Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rower elektryczny


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam informacji, przede wszystkim na temat modeli (producentów), które warto brać pod uwagę. Mam jako takie rozeznanie na rynku samochodów, motocykli i skuterów, ale o rowerach elektrycznych nie mam bladego pojęcia.

Dane wyjściowe:

  • Użytkownik (ja) - niemłody facet ze sporą nadwagą (ale chcący schudnąć), 182 cm wzrostu. Rower musi być duży i mocny.
  • Zastosowanie - dojazdy do / z pracy. Ok. 17 km w jedną stronę. Do pracy jest sporo z górki, ale powrót bez wspomagania raczej nie wchodzi w grę. Innymi słowy, rano pedałuję, a wracam na prądzie. Weekendowe wycieczki.
  • Budżet - nie wiem, ale widzę, że bez 5k PLN może być ciężko.

Wszelkie informacje, rady, wnioski z użytkowania, itp. będą mile widziane :)

PS.

Szukałem i podobnego tematu nie znalazłem. Jeżeli przeoczyłem, to sorry i kosz.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Jeżdżę od kilku lat elektrykiem. Wcześniej pozyskałem takiego bike'a mojej połówce i bardzo jej przypasował :)

Rozsądnie pomyślany rower elektryczny nadaje się bezproblemowo do jazdy także bez wspomagania. Zarówno jeden jak i drugi nasz rower elektryczny jeździ (głównie na wyjazdach wakacyjnych) w ~70% jako zwykły rower napędzany tylko siłą mięśni. Kiedy zachodzi potrzeba wspomagamy się "elektrownią". Powrót po całym dniu jazdy kiedy mamy do pokonania na koniec górki lub silny wiatr... właśnie wtedy przydaje się PAS.

Z rowerami za 1500 zł można dać sobie spokój... Szkoda tlenu.

Ja od 2011 roku śmigam Montego Elan. Wygodny, duża rama, wyposażenie z półki średniej. Wyposażenie elektryczne półka wysoka.

Kiedyś taki rower kosztował worek, dziś są zauważalnie tańsze.

Marki, które mogę polecić to:

Hercules

Montego

Winora

Sparta

Batavus

Odnośnik do komentarza

Co do sprzętów za 1500 zł nie zgodzę się, ale tylko dlatego, że patrząc na emerytów w mojej okolicy i na sprzęt jakim jeżdżą to taki np z Norauto też da radę. I wcale im się te sprzęty nie psują. Rower można kupić zarówno za 2 tys. jak i za 22 tys. Kwestia tego ile chcesz przeznaczyć. Wiadomo, że im bardziej markowy tym droższy, jak w każdej dziedzinie. Batavus'a rowery są OK. Dobierasz oczywiście tak jak zwykły rower, wielkość ramy, koła itd.

Dodam tylko, że polskie firmy coraz lepiej sobie radzą z tego typu sprzętem i koszt 4-5 tys jest stosunkowo konkurencyjny do Batavus'a np za 10 tys.

Odnośnik do komentarza

Zawsze chciałe sobie kupić rower ze wspomaganiem elektrycznym. Jeszcze przed kupnem skutera. Do pracy mam tylko 4 km i dojeżdżam zwykłym rowerem. Jednak jak wieje lub jest gorąco to pojawia się wymówka, a samochód lub skuter stojący w garażu kusi. Niestety kilogramów przybywa. Dlatego idąc za Twoim tropem zadzwoniłem przed chwilą do producenta. Podobno wielkość ramy spokojnie wystarcza do wzrostu 197 cm (mam 186) a i nośność 125 kg jeszcze jest OK. Jedynie trzeba się liczyć z ubytkiem wytrzymałości bateri. Powinna działać 4 - 5 lat. Tak jak dobra bateria w komórce. Chyba się jutro przejadę do sklepu Euro RTV w Bydgoszczy pokusić los.

Odnośnik do komentarza

Ciekaw jestem Twoich wrażeń. Bateria to najsłabsze "ogniwo". Obawiam się, że za 3 - 4 lata, kiedy przyjdzie czas na zmianę, na rynku nie będzie już kompatybilnych modeli.

Napędy Bosch'a kuszą, ale ceny lekko zaporowe :(

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Eksplatujemy wraz z żoną Gazelle i jesteśmy zadowoleni.

Z bateriami do Gazelle jest tak , że są trzy rodzaje brąz, srebra, złota. I są one przeznaczone na ileś cykli ładowania.

Jeśli chodzi o różnice, to każda ma inną pojemność, a co za tym idzie różny zasięg.

W moim chamonix mam brązowa. Ma cztery lata i daje mi możliwość przejechania w trybie Eco do 50km na jednym lądowaniu (ważę niemało bo 105km a do tego miałem w foteliku syna około 15kg).

Żona ma srebrną to sam nie wiem na ile jej by wystarczyła...

Jeśli chodzi o jakieś rowery el. to kilka wynalazków próbowałem, ale z reguły ZDECYDOWANIE nie spełniały oczekiwań. (wynalazki z Chin. Niestety tanio i dobrze to tylko w erze :) )

W trybie boost juz tak kolorowo z zasięgiem niema.Ala dwadzieścia parę jest realne

Wszystko tez jest uzależnione od warunków drogowych.

Wspomaganie w Gazelle jest "dołączane" Po przez czujnik napięcia łańcucha. Trochę to tak jak z gazem w skucie można przejechać An650 100km i wlać 4.5l , a można i 10l !!!

Z życzy która mnie b.zdziwila to, że nie można przekładać baterii z roweru do roweru.

Każda bateria jest przypisana do konkretnego roweru...

Aby przypisać inną trzeba pojechać do serwisu i tam ja przypisać.Koszt to okolo 100 do 150pln.

Odnośnik do komentarza

Obawiam się, że za 3 - 4 lata, kiedy przyjdzie czas na zmianę, na rynku nie będzie już kompatybilnych modeli.

No tym to na Twoim miejscu martwił bym się najmniej, bo technologia za te 3-4 lata posunie się na tyle, że po pierwsze rowery może stanieją, po drugie zawsze jakąś bateryjkę będzie można dopasować - tak myślę.

A sporej kasy też szkoda wydawać na produkt, z którego finalnie możesz wcale nie być zadowolony i będzie kicha - jeszcze tani sprzęt jakoś sprzedaż, ale z drogim możesz mieć problem, no i spora utrata wartości będzie.

Odnośnik do komentarza

Różnymi elektrykami jeżdżę od paru lat. Ponieważ mam kilka baterii i pojazdów wszystkie przerobiłem tak:

w rowerze np. jest zamontowane gniazdo 230V wymontowane ze starego komputera, a każda bateria ma

wyjście na kablu zasilania kompa. W ten prosty sposób wszystkie baterie pasują do wszystkich pojazdów

i nie ma problemu zę jak dalej jadę to mi prądu zabraknie, biorę po prostu na bagażnik drugą baterię.

411e0316bec4d4bd.jpg

Tu widać, że do swojej hulajnogi Trikke Freerein czasem zakładam druą baterię i te 40km spokojnie śmigam.

Swój rowerek elektryczny właśnie sprzedaję tzn. chyba już sprzedałem na olx za 300zł.

Jak widać to ta sama bateria w innym pojeździe.

Same baterie i to nowe czasem można okazyjnie kupić na aukcji za 500zł.

Odnośnik do komentarza

Ten mi się podoba :)

W 2010 roku kupiłem u nich KTM'a 990 Adventure. Mam sentyment do marki :)

A tak na poważnie, parametry wydają się być więcej niż OK. Fakt, że salon mam pod nosem (no prawie) też ma znaczenie.

Ewentualnie ten Scott

Odnośnik do komentarza

Cena ma znaczenie, co nie zmienia faktu, że wspomniane modele chętnie widziałbym w swoim garażu :)

Temat jest szeroki, więc decyzji w jeden weekend nie podejmę. Postanowiłem poświęcić zimę na jazdę na rowerze stacjonarnym i pogłębianie wiedzy o rowerach elektrycznych. Na wiosnę powinienem być gotowy na podjęcie sensownej decyzji.

Mam nadzieję, że wątek nie umrze i regularnie będą się pojawiać interesujące posty :)

______________________

Podstawowe informacje

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Do mnie przyjechał dzisiaj taki kozak. Jeździ się zarąbiście. 25 km/h osiągamy po 3 obrotach korbą, nie ma znaczenia nawierzchnia czy to asfalt, kostka, trawnik, szuter, ciągnie jak zły. Zasięg 80 km, hamulce hydrauliczne. Znakomicie amortyzowany. Ograniczenie (blokada) przy 25 km/h, pewnie można zdjąć ;).

Cena ? Porównywalna z moim t-maxem ;).

P7070134.JPG

P7070135.JPG

P7070136.JPG

P7070137.JPG

P7070138.JPG

P7070139.JPG

P7070149.JPG

P7070161.JPG

P7070163.JPG

P7070167.JPG

P7070168.JPG

P7070176.JPG

P7070181.JPG

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Zmiana E-bike na kolejny trekking. Tym razem:

- motor centralny 36V od TranzX (M25)

- 70 Nm (czujnik momentu)

- Li-ion Aku z BMS, 13Ah (468Wh), Samsung SDI, zasięg 150 km

- Nexus 7 speed

- Heble hydrauliczne od Magury (HS11)

- Pełna amortyzacja

- Alu rama 46 cm i koła alu 28" z kapciami Continental (Reflex)

- "Zegary+ BC" ze sterowaniem przy manetce, pokryte Arcyglas + opcja ładowania telefonu via USB

- Wspomaganie wprowadzania (6 km/h)

- Światła AXA 30 lux LED

... i kilka innych

Pierwsze wrażenia nad wyraz pozytywne. Czuć, że w tym temacie tworzy się coraz lepiej B)

 

 

 

IMG_20171031_182131.jpg

IMG_20171031_181622.jpg

 

IMG_20171031_182806.jpg

IMG_20171031_182031.jpg

IMG_20171031_182104.jpg

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, MariuszBurgi napisał:

IMG_20171031_182104.jpg

Ale super fajny :rolleyes: Nawet rama taka typowo "męska" , znaczy się chciałem napisać "skuterowa"  :D

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Rama 46cm z dolną krótką poprzeczką (pomaga podczas noszenia), określana często "unisex". Ja ją określam "super wygodna"... ale twoje skojarzenia skuterowe są jak najbardziej na miejscu ;)

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Bardzo dobry kierunek. Nie napisałeś jak waga (z pełnym bakiem ;) )

I jeszcze proszę oświeć mnie, co oznacza wspomaganie wprowadzania ? Znaczy silnik napędza koło jak prowadzimy rower ? Jeżeli tak to czy to wspomaganie działa przy wprowadzaniu po schodach ? 

Odnośnik do komentarza

Kurcze, to ja chyba stary już jestem.  Dla mnie "damka" to "damka" i śluz. Spódniczki podciągać nie trzeba :) ale niech będzie "unisex".

Ale też bardziej mnie ciekawi waga. Jako "blokowiec" w perspektywie mam dźwiganie na 4 piętro.  A do ładowania to trzeba cały zabierać ?    Inna sprawa że taki rower zostawić na noc pod blokiem ? -_-    W naszym kraju zaraz się komuś spodoba :angry:

Odnośnik do komentarza

Cześć,

Tak się składa, że od kilku miesięcy zajmuje się tematem rowerów elektrycznych zawodowo, nie chcę tu uprawiać działań reklamowych ale jakby ktoś był zainteresowany zakupem takiego roweru zapraszam do kontaktu, udzielę wszelkich informacji (można także przetestować i wyrobić sobie zdanie).

Zapraszam na www.energybike.pl 

Boruś

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
2 godziny temu, Worlan napisał:

I jeszcze proszę oświeć mnie, co oznacza wspomaganie wprowadzania ? Znaczy silnik napędza koło jak prowadzimy rower ? Jeżeli tak to czy to wspomaganie działa przy wprowadzaniu po schodach ? 

Z poziomu manetki wciskasz dłużej przycisk i uruchamia się procedura napędu do 6 km/h. Idealne podczas wprowadzania roweru pod stromą górkę lub np. idąc po schodach kiedy rower prowadzimy pasem dla wózków.

Waga roweru z baterią 25.5 kg.

DMC - 150 kg.

Aku można ładować także poza rowerem.

Co bardzo ważne... bez wspomagania jeździ się wyjątkowo łatwo, dokładnie tak samo jak zwykłym rowerem. Wspomaganie działa do 25 km/h natomiast moja najczęstsza prędkość jazdy to 27-30 km/h a wtedy lecimy już siłą mięśni ;) Ograniczniki są często zdejmowane i takie E-bike latają "na elektryce" nawet 50 km/h, co jednak nie jest zgodne z prawem :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Ja też jeżdżę elektrykiem. Kupiłem w tym roku i przejechałem już ponad 3 tysiące km. Fenomenalna sprawa.
Mój sprzęt to Batavus Milano e-go – jestem nim zauroczony. Najlepszy rower jaki w życiu miałem. Nie tani, ale używany można (nawet trzeba) kupić w realnej cenie.

https://www.rowerystylowe.pl/p-4917/rower-elektryczny-batavus-milano-e-go-bosch

Do systemów Bosch Active Line, można dokupić chip zdejmujący blokadę 25km/h. W istocie to podzielnik, który podnosi max prędkość do 50km/h. Włącza i wyłącza się go tym przyciskiem do aktywacji jazdy bez pedałowania pod palcem wskazującym. Jednak rzecz jest droga.

http://www.derestricted-ebike.com/p/speedbox2-for-bosch-active-performance-cx

Z praktyki mogę polecić „damkę”. Wygoda i jak dla mnie po prostu ładniejszy rower.

9f3a90f6febc5139fc38a01df5f46805.jpg

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj już na 100% mój wierny MTB udał się do lamusa (nie mylić proszę z kolegą Lamusem ;) ) ...

Nowy zakup czeka już na przesyłkę modułu serwisowego i softu przeznaczonego do BionX- ów... Trzeba pewne parametry poustawiać w e bike'u pod siebie, jak hulać, to hulać :) ...

A tu jeszcze stary z ostatniej, dzisiejszej jazdy...

IMG_20171103_121646_resized_20171103_123855214.jpg

A fotki mojego "tramwaju" wkrótce... Może nawet dzisiaj...

Edit:

Na razie jeszcze powolny, e- ograniczenie do 25 km/h, ale po odebraniu przesyłki będzie max. czyli wspomaganie el. do ew. max. 50 km/h (btw -niezgodne z prawem w de) !guns ...

IMG_20171103_130908_resized_20171103_011745192.jpg

A grubości instrukcji łącznie z CD to i samochód by się nie powstydził ;) ...

IMG_20171103_133407.jpg

PS. Denerwujące jest tylko dźwiganie... Scott poniżej 10 kg, a smart ponad 26 :wacko: ...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...