Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ranking sprzedaży motocykli w Polsce, poszczególne lata...


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Mamy już na forum dane z poszczególnych lat odnośnie sprzedaży maxi- skuterów na rynku włoskim oraz niemieckim.

Parę lat temu zajmowaliśmy się rynkiem rodzimym, jednak pewne dane były trochę łatwiej zdobywalne jak teraz.

Przypomnę archiwalne wątki z podobnymi tematami:

Sprzedaż maxi w 2005 roku

Ranking sprzedaży motocykli 2007

Aktualne dane przechowywane są w CEPIK'u. Oto tabelka obrazująca sprzedaż motocykli w 2010 roku (dane do września!) i porównanie z rokiem 2009.

tabelkamn.jpg

Co zwraca uwagę...

Generalnie wiele firm zanotowało znaczące spadki sprzedaży a tylko nieliczni znaczące wzrosty. Ciekawostką jest NR.1 czyli Romet (także w klasie motorowerów Romet jest niekwestionowanym liderem) choć w porównaniu do roku ubiegłego mamy tutaj constans. Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki znacząco w dół. SYM mooocno w dół. Warto zwrócić uwagę, że firmy które oferują swoje motocykle zamożniejszym odnotowały wyraźne wzrosty sprzedaży, patrz Harley Davidson oraz BMW.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na jeszcze jedną firmę... mianowicie poz 14> Kymco oraz 16> Piaggio. Całkowita sprzedaż jednośladów tych marek odnosi się do motocykli klasy maxi skuter. Obie marki odnotowały wzrosty (choć warto zwrócić uwagę, że Piaggio to także Gilera i Vespa razem ujęte) ale Kymco, jak na tak słaby rok i nasz, dość specyficzny rynek, ma się naprawdę czym szczycić. Sprzedaż motocykli, maxi- skuterów producenta z Tajwanu do września 2010 wyniosła 125 sztuk (analogicznie w 2009 sztuk 112).

Odnośnik do komentarza

Mnie trochę szokuje, gdy czytam w rankingu sprzedaży MOTOCYKLi takie marki jak Baotian i inne, których nawet nie potrafię spamiętać z posta na post. Baotian versus dajmy na to Kawasaki lub BMW ha ha ha, no nie mogę. !w00t

Ciekawe, jak wyglądają statystyki sprzedaży motorowerów (choć to nie nasza branża). Tam zarówno liczby jaki i kolejnośc marek wyglądałaby chyba zupełnie inaczej ...

Gdyby nie to, że Romet zdeklasował konkurencję, mięlibyśmy już dyskusję o wyższości marki S nad Y albo H. A tu Romet zamknął dyskusję na samym początku !OKK

Swoją drogą, Romet sprzedaje maxiskutery (trzymajmy się definicji). A na naszym forum chyba nie ma nikogo na takim rumaku, co?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Swoją drogą, Romet sprzedaje maxiskutery (trzymajmy się definicji). A na naszym forum chyba nie ma nikogo na takim rumaku, co?

Romet (NO made in Poland) nie posiada w ofercie maxi skuterów a jedynie skutery 50 ccm. "Motocykle" to raczej te lekkie o pojemnościach ~ 125- 250 ccm i to jak widać one zrobiły tą robote !w00t

Ciekawe, jak wyglądają statystyki sprzedaży motorowerów (choć to nie nasza branża). Tam zarówno liczby jaki i kolejnośc marek wyglądałaby chyba zupełnie inaczej ...

Tam faktycznie wszystko wygląda ciut inaczej...

Nie jest to nasz target ale jako ciekawostkę, jak znajdę chwilę czasu zamieszczę dane także motorowerów...

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
wychodzi na to że BMW robi się zacną marką... a w dziedzinie turystycznej mają się czym poszczycić.

Zybex rozj.... mnie :lol::lol:

Oczywiście .... wreszcie BMW stanie się zacną marką - do tej pory tylko dziadowali (od 1923roku) :lol:

Co do listy ... jest smutna.

Sprzedaż prawie wszystkich wiodących marek spada a Chiny górą (z Rometem na czele).

A panom w telewizorach słupki cały czas rosną - wot mechanizacja.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Ech Marcin, kto by się cofał do 1923 roku :lol: Zacność danego sprzetu liczy się od momentu posiadania. A nie daj Bóg jak się coś zepsuje, to wtedy we wszystkich rankingach przestaje się liczyć.

A i tak najlepszą marką jest Chngzhou, wzrost sprzedaży o 4400% :lol::lol:

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
Co do listy ... jest smutna.

Sprzedaż prawie wszystkich wiodących marek spada a Chiny górą (z Rometem na czele).

A panom w telewizorach słupki cały czas rosną - wot mechanizacja.

Ja bym to interpretował tak, że sprzedaż wszystkich, wiodących do niedawna marek japońskich

znacząco spadła, ale wzrosty odnotowały nieliczne marki europejskie BMW,

Triumph, Piaggio :lol: (no i HD) . O chińszczyznnie nie chce mi się pisać...CCC

pzdr

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Dla mnie ciekawostka tego zestawienia jest Kymco. Umiarkowana cena przy solidnej jakosci i sprzedaz na poziomie 125 sztuk :lol:

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

"...Motocykl ważący 207 kilogramów jest napędzany przez dwucylindrowy silnik o pojemności 250 ccm. 23 KM i 17 Nm nie zapewnia porażających osiągów. Prędkość maksymalna wynosi 100 km/h. Wątpliwości może budzić także solidność wykonania niektórych elementów oraz nierówno nałożona warstwa chromu..."

Cena ok. 20 kPLN-ów. To i powyższe oznacza tylko jedno. Sukces :lol:

Dla mnie ciekawostka tego zestawienia jest Kymco. Umiarkowana cena przy solidnej jakosci i sprzedaz na poziomie 125 sztuk  :lol:

BTW: Artur, ta umiarkowana cena w zderzeniu z dalekowschodnio

brzmiącą nazwą, powoduje także umiarkowane zainteresowanie

w kraju nad Wisłą... :lol:

pzdr

Odnośnik do komentarza

Uważam, że z czasem naśmiewanie się z produktów CHRL u nas minie.

Zmieni to ekspansja ich wywiadu gospodarczego.

Skoncentrują w UE wreszcie swoje marki.

Podniosą jakość kontroli procesu technologicznego powstawania części.

Tę drogę pokonali już w UE Tajwan i Korea.

Aczkolwiek jeśli chodzi o motory to, u nas wciąż panują pewne stereotypy, które krzywdzą czasem niezłe już marki ze wschodu.

A jak empiria wskazuje i wśród tych uważanych za „zacne” trafią się jakieś dzbuki.

A u nas wysoka sprzedaż chinskiego sprzętu wynika z tego , że ludzie zarazem są bidne i chcą spełniać marzenia swych pociech spragnionych brykania z wiatrem we włosach i komarami w zębach.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Uważam, że z czasem naśmiewanie się z produktów CHRL u nas minie.

Zmieni to ekspansja ich wywiadu gospodarczego.

Skoncentrują w UE wreszcie swoje marki.

Podniosą jakość kontroli procesu technologicznego powstawania części.

Tę drogę pokonali już w UE Tajwan i Korea.

Tylko zeby podniesc jakosc i uzyte materialy musi wzrosnac rowniez cena, ktora nie wynika z niczego, a wtedy pozostanie opinia o marce oraz wieksza cena ktora ni mniej ni wiecej przelozy sie na obnizenie wynikow sprzedazy. Wlasnie dlatego Tajwanskie wyroby maja takie a nie inne wyniki sprzedazy.

Odnośnik do komentarza

Ja jestem ciekaw, jak funkcjonuje to w druga strone i jakie sa w Chinach liczby sprzedawanych znanych marek jednosladow :lol: .

Bo samochody moglem odnalezc: np. 1,9 mln. VW, 230 tys. Audi, 150 tys. Mercedesow, 120 tys. BMW... Wszystkie te marki maja kilkudziesiecioprocentowy przyrost sprzedazy w Chinach w roku 2010.

Ciekawe jak te liczby prezentuja sie w 2oo?

A w tej liscie? No coz, dobrze, ze chociaz 2, 3, 4 i 5 piate miejsce naleza do uznanych na swiecie marek :lol: .

PS. Baotian to logo, ktore czesto spotyka sie na skuterkach stojacych na ulicach Niemiec. Latem w promieniu 200m stoja takie 3 albo nawet i 4 :lol: .

Baotian

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Cała magiczna sytuacja ze sprzedażą chinoli tkwi jednak w cenie jeśli jakość jest słaba to dlaczego kupują. Spora grupa ludzi jednak patrzy ile ma w kieszeni, a jednoślad jest dobrą alternatywą na korki. Z drugiej strony mogą powstać dwie grupy pierwsza ta, która patrzy na cenę, druga patrzy na jakość i markę choć to nie zawsze idzie w parze, a często płaci się więcej za znaczek.

Odnośnik do komentarza
Mnie trochę szokuje, gdy czytam w rankingu sprzedaży MOTOCYKLi takie marki jak Baotian i inne, których nawet nie potrafię spamiętać z posta na post. Baotian versus dajmy na to Kawasaki lub BMW ha ha ha, no nie mogę. :lol:

Wiesz Kmodzele, byłbym bardziej wstrzemięźliwy z takimi opiniami.

Nie tak znowu całkiem dawno temu nikt nie wyobrażał sobie porówniania "jakiejś" toyoty czy "jakiejś" mazdy z "jakiejś" egzotycznej Japoni z takimi potentatami jak opel, ford czy volkswagen. Wystarczyło im kilkanaście lat na zbudowanie renomy W Europie.

Może zacznij zapamiętywać te nazwy z posta na post :lol:

Odnośnik do komentarza

Proszę zwrócić uwage na ilośćs przedanych sztuk, procenty troche "oszukują" Dobry wynik osiąga firma ze sprzedażą ok. 300 szt. Niestety wnioski nasuwają się same - jesteśmy daleko daleko w tyle za krajami starej UE. Nie ma co liczyć że o klienta w Polsce będą zabiegali wielcy gracze rynkowi - opinia pesymisty :lol: . Optymista powie że w Polsce jest jeszcze rynek prawie dziewiczy jest pełen potencjalnych kupującuch :lol:

Odnośnik do komentarza
Romet (NO made in Poland) nie posiada w ofercie maxi skuterów a jedynie skutery 50 ccm.

Mariusz, Romet chyba wycofal sie z Maxi ale mial jakis czas w ofercie 125cm. Pamietam ze ktos kiedys przyjechal pod R66 takim sprzetem.

Romet Jet

Odnośnik do komentarza

Przyznam szczerze, że jestem zaskoczony nominalną ilością sprzedaży Piaggio, czyli samo Piaggio plus Gilera plus Vespa. Szczególnie ta ostatnia, w ostatnim roku wydawała się być znów na topie lub przynajmniej "w modzie". 65 sztuk na cały kraj, przy ilości dealerów około 70 (zgodnie z info na stronie Głównego Importera) to wynik, dla mnie, skromny co nawet śmieszny.

Wiadome jest, że ceny tych sprzętów nie należą do najbardziej atrakcyjnych, ale z drugiej strony są przecież odpowiednio zamożne warstwy społeczne w Polsce, które stać na zakup jednośladów w tym segmencie cenowym.

Dziwne, dziwne....

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

@SimonWarka, pewnie, że sprzedaż Piaggio nie powala. Ale generalnie w Polsce

sprzedaż nowych SKUTERÓW-MAXI nie powala.

Gdyby powstało zestawienie sprzedaży tylko MAXI, to nie sądzę aby Piaggio wylądowało

gdzieś na końcu.

Jak sądzisz, ile w tym czasie sprzedało się MAXI Hondy, Suzuki albo Yamahy ? !scooter

Generalnie, śmiem twierdzić, że sprzedaż SKUTERÓW-MAXI nowych, to w Polsce

na razie nisza, którą nawet najwięksi gracze nie bardzo wiedzą jak zagospodarować.

Powtarzam, mówię tu o sprzedaży NOWYCH MAXI, renomowanych firm.

U nas niestety pokutuje pogląd, że skuter to rycząca pięćdziesiątka, a motór to motór...

Żebyś nie wiem jak przekonywał laika, co postanowił polansować się jednośładem.<_<

pzdr

Odnośnik do komentarza

Simon, możliwość finansowa zakupu markowej 200 nie oznacza, że każdy tego chce.

Jeden lubi frytki, drugi rybki.

Co do potencjału naszego rynku, to uważam, że jest on bardzo duży, ale niestety wciąż nie podbity.

Wyniki sprzedaży, to potwierdzają. Ilości mimo, to niewielkie jak 37 milionowy naród.

Najlepiej sprzedają sie najtańsze marki.

Jak już wspomniałem wynika to z biedy i jednocześńie chęci realizacji marzeń za wszelką cenę.

Podobny problem przeżywamy od kilku lat z 400. Wynik ogromna ilość autozłomu który jeździ po naszych drogach.

Ilość sprzedawanych markowych 200 jest symboliczna, bo śmiem twierdzić, jest skutkiem zbyt wygórowanych marż importera.

Ja rozumiem, że jakoś on sobie to wyliczył, aby utrzymać się.

Ale dla mnie, to wygląda na jedzenie chochlą, a nie łyżką z serwisu. Co skutkuje zadławieniem się, w tym przypadku, załamaniem sprzedaży.

Tak jakby nie była znana handlowcom stara zasada kupiecka: niższy zysk jednostkowy, większy obrót co daje per saldo większy przychód-zysk.

I dodatkowy bonus u producenta wynikły z większej sprzedaży - lepszy przyszły rabat.

Bo dla mnie, co to za importer np. piaggio, który w rozmowie mówił mi:

pan wcześniej zapłaci naszą cenę, a my go potem dla pana sprowadzimy.

To nie macie ani jednej sztuki?

No nie. Zamówienia realizujemy na bieżąco.

A jakbym chciał go wcześniej zobaczyć w skali 1:1?

To trudne, nie magazynujemy pojazdów.

Oczywiście w rozmowie unika się jednoznacznego określenia daty realizacji takiego zamówienia. Zasłaniając się przy tym nieokreślonym czekaniem w kolejce w fabryce piaggio.

Co za bzdura.

I to ma być handel marką akurat piaggio? To jest handel walizkowy.

Dlatego powtórze rynek jest dziewiczy wymaga oczywiscie wsadu finansowego, ale i dobrego pomyślunku, wtedy przyjdzie sukces.

Ech, gdybym był bogaty ratatatatata tam ...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Ja bym to interpretował tak, że sprzedaż wszystkich, wiodących do niedawna marek japońskich

znacząco spadła, ale wzrosty odnotowały nieliczne marki europejskie BMW,[...]

Ja to widzę inaczej... Znacząco słabnie tzw. "middle klass". Popyt jest na drogie albo tanie jednoślady. Ogólnie w rozmowach z dealerami słyszę bardzo często, że sprzedają się topowe (pod względem ceny) modele... najdroższe BMW, HD czy np. najmocniejsze wersje poszczególnych marek z grupy ATV.

1,9 mln. VW, 230 tys. Audi, 150 tys. Mercedesow, 120 tys. BMW... Wszystkie te marki maja kilkudziesiecioprocentowy przyrost sprzedazy w Chinach w roku 2010.

Ciekawe jak te liczby prezentuja sie w 2oo?

Jeśli chodzi o 4oo i wzrosty sprzedaży to Chiny są nr 1 w skali światowej.

PS. Baotian to logo, ktore czesto spotyka sie na skuterkach stojacych na ulicach Niemiec. Latem w promieniu 200m stoja takie 3 albo nawet i 4

Widzę, że mają nawet piękną kopie Vespy !scooter

710806547643.png

Cena bez "promocji" 998 eur z 2 letnią gwarancją. Dla typowego odbiorcy takiego skutera to 2 tygodnie pracy... więc nie jeden się złamie !scooter .

Gdyby powstało zestawienie sprzedaży tylko MAXI, to nie sądzę aby Piaggio wylądowało

gdzieś na końcu.

No właśnie tu jest ciekawa sprawa. Wrócę raz jeszcze do Kymco... wyniki sprzedaży z ramki odnoszą się TYLKO do MAXI skuterów. Podobnie jest w przypadku koncernu Piaggio... wszystko powyżej 125 ccm zawiera się w tabelce. Patrząc na inne marki trudno będzie wyłuskać ilość sprzedanych MAXI. W związku z powyższym Kymco 125 do Piaggio 65 sztuk... więc sprawa jest jasna- jeśli idzie o sprzedaż MAXI skuterów Kymco jest w PL liderem.

No dobra, obiecałem, że zamieszczę podobne dane jeśli idzie o jednoślady z grupy motorower 50 ccm... więc do rzeczy...

tab09.jpg

Wspomnę tutaj o jednej dość ważnej kwestii. Pozycja 1 Router to także Romet. PODnazwa stworzoną stricte pod supermarkety i sprzedaż modeli z powiedzmy... mega najniższego sortu. Tutaj nie mają znaczenia hamulce tarczowe czy opowiednio skręcony plastik. W tym wypadku liczy się jedno: NAJNIŻSZA Z MOŻLIWYCH> Cena <_< ... cena, która ma konkurować z np. rowerem !scooter .

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden fakt... większość importerów odnotowała ogromne spadki jeśli idzie o sprzedaż małych chińskich rollerów. W ogólnym rozrachunku jest to spadek o blisko 24% !. Ci mali pewnie lada moment wypadną z gry a zostaną ci, którzy potrafią się "rozpychać łokciami"... lub nazwijmy rzeczy po imieniu- mają największe zaplecze finansowe...

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
Wspomnę tutaj o jednej dość ważnej kwestii. Pozycja 1 Router to także Romet. PODnazwa stworzoną stricte pod supermarkety i sprzedaż modeli z powiedzmy... mega najniższego sortu. Tutaj nie mają znaczenia hamulce tarczowe czy opowiednio skręcony plastik. W tym wypadku liczy się jedno: NAJNIŻSZA Z MOŻLIWYCH> Cena !scooter ... cena, która ma konkurować z np. rowerem !scooter .

Router - 1 miejsce w rankingu + komentarz Mariusza. Widzę, że rodacy

zatracili instynkt samozachowawczy. Przerażające !scooter

Swoją drogą, może jednak nie instynkt samozachowawczy tylko rozsądek.

Bo jak nazwać kupno dziecku nowego "skutera", w hipermarkecie, za 1900 PLN-ów

i wypuszczenie go na nim na ulicę ?

<_<

pzdr

Odnośnik do komentarza

Co do mojego poprzedniego komentarza, to przepraszam za błąd interpretacyjny - myślałem, że to liczba sprzedanych wszystkich Piaggio, a to mowa była tylko o MAXI. Zwracam honor! <_<

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
myślałem, że to liczba sprzedanych wszystkich Piaggio, a to mowa była tylko o MAXI. Zwracam honor! <_<

Tak dokładnie to wszystkich z grupy Piaggio.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...