka smaczków sylistycznych, LEDy. Ogólnie ładnie prowadzona linia boczna z fajnymi proporcjami. Czacha dzięki wysokiej szybie i bocznym owiewkom w standardzie może potencjalnie dobrze chronić od wiatru. Doczytałem, że ma mieć również z przodu na podszybiu i z tyłu wbudowaną kamerkę!?, no niezłe gadżety. Grecy podają, że będzie w wersji 150/300. Nie znalazłem jakie ma mieć kółka, pasowałoby 15/14 cali i do tego silnik 500ccm... Takie marzenie ;)

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, smarciu napisał:

Klik: Tu są nawet jakieś opisy w języku mi obcym. 

Klik: A tu po grecku.

.............. Nie znalazłem jakie ma mieć kółka, pasowałoby 15/14 cali i do tego silnik 500ccm... Takie marzenie ;)

Taa...   i  pewnie jeszcze 2 cylindy ? :) Ale co racja to racja.  300 ccm trochę mało na turystykę, szczególnie z pasażerem. Ale ładny jest.

Sym, Kymco, Honda, Yamaha  -  wszyscy coś nowego pokazują.  A Suzuki ?  Dalej śpi ? -  czy Europe odpuścili  ?   

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Sym, Kymco, Honda, Yamaha  -  wszyscy coś nowego pokazują.  A Suzuki ?  Dalej śpi ? -  czy Europe odpuścili  ?   


Śpi snem głębokim i to na całym globie niestety.
Odnośnik do komentarza

to chyba jest przepakowany w nowe (nawiązujące do ostatniego maxsyma) plastiki GTS. Kanapa, podparcie, proporcje, lusterka.. itd.

Zabieg doskonale się udał przy poprzednim modelu wiec myśle że zrobią tak samo - czyli sprawdzona jednostka z wersji GTS300i w nowych plastikach.. i być może nawet w tej samej ramie.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Wombat napisał:

to chyba jest przepakowany w nowe (nawiązujące do ostatniego maxsyma) plastiki GTS. Kanapa, podparcie, proporcje, lusterka.. itd. (...)

Można by do tego dodać bagażnik pod kanapą, który wydaje się być bardzo zbliżony, sądząc po zdjęciach. I jeśli ta sama rama, to pewnie też i kólka 14/13. W tej sytuacji nie ma co za bardzo liczyć na większy silnik. A to wówczas oznacza, że Cruisym może nie wejść na listę maxi-turystyków.

 

Odnośnik do komentarza

jeżeli pod tyłek wchodzą dwa kaski to kołka muszą być max 13". Wg mnie to przepakowany GTS. Ile w nim jest rewolucji a ile tylko ewolucji to nie wiem - to by trzeba na żywo ocenić albo mieć szczegółowe dane typu długość, rozstaw osi. Na moje oko to GTS z nowym lookiem.

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, Wombat napisał:

jeżeli pod tyłek wchodzą dwa kaski to kołka muszą być max 13". 

W SYM Maxsym są kółka 15/14" i do bagażnika osobiście zapakowałem dwie sztuki Shoei Multitec rozmiar S. Choć konstruktorom łatwiej zaprojektować większy bagażnik przy mniejszym kółku. W tym nowym/starym GTS rozwiązali to bardzo fajnie. Choć wielkość, czy raczej małość kółka nie zawsze przekłada się na pojemność bagażnika, a za przykład niech tu posłuży Piaggio X10 500, gdzie nie udało mi się wpakować więcej niż jednego pełnego kasku. Mimo, że na zdjęciach pokazują, że się udaje, to praktyka zweryfikowała to negatywnie. Sprzęt do turystyki moim zdaniem powinien posiadać odpowiedni bagażnik i przekrok, a najlepiej jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza

tylko maxsym jest większy niż GTS wiec mimo większych kołek miejsce się znalazło. Tu by były potrzebne wymiary. Moje oko przywyczajone do bryły i proporcji GTS-a sugeruje mi że ta sylwetka i proporcje jest identyczna. Ale może jest identyczna ale skala się zmieniła... wymiary by coś powiedziały

Odnośnik do komentarza

tak szczegółów to raczej mało. głownie wzwiedziopytne rendery. ale za to wiadomo że ma mieć bluetootha. tylko nie wiadomo czy ten HUD na szybie to na potrzeby filmiku czy to tak ma być?

Na espanolo portalo la interneto doszukałem się że:

- ABS w serii, 2 tłoczki z przodu , jeden z tyłu

- 14" z przodu 13" z tyłu

- automatyczne światła dzienne

- jednostka napędowa z CityCom300, dwa wałki (DOHC), Euro4

- regulowana przednia szyba

- gniazdo USB i 12V

nic nie ma o gabarytach i masie

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

HUD raczej "chwit reklamowy" :)

Ogólnie nie widać aby SYM podał pełną specyfikację chociaż na Intermocie skuter był pokazany

_small_fsc_7513.jpg?itok=edEkEA2B

Odnośnik do komentarza

Cenowo to muszą się postarać bo inaczej będą mieli duże problemy by ściągnąć potencjalnych klientów Kymco. Tak czy inaczej dobrze, że pojawia się konkurencja bo na tym powinniśmy coś ugrać  ;-) 

Odnośnik do komentarza

Ja wcale nie jestem przekonany czy tak bardzo im zależy na ściągnięciu w europie potencjalnych nabywców Kymco na rynkach na których ich jeszcze nie ma. Niekoniecznie dotychczasowa polityka marketingowa SYM-a na to wskazuje. To nam się wydaje że powinni chcieć bo chyba chcą zarobić nie? Tylko z perspektywy korporacji to wygląda inaczej. Pewnie jakbyśmy byli rynkiem na 200-400 sztuk rocznie to by to może wyglądało inaczej. A my jesteśmy rynkiem tak bardziej na 6 sztuk rocznie :). Kopanie się z koniem (Kymco) będącym zasiedziałym tubylcem dla 6 motorków rocznie jest mało efektywne. A mają rynki (bardzo chłonne) które ich produkty wciągają jak gąbka i nie muszą na nich nikomu niczego udowadniać.

Wymiary jak w GTS: długość i szerokość 2136 x 760 x 1420mm - czyli 24mm krótszy niż obecny GTS300 i tak jak GTS ma wychodzić w specyfikacji 125/300 (aczkolwiek GTS jako SYm RV wychodził też jako 200 i 220)

Zresztą co dostajesz:

- 2x55W w soczewkach z przodu PRACUJĄCYCH RÓWNOLEGLE, reszta w całości na LED

- wbudowana kamera przód i tył

http://forum.jorsindo.com/data/attachment/forum/201610/07/062304ve4lz5aikbea9499.jpg.thumb.jpg

http://forum.jorsindo.com/data/attachment/forum/201610/07/062350alwjsbthopk1jwo2.jpg.thumb.jpg

- 4 tłoczki z przodu, pływająca tarcza, ABS w standardzie z CBS

- przewody hamulcowe standardowo w stalowym oplocie

- schowek na dwa pełne kaski

- wyłącznik prądu pod kanapą

- elektryczne otwieranie schowka bez wyciągania kluczyka, standardowo podświetlenie schowka, siłownik, oparcie na kanapie

- gniazda USB oraz 12V

- masa karbonowych elementów

- regulowana przednia szyba

- silnik DOHC Euro4 z możliwością dostosowania na Euro5

- regulacja tylnej zawiechy

- podobno wydajne i przeprojektowane deflektory na ręce i kolana

- nadmuch ciepłego powietrza (a w zasadzie "wdmuch" pod motokoc jak masz)

- silnik standardowo z ceramiką (ten Engine of Life)

- ten cały wyświetlacz z samodiagnostyką żarówek, nóżek, schowków, zintegrowanym zestawem BT, Messengerem, kamerami a hgw czy nie z opcją bezprzewodowego wyświetlacza dla smartfonu - wtedy by nawigacja była przed nosem bez doczepek na kierownicy. Multimedialna masakra w standardzie..

Zrezygnowali za to z lamp przeciwmgłowych które do tej pory były w GTSach. Ale też specyfikacja zaprezentowanego skutera nie jest zamknieta. W takim wyposażeniu nie jest to produkt na wojnę cenową raczej - i powiem ci że jak szukałem o tym modelu informacji to czytałem wątki na rożnych forach w dziwnych językach to tam cena 4 czy 5 tys euro za niego nie była problemem. A nasze przeciętne możliwości finansowe raczej nie bedą kryterium przy kalkulacji ceny tego modelu.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Wombat napisał:

(...) rynki (bardzo chłonne) które ich produkty wciągają jak gąbka i nie muszą na nich nikomu niczego udowadniać.

(...) na rożnych forach w dziwnych językach to tam cena 4 czy 5 tys euro za niego nie była problemem. A nasze przeciętne możliwości finansowe raczej nie bedą kryterium przy kalkulacji ceny tego modelu.

Jak sobie czytam te bajery na wyposażeniu, to mam taką refleksję, że ktoś tu chyba słucha swoich klientów, (albo tylko gadżeciarzy), bo to, co w wielu droższych, markowych sprzętach z niewiadomych przyczyn się nie pojawia, tutaj jest już w standardzie. Opócz oczywistości, jak gniazdo 12V, komputer pokładowy, (które już w 2002 roku było w AA500 na przykład), są też, moim zdaniem ciekawe rozwiązania, jak kamerki czy BT, być może z możliwością integracji ze smartfonem. Rozwiązałoby to problem montażu uchwytów, okablowania, etc. a jednocześnie zwiększyłoby komfort użytkowania. Życzyłbym sobie również połączenia BT w kasku z BT w moto i telefonem plus przyciski funkcyjne na kierownicy (takie marzenie). W HUD jakoś nie wierzę, że się pojawi w modelu produkcyjnym. A co do ceny, to zgadzam się, że poziom zarobków w PL i procent janosikowego stawia nas na straconej pozycji względem wielu rynków w tym chłonnych azjatyckich tygrysów z 5% podatku, 6%Vatu...Ale to już inna historia. 

Odnośnik do komentarza

szczerze mówiąc mnie bardziej jarają takie rzeczy jak gary pokrywane wąglikiem :), przewody hamulcowe w oplocie stalowym, przewymiarowany układ chłodzenia czy głupi wyłącznik prądu pod kanapą. Albo np te "akcesoryjne" nagwintowane otwory montażowe przy zbiorniczkach hamulców. Możesz sobie tam obsadzić lusterka na kierownicy albo przykręcić dowolny uchwyt do czegośtam bez potrzeby kombinowania: jak tu coś dowiesić do zabudowanej kierownicy.. itd

Ja lubię i doceniam dobrze wymyślone rzeczy. Tutaj masz to wszystko w "głupiej"  125 a nie flagowcu z programu 500+. Tutaj SYM mi podszedł idealnie w gust.

Blutufy, monitorki, lampeczki.... popierdułki to miły dodatek - ale jak piszesz - świadczy o tym że można, że komuś się chce. Że można wyposażyć skuter w sensowne, bogate, DZIAŁAJĄCE NAWET PO LATACH wyposażenie (dużo chińczyków też ma mase bajerów tylko mało który działa jak powinien albo w ogóle działa po roku) nie windując jego ceny w kosmos. Wyobraź sobie honde forze z takim wyposażeniem i kartke z ceną na niej... brrrr.

Co do samej funkcjonalności BT to rozsądne by było parowanie wszystkie z "centralą" skutera i na doczepkę kask sparowany z moto. Wtedy skuter sie martwi o priorytety urządzeń i miksowanie audio a przez kask masz dźwięki ew. voice control

Odnośnik do komentarza

Każdy kolejny nowy model z obojętnie jakiej firmy jeśli będzie wnosił jakieś udogodnienia lub choćby "bajery" wymusi na innych producentach dodawanie tego samego bo przecież sama nazwa marki nie zapewni spokojnego bytu tym firmom. A ta elektronika przecież aż tak droga nie jest by do istniejącego przecież i tak wyświetlacza nie zacząć dopinać kolejnych czujników i interfejsów. Gorzej, że jak się to zacznie psuć to się będzie szukać nie mechaników ale jakichś hakerów komputerowych  ;-) 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
3 godziny temu, mxmichal napisał:

importer marki SYM na Polskę zakończył działalność także oficjalnie Sym'a z polskiej dystrybucji już nie kupimy :(

Możesz podać źródło informacji, bo na sym.pl ani na stronie Facebook, nie znalazłem żadnej wieści na ten temat. Jeśli faktycznie tak by było, to nieciekawie. W zeszłym roku miałem kupić Maxyma 600, ale w styczniu nigdzie w kraju go nie mieli, dlatego wybór padł na Kymco... I chyba dobrze się stało. Części pewnie ktoś będzie sprowadzał, a jak nie. to zawsze zostaje Google (jak u mnie, bo sporo taniej zamawiać np. we Włoszech, niż u nas w Kymco.pl)...

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, koyac napisał:

A to oznacza kłopoty...

nie większe niż teraz (do tej pory były). Zero składu części, dostępność modeli testowych zerowa... itd. Takie istnienie w PL tylko z nazwy raczej.

Co i tak oznaczało że pojęcie o tych jednostkach w takich w serwisach zerowa była i jak widać taka pozostanie. Takie podejście raczej: zostali byśmy dystrybutorem SYM'a z wielkiej łaski jakby 1000 sztuk rocznie schodziło na pniu. najlepiej bez żadnych nakładów.

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, SlawoyAMD napisał:

Możesz podać źródło informacji, bo na sym.pl ani na stronie Facebook, nie znalazłem żadnej wieści na ten temat. 

chciałem dla kogoś zamówić graty do SYM'a i jak zauważyłeś strona sym.pl jest już tylko do zamawiania części , zadzwoniłem i człowiek przekazał mi takie info.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...